Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה ו25 אלף ק"מ עם פיאט פונטו ספייס.


dj_dani
שימו לב! השרשור הזה בן 3924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ספייס 2001 ידנית, מנוע 1.25 60 כ"ס.

דגם SX ה"יותר" מאובזר בדגמי ה60 כ"ס. (הבדל זניח מאוד)

נקנתה עם 150 אלף, כיום 175 אלף.

 

נתחיל בטוב:

המזגן של הרכב הזה מקפיא! מרגיש כאילו מישהו בפיאט שם בצוציק הזה מזגן 10 כ"ס והשאיר 50 עלובים למנוע (וזה בהחלט מרגיש ככה), מה שכן, צריך לשמור את הרכב בטורים גבוהים כדי שיקפיא, ואז אין לו בעיה להוציא קרח גם (קורה לפעמים).

 

אז מה היה לנו השנה?

אם ישאלו אותי עם הרכב אמין או לא, אני יענה שברור!

במהלך השנה ראיתי פעמיים גרר, בשני הפעמים זה קרה באשמתי, ונפתר בלא יותר מ150 שקל, ככה זה שמזניחים, נסעתי עם מצבר מ2009 וחיכיתי שימות לגמרי, לצערי הוא מת דווקא בשבת ורחוק מאוד מהבית, בפעם השנייה זה היה בגלל התקנה לקויה של מערכת אודיו שביצעתי וחיפפתי אז אחד הכבלים היה רופף במצבר ולא טרחתי לבדוק למה הוא לא מניע וישר גררתי.

בכל מקרה, ביטוח גרירה זה דבר מאוד שימושי וזול ואני ממליץ לכל אחד!

 

מלבד זאת, אמינות מופתית! הרכב עבר אצלי יישור קו מקיף, החל ממה שצריך, ועד תחזוקת מנע כמו החלפת משאבת מים וטיימינג וטרמוסטט למרות שלא היה צריך, שימוש בשמן סינטטי בלבד ומים ייעודים, הקדמת טיפולים בדרך קבע, ועוד.

 

הרכב עבד בתנאים קשים ולא מתאימים עבורו, נתן עבודה וקיבל בחזרה בטיפול הולם, נסע כל יום נסיעות ביעירוניות שמתאימות לרכבי דיזל או ספינות שיוט אמריקאיות, 120 ק"מ הלוך חזור בינעירוני, ועוד נסיעות בעיר הררית, לא ממש הייעוד שלו, אבל הוא עמד בזה כמו גדול.

 

הרכב שורד מצויין את השנים, לא עוד פולואים עם דשבורדים מלאי אפוקסי, לא עוד איביזות עם שילדות מרותכות מילד, הכל במקום, כלום לא מקרקש, כל הכפתורים פועלים (המעט מהם שיש), אוטו פיקס.

 

הרכב משייט בנוחות ב100-110 קמ"ש, יותר מזה כבר מתחילים לשמוע את הכביש אבל בגלל המערכת מעולם לא התייחסתי לרעשים האלו והם מעולם לא הטרידו אותי.

עם צמיגים טובים הרכב אוחז מצויין גם בחורף, מעולם לא הרגשתי איבוד אחיזה, פירפורים ברטוב, או משהו שכזה, הרכב יציב גם במהירות שיוט ועד 140 הוא עוד מרגיש יציב יחסית, מעל זה הוא יכול גם אבל לא כדי לנסות :roll:

 

מה שכן, צמיגים לא באיכות משנים לגמרי את הרכב והופכים כל נסיעה בפחון הזה לסכנת החלקה, כבר נהגתי בספייסים שהיו עם צמיגים סינים, אצלי מותקנים צמיגים הכי טובים לדגם, duragrip good year, שינה לגמרי את הרכב.

 

נוחות סבירה מאוד, בתור בעלים לשעבר של סוויפט ישנה ופיאסטה ישנה, הרכב הזה עולם אחר מבחינת נוחות, אומנם זה לא צרפתייה אבל בהחלט אי שם מעל האמצע שבין יפנית לצרפתייה.

 

אחזקה זולה מאוד, בתנאים לא אופטימליים שאני נסעתי הצריכת דלק הממוצעת הייתה כ1-13\14, שניסיתי לבדוק כמה אפשר, ראיתי גם 21 ק"מ לליטר, אבל זה גבל בהירדמות משיעמום, בכל מקרה, מחשב הדרך מזייף בידיוק בחצי ליטר לק"מ.

 

אחזקה זולה בצורה הזוייה (והיו לי קטנוע לפני כן), חלקים בשפע בכל מקום, מחירים זולים מאוד, לדוגמא מסרק הגה בניילון קומפלט מקורי של פיאט, עלה לי 260 ש"ח :shock: טיפול כ150 שקל, טסט 800, ביטוח זול לנהגים מעל 24+.

 

לפיאט אין שוק? הצחקתם אותי, נקנה ב1500 שקל מתחת למחירון במצב טוב, ניסיתי למכור אותו בלב ממש לא שלם, ונקבתי מחיר גבוה מאוד, אחר מספר חודשים של ניסיון, החלטתי להישאר איתו, אבל המסקנה שלי מכמות הטלפונים וההצעות, זה שרכב כזה במצב טוב יעוף בדקות בודדות גם ב2000 שקל מעל המחירון, עם דגש ענק על מצב טוב, יש כמויות של זבל כאלו שתוחזקו בתחזוקת שבר של סטודנטים או נמצאים אצל סוחרים, למצוא אחת שמורה זה משימה לא קשה והרבה יעידו על כך.

 

מחלות ילדות? הגה חשמלי, שעלות התיקון שלו יכולה להגיע ל3 אלף, בכל מקרה, אצלי הוא שופץ שני בעלים לפניי ב1000 שקל במורשה, ככה שאין ממה לחשוש.

מחלות של התחממות? שמועה! עליות, קיץ, מהירות גבוהה, אוטו עמוס, לא זז מהחצי! עניין של תחזוקה נכונה, פיאט שמתחממת זה אשמת הבעלים נטו.

 

אחרי שנה עם הרכב, אני יכול להגיד שהוא בהחלט קנייה הכי נכונה בתקציב נמוך, לא סתם הוא כלכך מבוקש, אחלה תמורה לכסף, אחזקה הכי זולה בקטגוריה, מה שכן הוא ממש ממש ממש ממש עגלה, זה הסיבה היחידה ששקלתי להחליף אותו.

אגב, מניסיון ארוך טווח עם דגם ה80 כ"ס, אני יכול בהחלט להגיד שההבדל לא מורגש בכלל, ככה שלרוץ לחפש elx זה עניין מיותר לדעתי, אבל אם מוצאים כזו זה בהחלט עדיף (יש שם עוד פיצ'רים איבזוריים לא הכרחיים :lol: )

 

אם יש לכם שאלות אני יענה בשמחה.

 

תמונות של הרכב:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=482033

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.אחותי רכשה דגם כזה מודל 01בשנת 02/03 מהשכרה,הרכב עד היום אצלה עם כ150k,למעט הגה חשמלי וראש מנוע ששופץ באשמתה,סוס עבודה,מטופל עד היום במוסך מורשה בעלויות אפסיות.לאחותי השנייה היה 06,רכב מעולה ששימש אותה בתקופת הלימודים וגם לאחר מכן,נמכר קרוב מאד למחירון לפני פחות משנה ושודרג לפונטו איבו דנדשה.יש לציין שהרכבים היו ידניים.

תמשיך להנות יש לך אחלה רכב.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אוהב את הגישה של "היו תקלות אבל הם באשמתי וזה בסדר" . אם ראש מנוע הלך- זאת אשמה של הבעלים, אם יש התחממויות - זאת אשמה של הבעלים... לא אומר שצריך להזניח את הרכב, אבל מיותר מידי בעלי פיאט אני מרגיש שהם צריכים להיות עם היד על הדופק בכול הנוגע לרכב הזה.

 

וכן, לפיאט אין שוק, אבל כשהיא עולה שקל וחצי, חסכונית בדלק, ונותנת שנתון גבוה- אז גם עליה מסתכלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפיאט בכללי אולי אין שוק, ספייס יש שוק חזק מאוד, יספרו לך המוכרים.

 

ניסינו להניע בדחיפה וגם לא הלך, גם כבלים לא הלך, חשבתי שיש תקלה במחשב רכב אז העדפתי לגרור, מסתבר שזה היה מצבר.

 

הרכב לא צריך יד על הדופק, גם אם לא תחליף למאזדה מצבר משנת 2009 היא לא תניע, זה לא אשמת פיאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפיאט אין שוק? הצחקתם אותי, נקנה ב1500 שקל מתחת למחירון במצב טוב, ניסיתי למכור אותו בלב ממש לא שלם, ונקבתי מחיר גבוה מאוד, אחר מספר חודשים של ניסיון, החלטתי להישאר איתו, אבל המסקנה שלי מכמות הטלפונים וההצעות, זה שרכב כזה במצב טוב יעוף בדקות בודדות גם ב2000 שקל מעל המחירון, עם דגש ענק על מצב טוב, יש כמויות של זבל כאלו שתוחזקו בתחזוקת שבר של סטודנטים או נמצאים אצל סוחרים, למצוא אחת שמורה זה משימה לא קשה והרבה יעידו על כך.

 

הפנמת סוף סוף שאף אחד לא יתן לך את המחיר שביקשת ? אם באמת היית רוצה למכור היית מבקש מחיר הגיוני ומוכר בשניות .

יש עוד גאון אחד בזמנו שהתעקש על מחיר גבוה מעל המחירון בהגזמה ,בגלל שזה היה ELX וק"מ נמוך . שורה תחתונה ככל שהרכב היה יותר זמן אצלו המחירון שלו ירד. וכן תתפלאו אבל חודש אחרי שהייתי אצלו המחירון ירד ב-1000 שקל. הצעתי לו מחיר נורמלי אבל הוא המשיך לחיות באשליות. הנחתי לו שיהנה.

הספייס היא רכב מעולה לסטודנטים או כרכב שני. וכן אסור לטפל בה בתחזוקת שבר. אבל מפה ועד להשקיע בה כאילו אין מחר ולצפות לתמורה בעד האגרה , too much ...

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני סוגר חצי שנה עם הפיאט.

ובאמת כאשר אחד מחברי או מכרי מחפש רכב סטודנטים

ואו פשוט רכב קטן וחסכוני אני לא מתבייש לצעוק בקול גדול שזאת הבחירה.

באמת שהרכב נקנה כפשרה ופשוט הפך אותי למרוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הפנמת סוף סוף שאף אחד לא יתן לך את המחיר שביקשת ? אם באמת היית רוצה למכור היית מבקש מחיר הגיוני ומוכר בשניות .

יש עוד גאון אחד בזמנו שהתעקש על מחיר גבוה מעל המחירון בהגזמה ,בגלל שזה היה ELX וק"מ נמוך . שורה תחתונה ככל שהרכב היה יותר זמן אצלו המחירון שלו ירד. וכן תתפלאו אבל חודש אחרי שהייתי אצלו המחירון ירד ב-1000 שקל. הצעתי לו מחיר נורמלי אבל הוא המשיך לחיות באשליות. הנחתי לו שיהנה.

הספייס היא רכב מעולה לסטודנטים או כרכב שני. וכן אסור לטפל בה בתחזוקת שבר. אבל מפה ועד להשקיע בה כאילו אין מחר ולצפות לתמורה בעד האגרה , too much ...

 

נתחיל מזה, שהמחיר הלא הגיוני שביקשתי, היה כי היה קשה לי באמת לשחרר מהרכב בגלל שתכלס, חוץ מזה שהוא עגלה, הוא לא עושה בעיות ולא עולה יקר, עניין המכירה היה כולו תלוי בספק, וגם שבאו אנשים שהוציאו 2000 מעל המחירון, והיו עם הכסף ביד, לא הסכמתי, הפנמתי שלא שווה לי למכור אותו.

 

בכל מקרה, מה איתך? עדיין אובד עצות או שכבר מצאת רכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מזה, שהמחיר הלא הגיוני שביקשתי, היה כי היה קשה לי באמת לשחרר מהרכב בגלל שתכלס, חוץ מזה שהוא עגלה, הוא לא עושה בעיות ולא עולה יקר, עניין המכירה היה כולו תלוי בספק, וגם שבאו אנשים שהוציאו 2000 מעל המחירון, והיו עם הכסף ביד, לא הסכמתי, הפנמתי שלא שווה לי למכור אותו.

 

בכל מקרה, מה איתך? עדיין אובד עצות או שכבר מצאת רכב?

כן לא באמת חשבתי שמישהו יתן לך את המחיר שביקשת . אם שווה לא למכור או לא , זה כבר שיקול שלך .

לשאלתך , למרות שאני מריח שמץ ציניות קל או כבד ,לא מצאתי עדיין רכב.

בשלב זה של חיי, אצהיר ללא התחייבות שלעולם לא אעבור לאוטומט כל עוד גופי מתפקד וגפיי נעות כמתוכנן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפיאט יש שוק מעולה אבל גם הוא בגבולות ההיגיון.

 

אפשר לקבל מחירון, כשעל רוב הרכבים לא מקבלים היום מחירון ואפילו לא קרוב לזה.

 

אתה ניסית למכור רכב משנת 2001 במחיר של שנת 2006, ולכן אתה עדיין איתו :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת לא מבין למה אנשים ממליצים על הרכב המעפן הזה ועוד טוענים שהוא אמין , יש לרכב כל כך

הרבה תקלות ומחלות ידועות שזה שלא פלא שכל חיפוש על תקלה באינטרנט רואים שזה קורה בכמויות בפונטו ספייס .

כמה מהמחלות הידועות והשכיחות הם :

מגבים רוקדים

משאבת דלק עם חיים קצרים

מחשב הגה כוח שאוהב להתפגר

תקלה בכניסה לפעולה של המאוור במהירות 2

צינור נשם שאוהב להתבלות מהר

כבלי הצתה דפוקים .

כויל שאוהב להתאבד

שימוש בנוזל יעודי פארפלו כי אם לא הרכב עושה צרות (לדברי מומחי פיאט למיניהם)

בקיצור רכב לא מומלץ בכלל !

אני לא ממליץ כלל על הרכב .

חובב רכב , לא חובב תקלות :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת לא מבין למה אנשים ממליצים על הרכב המעפן הזה ועוד טוענים שהוא אמין , יש לרכב כל כך

הרבה תקלות ומחלות ידועות שזה שלא פלא שכל חיפוש על תקלה באינטרנט רואים שזה קורה בכמויות בפונטו ספייס .

כמה מהמחלות הידועות והשכיחות הם :

מגבים רוקדים

משאבת דלק עם חיים קצרים

מחשב הגה כוח שאוהב להתפגר

תקלה בכניסה לפעולה של המאוור במהירות 2

צינור נשם שאוהב להתבלות מהר

כבלי הצתה דפוקים .

כויל שאוהב להתאבד

שימוש בנוזל יעודי פארפלו כי אם לא הרכב יעשה צרות (לדברי מומחי פיאט)

בקיצור רכב לא מומלץ בכלל !

אני לא ממליץ כלל על הרכב בטח ובטח שלא לסטודנטים שאין להם יותר מדי כסף זמין לתקלות .

חובב רכב , לא חובב תקלות :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על סיכום,סך הכול באמת הרכב שלך מאפיין את הספייס,עלות אחזקה זולה,אמינות די טובה.

בקשר לבחור שמעלי,איני זוכר פעם אחת שמבעלי כזה רכב,שאמרו את מה שאתה אומר,ועוד היה פה בחור שעשה איזה 300K עליה והיה מרוצה,לכול רכב יש מחלות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...