Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת השמן נדלקת לשניה ונכבית - מאזדה לאנטיס 2003


Noya88
שימו לב! השרשור הזה בן 3803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב,

אתמול בנסיעה ארוכה [נתניה-קרית שמונה] נורת השמן נדלקה לשניה בערך במהלך נסיעה בעיקול של צומת גולני. עצרתי ובדקתי שמן [עוד איש מבוגר ביילו בדק לי, כך שאפשר לסמוך גם על דעה של גבר בעניין ;) ] ולא חסר שמן.

הנורה לא נדלקה שוב עד קרית שמונה.

הבוקר יצאתי מקרית שמונה לכיוון צפת, בדקתי שמן מים בתחילת הנסיעה והכל היה בסדר.

הנורה נדלקה ונכבתה עוד פעמיים או שלוש, בכל פעם זה קורה בזמן עיקול בירידה או עליה והנורה דולקת ממש לשניה או שתיים ונכבית.

[פעם ראשונה נדלקה ממש בתחילת הנסיעה ועוד פעם או פעמיים לאחר 20 דקות בערך].

 

מה אפשר לעשות?

 

חשוב לציין שהרכב עבר טיפול לפני חודש וחצי בערך כולל החלפת ראש מנוע שהלך [הרכב התחמם ולא שמתי לב..]

בגדול, מדובר על מאזדה לאנטיס 2003 שעד לפני שלושה חודשים היתה של ההורים שלי ועשתה נסיעות עירוניות קצרות בלבד ומעולם לא עשתה בעיות - מאז שהיא אצלי [ועברה מ-139K ל-147K בשלושת החודשים האלו] אני לא מפסיקה להרוס אותה :(

 

עזרה? בבקשה?

האם בטוח לרדת חזרה לקרית שמונה מצפת כשהמצב ככה ולראות שם מוסך?

או שלא להסתכן ולחפש מוסכניק בצפת?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורת השמן לא בודקת כמות שמן, אלא לחץ שמן.

ככל הנראה, התקלה היא ביוניט עצמו, ולא תקלה אמיתית של לחץ שמן.

אבל בכ"ז לא הייתי נוסע כך.

אם יש לך ביטוח גרירה, את יכולה להשתמש בו כדי להגיע למוסך שאת סומכת עליו.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה,

תוכל להסביר לי מה הכוונה שהתקלה היא ביוניט?

במידה וזו אכן התקלה - האם זה משהו שאפשר לטפל בו במקום בלי להשבית את הרכב לכמה ימים במוסך?

לגבי גרירה - אכן קיים ביטוח גרירה, אבל אני חדשה בצפון והמוסכניק האמין שלי בנתניה.. :\

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היוניט הוא מעין בורג גדול עם שני חוטים (אין לי דרך טובה יותר לתאר זאת...) הוא מוברג על בלוק המנוע בחלק התחתון שלו.

הוא שולח את הקריאה של לחץ השמן, וכך הנורה "יודעת" מתי להדלק.

לפעמים היוניט מזייף. מה שהמכונאי עושה, הוא לחבר במקום היוניט שעון לחץ, ולמדוד את לחץ השמן האמיתי, בPSI, שזה הרבה יותר מדוייק מהחיווי של היוניט.

אם הקריאה תקינה, אז המסקנה היחידה היא שהיוניט מזייף, ומחליפים אותו. (עלותו היא לא יותר מכמה עשרות שקלים, וגם עלות העבודה זניחה).

במקרה שהקריאה לא תקינה (בשל סתימה במעברי שמן,משאבת שמן פגומה או סיבות אחרות) אז ממשיכים באבחון.

לפי התאור שלך לגבי הזמנים בהם נדלקת הנורה, לא נראה שיש בעייה אמיתית. (זו אופיינית יותר כשהסיפמטומים מופיעים בקביעות בשינויים בסל"ד ובעומס על המנוע).

 

למרות זאת, בשל פוטנציאל הנזק הגבוה (נזק טוטאלי למנוע), לא הייתי לוקח סיכון בנסיעה עם הרכב.

 

ביטוח הגרירה שלך "תופס" גם לגרירה לנתניה.

חברות הגרירה לא יאהבו אותך, ויאמרו לך שהרכב יעבור ב"שילובים" (כלומר יעבור מגרר לגרר, ולא תוכלי להצטרף לנסיעה), אבל הם מחוייבים עפ"י החוזה האחיד לגרור אותך לכל מוסך שתרצי.

תאמרי לנציג השירות שיענה לטלפון שהנורה דולקת קבוע, ושבדקת שמן והמיכל מלא. כך הם לא יסתכנו בלשלוח לך "מכונאי" דרכים.

עריכה אחרונה על ידי natco

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לפני הנסיעה לק.שמונה אופי הנסיעות היה קצר ואיטי או איטי בלבד ולשם נסעת מהר יחסית לפעם אז סיכוי מצוין שהיוניט לחץ שמן מזייף,זה יסתדר מעצמו ואין באמת בעיה.

עם זאת מהידלקות לשנייה,גם אם באמת מדובר בלחץ שמן - נזק בלתי הפיך לא ייגרם מזה אבל כמובן כדאי לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעית לא לבנות על יוניט שמזייפת כי אם היא לא מזייפת הנזק שעלול להיגרם בזמן ובמקום הלא מתאימים עלול להיות בלתי הפיך. ממליץ לבצע בדיקת לחץ למערכת השמן לפני שאת ממשיכה לנסוע כך! לפי מספר חודשים הייתה אצלי מישהי עם פונטו ספייס עם אותה תופעה, הנורה דלקה לה וכבתה ברמזור. הביאה את הרכב בגרירה אליי, הורדתי אגן שמן ומה שהיה שם זה פשוט סדום ועמורה- רשת השאיבה הייתה סתומה לחלוטין. ניקוי טוב ומאז הנורה כבר לא דולקת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לפני הנסיעה לק.שמונה אופי הנסיעות היה קצר ואיטי או איטי בלבד ולשם נסעת מהר יחסית לפעם אז סיכוי מצוין שהיוניט לחץ שמן מזייף,זה יסתדר מעצמו ואין באמת בעיה.

עם זאת מהידלקות לשנייה,גם אם באמת מדובר בלחץ שמן - נזק בלתי הפיך לא ייגרם מזה אבל כמובן כדאי לבדוק.

 

למרות האמור לעיל, כמו שכבר כתבתי, אני עם מאור.

בשביל עשירית האחוז שמדובר בבעיה אמיתית- למוסך ע"ג גרר, זו הדרך החסכונית ביותר.

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא שמתי לב שרשום בירידה ובעליה ולא רק בהאטה.

אם זה קורה במהלך נסיעה כדאי לבדוק ולא להמשיך להשתמש ברכב.

 

יש תופעה של יוניט ברכב שעמד זמן רב או לכזאת שהייתה חשופה לתבנית נסיעות רגועות,לאחר נסיעה לא רגועה או ארוכה ממה שהתרגלה נוטה להיתפס במצב סגור.

כאשר יש האטה לעצירה הלחץ יורד ומתייצב ללחץ סרק,אותו לחץ לא מספיק חזק בשביל ללחוץ על החיישן והנורה תדלוק.

לאחר מספר משחקים כאלה התופעה נעלמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון: מסתבר שבדקתי את המן הלא נכון (תאשימו את ההוא מהיילו, אני בחורה+חדשה בתחום הרכב, אז מותר לי לטעות)

היה חסר שמן, הוא החליף פילטר שמן, הוסיף עוד קילו שמן גיר ופלאש מנוע או משהו כזה.. סה"כ כולל עבודה 550 שח'.. האם נשמע סביר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעט יקר, אבל לפעמים הזול עולה ביותר.

 

בגדול פילטר שמן-70-100 למקורי

100-200 שקל שמנים

פלאש למנוע? עשה אינפוזיה?

 

בכל מקרה, אם האוטו עכשיו נוסע כשורה אז נסיעה טובה.

 

שי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלאשינג לא מומלץ בכלל.

הוסיף קילו שמן גיר או שמן מנוע? נראה לי מתכוונת שמן מנוע,אם כבר על הדרך הייתי מחליף את כל השמן מנוע.

אם שמן גיר אז יש נזילה רצינית.

בקשר למחיר תלוי אם מקורי או חלופי?

הכי חשוב כרגע המנורה לא נדלקת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי את הקבלה מולי אבל ממה שזכור לי זה ככה:

קילו של שמן גיר

פילטר שמן הוא החליף למקורי-אמר שלא היה מקורי+מילא אותו ב4.5 ליטר שמן.

עשה פלאש למנוע

החליף לי את הידית הזאת של השמן כי היא היתה שבורה מלמעלה והיה קצת בעייתי למשוך אותה.. זה בטוח לא היה הכרחי, סתם קטע של נוחות.

החלקים עלו 350 ועבודה 150 ללא מע"מ, בסוף המחיר האחרון שהוצאתי ממנו היה 550 ש"ח.. הוא אמר שהוא בדק את כל הרכב על הדרך, מילא מים ירוקים ואת המים של הוישרים, בדק לי ברקסים [אני צריכה להחליף בקרוב קדמיים והוא אמר שיעלה 240 ש"ח, אם אני כבר כאן-האם נשמע סביר?]

הוא אמר שחוץ מהברקסים שלדעתו רצוי שאחליף עוד חודש-חודש וחצי, לבוא לטיפול עוד 15K.

 

שורה תחתונה-הנורה לא נדלקה יותר.

הוא עשה עלי רושם טוב, רק רציתי לוודא אתכם, המומחים, שלא ראו בחורה תמימה ועשו עליה קופה :)

מה אתם אומרים?

תודה לכולכם על העזרה!

לאט לאט אני גם לומדת ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה צריך לעשות את כל מה שהוא עשה (קצת קשה לראות מפה) אז המחיר סביר בהחלט.

תמיד יהיה מישהו שיגיד שהמוסכניק שלו עושה את זה בחצי מחיר אז אל תקחי את זה קשה.

 

בגדול מה שהיית צריכה לעשות זה למלא שמן וזהו, בהנחה שהרכב טופל עד כה כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא יכול לדעת מתי פעם אחרונה היא החליפה שמן ולכן דווקא נשמע לי מצויין שהחליפו לה שמן ופילטר, כמו כן הוסיפו נוזל קירור, נשמע כמו טיפול מונע ותחזוקה טובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...