Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלונות פתוחים במהירויות גבוהות, שורפות יותר דלק?


יגאל
שימו לב! השרשור הזה בן 7625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מדויק...

כ- 30% מהפוטנציאל של הדלק יוצר הספק מהמנוע.

יתר ה 70% מתבזבזים דרך צינור הפליטה וקרינת חום בעיקר מהרדיאטור, אבל גם משאר חלקי המנוע.

מתוך ה 30% הנותרים, מתחילים להוריד אחוזים על ההפסדים במערכת ההינע, אלטרנטור, מזגן וכו' וכו'

 

 

זה בדיוק מה שאמרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חברים יקרים,

ה'מאמר' שלי בנושא חוסר היעילות של הרכב לא מתרעם על העובדה שהנצילות האנרגטית של מנוע בעירה פנימית שווה לתחת, למרות שזו אכן האמת. פחות מעניינת אותי העובדה שאני לא מנצל את כל האנרגיה שיש בליטר שקניתי. אם הייתי קונה דלק במחיר שלו בארה"ב, לא היו לי טענות על זה שאני מנצל רק 30% ממנו.

גם פחות מטריד אותי שאני מחמם את כדור הארץ, למרות שאני אשמח אם אני אוכל להימנע מזה באופן פרקטי. גם כשאני מבשל אני מחמם את כדור הארץ, וגם כשאני מפעיל מזגן בבית. גם כשהשמש זורחת הוא מתחמם.

 

מה שמפריע לי, זה שגם את ה-30% אנרגיה שכבר הצלחתי להוציא מכל הבלגן ולשים בתור אנרגיה קינטית באוטו שלי, אם לרגע אני לא צריך את כולה (כי נוסע לפני איזה צב בנתיב שמאלי), אני חייב לזרוק לזבל, ובצורה שעוד גורמת לי טרחה נוספת.

 

תניחו לרגע שהתאמצתם ועבדתם קשה וקניתם רכב ב-100K שקל. בדרך הפסדתם 150K במשחקים בבורסה, ועוד 50K הוצאתם על מוניות לסוכנות רכב וכו', אבל כל זה היסטוריה. הצלחתם להוציא 100K ולקנות אוטו.

נסעתם חודשיים ונהניתם, ואז קיבלתם צו למילואים 30 יום בעיראק (לא יכולים להשתמש באוטו לחודש). עכשיו, אם נעשה הקבלה למקרה של אנרגיה קינטית, כל מה שאתם יכולים לעשות זה לקחת גרזן ולהתגרזן על האוטו במובן הרע של המילה, כלומר להשאיר ממנו ערימת גרוטאות. יותר מזה, עכשיו אתם תקועים כשערימת הגרוטאות הזאת נמצאת בחצר שלכם, ואתם צריכים להזמין טרקטוריסט כדי לפנות אותה, וזה יעלה לכם עוד כסף.

כשתחזרו מהמילואים, תרצו שוב אוטו. ועכשיו מה שצריך לעשות זה לעבוד שוב ולאסוף 300K, להפסיד עוד 200K על שטויות ולקנות אוטו ב-100K שנשארו. ומה יקרה אם חודשיים אח"כ תבוא חברה שלכם / אשתכם / אמא שלכם ותגיד שנוסעים לחודש לחופשה ביוון ? ניחשתם נכון.

הייתם מוכנים לחיות ככה ?

 

תחשבו על זה.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים יקרים,

ה'מאמר' שלי בנושא חוסר היעילות של הרכב לא מתרעם על העובדה שהנצילות האנרגטית של מנוע בעירה פנימית שווה לתחת, למרות שזו אכן האמת. פחות מעניינת אותי העובדה שאני לא מנצל את כל האנרגיה שיש בליטר שקניתי. אם הייתי קונה דלק במחיר שלו בארה"ב, לא היו לי טענות על זה שאני מנצל רק 30% ממנו.

גם פחות מטריד אותי שאני מחמם את כדור הארץ, למרות שאני אשמח אם אני אוכל להימנע מזה באופן פרקטי. גם כשאני מבשל אני מחמם את כדור הארץ, וגם כשאני מפעיל מזגן בבית. גם כשהשמש זורחת הוא מתחמם.

 

מה שמפריע לי, זה שגם את ה-30% אנרגיה שכבר הצלחתי להוציא מכל הבלגן ולשים בתור אנרגיה קינטית באוטו שלי, אם לרגע אני לא צריך את כולה (כי נוסע לפני איזה צב בנתיב שמאלי), אני חייב לזרוק לזבל, ובצורה שעוד גורמת לי טרחה נוספת.

 

תניחו לרגע שהתאמצתם ועבדתם קשה וקניתם רכב ב-100K שקל. בדרך הפסדתם 150K במשחקים בבורסה, ועוד 50K הוצאתם על מוניות לסוכנות רכב וכו', אבל כל זה היסטוריה. הצלחתם להוציא 100K ולקנות אוטו.

נסעתם חודשיים ונהניתם, ואז קיבלתם צו למילואים 30 יום בעיראק (לא יכולים להשתמש באוטו לחודש). עכשיו, אם נעשה הקבלה למקרה של אנרגיה קינטית, כל מה שאתם יכולים לעשות זה לקחת גרזן ולהתגרזן על האוטו במובן הרע של המילה, כלומר להשאיר ממנו ערימת גרוטאות. יותר מזה, עכשיו אתם תקועים כשערימת הגרוטאות הזאת נמצאת בחצר שלכם, ואתם צריכים להזמין טרקטוריסט כדי לפנות אותה, וזה יעלה לכם עוד כסף.

כשתחזרו מהמילואים, תרצו שוב אוטו. ועכשיו מה שצריך לעשות זה לעבוד שוב ולאסוף 300K, להפסיד עוד 200K על שטויות ולקנות אוטו ב-100K שנשארו. ומה יקרה אם חודשיים אח"כ תבוא חברה שלכם / אשתכם / אמא שלכם ותגיד שנוסעים לחודש לחופשה ביוון ? ניחשתם נכון.

הייתם מוכנים לחיות ככה ?

 

תחשבו על זה.

 

אין לי מושג מה רצית לומר כאן, וגם אין לי מושג מה כתבת בהודעה הקודמת, בגנות השימוש שבבלמים (או משהו כזה). הודעות הזויות לחלוטין.

 

רכב צריך להאיץ, להתגבר על התנגדות אוירודינמית, על ההתנגדות לגלגול של הצמיגים ועל התנגדות השיפועים שהוא צריך לעלות. וכדי לעשות את כל זה הוא מבזבז דלק.

 

רכב גם צריך לנסוע על גבי כביש ציבורי, להשתלב בתנועה, להאיץ ולהאיט יחד איתה, ובשביל זה בוא בולם ושוב מאיץ.

 

ההתעסקות במחשבה "למה אני צריך לבלום, הרי אני אבזבז דלק שוב על האצה", הגיונית בערך כמו המחשבה "למה אני צריך להזיז את הגוף ולצורך קלוריות, הרי אני אבזבז כסף שוב על אוכל", או "למה לי להיות חולה, אני הרי אבזבז כסף על תרופות, רק כדי להיות שוב בריא"

 

נכון, שאם התנועה היתה זורמת לחלוטין, היינו בולמים פחות, מאיצים פחות ומבזבזים פחות דלק. וזה נכון בדיוק כמו שנכון שעדיף להיות חזק בריא ויפה מחלש חולה ומכוער.

 

לעצם עניין הבלמים - תשתמשו בהם, מהר חד וחזק. שלאף אחד לא תעבור אפילו לחלקיק שניה המחשבה שלא כדאי לבלום כדי לחסוך 100 סמ"ק דלק, או את ה 200 ש"ח שעולה סט רפידות.

 

מי שעשה קורס נהיגה מתקדמת, בוודאי למד על חשיבות תגובת הבלימה המהירה, האינסטיניקטיבית, על בלימה דגרסיבית, שתמיד מתיחילה חזק ואז נחלשת, ועוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים היקר, כמו שאמרת באמת אין לך מושג על מה אני מדבר.

ואם היית שם לב, היית רואה שכתבתי במפורש שכל מה שאני אומר לא סותר שימוש בברקס לתפעול נכון של הרכב. אולי זו נקודה לרעתי שזה לא היה מספיק בולט:

 

אנשים, תשתמשו בבלמים לפי הצורך, זה האמצעי היחיד שיש לכם ברכב כדי להפחית מהירות.

 

מה שאני מנסה להגיד זה שאמצעי התחבורה של היום בנויים בצורה מגוחכת מבחינה אנרגטית. לא אני ולא אתה (כנראה) יכולים לעשות משהו בנדון. אני בטוח שתשמח לשמוע שמישהו המציא טכנולוגיה שתאפשר לך להישאר צעיר, בריא ויפה עוד כמה עשרות שנים. באותה צורה יבוא גם הפתרון לבעיה שאני העליתי. ויש כמה גופים שעוסקים בזה.

ההודעות האלה 'נהזו' בתגובה לשאלה של יגאל, על איך בכל זאת לחסוך את אותם 100cc דלק (כמו למשל לסגור חלונות). אם אני מצליח לחסוך דלק בזכות זה שאני חוסך לעצמי האצות (כמו למשל להתגלגל באיטיות עד הרמזור), יופי לי ולא מסכן אותך. אם אני שומר מרחק ממך ולא נצמד לך לתחת, כדי שאני לא אצטרך לבלום כל פעם שאתה עוזב את הגז, יופי לי ועדיף מבחינתך. בלימה דגרסיבית וכו' - כשקפץ לך מישהו לכביש, הפתיעו אותך, ובקיצור - כאשר נדרש להוציא מקסימום בלימה. באותה מידה יכולת להגיד שבקורס נהיגה כלשהו מלמדים ללחוץ את הדוושה לרצפה בישורת ארוכה. על הכביש אני לא עושה את זה.

 

אז תירגע, בבקשה, אף אחד לא הולך להיכנס בך מאחורה בגלל שהוא לא רצה לבלום.

 

נ.ב. בשאלה "למה לי להיות חולה, אני הרי אבזבז כסף על תרופות, רק כדי להיות שוב בריא" אני לפחות עוד לא הגעתי למסקנה שכן כדאי להיות חולה.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7625 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...