Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורס נהיגה מתקדמת והמקרה שקרה לי היום


היו זמני בומבה
שימו לב! השרשור הזה בן 5973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום !

עברתי קורס נהיגה מתקדמת אצל מסלולים לפני חודשיים. לכל אלה שחושבים שזה לא כל כך עוזר (אם יש כאלה), אז היום קרה לי מקרה, שבלי הידע של הקורס, היה מסתיים בתאונה, תביעות, ביטוח וכו'.

נסעתי בכביש עירוני (נתיב אחד לכל כיוון), 40-50 קמ"ש.משהו כמו 50 מטר לפני צומת T. פיג'ו כחולה באה משמאל ומנסה לפנות שמאלה לנתיב שלי. היא כבר עברה את הנתיב הנגדי וכרגע באמצע הצומת, עוצרת. אני רואה את המצב ומוריד את הרגל מהגז על מנת לתת לפיג'ו להשתלב. כעבר 2-3 שניות הוא עדיין עומד במקום. הבנתי שהוא מחכה שאני אעבור אז שמתי גז כדי לא לעקב אותו (אז הייתי כבר 30-40). 2 שניות לאחר מכן, כשהייתי משהו כמו 10 מטר לפני הפיג'ו הטמבל מחליט להכנס (למה חיכית עד עכשיו ?!?! והמהירות בשלב זה הייתה כ 40 קמ"ש). אני: ברקס עד הסוף, הגה ימינה בדיוק כמה שצריך. הטמבל עצר בנונשלנטיות, 20 ס"מ מהכנף שלי. הכי הופתעתי מזה שהתגובה הייתה אינסטקטיבית, רגל ימין מייד בעטה בוושת הברקס, רגל שמאל תמכה בעזרת המדרס, ועבודת ההגה הייתה מדויקת ומהירה. (כמובן שמראש תנוחת הישיבה הייתה נכונה והידיים מחזיקות נכון את ההגה, כמלומד בקורס)

חבר'ה, לכו תעשו את הקורס הזה.

ולחברת מסלולים: תודה לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נתחיל בזה,

שאני לא עברתי את הקורס הזה אבל ברגע שיהיה לי אותו אני יעבור אותו כי אני חושב שהוא מאוד חשוב.

דבר שני המצב שאליו נקלעת לא היה מצריך שום קורס זה, קרו לי מקרים יותר מסוכנים בגלל

שאחרים יצרו מצב כזה, זה לא הופך אותי לנהג או משהו אני יודע שאם אני יכנס למצב החלקה

ללא קורס כזה או דומה זה יגמר לא טוב פשוט המצב שעליו דיברת לא מצריך שום נסיון בקורס,

כל אחד יודע ויש את זה גם בסרטונים של מסלולים שצריך ללחוץ על הברקס בעוצמה ולא בהדרגה

כמו שכולם חושבים שהם יוכלו לעצור ככה.

בקשר להוזזת ההגה הייתי יום על כביש בינעירוני מצד ימין כל הנתיב השתלבות מלא טוב אני נוסע לי על 90

בנתיב הימני[לא הייתה אפשרות לעבור לשמאלי מפני שהוא שהיו מכוניות מאחורי] איך שאני מגיע לנתיב השתלבות

מישהי החליטה שהיא חיכתה מספיק ונכנסה לחצי מהנתיב שלי צפרתי לה וברחתי ממנה שמאלה ככה

שאני לא רואה איך הקורס עזר לך פה חוץ מהישיבה הנכונה שאותה למדתי מגיסי מורה הנהיגה.

יכלת למצוא נושא יותר טוב לשבח את הקורס הזה שהוא באמת טוב במקרה החלקה וכד'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נתחיל בזה,

שאני לא עברתי את הקורס הזה אבל ברגע שיהיה לי אותו אני יעבור אותו כי אני חושב שהוא מאוד חשוב.

דבר שני המצב שאליו נקלעת לא היה מצריך שום קורס זה, קרו לי מקרים יותר מסוכנים בגלל

שאחרים יצרו מצב כזה, זה לא הופך אותי לנהג או משהו אני יודע שאם אני יכנס למצב החלקה

ללא קורס כזה או דומה זה יגמר לא טוב פשוט המצב שעליו דיברת לא מצריך שום נסיון בקורס,

כל אחד יודע ויש את זה גם בסרטונים של מסלולים שצריך ללחוץ על הברקס בעוצמה ולא בהדרגה

כמו שכולם חושבים שהם יוכלו לעצור ככה.

בקשר להוזזת ההגה הייתי יום על כביש בינעירוני מצד ימין כל הנתיב השתלבות מלא טוב אני נוסע לי על 90

בנתיב הימני[לא הייתה אפשרות לעבור לשמאלי מפני שהוא שהיו מכוניות מאחורי] איך שאני מגיע לנתיב השתלבות

מישהי החליטה שהיא חיכתה מספיק ונכנסה לחצי מהנתיב שלי צפרתי לה וברחתי ממנה שמאלה ככה

שאני לא רואה איך הקורס עזר לך פה חוץ מהישיבה הנכונה שאותה למדתי מגיסי מורה הנהיגה.

יכלת למצוא נושא יותר טוב לשבח את הקורס הזה שהוא באמת טוב במקרה החלקה וכד'.

אני דווקא חושב, שאם לא הקורס לא הייתי מגיב בכזו מהירות, לא הייתי בולם כמו שצריך, וגם לא בטוח שהייתי מצליח לעבוד עם ההגה כמו שצריך.

אבל זה רק אני...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני שונא את המתלבטים האלה, לצאת-לא לצאת לצאת-לא לצאת, הוא עוד שנייה נכנס בי, אז בוא נצא.

 

הקורס עזר לי מאוד, אני שמח לשמוע שגם לך הוא עזר. תמשיך לנהוג בזהירות.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע.

 

כמה עצות מועילות לחיים:

 

1. כשיש ספק - וזה בפירוש מצב של "ספק" - אין ספק. מאיטים. מאיטים עד כדי זחילה, מנסים ליצור קשר עין עם הנהג השני, ומנסים להתרחק ככל האפשר (לסטות ימינה, במקרה הנ"ל). תמיד תמיד להניח שהנהג השני לא רואה אותכם ויזנק מהמקום ישר לתוך האוטו שלכם.

 

2. או שרגל ימין לוחצת גז, או שהיא מרחפת מעל הברקס. תמיד תשאירו את הרגל מוכנה, כך שהתגובה שלכם תהיה קצרה ככל האפשר. רוב האנשים לעולם לא יכינו את עצמם לבלימה, אלא ישאירו את רגל ימין מעל הגז - וזו טעות, שמאריכה בהרבה את זמן התגובה. אם המצב נראה עם פוטנציאל לסכנה, אבל לא מספיק ברור בשביל שתאיטו, אפילו להפעיל מעט לחץ על הברקס מבלי לבלום ממש - כזה שיקצר את זמן התגובה עוד יותר, ולא פחות חשוב, ידליק את אור הברקס מבעוד מועד בשביל הרכב שמאחוריכם.

 

3. לכו לקורסים. זו דוגמא מצויינת לכך שהקורסים האלו שווים כל שקל. במחיר פעוט של חצי עד שליש מההשתתפות העצמית שלכם, שלא לדבר על כאב הראש שנחסך כתוצאה מאי-תאונה.

 

4. אם יש לכם מכר אופנוען מאריך בשנים, תדובבו אותו קצת לגבי הגישה שלו על הכביש. אתם תלמדו לנהוג בגישת ה"צפה לגרוע מכל". אני חייב לציין שהזמן שלי על אופנוע כביש תרם לי לפחות כמו הקורסים שעברתי - אם אתה רוצה לרכב על אופנוע ועדיין לשרוד בשביל לספר לנכדים שלך איזה מגניב סבא היה לפני שהוא חובר למכונת דיאליזה כדרך קבע, אתה תמיד צריך להניח שמי שלידך יסטה לנתיבך, שהאוטו בצומת לפניך לא יתן לך זכות קדימה, ועוד כהנה וכהנה מקרים מהנים שמכוונים לקיצור זמנך על האדמה. תניחו שמי שנוסע לפניכם, מאחוריכם ולצידכם הוא פושע, אידיוט, רשלן טיפש ופזיז. ותנהגו בהתאם. ההצלחה בהפנמת סעיף זה תגיע כשפשוט לא יצליחו להפתיע אתכם יותר. לא אלו שסוטים לעבר הנתיב שלכם, לא כאלו שלא עוצרים בתמרורי עצור, וגם לא ה206CC שבלילה אחד, לפני כמה שבועות, החליטה לעבור באדום מלא בצומת הכפר הירוק - בזמן שאני ישבתי וחיכיתי כמו חנון שיהיה אור ירוק במשך לפחות שניה, לפני שחציתי את הצומת, וכך הצלתי אותו ממפגש כואב במיטב תוצרת וולפסבורג.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ותק של 20 שנות נהיגה תמיד אך ורק ברכבים ספורטיביים ועם שלל קורסים לנהיגה מתקדמת/מירוצים ורשיון מירוצים (שכבר פג תוקף)אני יכול לספר לך שלפחות ב 3 פעמים השילוב של הידע שלי ושל יכולות הרכב הציל את חיי.

אם הייתי הנהג הממוצע בלאנטיס ממוצעת הייתי ז"ל כבר מזמן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע.

 

כמה עצות מועילות לחיים:

 

1. כשיש ספק - וזה בפירוש מצב של "ספק" - אין ספק. מאיטים. מאיטים עד כדי זחילה, מנסים ליצור קשר עין עם הנהג השני, ומנסים להתרחק ככל האפשר (לסטות ימינה, במקרה הנ"ל). תמיד תמיד להניח שהנהג השני לא רואה אותכם ויזנק מהמקום ישר לתוך האוטו שלכם.

 

2. או שרגל ימין לוחצת גז, או שהיא מרחפת מעל הברקס. תמיד תשאירו את הרגל מוכנה, כך שהתגובה שלכם תהיה קצרה ככל האפשר. רוב האנשים לעולם לא יכינו את עצמם לבלימה, אלא ישאירו את רגל ימין מעל הגז - וזו טעות, שמאריכה בהרבה את זמן התגובה. אם המצב נראה עם פוטנציאל לסכנה, אבל לא מספיק ברור בשביל שתאיטו, אפילו להפעיל מעט לחץ על הברקס מבלי לבלום ממש - כזה שיקצר את זמן התגובה עוד יותר, ולא פחות חשוב, ידליק את אור הברקס מבעוד מועד בשביל הרכב שמאחוריכם.

 

3. לכו לקורסים. זו דוגמא מצויינת לכך שהקורסים האלו שווים כל שקל. במחיר פעוט של חצי עד שליש מההשתתפות העצמית שלכם, שלא לדבר על כאב הראש שנחסך כתוצאה מאי-תאונה.

 

4. אם יש לכם מכר אופנוען מאריך בשנים, תדובבו אותו קצת לגבי הגישה שלו על הכביש. אתם תלמדו לנהוג בגישת ה"צפה לגרוע מכל". אני חייב לציין שהזמן שלי על אופנוע כביש תרם לי לפחות כמו הקורסים שעברתי - אם אתה רוצה לרכב על אופנוע ועדיין לשרוד בשביל לספר לנכדים שלך איזה מגניב סבא היה לפני שהוא חובר למכונת דיאליזה כדרך קבע, אתה תמיד צריך להניח שמי שלידך יסטה לנתיבך, שהאוטו בצומת לפניך לא יתן לך זכות קדימה, ועוד כהנה וכהנה מקרים מהנים שמכוונים לקיצור זמנך על האדמה. תניחו שמי שנוסע לפניכם, מאחוריכם ולצידכם הוא פושע, אידיוט, רשלן טיפש ופזיז. ותנהגו בהתאם. ההצלחה בהפנמת סעיף זה תגיע כשפשוט לא יצליחו להפתיע אתכם יותר. לא אלו שסוטים לעבר הנתיב שלכם, לא כאלו שלא עוצרים בתמרורי עצור, וגם לא ה206CC שבלילה אחד, לפני כמה שבועות, החליטה לעבור באדום מלא בצומת הכפר הירוק - בזמן שאני ישבתי וחיכיתי כמו חנון שיהיה אור ירוק במשך לפחות שניה, לפני שחציתי את הצומת, וכך הצלתי אותו ממפגש כואב במיטב תוצרת וולפסבורג.

 

צודק בכל מילה, רק רציתי לתקן את סעיף 3. זה לא יכול לחסוך את ההשתתפות העצמית, זה יכול להציל חיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא חושב, שאם לא הקורס לא הייתי מגיב בכזו מהירות, לא הייתי בולם כמו שצריך, וגם לא בטוח שהייתי מצליח לעבוד עם ההגה כמו שצריך.

אבל זה רק אני...

 

טוב כנראה אצל כל אחד זה אחרת אבל בכל מקרה זה טוב שעברת את הקורס הזה,

גם למצב הזה וגם לבאים והיותר חמורים.

שבת שלום לכולם ושהשם ישמור את כולנו בכביש עם כל ה"נהגים" בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם לא ה206CC שבלילה אחד, לפני כמה שבועות, החליטה לעבור באדום מלא בצומת הכפר הירוק - בזמן שאני ישבתי וחיכיתי כמו חנון שיהיה אור ירוק במשך לפחות שניה, לפני שחציתי את הצומת, וכך הצלתי אותו ממפגש כואב במיטב תוצרת וולפסבורג.

 

אני בשנים האחרונות פיתחתי לעצמי הרגל כזה-

 

אם אני עומד ראשון בצומת, ויש רמזור אדום והוא הופך לירוק,

לפני שאני מתחיל לנסוע, אני זורק מבט שמאלה, ואח"כ ימינה,

כדי למנוע מצב של תאונה, כתוצאה מאנשים מסוכנים שעוברים באדום

זאת פעולה שלוקחת שנייה או שתיים, ויכולה בקלות להציל חיי אדם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[quote=roee;1698593

3. לכו לקורסים. זו דוגמא מצויינת לכך שהקורסים האלו שווים כל שקל. במחיר פעוט של חצי עד שליש מההשתתפות העצמית שלכם, שלא לדבר על כאב הראש שנחסך כתוצאה מאי-תאונה.

 

ממתיי קורס כזה עולה 300 ש"ח?

 

פעם אחרונה שבדקתי זה עולה סביב 700 800 ש"ח שזה כמו השתתפות עצמית של נהג רגיל

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמח לשמוע.

 

כמה עצות מועילות לחיים:

 

2. או שרגל ימין לוחצת גז, או שהיא מרחפת מעל הברקס. תמיד תשאירו את הרגל מוכנה, כך שהתגובה שלכם תהיה קצרה ככל האפשר. רוב האנשים לעולם לא יכינו את עצמם לבלימה, אלא ישאירו את רגל ימין מעל הגז - וזו טעות, שמאריכה בהרבה את זמן התגובה. אם המצב נראה עם פוטנציאל לסכנה, אבל לא מספיק ברור בשביל שתאיטו, אפילו להפעיל מעט לחץ על הברקס מבלי לבלום ממש - כזה שיקצר את זמן התגובה עוד יותר, ולא פחות חשוב, ידליק את אור הברקס מבעוד מועד בשביל הרכב שמאחוריכם.

 

 

 

:mm_yeah:

 

זה מסביר אגב למה אחרי נהיגה אורכה בתוך העיר כואב לי קרסול רגל ימין.

כל הזמן גז, ריחוף מעל הברקס, גז, ריחוף מעל הברקס.

אני אף פעם לא לוחץ אלא רק מרחף...אני לא רוצה לשגע את מי שמאחורי. אם הוא קרוב מדי כן לוחצים קצת כדי להזהיר.

 

ממתיי קורס כזה עולה 300 ש"ח?

 

פעם אחרונה שבדקתי זה עולה סביב 700 800 ש"ח שזה כמו השתתפות עצמית של נהג רגיל

 

השתתפות עצמית רגילה היא כבר לא 1000 ש"ח אלא יותר באזור ה-1700-1900 ש"ח.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בשנים האחרונות פיתחתי לעצמי הרגל כזה-

 

אם אני עומד ראשון בצומת, ויש רמזור אדום והוא הופך לירוק,

לפני שאני מתחיל לנסוע, אני זורק מבט שמאלה, ואח"כ ימינה,

כדי למנוע מצב של תאונה, כתוצאה מאנשים מסוכנים שעוברים באדום

 

זאת פעולה שלוקחת שנייה או שתיים, ויכולה בקלות להציל חיי אדם

 

+1

 

גם אני נוהג ככה, לחצות צומת עם רכב זה בדיוק כמו לחצות מעבר-חציה בתור הולך רגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בשנים האחרונות פיתחתי לעצמי הרגל כזה-

 

אם אני עומד ראשון בצומת, ויש רמזור אדום והוא הופך לירוק,

לפני שאני מתחיל לנסוע, אני זורק מבט שמאלה, ואח"כ ימינה,

כדי למנוע מצב של תאונה, כתוצאה מאנשים מסוכנים שעוברים באדום

 

זאת פעולה שלוקחת שנייה או שתיים, ויכולה בקלות להציל חיי אדם

 

 

חובה לעשות זאת. תמיד צריך להיות מודע לסביבה ולצפות למקרים שיכולים לקרות אפילו אם הסיכוי שהם יקרו נמוך מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בשנים האחרונות פיתחתי לעצמי הרגל כזה-

 

אם אני עומד ראשון בצומת, ויש רמזור אדום והוא הופך לירוק,

לפני שאני מתחיל לנסוע, אני זורק מבט שמאלה, ואח"כ ימינה,

כדי למנוע מצב של תאונה, כתוצאה מאנשים מסוכנים שעוברים באדום

 

זאת פעולה שלוקחת שנייה או שתיים, ויכולה בקלות להציל חיי אדם

גם אני עושה את זה.

הבעיה היא בצמתים שאין בהם שדה ראיה, ואתה לא הראשון בצומת. ואז אתה מגיע לצומת במהירות של מעל 20 קמ"ש, ואתה לא יכול לעצור רק כדי להסתכל אם פנוי, אז עוברים על בליינד. אבל אין הרבה צמתים כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עושה את זה.

הבעיה היא בצמתים שאין בהם שדה ראיה, ואתה לא הראשון בצומת. ואז אתה מגיע לצומת במהירות של מעל 20 קמ"ש, ואתה לא יכול לעצור רק כדי להסתכל אם פנוי, אז עוברים על בליינד. אבל אין הרבה צמתים כאלה.

 

בדיוק כמו בצומת לא מרומזרת, מתחלים מנסיעה איטית עד זחילה לתוך הצומת עד שיש שדה ראיה.

(כל עוד לא יוצא שאתה זוחל באמצע הצומת...)

 

תנו לי להוסיף גם מקרים בהם יש מימינכם אוטובוס או משאית שימו לב שאתם לא יוצאים לפניהם מהצומת (כששניכם עומדים ראשונים), מאוד יכול להיות שהם רואים רכב שבא מימין.

205 94' 1.4, שלוש דלתות אדומות, שני פגושים שחורים והזרקה אחת, מצחיק איך שהאהבה עיוורת... :inlove:

205 1.4 94' 3 דלתות לפניות. :twisted:

KLE 500 2004 לשיוט בקו ישר. :cool:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...