Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ב- HU הקרוס יהיה בDSP => השהייה מאוד קטנה של תורגש.

במגבר הקרוס הוא אנלוגי (קבלים,סלילים,נגדים) ובתור הנדסאי אלקטרוניקה אתה יודע שהחסרון הגדול של פילטרים הוא זמן השהייה גדול יחסית.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז איזה פילטר עדיף ? של המגבר (שהוא כאמור אנלוגי) או של הרדיו דיסק ? (רדיו דיסק חדש דנדש של PIONEER)

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם

תלוי...

כעקרון - הייתי ממליץ לך לעבוד דרך הHU כי יותר קל לכוון.

אתה סוגר את כל הרכב, יושב בפנים ומכוון ממש כמו שנוח לך.

איזה מגבר זה?

פורסם

זה מגבר של CONCORD, ניראה לי זה סתם "זבל סיני" למרות שזה מגבר די איכותי, אני מופתע לטובה ממנו

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם

את המגבר הזה אני ממש לא מכיר, היו פה ושם ת'רדים שציינו אותו כמגבר בינוני וככזה אני לא מצפה לגדולות ונצורות מהקרוס שלו אך יש לבדוק - שוב, אני לא עבדתי איתו מעולם.

בגדול - לסאב הייתי משתמש גם בקרוס של המגבר. יכול להיות שזה קצת Over-kill מבחינת פילטור אך זה יכול לעזור בסינון רעשים שהתלבשו על הקו במידה והם מעל הפס של הסאב... תרצה אני אסביר עוד אבל זה די ברור...

תראה ידידי - תנסה, תראה, תשחק קצת... במערכות זמן המשחקים הוא ה-time killer הכי גדול ובאופן משמעותי.

דווח התקדמות.

פורסם

יש ל בHU יציאה סאב (בשביל מגבר) ויציאות רגילות.

התכנון שלי הוא לעשות HPF ליציאות הרגילות (יש לי 2 רמקולים שמחוברים במגבר, ו 2 רמקולים שמחוברים למגבר הפנימי של הפאנל), ו LPF ליציאה של הסאב (שמחובר למגבר חיצוני שמחובר ליציאת סאב בפאנל). את החיתוך בשניהם אני יעשה באותה נקודה, וככה כל התדרים יושמעו, אך ע"י הדרייבר שמיועד לכך (למשל אני יחתוך בשניהם ב 80HZ).

זה רעיון טוב, לא ?

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם
זה ברור שאם דרייבר אחד נמצא רחוק מהשני, אז יש ביניהם הפרש פאזות. מוזיקה מדרייבר אחד מגיעה מוקדם יותר מדרייבר שני, ואז נוצר מעין DELAY בשמיעה.

אני אסביר את השאלה הקודמת שלי, אם לה-HU יש רמת חיתוך של 12 DB, ויש סט קומפוננט שמחובר ל-HU ויש עוד סאב שמחובר דרך מגבר. רמת החיתוך של המגבר היא 24 DB, אז לפי דבריך הבאס של הסאב מגיע בהפרש פאזה של 180 מעלות ועוד להוסיף לזה שהסאב נמצא מאחורה בבגאז' (רחוק מאוד מהאוזן לעומת הקומפוננט), אז הפרש הפאזות בין המוזיקה של הקומפוננט לבין הבאס של הסאב יגיע הרבה מעבר ל-180 מעלות. דבר שיגרום לאפקט של DELAY בין המוזיקה המתנגנת לבין הבאס (הבאס מגיע קצת באיחור)?

 

זה יכול להגיע להפרשי פאזה גדולים, לא את כולם כל לשמוע, זה תלוי גם בתדרים ובגלל שזה יכול להגיע להפרשי פאזה גדולים יש לשחק עם הפאזות עד שמגיעים לתוצאה הטובה ביותר.

פורסם
ב- HU הקרוס יהיה בDSP => השהייה מאוד קטנה של תורגש.

במגבר הקרוס הוא אנלוגי (קבלים,סלילים,נגדים) ובתור הנדסאי אלקטרוניקה אתה יודע שהחסרון הגדול של פילטרים הוא זמן השהייה גדול יחסית.

 

מה שלומדים לא תמיד יודעים ליישם במציאות :) , העניין הוא לגלות איך הנתונים הופכים למשהו מוחשי.

 

EBARI, אתה יכול לפרט על DSP (מה לעשות יש דברים שלא מלמדים בהנדסאים :cry: ).

פורסם
DSP - דיגיטל סאונד פרוססור, בעצם מה שזה אומר שהשינווים מתבצעים בצורה דיגיטלית כמו למשל במחשב ולא ע"י מעגלים אנאלוגיים כמו שאיבארי ציין.

 

DSP =! Digital Signal Processing :?:

פורסם
יש ל בHU יציאה סאב (בשביל מגבר) ויציאות רגילות.

התכנון שלי הוא לעשות HPF ליציאות הרגילות (יש לי 2 רמקולים שמחוברים במגבר, ו 2 רמקולים שמחוברים למגבר הפנימי של הפאנל), ו LPF ליציאה של הסאב (שמחובר למגבר חיצוני שמחובר ליציאת סאב בפאנל). את החיתוך בשניהם אני יעשה באותה נקודה, וככה כל התדרים יושמעו, אך ע"י הדרייבר שמיועד לכך (למשל אני יחתוך בשניהם ב 80HZ).

זה רעיון טוב, לא ?

 

EyalR מה אתה חושב על הרעיון שלי ?

סיאט איביזה FR טורבו 2005 צהובה 8-)

פורסם

סך הכל הרעיון טוב, יש פעמים שבהם אם יש לך חיתוך נמוך של 6-12DB שלפעמים משאירים רווח בין התדרים מכיוון שהחיתוך הוא לא מוחלט. אם יש לך אופציות שונות עדיף פשוט לשחק ולשמוע מה נשמע טוב יותר.

פורסם

DSP על קצה, קצה,קצה המזלג - על אות דיגיטלי ניתן לבצע כל מני מניפולציות, פעולות וטריקים.

בגדול - הכול למעשה ישום תוכנה.

בוא סתם לשם המחשה ניקח גלוי A.M - לסיגנל בדיד בתדר Fo- אם יש לך את האות בביט סטרים דיגיטלי (A.D) - אם תוציא רק מס' נק (לדוגמא כל X מילי שניה) לD.A כאשר בין המרה להמרה הוא שומר את הערך למעשה תקבל גילוי A.M.

מיקרה נוסף שבו יש לך ספקטרום תדרים נאמר של שמע, המרת אותו לביט-סטרים, ע"י פוריה (F.f.t וכו') למעשה תוכל לראות או נכון יותר לקבל תמונה ספקטרלית. מה הבעיה בתוכנה להעביר רק חלק מאותה תמונה לממיר D.A? לא כ"כ קשה למעשה במוצא תקבל נתח תדר לפי מה שבחרת - והרי לך קרוס. הייתרונות של DSP (אחד מני רבים) שאתה יכול תאורטית לקבל פילטר עם אופייני מעבר אידאילים בטח ובטח של 24DB - פשוט ירידה מושלמת.

כפי שאמרתי - DSP רובו ככולו זה עיבוד דיגטלי משמע תוכנה.

יכולים להיות DSP'S לכל מני מטרות וישומים וזה תחום מאוד מאוד משמעותי לכל בן-אדם שעוסק בעבוד מידע קולי, חזותי והמון תחומים אחרים.

למעשה, אין כמעט תחום שבו לא ניתן למצוא DSP'S...

 

לפותח הת'רד - מה שאתה מתאר צריך להשמע טוב... לא תדע עד שלא תנסה.

תראה אם אתה יכול לחתוך אולי אפילו טיפה יותר נמוך...


×
×
  • תוכן חדש...