Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה חצי תיאורטית - טנדר ב-70000 בתור רכב לטיולי שטח?


sronis
 שיתוף
עוקבים 0
שימו לב! השרשור הזה בן 4958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

לאבא שלי נכנס ג'וק לראש - לקנות טנדר משומש ולצאת לטיולי שטח איתו. למה טנדר? כי ג'יפים הם או יקרים יותר או ישנים יותר, ומבחינה פסיכולוגית הם פחות עמידים - הוא ירגיש יותר רע לשרוט או לדפוק אותם, או אפילו סתם להשאיר אותם בשטח ולצאת לטיול רגלי.

 

השאלה היא (ואני מפנה אותה לאנשי השטח כאן, אם הייתי רוצה עצות ממי שלא מבין ברכבי שטח הייתי שואל את עצמי :wink: ) - האם זה באמת רעיון הגיוני לקנות טנדר בן 5-7 (נניח באזור ה-70000 שקלים) בתור רכב שטח?

 

הדרישות:

1. רכב עמיד עם מנוע אמין, לא מהסוג שידרוש תיקונים שוטפים אחרי כל טיול בשטח. מה הק"מ הממוצעים של כלים כאלו בני 5-7 שנים?

2. יכולת שטח טובה עד כמה שניתן (כלומר בין השאר 4X4 והילוך כוח כמובן)

3. דאבל קבינה - מרווח מספיק לקחת חמישה לטיול (יש כזה דבר?).

4. עלויות תחזוקה לא היסטריות (ביטוחים יקרים מאוד, כך הבנתי. מה באשר לדלק? טיפולים?)

5. מדובר ברכב שיסע פעם בשבועיים. רכב שלישי בבית, יסע רק לטיולי שטח.

6. רכב שיאפשר יכולת מיגון טובה מפני גניבות (בשטח במיוחד זו בעייה).

7. לא חשוב ידני/אוטומט (אם הידני אמין משמעותית - אפילו עדיף ידני)

 

אפשרויות - מיצובישי מגנום, טויוטה היילקס, ניסאן ווינר, איסוזו..? (D-MAX יקר מדי, נראה לי). יש עוד?

 

ובכלל - חוו דעתכם.

 

ד"א, כתבתי בכותרת "שאלה חצי תיאורטית" כיוון שהתכנון הוא לקנות את הטנדר באזור הקיץ, כך שיש עוד זמן. אני עדיין לא מבקש המלצת קנייה (אם כי יהיה נחמד לשמוע יתרונות והתאמה לדרישות של כל אחת מהאפשרויות), אלא יותר שאלה כללית - האם טנדר הוא רעיון מתאים?

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
הוא ירגיש יותר רע לשרוט או לדפוק אותם, או אפילו סתם להשאיר אותם בשטח ולצאת לטיול רגלי.

לא משאירים רכב בשטח בלי שמירה. בדרך כלל תמיד ימצא בקבוצת מטיילים מישהו עייף שאין לו כוח לטיול הרגלי, לרוב יותר מאחד... אבל אם הרעיון הוא לטייל רכב בודד או קבוצה קטנה, זו בעייה. בכל המקומות המועדים להשארת מכוניות בנגב ולאורך י ם המלח, בשטח כמו בכביש, הסיכון גדול מדי.

 

השאלה היא (ואני מפנה אותה לאנשי השטח כאן, אם הייתי רוצה עצות ממי שלא מבין ברכבי שטח הייתי שואל את עצמי :wink: ) - האם זה באמת רעיון הגיוני לקנות טנדר בן 5-7 (נניח באזור ה-70000 שקלים) בתור רכב שטח?
כן.

 

 

הדרישות:

1. רכב עמיד עם מנוע אמין, לא מהסוג שידרוש תיקונים שוטפים אחרי כל טיול בשטח. מה הק"מ הממוצעים של כלים כאלו בני 5-7 שנים?

כל הטנדרים היפאניים עמידים למדי. טויוטה אמינה ועמידה יותר מכולם, סטטיסטית. לעומת זאת היא גם החלשה והאיטית ביותר באופן עקבי. להמנע מהגירים האוטומטיים, הם אלו שגורמים לבעיות התחממות במגנום ובאיפון.

2. יכולת שטח טובה עד כמה שניתן (כלומר בין השאר 4X4 והילוך כוח כמובן)

לכולם יכולת שטח סבירה, למגנום ולהיילקס אופציה נפוצה של נעילת דיפרנציאל אחורית, שמקפיצה את היכולת. הטויוטה עד 97, הישן, עם סרן קדמי חי, הוא רכב שטח טוב בהרבה מכל טנדר אחר, ואמין בצורה יוצאת דופן, אבל הוא גם הכי לא נוח, והכי איטי - 80 ומשהו כוחות סוס ביום טוב. אין טורבו. 97 טוב - עולה יותר מ60 אלף שקל. אני מכרתי את שלי ב66 לפני פחות משנה.

3. דאבל קבינה - מרווח מספיק לקחת חמישה לטיול (יש כזה דבר?).

טוב תלוי חמישה מה... לדעתי, שני מבוגרים מקדימה + שניים שלושה ילדים. מבוגרים נוספים מאחורה - שניים בלבד, ולטיול ארוך הנוחות גבולית.

 

4. עלויות תחזוקה לא היסטריות (ביטוחים יקרים מאוד, כך הבנתי. מה באשר לדלק? טיפולים?)
שום דבר לא היסטרי, למעט הביטוח, בעיקר במגנום, לפי השמועות. היתה לי טויוטה 97 כאמור, הביטוח היה 4000 ומשהו שקלים מקיף. הטסט יקר כמובן אבל אני מבין שהולך ויורד, צריכת דלק - אפשר לבנות על משהו בין 8 ל9 קילומטר לליטר סולר בממוצע בכל הטנדרים היפאניים הנ"ל. לטויוטה לפחות, חלקים תחליפיים זמינים וזולים, טיפולים עצמיים בקלות, הרכב בנוי לתחזוקה פשוטה, אין הרבה דברים שמוסך יכול להרוס.

 

 

6. רכב שיאפשר יכולת מיגון טובה מפני גניבות (בשטח במיוחד זו בעייה).
.

 

כאמור לעיל, דווקא בשטח זה לא בעייה כי אתה לא משאיר את הרכב לבד. ואם אתה כן, אז מה זה משנה איזה מיגון תשים כשאתה משאיר את הרכב חצי יום לבד באמצע המדבר...

 

7. לא חשוב ידני/אוטומט (אם הידני אמין משמעותית - אפילו עדיף ידני)
בשנתונים שאתה מדבר עליהם האוטומטיים היחידים היו מגנום ואיפון, בשניהם היו בעיות התחממות שנבעו מההסבה לגיר האוטומט. אתה צודק - עדיף ידני.

Jeepolog.com

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובה המקיפה.

 

בקשר להשארת רכב בשטח - כמובן שהגנב יכול לגרום לו נזק אם לא יצליח לגנוב, אבל האם יש אפשרות למגן אותו מפני גניבה בצורה פשוטה? (לאפשר הוצאת רכיב חיוני להתנעה, נניח?)

 

אני מבין שההמלצה שלך היא על ההיילקס הידני, 4X4 דאבל קבינה. אני רואה שהמחירון שלו סביב 55000 ל-97 ו-75000 ל-2000.

מ-97 (או 98?) הגיע ההיילקס החדש יותר עם סרן קדמי לא חי? (רציתי לכתוב מת אבל זו בדיחה מטופשת :-) ) אני מבין שהוא פחות טוב מהישן בשטח, אבל חזק יותר בגלל הטורבו. אני מניח שאצלנו תהיה עדיפות לכוח ונוחות על פני יכולת שטח, וגם לקנות רכב כמה שיותר חדש ועם כמה שפחות ק"מ.

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מקובל בטנדרים עם מנועי הדיזל אימובלייזר שיושב על משאבת ההזרקה, MED או שיש עוד כמה ורסיות. זה דרישות הביטוח בדרך כלל. גנבים יודעים טוב מאד לעקוף אותם. בטנדרים הישנים אין למעשה שום חשמל מסביב למנוע למעט אותה נקודה שהMED מתחבר אליה, אבל יש שיטות שונות להגנה על מערכת הדלק - שלא נדונות בפורומים פתוחים. כשתגיע לגשר, צור קשר בפרטי.

 

99% מהטנדרים היפאניים הרלוונטים הם דאבל קבינה. טויוטה עד 97 - שני סרנים חיים, מנוע בלי טורבו. מ98 - מתלה קדמי נפרד, אותו מנוע עם טורבו. מאז הם מתקדמים לאט-לאט כל שנה, אבל בהחלט נעשים יותר נוחים ויותר מהירים עם הזמן. הם עדיין מצויינים בתור רכבי שטח, יותר מהאחרים, בזכות נעילה אחורית (אופציה, אבל נפוצה מאד - אל תקנה רכב בלי נעילה אחורית!), ובזכות גובה וזויות מרכב טובות.

 

הבעייה עם הטויוטות היא אחת - המחיר. השוק מבקש ומקבל בשבילן מחיר גבוה יותר מאשר הטנדרים האחרים מאותו שנתון. עובדה. בדיוק אותו סיפור כמו עם טויוטה קורולה.

Jeepolog.com

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש במשפחה שלי הרבה ניסיון עם איסוזו איפון, ידניים ואוטומטיים, מעולם לא הייתה להם בעיית התחממות.

רכב אחד נשחט עד היסוד כרכב עבודה(קבלן בנין), ובסופש"ים היה משמש לטיולי שטח. הייתי מניע אותו בערך 20 פעם ביום עבודה אחד.

היו די הרבה מקומות שג'יפים קצרים עברו בהם בקלות, והאיסוזו גירד את הסלעים מלמטה, אבל בסה"כ רכב עם מנוע די חזק.

עדיף לקנות את הידני שהוא ממש מטוס יחסית לטנדרים אחרים, הגיר האוטומט באיפון מעצבן ולפעמים יש הרגשה של נסיעה בניוטראל.

אין מה להשוות אותו לטיוטה- הרבה יותר נוח, (בהשוואה לטיוטה 4X4 מודל 97).

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ויותר בקצרה, האיסוזו הכי מרווח משמעותית משאר הטנדרים, אבל הנמוך ביותר בשטח.

הטויוטה כמו שאמר נמרוד, החלשה ביותר, ואין אוטומט ב4X4. צפופה מאחורה, (הבחירה שלי היא טויוטה).

בשום טנדר לא נוח ליושבים מאחורה והם אפילו עלולים לסבול.

למגנום לא הייתי מתקרב (היה לי) חלקים יקרים, ביטוח יקר להחריד.

למעשה היה לי את כל סוגי הטנדרים חוץ מניסן ווינר, שאין לי מושג קלוש לגביו.

הבחירה שלי תאלץ להיות טויוטה, גם גבוהה, גם עמידה, ובעלת נעילה דיפרנציאל אחורי שבאה מהחברה, לפחות בזאת שהיתה לי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מ-97 (או 98?) הגיע ההיילקס החדש יותר עם סרן קדמי לא חי? (רציתי לכתוב מת אבל זו בדיחה מטופשת :smile: ) אני מבין שהוא פחות טוב מהישן בשטח, אבל חזק יותר בגלל הטורבו. אני מניח שאצלנו תהיה עדיפות לכוח ונוחות על פני יכולת שטח, וגם לקנות רכב כמה שיותר חדש ועם כמה שפחות ק"מ.

 

בהנחה שהרכב יישאר סטנדרטי, ההיילקס עם המתלה הנפרד הוא בחירה מצויינת. ("סרן מת" זו לו רק בדיחה מטופשת, אלא טעות ממש, כי יש כזה דבר - סרן בלי הנעה, כמו בהרבה משאיות... אבל זה לא הנושא :wink: ). ההילקס עם הטורבו חזק יותר מההיילקס עם שני הסרנים (הרכב היחיד שקלנועיות עוקפות ברמזורים), הוא גבוה ובנוי נכון- רכב שטח אמיתי, בניגוד לשאר הטנדרים שיש בהם הרבה פשרות בנושא השטח לטובת נוחות או יכולת העמסה..

 

אסף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,

אחי היה באותה הדילמה שלך, וחשב על טנד עם עדיפות ברורה לטויוטה. למספר חברים שלו יש כזאת.

בסוף, הוא החליט ללכת לכוון אחר, ומצאתי לו טרופר דיזל מבציר 98. זהו השנתון האחרון של המנוע הישן והאמין שלא הוצע עם תיבה אוטומטית. קניתי לו את הטרופר מחבר שלי שקנה אותו עם 10,000 והביא אותו ל350,000 ללא שום תקלה. גם בלי שיפורים, יכולת השטח מצוינת, וגם אני מתפתה לצאת איתו לפעמים לטיולי שטח רציניים. הטרופר הנ"ל בהחלט מבצע את העבודה במחיר שאינו יקר יותר מטנדר, ועם זאת נוח בהרבה.

שבת שלום,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 4958 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...