Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תופעת סולר בשמן מנוע -קיה ריו טורבו דיזל 2012


MOTIOZ
שימו לב! השרשור הזה בן 3598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לרכב עם מסנן חלקיקים צריך לרוב שמן יחודי בתקן C3 או C4 בצמיגות 5W30

 

גם C2.

חובה להשתמש בשמנים האלו במנוע עם מסנן חלקיקם. השמנים הנ"ל מוגדרים LOW ASH, כלומר מכילים אחוז נמוך של תוספים, על מנת להאט את סתימת המסנן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מדבר על הרכב הספציפי הזה, וכמובן צריך לבדוק בספרות יצרן.

 

אבל בעיקרון, שמנים בקטגוריה ACEA C1, C2, C3, C4 מיועדים לשימיוש במנוע עם מסנן חלקיקים.

 

אלו בעלי ספרה יותר גבוה עונים לתקנים מודרניים יותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן. נדמה לי שזה רק במנועים יחסית גדולים (פולקסווגן טוארג, מיניוואנים מסויימים וכו').

 

לא היה במכוניות קטנות עם מנוע 1500.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לכם ,חברים ,שעם כל ההבנה לתקני זיהום וכו' (קצת גולש מהנושא) ,אני מבואס מהסיפור הזה ,כאחד שבאמת שומר על הרכב ומטפל בו כמו שעון . אומנם בשלב זה הרכב נוסע בסדר ואין בעיות מיוחדות ,אבל כנראה שזה לא רכב שמיועד לשמש כמונית -הוא עדין מידי בלשון המעטה.

מצמד החזיר את נשמתו לבורא ב-79000 ק"מ בנסיעה רגועה , רפידות שמוחלפות כל 15000 ק"מ ועכשיו הסיפור עם המסנן.

כל התופעות שציינתי הגיעו בשלב מוקדם מידיי עם נהג יחיד ופדנט.

האם הקטע עם המסנן קיים גם במנועי בנזין ?

האם גם ברכבים אחרים המסנן נסתם בקילומטראז' נמוך ?

שאלות אלו באות בכדי שאחליט על מעבר לרכב אחר (מבקש המלצה) שיוכל לעבוד בתנאים "קשים" של נסיעות עירוניות.

 

בחיי שאני מתגעגע ללגאסי 1991 ...

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קיים בבנזין.

הבעייה קיימת גם במותגים אחרים אבל במינונים שונים, מי יותר טוב ומי פחות. יש לנושא הזה תלות חזקה בתכנון המנוע ומערכת הניהול שלו.

יש יצרנים שהכניסו את המערכת הזו על מנועים מיושנים יחסית ושם הלקוחות והמוסכים אוכלים הרבה חרא ולעומתם יש יצרנים שאצלם כמעט ואין בעיות כלל.

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לכם ,חברים ,שעם כל ההבנה לתקני זיהום וכו' (קצת גולש מהנושא) ,אני מבואס מהסיפור הזה ,כאחד שבאמת שומר על הרכב ומטפל בו כמו שעון . אומנם בשלב זה הרכב נוסע בסדר ואין בעיות מיוחדות ,אבל כנראה שזה לא רכב שמיועד לשמש כמונית -הוא עדין מידי בלשון המעטה.

מצמד החזיר את נשמתו לבורא ב-79000 ק"מ בנסיעה רגועה , רפידות שמוחלפות כל 15000 ק"מ ועכשיו הסיפור עם המסנן.

כל התופעות שציינתי הגיעו בשלב מוקדם מידיי עם נהג יחיד ופדנט.

האם הקטע עם המסנן קיים גם במנועי בנזין ?

האם גם ברכבים אחרים המסנן נסתם בקילומטראז' נמוך ?

שאלות אלו באות בכדי שאחליט על מעבר לרכב אחר (מבקש המלצה) שיוכל לעבוד בתנאים "קשים" של נסיעות עירוניות.

 

בחיי שאני מתגעגע ללגאסי 1991 ...

 

בברכה

מוטי

אני יודע שאין בעיות כאלו בפלואנס דיזל גם מוניות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שאין בעיות כאלו בפלואנס דיזל גם מוניות

האמת שאני בדילמה רצינית לגבי החלפת הרכב .

זה ממש לא כלכלי כרגע החלפה עם קילומטראז' כזה ובמצבו הנוכחי . אני מאמין שהמסנן לא סתום בצורה דרסטית אבל לא אחכה לבעיות עתידיות.

מכיוון שאני קורא לא מעט בפורום הזה ולא אגע ברכב עם גיר אוטומט מקונצרן VAG dsg 7 לא יודע אילו אופציות נשארו.

אני מאמין שגם בסיד החדשה ואפילו באופטימה הסיפור יהיה דומה.

האם ברנו פלואנס גיר אוטומט AL4 ?

יש המלצה לרכב אוטומט אמין שמתאים לדרישות ?

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

If the engine oil is hot enough ( above about 70 C ) the diesel in the oil will start to evaporate & will be passed back to the engine via the breather system & be burnt. But if you do a lot of short journeys ( less than 10 miles ) & the oil doesn't get to 70 C & vaporise the diesel, the oil level will continue to rise

 

http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=89163#m1004155

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

מניסיוני, בריו, רוץ להחליף שמן מנוע, אחרת מייסבי הארכובה נשפכים ויש צורך בהחלפת מנוע.

 

כמו שכתבו בשירשור ,שמן במנוע בתקן C3 ומעלה ונסיעה שבועית מחוץ לעיר בסל"ד גבוה יבטיחו פעולה תקינה של מסנן החלקיקים.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את הקטע של האחריות על הממיר/מסנן. לא אמורה להיות אחריות מפגוש לפגוש 3 שנים?

 

כמו כן אני רוצה לשאול, האם יש תהליך רגנרציה בבנזין גם כן? (לא שזה בעייה, אני נוסע כל יום לפחות 60 ק"מ בין-עירוני)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...