Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה: שיפורי כוח והתנהגות לג'יפ - סל"ד נמוך


Dean L
שימו לב! השרשור הזה בן 6234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הג'יפ הוא ריינג' רובר שנת 93' V8 הכל מקורי, כרגע 190 כ"ס +- בכמעט 5,000 סל"ד. שוקל קצת מעל 2 טון.

איזה שיפורים אפשר לעשות לג'יפ כדי לקבל עוד כוח בסל"ד נמוך ?

אני לא מתכוון ל: להוריד משקל, זה ברור, אז יהיה אותו כוח על פחות משקל. או להתחיל בפרוייקט טורבו שעולה אלפי שקלים.

אלא משהו כמו פילטר אוויר פתוח / בניית כונס לפילטר הקיים (שיקבל אוויר קר מבחוץ), משהו עד 1,000 שקל.

או אולי להחליף את המשאבת דלק לחזקה יותר, ומזרקים וכו' ? זה יעשה את העבודה ?

(המנוע במצב טוב, מזרקים נקיים, שמן נקי)

 

ומה אפשר לעשות כדי לשפר התנהגות ? לא לנהיגת מרוצים אבל שהרכב יגיב יותר טוב להגה - מה צריך להחליף כדי שההגה יהיה יותר "קל" (כרגע אין בעיה לנהוג בכביש עם יד אחת לדוגמא, אבל בשטח המכות מוחזרות להגה והאוטו נוסע לאן שנראה לו) וגם כדי לבצע פנייה קלה צריך לסובב איזה חצי הגה, אני רוצה שיהיה הגה כמו בפרייבט, מה צריך להחליף משאבת הגה ? בולם ? או שאולי זה רק כיוון ? (יש מספיק שמן במערכת)

 

כרגע עם צמיגי מישליין 205/80/16R (כמו המקוריים) ומתלבט אם להחליף ל 235/70, ההגה יהפוך ליותר קשה לא ?

 

מה עוד ?

הנה כמה תמונות של התא מנוע.

(וכן, שמתי לב שהתא מנוע מלוכלך)

תודה, דין.

IMG_4661.jpg

IMG_4662.jpg

IMG_4665.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי משאבת הדלק והמזרקים. זה לא יתן לך יותר כוח ותהיה עשיר בדלק כל הזמן. אם מחליפים מזרקים, צריך להכניס גם יותר אויר וזה אומר או טורבו, או קאמשפטים חמים (אולי גם מצערת יותר גדולה). מכיון שאתה רוצה יותר כוח בסל"ד נמוך, קאמשפטים לא יעזרו לך פה.

כוח בסל"ד נמוך זה טורבו קטן, אבל אתה לא רוצה טורבו.

אפשר אולי להחליף לסעפת יניקה יותר ארוכה, זה יתן לכך קצת יותר מומנט בסל"ד נמוך (על חשבון סל"ד גבוה). השאלה אם יש כזו סעפת בדגמים אחים או שצריך לבנות מאפס.

לגבי התנהגות בג'יפים, אין לי מושג. המומחים יענו.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך את אחד המנועים הגמישים שקיימים בעולם

 

כל דבר, אפילו פילטר או אגזוז פתוח, יפגום במומנט בסל"ד נמוך.

 

לגבי צמיגים, 205 על שני טון זה צר, המידות המקובלות הן 10.5 (שווה ערך ל 265) כך ש235 סביר בהחלט, רק בדוק שמותר לך ע"פ רוחב הג'אנט (כמדומני לפחות 6")

 

ולבסוף זכור, זהו רכב שטח, כבד מאד, רך מתלים, בולם זוועה, פונה זוועה, לא בדיוק המתכון הבטוח לנסיעת כביש מהירה או לשיפור הספק, אני הייתי משקיע בצמיגי MT טובים, בתחזוקה נכונה (במיוחד לרכב בריטי מיושן) ונהנה מכל רגע...

 

בעצם ... גם אני נהנה, שים לב לשם המשתמש 8)

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר למנוע - אין, ואני חותם על זה, שום דבר בעל ערך שאתה יכול לעשות ב1000 שקלים.

 

לגבי ההיגוי - לעולם, לעולם, לא תקבל היגוי כמו של מכונית כביש מודרנית עם מתלים נפרדים מרכב שטח בעל סרן קדמי חי. אפילו המושגים שונים. ההגה שלך מת וחסר תחושה במונחים של מכוניות כביש גם כשהוא היה חדש לחלוטין, עכשיו אחרי הרבה שנים סביר להניח שהוא הרבה יותר גרוע - כל חופש בכל גומיה במתלים, ובמיוחד במוט הפנהרד, מחרבת עוד יותר את התחושה. חופש במוט ההגה בין ההגה לתיבה, חופשים בתיבת ההגה העייפה, חופשים בתפוחי ההיגוי ויש הרבה... כל אלו חלק מהסיפור. וכל זה בהנחה שהרכב לא מוגבה...

Jeepolog.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחבר שלום

עצות טובות קבלת כאן מהחברים שקול בכובד ראש

במנוע הנל לא מומלץ לשפר עקב פיזור החום הבעייתי ומבנה בלוק וראשי האלומיניום,

היות ואתה בחור עם ידיים טובות ,הייתי ממליץ לך לשנות גישה אשר תהפוך את הרכב לאמין יותר ועביר יותר ,כלומר הישרדות המערכות ולא שיפורן

פרויקט שנורקל,בידוד מערכת ההצתה,מערכת לחץ אויר הרכב ,אולי צינור שטיפה,רתכת והשד יודע מה

לגבי ההגה ,יש לבדוק את תקינות בולם ההגה ולהתקין אחד גדול יותר ,הנל ישפר את המכות אשר אתה ובמיוחד התיבה חוטפים ובכך תשמור על תקינות התיבה לאורך שנים

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות !

"יש לך את אחד המנועים הגמישים שקיימים בעולם" לא הבנתי את המשפט, אפשר הסבר ?

אני לא בקטע של נסיעת כביש מהירה - מעדיף שטח, ולשם חשוב לי ההגה.

איך אני בודק את תקינות בולם ההגה ?

ואני רוצה לבודד את המערכת הצתה (פעם אחת כבר נכבה לי אחרי שפריץ מים), איזה חלקים לבודד ועם איזה חומר (סיליקון פשוט יעמוד בטמפ' של התא מנוע ?)

הג'אנטים ברוחב 6'' או 7'' בטוח (אני יבדוק) אבל לפי מה שהבנתי 245 ומעלה כבר נוגע בדפנות בסיבובים ואז צריך להגדיל את הרדיוס סיבוב שגם ככה ענק, אז נסתפק ב 235.

דבר אחר שמעניין אותי זה לשים ברקסים טובים, ולהחליף נוזל בלמים כי נראה לי יש מלא אוויר במערכת.

כמה עולה בערך סט (לכל הגלגלים) של דיסקים ורפידות משהו ברמה טובה ? (לא לרכבי ספורט כמובן)

את ההתקנה והחלפת הנוזל אני יעשה במוסך שאני מטפל בו ברכב (פשוט אין לו שם חלפים).

 

קנינו את האוטו לפני חצי שנה ועכשיו התפנה לי קצת זמן והתחלתי להתעניין בו, איזה דברים לבדוק ברכב כדי ליישר קו ?

הוא בן 14 ואני לא ממש יודע מה עבר עליו.

תודה, דין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אויר בברקסים"? נשמע לי, ואל תעלב, שהרכב במצב תחזוקתי, נגיד בעדינות... לא טוב. לפני שאתה חושב על שיפורים, אתה צריך ליישר אותו, וברוך השם יש לך רכב מהמסובכים והמורכבים יותר שתעשיית הרכב העולמית המציאה. חלקים ללנדרובר - אצל ג'קי מאוטו מיני, טלפון 03-5622362, או ינוביץ' שיש להם גם אתר אינטרנט.

Jeepolog.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שג'קי כבר מכיר טוב את הרכב שלי כי פעם אחרונה שהייתי אצלו הוא נתן לי חולצה.

את האמת אני עדין לא יודע מה המצב שלו, בעיקר כי לא נהגתי/נסעתי בריינג' אחר.

אבל לא נראה לי שהוא הוזנח מכאנית.

לפני חודש הייתי בקורס נהיגה מתקדמת, אמרו לי לנסוע וללחוץ הכי חזק על הברקס, נסעתי , לחצתי חזק ומאז יש רעש מהברקס כשלוחצים חזק (כשעומדים במקום) מין טיק, טיק, טיק ככול שלוחצים יותר חזק (אני עובד בחנות אופניים וקרה לי שהיה רעש כזה בברקס, הוחלף שמן והכל היה בסדר)

גם רפידות, הם לא קרובות להיות גמורות פשוט הן התמלאו בבוץ והן צועקות, אז חשבתי כבר לשים משהו יותר טוב.

 

תראה סרטון קצר שלי http://broadbandsports.com/node/6194

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אם בכל פעם שהרפידות יתלכלכו בבוץ תחליף אותן, אתה תפשוט את הרגל !!!

שטיפה הגונה במים, כולל את כל חלקי המרכב התחתון + נסיעת ייבוש מסדרים את העניינים.

 

נתנו לך חולצה כדי שתחזור אליהם, כמו שאמרו לך, יש לך את אחד הרכבים המורכבים, המסובכים, וגם הלא כל כך אמינים שייצרה תעשיית הרכב, שמור כסף לתחזוקה, יישור קו ברכב כזה + תחזוקה נכונה הוא חובה, אחרת כל טיול שטח יסתיים בהזמנת גרר

 

ליאור

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שחייבים לפרק את הרפידות ולפחות לשייף אותן, זה סיפור ?

כי שטפתי כבר לפחות 5 פעמים עם צינור מים את הברקסים, אפילו פעם אחת שכבתי מתחת לאוטו עם רובה מים... עוזר טיפה אבל איך שהכל מתייבש חוזר הרעש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדין

בידוד מערכת ההצתה הרכבה של גומיית ציריה או גרמושקה הגה הלבשה על מכסה המפלג תעזור הרבה,תרצה שיטה מתקדמת הרכבת מפלג של שברולט HEI עיבוד שבבי ושינוי גלגל השיניים ואתה בעסק אך יקר מדי התחל עם הגומייה

 

בכמות הבוץ שאתה נוסע ועל פי תמונת פילטר האויר אתה תגמור את המנוע מהר ממה שאתה חושב הבוץ יתייבש ויחדוק לסעפת היניקה ודפנות הצילינדר ישרטו ,ועל כן טפל בעניין קודם,בוץ במערכת המנוע יגרום לחדירת חול למיסבים שונים ולמחברים חשמליים שטוף ודאג לספריי סיליקון של מוליקוט על כל חלקי החשמל ברכב

 

בולם ההגה יש לפרק ולנענע את הבוכנה ולבדוק שאין "שטח מת " (מהלך ללא התנגדות) ,אם יש להחליף גש לינוביץ' קנה חליפי גדול יותר וגם זול יותר והתאם אותו

 

בבלמים אתה לא נוגע!!!! לא אויר ,ולא ברפידות ולא בשום דבר אחר את זה תשאיר לאנשי המקצוע !

 

קדימה לעבודה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר האוויר נמצא המצב "חשוף" כזה רק מספר ימים ורק בנסיעות יומיומיות בכביש (למטרת צליל נעים של ה V8 ) .

בנסיעת שטח מורכב עליו "משתיק" כמו בתמונה למטה, שגם מונע כניסת בוץ.

לכסות את המפלג עם גומי ? צריך גם את הקצוות של חוטי ההצתה (שנכנסים למצתים) ?

את הכוהל גם לבודד ? יש לך תמונה של מנוע "מבודד" להמחשה ?

לא יגע בבלמים.

כמה בערך עולה בולם להגה ?

5.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דין אתה חי במדינת מדבר, תעשה טובה לפילטר ועל תוריד לו את הכיסוי.

בכל מקרה נראה שהוא זקוק לניקוי\ החלפה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את כל חוטי ההצתה תמלא בגריז, בחיבורים למפלג, לכויל ולמצתים, זה יבודד את האזורים האלו באופן מוחלט. פשוט תדחוס את כובעי הגומי בגריז ותחזיר למקומם.

 

מוקד הבעייה במנועי בנזין הוא בדרך כלל המפלג. תסתכל עליו טוב ותנסה לנתח מאיפה יכולה להכנס אליו רטיבות. האם האטימה ההיקפית שלו טובה? אולי הגומיה מתפוררת? האם יש ברכב הזה מנגנוני קידום הצתה שמאפשרים לרטיבות להכנס?

 

אתה יכול להעזר בטיפים של חנן לבידוד מערכת החשמל בג'יפ CJ, העקרונות רלוונטים לכל מנוע בנזין ישן.

 

הבלמים - בדקת שהרפידות לא גמורות? העובי שלהן מספק לפי הספר? אין צורך ללטש רפידות. הבךימה עצמה מלטשת אותן, זה החיים שלהן.

 

שים לב גם להזהרה של חנן: מעברי מים לא טובים לאף ג'יפ, כל שכן ללנדרובר ישן שהאטימות של מכלולי ההעברה שלו מוטלת בספק... סרנים, טרנספר, גיר - בדוק שמנים בצורה קבועה ואם יש סימני מים - תחליף.

Jeepolog.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דין אתה חי במדינת מדבר, תעשה טובה לפילטר ועל תוריד לו את הכיסוי.

בכל מקרה נראה שהוא זקוק לניקוי\ החלפה.

 

החלפתי עכשיו את הפילטר, באמת הוא היה מטונף, שמתי מקורי חדש.

תודה.

IMG_4678.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6234 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...