Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השפעת מזגן על תחילת נסיעה מהירה


Mega
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

ברשותי פיקנטו ידנית 1250, שמתי לב שהמזגן לא דלוק אני יכול להתחיל נסיעה במהירות כלומר אפילו הגלגלים מפרפרים קצת ואני מזנק במהירות מעמידה, אבל כשהמזגן דלוק אני לא מצליח לעשות את זה,

כאילו אם אני עושה אותו דבר עם הדוושות פשוט הסלד עולה קצת ואז לרגע נופל ואז יש עליה חדה בסלד במקום שזו תהיה עליה רצופה בסלד, ובשביל שהסלד לא יפול יש לשחרר את הקלאץ יותר לאט ולהיות פחות עדין עם הגז אבל אז אני מתחיל לאט מידי את הנסיעה ומיד מצפצפים או מתחילים לעקוף אותי,

בלי מזגן אני פשוט די משחרר את הקלאץ מהר ובו בזמן לוחץ יותר חזק על הגז, וזה בהשוואה לתפעול שאני עושה בהחלפת שאר ההילוכים.

השאלה שלי האם זה המצב ויש להשלים איתו או שאני עושה משהו שגוי מבחינת התפעול ?

ייתכן שהמזגן עד כדי כך משפיע ? הרי זה הילוך ראשון, חשבתי זה משפיע יותר בשאר ההילוכים כי בהילוכים ראשון זה מקסימום כוח ומינימום מהירות.

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים כאלו הפעולה של המזגן יותר מורגשת, אין מה לעשות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר צריך להשלים עם זה ?

וגם ההבדל בין נסיעה ביום ובלילה מורגש מאוד, בלילה הרכב מאיץ הרבה יותר טוב, באמצע היום שהאויר חם מרגיש כאילו הוא נחנק.

חשבתי שרק במנועי טורבו מרגישים הבדל כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 הרכבים הראשונים שלי היו בעלי יחידות כח חלשות למדי וזה מאוד מאוד הורגש. בפיאט כלל לא היה מזגן :-D

אבל - גם בפג'ו, בעלת נפח 1.6 ליטרים ו 110 כ"ס, הורגש הבדל משמעותי מאוד עם ובלי מזגן, במזג אויר חם וקר, בלילה, בגובה, במנוע חם או מנוע קר, תא מטען עמוס או ריק, מיכל דלק מלא או ריק, וכדומה. אני מאוד רגיש לשינויים כאלה וגם הכרתי מאוד טוב את הגבולות של ה206, אז כל הבדל קטן כזה הרגשתי באופן חד משמעי.

 

לא מפתיע שאתה מרגיש את ההבדלים האלה ברכב עם נפח והספק קטנים כמו הפיקנטו. למזלך, יש לך תיבה ידנית, שמאפשרת לך לשלוט הרבה יותר טוב בניצול המנוע. תלך למקום ריק מאדם (למשל, הסופרלנד) ותתאמן - על זינוק אפקטיבי בלי פרפור, עם ובלי מזגן. תקשיב למנוע, תראה באיזה נקודות הוא משתנק, עם הזמן והתרגול השליטה שלך בהאצה תשתפר ותוכל לגרום לרכב "לציית" גם עם מזגן, וגם בחום. מעבר לזה, תתרגל, זה מה יש :-P

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 הרכבים הראשונים שלי היו בעלי יחידות כח חלשות למדי וזה מאוד מאוד הורגש. בפיאט כלל לא היה מזגן :-D

אבל - גם בפג'ו, בעלת נפח 1.6 ליטרים ו 110 כ"ס, הורגש הבדל משמעותי מאוד עם ובלי מזגן, במזג אויר חם וקר, בלילה, בגובה, במנוע חם או מנוע קר, תא מטען עמוס או ריק, מיכל דלק מלא או ריק, וכדומה. אני מאוד רגיש לשינויים כאלה וגם הכרתי מאוד טוב את הגבולות של ה206, אז כל הבדל קטן כזה הרגשתי באופן חד משמעי.

 

לא מפתיע שאתה מרגיש את ההבדלים האלה ברכב עם נפח והספק קטנים כמו הפיקנטו. למזלך, יש לך תיבה ידנית, שמאפשרת לך לשלוט הרבה יותר טוב בניצול המנוע. תלך למקום ריק מאדם (למשל, הסופרלנד) ותתאמן - על זינוק אפקטיבי בלי פרפור, עם ובלי מזגן. תקשיב למנוע, תראה באיזה נקודות הוא משתנק, עם הזמן והתרגול השליטה שלך בהאצה תשתפר ותוכל לגרום לרכב "לציית" גם עם מזגן, וגם בחום. מעבר לזה, תתרגל, זה מה יש :-P

 

נכון אבל לפעמים מרגיש לי שבגלל התיבה הידנית אני מפגר מאחור, אני רואה פיקנטו אוטומטיות עוקפות אותי בתחילת נסיעה, כי ההילוך הראשון והשני ממש קצרים ועד שאני מעביר הילוך אני מתעכב והחל מהילוך שלישי אפשר למשוך אותו עד 110 בערך ואז הוא מאיץ ממש מהר, והתיבה אוטומטית מעבירה יותר מהר ממני אני מניח, כי אני די מפריד בין כל השלבים, כלומר שם דגש ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף ורק אז להוציא מהילוך את הידית ומוודא שנכנסה היטב להילוך הרצוי ומתחיל לשחרר את הקלאץ', אני כבר נוסע כ3 חודשים עם המכונית ולא מצליח להתרגל לזה, אני לא יודע אם הבעיה בי או באוטו, אני אמנם נהג לא מנוסה וזה רכב ראשון שלי אבל יש תחושה שאין כ"כ התקדמות, כי כבר נסיתי להתאמן במקום ריק עם הקלאץ' להתחלת נסיעה מהירה אבל כנראה שאני צריך שמישהו ידריך אותי כי לבד זה לא הולך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נוהג בפיקנטו, ואני אצטרך לאכזב אותך אבל לא תגיע להאצות מטורפות, עם או בלי מזגן

מצפצפים לך? שישבו על מטאטא

לגבי הפיקנטו האוטומטית, אולי היא בלי מזגן או עם פחות משקל.

איזה דגם יש לך בדיוק? זה שמכונה ספורט?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זאת שמכונה ספורט, היא קלה יותר קצת אבל לפי הקטלוג רכב היא אמורה להאיץ בשתי שניות יותר מהר מהאוטומטית, או שהנתונים האלו גם נבדקו בתנאי מעבדה כמו הצריכת דלק ובעצם זה רק אם אתה נהג מירוצים מיומן ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מתאר לעצמי שלא באמת מרגישים את 2 השניות האלו ברכב הזה.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ברור שנתון ההאצה ל100 נבדק בתנאי מעבדה.

 

שנית, אם זה באמת מעניין אותך וכיף לך, ואתה רוצה לשפר את השליטה באספקט הזה של נהיגה (למטרות הפאן האישי שלך, לא בשביל להתחרות עם אנשים ברמזור): תחפש קצת סרטונים באינטרנט שמסבירים איך "לפתוח" מהמקום במהירות. זה איזון די עדין של להיות בסל"ד שבו בעת עזיבת הקלאצ' יש את המומנט הרצוי לתחילת תנועה, ומצד שני לא לחרוג מזה בצורה שתגרום לסבסוב גלגלים (שזה נוגד את המטרה).

 

ותעבוד על החלפת הילוכים מהירה יותר. זה לוקח זמן, אבל זה עובד - יש סיבה שיש דברים כמו קוויקשיפט ודומיו, למהירות העברת ההילוך יש השפעה לא קטנה על האצות ועל קצב הנסיעה בכללי. אני בספק אם תיבה אוטומטית מעבירה מהר יותר ממני (רובוטית כפולת מצמד בוודאות כן, אוטומטית פלנטרית טיפשה? בספק רב). הפואנטה היא לדעת מתי להעביר, לא להיבל מלהגיע לסל"ד גבוה כי במנועים אטמוספריים כמו שלך בד"כ שיא המומנט\הספק נמצא בסל"ד גבוה, ואתה צריך כל טיפת מומנט שיש לך. אם אתה under-shifting, אתה מאבד את הפיק הזה וגורם למנוע לעבוד קשה יותר להגיע למהירות הסופית, ונשאר מאחור. אם אתה late-shifting, אולי יש קצת חוסר יעילות, אבל רוב הסיכויים שתהיה קרוב יותר לגרף הרצוי.

 

נסה גם למדוד את עצמך, במיוחד אם יש לך גופרו או dash-cam - להקשיב למנוע ולהחלפות הילוכים, ביחס למהירות ולמיקום שלך, לתחקר מה עשית נכון ומה לא נכון, וככה לחזור על אותה האצה\מסלול\קו ישר שוב ושוב ולעשות fine tuning.

 

נתקצר: ללמוד לפתוח נכון מהמקום (לא מסל"ד סרק, לא להגיע לסבסוב, פעולת קלאצ' מהירה אבל חלקה). ללמוד מתי יש פיק של כח המנוע ולכוון לשם עם late shifts. ללמוד להעביר הילוכים מהר, ע"י תרגול רפטטיבי ומדידת זמנים. (כמו שלומדים בצבא להיכנס למצב ירי ב"הותקלת", ככה צריך להעביר הילוך). לשים לב למה שאתה עושה וללמוד מזה.

 

בהצלחה אני מניח

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת בתגובה מעלי את מה שאתה צריך.

וגם אני, עם רכב שלא מרגישים בו את מאמץ המזגן כל כך כמו אצלך, אני מכבה את מדחס המזגן (כפתור ה-A/C אצלי) לפני זינוק מרמזור למשל, ומפעיל אותו חזרה אחרי שסיימתי עם הילוך רביעי, שזה כמה שניות שלא משנה לי מבחינת המזגן, וכן משנה מבחינת מהירות ההאצה והבלאי וכולי.

אז אתה יכול לעשות את זה, בנוסף למה שכתבו לך מעלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ברור שנתון ההאצה ל100 נבדק בתנאי מעבדה.

 

שנית, אם זה באמת מעניין אותך וכיף לך, ואתה רוצה לשפר את השליטה באספקט הזה של נהיגה (למטרות הפאן האישי שלך, לא בשביל להתחרות עם אנשים ברמזור): תחפש קצת סרטונים באינטרנט שמסבירים איך "לפתוח" מהמקום במהירות. זה איזון די עדין של להיות בסל"ד שבו בעת עזיבת הקלאצ' יש את המומנט הרצוי לתחילת תנועה, ומצד שני לא לחרוג מזה בצורה שתגרום לסבסוב גלגלים (שזה נוגד את המטרה).

 

ותעבוד על החלפת הילוכים מהירה יותר. זה לוקח זמן, אבל זה עובד - יש סיבה שיש דברים כמו קוויקשיפט ודומיו, למהירות העברת ההילוך יש השפעה לא קטנה על האצות ועל קצב הנסיעה בכללי. אני בספק אם תיבה אוטומטית מעבירה מהר יותר ממני (רובוטית כפולת מצמד בוודאות כן, אוטומטית פלנטרית טיפשה? בספק רב). הפואנטה היא לדעת מתי להעביר, לא להיבל מלהגיע לסל"ד גבוה כי במנועים אטמוספריים כמו שלך בד"כ שיא המומנט\הספק נמצא בסל"ד גבוה, ואתה צריך כל טיפת מומנט שיש לך. אם אתה under-shifting, אתה מאבד את הפיק הזה וגורם למנוע לעבוד קשה יותר להגיע למהירות הסופית, ונשאר מאחור. אם אתה late-shifting, אולי יש קצת חוסר יעילות, אבל רוב הסיכויים שתהיה קרוב יותר לגרף הרצוי.

 

נסה גם למדוד את עצמך, במיוחד אם יש לך גופרו או dash-cam - להקשיב למנוע ולהחלפות הילוכים, ביחס למהירות ולמיקום שלך, לתחקר מה עשית נכון ומה לא נכון, וככה לחזור על אותה האצה\מסלול\קו ישר שוב ושוב ולעשות fine tuning.

 

נתקצר: ללמוד לפתוח נכון מהמקום (לא מסל"ד סרק, לא להגיע לסבסוב, פעולת קלאצ' מהירה אבל חלקה). ללמוד מתי יש פיק של כח המנוע ולכוון לשם עם late shifts. ללמוד להעביר הילוכים מהר, ע"י תרגול רפטטיבי ומדידת זמנים. (כמו שלומדים בצבא להיכנס למצב ירי ב"הותקלת", ככה צריך להעביר הילוך). לשים לב למה שאתה עושה וללמוד מזה.

 

בהצלחה אני מניח

 

תודה על כל העצות אני אנסה ליישם, ואני רוצה לשפר את השליטה בתחום הזה כי לפעמים באמת צריך להאיץ מהר, לפעמים משתלבים לכביש שנוסעים בו מהר וצריך להאיץ מהר, ויש נתיב השתלבות ממש קצר לצבור מהירות.

תיהיה בטוח שלעשות פתיחות עם ה"חבר'ה" אני לא עושה, זה לא הקטע שלי, אני דווקא מעדיף נסיעה רגועה וחסכונית על 90 בנתיב הימני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זאת שמכונה ספורט, היא קלה יותר קצת אבל לפי הקטלוג רכב היא אמורה להאיץ בשתי שניות יותר מהר מהאוטומטית, או שהנתונים האלו גם נבדקו בתנאי מעבדה כמו הצריכת דלק ובעצם זה רק אם אתה נהג מירוצים מיומן ?

צר לי לאכזב אבל הפיקנטו ספורט כבדה יותר מהלא ספורט ב-150 קילו לערך.

בלי קשר, אתה לא יודע איך נוסע הנהג בפיקנטו שלידך ומאיצה מהר יותר, יכול מאוד להיות שהוא סוחט את דוושת הגז ואתה מרחם על הרכב שלך ובצדק.

בשביל עוד כמה שניות...שטויות. ידוע שמזגן לוקח כח מהרכב וזה בסדר.

עוד חודשיים היא מגיעה...IBANEZ S5521Q PRESTIGE :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתאר לעצמי שלא באמת מרגישים את 2 השניות האלו ברכב הזה.

אין ספק. שתי שניות ארוכות מאוד :wink:

קיבלת בתגובה מעלי את מה שאתה צריך.

וגם אני, עם רכב שלא מרגישים בו את מאמץ המזגן כל כך כמו אצלך, אני מכבה את מדחס המזגן (כפתור ה-A/C אצלי) לפני זינוק מרמזור למשל, ומפעיל אותו חזרה אחרי שסיימתי עם הילוך רביעי, שזה כמה שניות שלא משנה לי מבחינת המזגן, וכן משנה מבחינת מהירות ההאצה והבלאי וכולי.

אז אתה יכול לעשות את זה, בנוסף למה שכתבו לך מעלי.

גם בבית (להבדיל) אתה מכבה ומדליק כל הזמן את המזגן (למשל כשהטרמוסטט של תנור האפייה מפעיל את גוף החימום) ?

אני לא בטוח שהמזגן ברכב "אוהב" את מה שאתה עושה. לדעתי - אתה מקצר את חייו. סתם מיותר.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

גם בבית (להבדיל) אתה מכבה ומדליק כל הזמן את המזגן (למשל כשהטרמוסטט של תנור האפייה מפעיל את גוף החימום) ?

אני לא בטוח שהמזגן ברכב "אוהב" את מה שאתה עושה. לדעתי - אתה מקצר את חייו. סתם מיותר.

 

למה ? הרי המזגן ברכב, כלומר המדחס ברכב בעצמו מתכבה ונדלק כצריך, לא ?

אז למה זה מקצר את חייו ? כי אני גם נוהג לכבות במהלך נסיעה מספר פעמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...