Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת רמקולים לשורת מושבים שלישית


Z.L
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4070 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

(אני חדש כאן, אז אם אני עושה משהו לא נכון תרדו עליי בעדינות ;) )

 

אני לא מבין גדול באודיו לרכב, אבל יש לי ראש על הכתפיים ואני צריך קצת עזרה מאנשים שמבינים היטב את העניינים הטכניים.

אין לי צורך בעוצמה מיוחדת או באיכות סאונד ממדרגה ראשונה או בבניית "במת סאונד" וכו'. אני פשוט מנסה לפתור בעיה של רכב עם 3 שורות מושבים:

 

יש לי רנו (דאצ'יה) לוגאן עם HU די סטנדרטי של kenwood, ובלי מגבר.

הרכב בא במקור עם שני רמקולים 5.25 בדלתות הקדמיות והוספתי לו אי אז עוד 2 רמקולים 5.25 בדלתות האחוריות.

 

העניין הוא שבשורה השלישית כמעט לא שומעים. כדי שיושבי השורה השלישית ישמעו בעוצמה סבירה, אני צריך להגביר כך שיושבי השורה השניה סובלים מווליום נוראי.

 

אני מחפש פתרון לבעיה הזו.

חשבתי להוסיף עוד זוג רמקולים מאחור.

זה הביא אותי לשתי בעיות:

א. האם ניתן לחבר אותם לHU ישירות? או שאני חייב מגבר?

ב. איפה לשים אותם?

 

כאמור, אין לי צורך באיכות מיוחדת. אני מבין שאם אני מחבר עוד זוג רמקולים לחיווט הקיים של הרמקולים האחוריים אז ההתנגדות תרד מ-4ohm ל-2ohm וזה גורם ליותר עיוותים בקול. אני מוכן לחיות עם זה. השאלה אם זה יגרום נזק לרמקולים ו/או לHU?

אם זה אפשרי - האם צריך לשים לב למשהו מיוחד? שכל 4 הרמקולים האחוריים יהיו זהים? שהכבלים או החיבורים יהיו מסוג מסוים? וכו'

אם זה לא אפשרי - מה הדרך הזולה ביותר לממש את הקונפיגורציה הזו? לחבר את הקדמיים ישירות לHU ואת 4 האחוריים למגבר פשוט?

 

לגבי המיקום - חשבתי על פתרון קצת פרטצ'י - לשים רמקולים קטנים יחסית (3.5 אינטש) בתוך מחזיקי הכוסות מאחור. זה הגיוני? אם לא, יש אלטרנטיבה מלבד בניית קופסה? (ראיתי שהמקצוענים כאן קוראים לזה "קיקפאנל")

 

אפשרות שלישית שחשבתי עליה היא למקם 2 רמקולים גדולים במיקום כלשהו שישרת גם את יושבי השורה השניה וגם את יושבי השורה השלישית, ואז לוותר על הרמקולים בדלת האחורית, אבל זה נראה לי יותר מסובך.

 

יצא ארוך - מצטער.

אשמח מאוד לדעתכם המלומדה!

 

צביקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהר״ד שלך לא תומך בהגברה ב2 אום ככה ששישה רמקולים עלולים להיות לו למעמסה

אני הייתי הולך על האפשרות השלישית.

BMW E36 328------Pioneer p90rs

Eton PA800.4 + PA 560.2 + ECC 1200.1

Audio Development Double W600 + Double VIPERA F8

Audio Development MM4 +MM1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי I800 שאורכה 5 מטר עם שלוש שורות מושבים (9 מקומות).

ברכב מותקנים 6.5 בדלתות הקדמיות ו6*9 מאחורי השורה השלישית+רדיו דיסק פיונר ושומעים מצויין וחזק בכל הרכב.

 

אני ממליץ לך לוותר על הרמקולים באמצע לטובת רמקולים איכותיים בחלק האחורי ואז כולם ייהנו :-D

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכל העונים.

 

GABIUBOGI - אני מאמין שהפתרון שטוב לרכב שלך פחות יצלח ברכב שלי משתי סיבות.

ראשית, אין לי מקום לרמקולים כל כך גדולים. מסופקני אם אצליח לדחוף בדלת הקדמית 6.5 במקום 5.25, אבל ברור שאין לי שום מקום סביר מאחור לרמקולים של 6*9.

שנית, הרכב שלך גדול וגבוה. אני לא יודע איפה בדיוק מיקמת את הרמקולים, אבל גלי הקול יכולים לרוץ בחלל הרכב כמעט בלי הפרעה (מעל ראשי הנוסעים, למשל). אצלי הרכב הרבה יותר קטן, ואין כמעט חלל פנוי. אלא אם כן אחבר את הרמקולים לגג, כנראה שרמקולים מאחורי השורה השלישית לא יצליחו להגיע לשורה השניה, בטח לא בלי להחריש את יושבי השורה השלישית....

 

saay222 - אתה מתכוון האם חיברתי את שני הזוגות הקיימים נכון? כן. היו שם כבר חיווטים מוכנים.

כאמור, שומעים בסדר גמור בשורה השניה. בדיוק כמו בראשונה. פשוט המיקום של הרמקולים הוא בחלק הקדמי והתחתון של הדלתות האחוריות. הספסל והאנשים שעליו די חוסמים את הסאונד מלהגיע ל"אקווריום" שמאחור... (הרכב הוא כמו מאזדה 5 ודומותיה. שני אלו שמאחורה קצת מנותקים ממה שקורה).

 

d.m - אפשרות נוספת שחשבתי עליה (לאחר שקראתי קצת על חיבור טורי ומקבילי) היא לחבר את הרמקולים טורית. זה לא יהיה למעמסה על הרדיו. האם זה יחליש את העוצמה הכוללת? או שלמעשה העוצמה שהיום בזוג רמקולים האחוריים תתחלק בין שני הזוגות וסך העוצמה יהיה זהה?

(דבר כזה הוא לא כ"כ נורא מבחינתי. אני אכוון את הרדיו במקום להיות 50:50 בין הקדמיים לאחוריים, להיות 30:70 לטובת האחוריים ואז הווליום אמור לספק. אני בדרך כלל לא משתמש בקצה הסקאלה של הווליום).

 

אגב, אני מתכוון בכל מקרה לקנות רדיו חדש עם דיבורית BT ותמיכה בA2DP כדי לשמוע מוזיקה מהסלולרי.

יש מצב שאמצא רדיו עם 6 יציאות? או רדיו שיציב ב-2ohm? או שזה רק במגברים יקרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי לפלוס והמינוס, אתה בטוח שלא חיברת באחד הרמקולים את הפלוס והמינוס הפוך? (הרמקול יעבוד בכל מקרה אבל יכול לגרום לבעייה שציינת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

saay222 זה היה לפני 4 שנים, אז להגיד שאני בטוח זו תהיה הגזמה. עם זאת, אני מאוד מקפיד לעשות דברים "נכון" ואני די בטוח שחיברתי נכון את הקטבים. אני יכול גם לפרק מחר ולבדוק שוב, אבל רק להבין - איזו בעיה ציינתי? או, לאיזו בעיה זה יכול לגרום שלדעתך יש לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיה אקוסטית שיכולה לנבוע גם כתוצאה מהתאבכות הורסת שנובעת מחיבור הפוך של אחד הרמקולים.

 

פשוט זה נשמע מעט מוזר שבקופסה של 2 מטר על 5 מטר שממוקמים בה 4 רמקולים תהיה בעיה חמורה כמו שאתה מתאר של עוצמות בין שורות צמודות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והמגבר הפנימי גם ככה חלש (בסביבות 22rms לערוץ), אזי חיבור ב8 אום יהיה בתוצאה הסופית חלש מאוד ולא כדאי לעשות כך

BMW E36 328------Pioneer p90rs

Eton PA800.4 + PA 560.2 + ECC 1200.1

Audio Development Double W600 + Double VIPERA F8

Audio Development MM4 +MM1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

saay222, טרם הספיקותי לבדוק, אבל אני לא מבין מה נשמע לך מוזר.

אם יצא לך פעם לשבת בפרייוט רגיל, שיש לו רמקולים קדמיים בלבד, הממוקמים בפינה הקדמית של הדלת הקדמית, אתה יכול בקלות לשים לב שלמרות שמדובר ב"קופסא" של 2*3 בערך, מלפנים שומעים נפלא ומאחור שומעים בקושי (או שמאחור שומעים נפלא ומלפנים צריך אטמי אוזניים)

המצב אצלי די דומה. יש רמקולים לכל דלת בפינתה הקדמית תחתונה. כל מי שיושב בשורה שיש רמקולים כאלה באזור הברכיים שלו, שומע בסדר גמור, אלא שהשורה השלישית תקועה בלי שום כלום...

(במיני וואנים מושקעים יותר, יש מראש 6 רמקולים עובדים).

 

d.m אתה יכול לפרט לי קצת יותר?

אם נניח שמהגבר הפנימי מוציא 22rms לערוץ (אגב, במפרט של אחד מהמועמדים שלי לקנייה הכולל בלוטות', קנווד BT43U כתוב הספק 50W*4, הספק אפקטיבי 30W*4, זה אומר שהוא נותן 30rms לערוץ?) אז היום אני בפול ווליום 22W מכל רמקול? אם זה כך, אם אני מכוון את כל הפייד קדימה ואת כל הבאלאנס שמאלה, אז בקדמי שמאלי אני מקבל? 88W? או עדיין 22W?

עכשיו, אם אחבר 2 רמקולים בטור, (8ohm) על כל אחד משני הערוצים האחוריים, אז מאותו מגבר אקבל בפול ווליום 11W בכל אחד מארבעת הרמקולים האחוריים ו-22W בשני הקדמיים?

 

הצעד הבא - מה יקרה במקרה כזה כשאני שם את הפייד יותר אחורה. אם אקבל, במקום 22W לכל רמקול קדמי ו-11W לכל רמקול אחורי, נניח 16W לקדמי ו-14W לכל אחד מהאחוריים (שזה סה"כ 88, כמו 22*4), זה לא רע. אפילו ממש טוב. (אם זה אכן מקביל לווליום של היום, זה כאילו אני מכוון את הווליום על 25 מתוך 36. זה מספיק חזק.)

 

השאלה היא האם כל החשבונות הלינאריים הנ"ל נכונים בכלל?

 

המון תודה!

צביקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נצא מתוך הנחה שההספק הנקי של הר״ד הוא כמו שאמרת 30watt rms לערוץ(למרות שאפשר להניח שבפועל זה יהיה מעט פחות)

אז מדובר ב30w כפול 4 זאת אומרת שכל יציאה לבדה מספקת 30 וואט ב4 אום.

אם נחבר את הרמקולים בתצורה טורית אז המגבר ״יראה״ התנגדות של 8 אום ויספק בערך מחצית מהוואטים שהם כ-15w

BMW E36 328------Pioneer p90rs

Eton PA800.4 + PA 560.2 + ECC 1200.1

Audio Development Double W600 + Double VIPERA F8

Audio Development MM4 +MM1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, ואז כל רמקול מהשניים שמחוברים בטור מוציא 15W?

לצורך העניין, אם אני מתקין את שניהם זה ליד זה, התוצאה הסופית היא דומה לרמקול אחד בהתנגדות 4ohm שמוציא 30W?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

saay222, רק להשלמת התמונה, פתחתי לבדוק את החיווטים של הפאזות.

לגבי האמון שלי בעצמי, הוא היה בסדר. חיברתי נכון אלא ש:

א. החיווט שהגיע לדלת האחורית ימנית הי הלא נכון (הלבן היה + והצבעוני היה -).

ב. הרמקולים הקדמיים (אלו שהגיעו מורכבים מהיבואן) היו מוצלבים - השמאלי היה מחווט הפוך (החום, שהוא ה+, מחובר ל- של הרמקול).

את הכל בדקתי עם מד רציפות מאולתר שבניתי לעצמי ביום שישי משתי סוללות, נורה והמון איזולירבנד :)

 

בקיצור, עכשיו הכל מורכב נכון, מהHU ועד הרמקולים.

עם זאת, קשה לי להגיד שישנו שיפור משמעותי באקוסטיקה. עדיין ההפרש בין שורת המושבים השלישית לשתי אלו שמלפניה הוא כ-5dB (במדידה חובבנית עם אפליקציה בסמארטפון).

 

בינתיים הרעיון היחיד שנשארתי איתו הוא להעביר את שני הרמקולים האחוריים למיקום מוצלח יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה החיווט הורכב הפוך ע"י אחד מהמתקינים המקומיים המקצוענים שיש לנו, קשה לי להאמין שזה הגיע ככה מהמפעל.

 

5 דציבלים זה לא מעט, אבל אם הכל מחווט תקין כעת, כנראה שזה באמת האקוסטיקה של הרכב שלך והעברת האחוריים זה הפיתרון.

 

שחק עם מיקומי הרמקולים האפשריים עד שתגיע לתוצאה סבירה, ברגע שתחליט על מיקום, עם טיפה דמיון ויצירתיות תמצא דרך להעביר את החיווט ולנעול אותם במקומם (כי הדבר האחרון שתרצה לקבל בזמן עצירת חירום או תאונה קלה זה רמקול לפרצוף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...