Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

onr ומים מזוקקים כנוזל שמשות ברכב + ניקוי שמשות


שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מתכוון לנסות בקרוב את הנוזל של סונקס - אם למישהו יש ביקורת - אודה.

 

אפרופו נוזל שמשות שהוא לא מאוטודיפו.....

קניתי מאוטוסטור נוזל לניקוי שמשות של CARPLAN שניתן לדילול (הירוק בריח התפוח), עושה עבודה מעולה וגם עצם זה שאתה משתמש במשהו שלא נקנה מחנות "כלבו" ושייך לחברה שהמון זמן בתחום הרכב נורא מקל על המצפון.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה. טוב לדעת.

אני אולי אנסה גם את זה...

נמאס מהגלונים שקונים בתחנות דלק/שטיפה וכד' שהם אקולוגיים או ריחניים ועוד כל מני...אבל משאירים חלון לא נקי.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנה וחצי שאני מוסיף 15 מ"ל ONR כחול על בערך שלוש ליטר מים מזוקקים ברכבי.

 

היה לי נסיון מר עם הנוזל של סונקס, בעבר באוטו דיפו היו מוכרים ב11 שקלים בקבוקון קטן שאותו מוסיפים למים (תמיד רצוי מזוקקים).

כשהייתי מפעיל את המתזים אז הנוזל היה יוצר המון מריחות על השמשה, ולאחר כל נסיעה שבה השתמשתי במגבים , המים שעלו אל מעל השמשה ונחתו על הגג היו הופכים לטיפות סבון מציקות ומכוערות.

 

לאחר מכן השתמשתי אך ורק במים מזוקקים, בקיץ זה סבבה, בחורף צריך מעט יותר עוצמת ניקוי לשמשה.

ואז התחלתי למהול עם onr.

אין סתימות, אין כתמים, אין מריחות, הכל טוב מבריק ויפה.

אני ממליץ

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע - סונקס צהוב?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sharki25 איך התוסף של קארפלאן?

ספר קצת.

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מרבה להשתמש עם המגבים, כמעט כל נסיעה ארוכה שיש לי אני מפעיל את המגבים.

אני יכול לתת חוות דעת על המוצר בדילול של 1:10 כמו שיש בהוראות.

אני משתמש במוצר הזה כבר משהו כמו שלושה חודשים והוא מנקה היטב, לא עושה מריחות ומפרק הרבה חרקים מעוכים מהשמשה.

מבחינתי האפקט הכי גדול שלו הוא פסיכולוגי....להשתמש במוצר של חברה שנמצאת הרבה זמן בתחום מוצרי הרכב וזה מוצר שהוא ייעודי לכך, לא משהו ישראלי שאתה לא יודע מי אחראי לו וגם אם אתה יודע, אתה לא מכיר את השם.

מעבר לזה לא בחנתי את השפעותיו על ווקס וחומרים אחרים כי בכל מקרה אני מקפיד לרסס ספריי ווקס אחרי כל שטיפה.

מתאר לעצמי שהוא לא אגרסיבי יותר מדי, הוא בדילול המקסימלי האפשרי על מנת שלא יהיה כזה.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הוא משאיר שמשה שקופה או שיש עכירות לבנבנה אחרי זמן קצר מההתייבשות?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היכן שעוברים המגבים נשארת שמשה נקייה, שוב, תלוי בגודל הזוועה שיש על השמשה (:

ברגע שהשמשה ממש מטונפת קשה לי להאמין שיש חומר שמסוגל להתמודד עם דבר כזה.

לרוב יש אצלי שכבה קלילה של אבק ומדי פעם איזו מריחה של חרק שלרוב יורדת אם אני מפעיל את המגב לפני שזה מספיק להתייבש לחלוטין.

לרוב העכירות הלבנבנה מצטברת בצידי השמשה לשם הולך חלק גדול מהנוזל המלוכלך.

If you can't see the bright side of life, just polish the dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשנה וחצי שאני מוסיף 15 מ"ל ONR כחול על בערך שלוש ליטר מים מזוקקים ברכבי.

 

היה לי נסיון מר עם הנוזל של סונקס, בעבר באוטו דיפו היו מוכרים ב11 שקלים בקבוקון קטן שאותו מוסיפים למים (תמיד רצוי מזוקקים).

כשהייתי מפעיל את המתזים אז הנוזל היה יוצר המון מריחות על השמשה, ולאחר כל נסיעה שבה השתמשתי במגבים , המים שעלו אל מעל השמשה ונחתו על הגג היו הופכים לטיפות סבון מציקות ומכוערות.

 

לאחר מכן השתמשתי אך ורק במים מזוקקים, בקיץ זה סבבה, בחורף צריך מעט יותר עוצמת ניקוי לשמשה.

ואז התחלתי למהול עם onr.

אין סתימות, אין כתמים, אין מריחות, הכל טוב מבריק ויפה.

אני ממליץ

 

 

תודה!

Suzuki Splash 2012 ידנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

בשטיפה עם ONR, יש כמה שיטות אפקטיביות.

 

אני משתמש ב-2 מהן:

1. שיטה המתאימה לרכב עם לכלוך בינוני/ בינוני גבוה (השיטה הקלאסית).

2. שיטה המתאימה לרכב מלוכלך בצורה קלה יחסית, בעל שכבת אבק, שבעקבותיו אינני יכול לכסות את הרכב (מטעמי גרירה של האבק/לכלוך על הפח).

 

 

היום אציג דווקא את השיטה השניה, שאותה נכנה שיטת המטליות. (למה מתחיל מהשניה? לפני שבוע וחצי ניקיתי את הרכב, היום הוא הגיע למצב שעליו שכבה של אבק שמפריעה לי לכסותו בשלום).

בגדול, אפשר להקביל את השיטה הנ"ל ל-QD למתקדמים, עיקרון הריסוס והניגוב דומה, אך השיטה בטוחה פי כמה וכמה משיטת qd רגילה.

 

 

במה להצטייד?:

 

1. מרסס ידני (משאבה) עם ליטר וחצי מים +60 מ"ל onr.

 

2. שלוש מטליות - בחרתי להשתמש בשתי מטליות qd ירוקות של הקוריאני, בעלות סיבים קצרים יחסית, ומטלית באפינג אחת כחולה מהקוריאני, לבאפינג סופי וניגוב מריחות/שאריות ריסוס אם יש.

עד כאן הצורך במוצרים לשטיפה של הצבע והפח (שמתם לב שאין צורך בדלי?)

 

3. לג'אנטים: מברשת/כפפה לבחירתכם.

-מיקרופייבר זולה ופשוטה לייבוש (של סנו מעולה לצורך זה).

 

* אופציה - מטלית לחלונות.

 

IMG_8978.JPGמיקרו.JPGIMG_8975.JPG

 

 

הקדמה וכללי אצבע:

הטיפ הכי חשוב שקיים בנוגע ל onr וחובה לזכור אותו: זמן המתנה. (תשננו את צמד המילים האלו - זמן המתנה!)

אי מתן זמן לתמיסה לעשות את שלה, שוות ערך לנקיון עם "סתם" מים (נקיון חפיף עם מים ומטלית = סווירלס).

תמיסת ה-onr עוטפת את הלכלוך, "מחבקת" את גרגר האבק, מנתקת אותו מהמשטח ומרימה אותו מעלה, כך שכל שנותר הוא לאסוף את הלכלוך בעזרת המטלית.

זמן ההמתנה נע בין 30 שניות לדקה שלמה, כתלות במזג אוויר וברמת הלכלוך. (אף פעם לא פחות מ30 שניות)

 

כמה מילים לגבי הוראות דילול יצרן:

הוראות דילול היצרן הן worst case scenario, זאת אומרת שהצהרת היצרן היא הדילול המקסימלי.

אין טעם בתוספת של תמיסה מעבר להוראות, דבר זה יכול לבוא נגדנו = מריחות.

יותר onr מעבר להוראות היצרן, לא ינקה טוב יותר תזכרו.

 

לנקיון עצמו:

ג'אנטים -

- כמו תמיד מתחיל עם הג'אנטים (ג'אנטים מנקים כשהם קרים לחלטין למגע,על כל ג'אנט עובדים בנפרד!)

- ריסוס ליברלי של החישוק (בשלב זה תראו איך תוך שניות, רוב אבק הבלמים מתנתק מהחישוק ונוזל מטה).

- המתנה.

- לוקחים כפפה ישנה ופחות אהובה, מרססים גם אותה בתמיסה, ופשוט מעבירים על הג'אנט.

* יש מקרים בהם יהיה צורך במעבר שני, לי אין את הצורך הזה כי יישמתי הגנה לג'אנטים.

- ייבוש של הג'אנט עם מיקרופייבר פשוטה, וסיימנו.

 

 

*במקרה ומעוניינים לנקות את הקאליפר, יש לנקות אותו תחילה, ורק לאחר מכן את שאר הג'אנט.

הנקיון דומה, ריסוס, המתנה, נקיון בעזרת מברשת "שפיץ"/מברשת דיטיילינג, או כל אמצעי אחר שנוח לכם לנקות איתו את הקאליפר, העיקר שתהיה גישה לחלק הזה שהוא פחות נוח לניקוי.

את הקאליפר אני לא מייבש, אלא לאחר נקיון, מרסס שוב ונותן למים לזלוג ממנו יחד עם הלכלוך ששיחררתי.

 

IMG_8989.JPGIMG_8996.JPGIMG_8988.JPGIMG_8991.JPG

 

 

רכב-

- לוקחים את מגבת המיקרופייבר, מקפלים לחצי, ושוב פעם מקפלים לחצי - יוצר מצב שבו יש לנו 8 חלקים שבהן ניתן לנקות את הרכב.

כמו כן הקיפול לרבעים נותן לנו את האפקט של כרית, כשמניחים את כף היד על המטלית, היא סופגת את הלחץ והמשקל של היד, יוצר פחות חיכוך עם הפח.

 

כדוגמה במדריך, נקח את הגג:

 

את הגג נחלק לחצי, או לארבע (שוב, כתלות בחום/רמת לכלוך).

פאנלים קטנים יותר, ניתן לרסס לחצי, או ב"מכה" אחת.

 

 

מרססים את הרבע/חצי שבחרנו ב-mist עדין, ממתינים, מרטיבים/מרססים בקלילות את הצד הנקי של המטלית שאיתו עומדים לנקות, ואז מעבר אחד קליל מבלי להפעיל לחץ על המטלית , מצד אחד של הפח, לצד השני (בתחום המרוסס).

בשלב הזה תראו כי התמיסה שנשארה מאחור לאחר המעבר, כמעט ברוב המקרים, מתאדה מעצמה ולרוב אין צורך לעבור עם מטלית הבאפינג.

 

 

המעברים של המטלית יהיו בשיטת ה-snake pattern - זיגזג.

במקרה וחילקנו את הגג לארבעה חלקים שווים, דמיינו גבול של רבע האיזור המרוסס.

בו נעביר את המטלית, בפס אחד ישר מצד ימין לצד שמאל, וכשמגיעים לקצה של הגבול המרוסס, מעלים את המטלית לתחום המרוסס שבו עדיין לא נגענו, וחזרה מצד שמאל לצד ימין.

ממשיכים כך, עד שהתחום המרוסס נקי.

 

 

לאחר מספר מעברים, בודקים את המטלית ויזואלית.

 

 

שלב זה חשוב מאוד ואין לפסוח עליו, אין טעם להתחרות בעצמך ולנסות לנקות את הרכב עם כמה שפחות קטעים נקיים של המטלית, כשמלוכלך, עוברים לצד נקי.

לא לשכוח שיש עוד מיקופייבר נקי שממתין לנו ברגע שהראשון מתלכלך על כל חלקיו וצדדיו, כך שיש לנו 16 מקטעים נקיים לנקיון כל הרכב.

לרוב אני מנקה חצי אחד של הרכב, ומחליף מיקופייבר בחצי השני.

 

- כשמסיימים פאנל, עוברים עם מטלית הבאפינג באופן נקודתי, על איזורים בהן נשארו לנו מריחות.

את המטלית מרססים בצורה הכי עדינה שניתן.

מעבר קליל "מוחק" כל זכר למריחה או overspary.

 

 

 

*טיפ אישי שלי, בשום מקרה ובשום מצב, אני לא נותן למטלית יבשה לגעת ברכב - מבחינתי מטלית יבשה, רכב ופלאפית ככל שניתן, היא סכנה לשריטות.

תמיד מרסס מעט ONR (או קוויק דיטיילר כשמנקה בשיטה רגילה עם שמפו ייעודי) ורק אז מרשה לעצמי לגעת בפח.

כשהריסוס קליל מאוד על המיקרופייבר, אין מה לחשוש ממריחות, החומר יתאדה מעצמו.

 

 

לסיכום - תבטחו במוצר!

 

 

היו לי ים חששות לפני שהתחלתי להשתמש בONR, אבל הייתי חייב לנסות, גם אם זה אומר שאני מסכן את הפח בסווירלס.

זה מרגיש לא נכון ולא טבעי לנקות את הרכב שלא בשיטת שני הדליים ועם מים זורמים, אמת.

אבל המוצר הזה הוא game changer, לא פחות.

ב70 אחוז מהמקרים אצלי (לכלוך קל עד בינוני/בינוני גבוהה) הוא פשוט מבטל את הצורך בשטיפה קלאסית של שניי דליים ומים זורמים.

הושקע כ"כ הרבה זמן מחשבה וטכנולוגיה במוצר הזה, וזה פשוט מוכיח את עצמו מחדש בכל נקיון.

שלא תבינו לא נכון, יש לי את כל האמצעים, מים זורמים, חניה מקורה, וכל מה שצריך, ועדיין מעדיף את הנקיון עם ONR.

למה?

כי זה חוסך לי המון זמן, ולא על חשבון איכות הנקיון והביטחון של הפח.

כי זה חוסך לי ים של מים.

כי כשתופסים את השיטה, זה לא אמור לקחת יותר מ-30 דקות בשיטה הזו, כולל הג'אנטים.

 

 

with that said, תמיד תהיו עם יד על הלב ותשתמשו בהגיון הבריא שלכם.

במקרים של לכלוך קשה מאוד, השתמשו בשיטת 2 הדליים הרגילה עם שמפו מתאים ו-rinsing.

 

בפעם הבאה - נקיון בעזרת onr בשיטה הקלאסית.

 

שאלות/מענות/טענות, אני פה.

תהנו.

(ממשיך להעלות תמונות בהודעה הבאה).

דפיוזר לפני.JPG

עריכה אחרונה על ידי sciPoPo
  • רעיון טוב! 1

"יאללה בירי".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1273 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...