Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חלונות פתוחים במהירויות גבוהות, שורפות יותר דלק?


יגאל
שימו לב! השרשור הזה בן 7634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פעם בYNET שאלתי מה הדרך הכי טובה לחסוך דלק בנסיעה מחוץ לעיר, ענו לי לסגור חלונות, לברר שהפגוש מחוזק, ולסגור את האנטנה :loco:

בטח גם הדגל של יום העצמאות שורף יותר דלק :hihi:

 

כל אופן אתם אומרים יש בזה משהו באמת? כי ברור שיש יותר התנגדות עם האוויר, אני פשוט אוהב לסוע מעל 120 עם חלונות פתוחים

 

או שזה ממש ממש לא הבדל משמעותי?

 

תודה :silly:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה לוקח המון דלק.

 

תחשוב רק איזה כח התנגדות נותנת הרוח בשמשה האחורית שלך,

וזה גם פוגע ביציבות.

 

פגוש תקין זה יותר זניח.

 

לשמשל עדיף לנסוע עם מזגן דולק בפול מאשר עם חלונות פתוחים...

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תפסיקו עם השאלות הדביליות האלה. זה נמאס.

 

אם אין לך מספיק כסף לדלק, עד לרמה שאתה מנסה לחסוך חצי ליטר בסגירת חלונות+מזגן והתבשלות איטית בתוכו.

אז פשוט תמכור את הרכב.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תפסיקו עם השאלות הדביליות האלה. זה נמאס.

 

אם אין לך מספיק כסף לדלק, עד לרמה שאתה מנסה לחסוך חצי ליטר בסגירת חלונות+מזגן והתבשלות איטית בתוכו.

אז פשוט תמכור את הרכב.

 

:2gunfire::2gunfire:

 

 

פשוט גרמת לי להרגיש :screwy:

 

 

:wave:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תפסיקו עם השאלות הדביליות האלה. זה נמאס.

 

אם אין לך מספיק כסף לדלק, עד לרמה שאתה מנסה לחסוך חצי ליטר בסגירת חלונות+מזגן והתבשלות איטית בתוכו.

אז פשוט תמכור את הרכב.

לא חייבים למכור,אפשר לחתוך את הרכב מקו החלונות ומעלה,שיראה כמו רנו ספיידר וישלים מראה אווירודינמי,ואז לחבר מפרש בין הכסאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי תפסיקו עם השאלות הדביליות האלה. זה נמאס.

 

אם אין לך מספיק כסף לדלק, עד לרמה שאתה מנסה לחסוך חצי ליטר בסגירת חלונות+מזגן והתבשלות איטית בתוכו.

אז פשוט תמכור את הרכב.

לא חייבים למכור,אפשר לחתוך את הרכב מקו החלונות ומעלה,שיראה כמו רנו ספיידר וישלים מראה אווירודינמי,ואז לחבר מפרש בין הכסאות.

 

אהה ככה אתם מזלזים בי אה? :nono:

 

למרות שאהבתי את הרעיון של המפרשים

:loco:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שאתה מחזיק רכב לבד.

אבל טיפה הגיון בסיסי. כמה דלק כבר מתבזבז בזה? ליטר?

זה כסף קטן. אם תדאג לא להאיץ מהר, תחסוך הרבה יותר (ואז נשאלת השאלה, למה לקנות אוטו)

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב הבנתי שמדובר על יותר מחצי ליטר אם ככה באמת זה זניח .... סגרנו ת'נושא.

 

רגע מה עם הקטע של האנטנה ?

ומה עם זה שהמראות צד פתוחות, זה גם התנגדות ?

ומה עם המדבקות של השמור מרחק מאחורה ?

ומה עם הנעל שתלויה על האגזוז ?

 

אלי,

שעכשיו מבין למה אסור להסתובב בלי כובע בשמש :wink:

MITSUBISHI GALANT SPORT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל אני מבין שאתה בעניין של לשבור את השיא שלך (1:17 ?)

 

תעשה מה שאני עושה - אל תיגע בברקס. כל פעם שאתה נוגע בו, אתה מחמם את הרפידות בעזרת דלק ששרפת.

 

ולדעתי מזגן אוכל יותר דלק מחלונות פתוחים.

 

אם תדאג לא להאיץ מהר, תחסוך הרבה יותר (ואז נשאלת השאלה, למה לקנות אוטו)

תתפלא לשמוע שיש אנשים שקונים רכב בשביל להגיע מנקודה א לנקודה ב במינימום התעסקות איתו, ובמינימום הוצאות. אני מכיר לא מעט כאלה. האמת שהם לא מבקרים כל כך בפורום הזה.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל אני מבין שאתה בעניין של לשבור את השיא שלך (1:17 ?)

 

תעשה מה שאני עושה - אל תיגע בברקס. כל פעם שאתה נוגע בו, אתה מחמם את הרפידות בעזרת דלק ששרפת.

 

ולדעתי מזגן אוכל יותר דלק מחלונות פתוחים.

 

אם תדאג לא להאיץ מהר, תחסוך הרבה יותר (ואז נשאלת השאלה, למה לקנות אוטו)

תתפלא לשמוע שיש אנשים שקונים רכב בשביל להגיע מנקודה א לנקודה ב במינימום התעסקות איתו, ובמינימום הוצאות. אני מכיר לא מעט כאלה. האמת שהם לא מבקרים כל כך בפורום הזה.

 

תודה על התגובה, אגב אני לא מהאלו שנוהגים רק בכדי להגיע מנקודה א לב למרות שאין לי יותר מדי מה להינות מהנהיגה בשרייד - זה מה יש כרגע ואני מצליח בכל זאת להינות קצת ממה שיש :mm_yeah:

אתה יכול להסביר לי את מה שהתחלת להסביר על הברקס? מעניין אותי פשוט מה זה עושה בדיוק

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק כתוצאה מבלימה היא לא צריכה ישירה.

 

זה פשוט מאוד, בכל פעם שאתה מאיץ, אתה מבזבז הכי הרבה דלק. אם אתה נאלץ לבלום, אח"כ אתה צריך להאיץ עוד פעם, ולמעשה בזבזת את אנרגית התנועה שהיתה לך, ולכן כל בלימה מביאה בעקיפין לעליה בצריכת הדלק.

 

המשמעות היא שאם אתה ורצה לנהוג באופן הכי חסכוני שאפשר, כשאתה מתקרב לרמזור אדום אתה צריך לעזוב את הגז בעדינות הרבה לפני הרמזור כך שכשהרמזור יתחלף, אתה עדיין תנוע במהירות סבירה ותדרש לפחות תאוצה זוללת דלק.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק כתוצאה מבלימה היא לא צריכה ישירה.

 

זה פשוט מאוד, בכל פעם שאתה מאיץ, אתה מבזבז הכי הרבה דלק. אם אתה נאלץ לבלום, אח"כ אתה צריך להאיץ עוד פעם, ולמעשה בזבזת את אנרגית התנועה שהיתה לך, ולכן כל בלימה מביאה בעקיפין לעליה בצריכת הדלק.

 

המשמעות היא שאם אתה ורצה לנהוג באופן הכי חסכוני שאפשר, כשאתה מתקרב לרמזור אדום אתה צריך לעזוב את הגז בעדינות הרבה לפני הרמזור כך שכשהרמזור יתחלף, אתה עדיין תנוע במהירות סבירה ותדרש לפחות תאוצה זוללת דלק.

 

 

תודה ג'רמי אגב דיברנו על זה פעם מזמןןןן בYNET וכבר שמתי לב לכל מה שאמרת לי בנוגע לשריפה בהאצות וכד'...

זה ברור מה שאמרת, חשבתי ש20VT אמר שיש השפעה ישירה בבלימה על הצריכה וזה מה ששאלתי האם יש השפעה ישירה כזו?..

(רק רציתי לדעת אם יש משמעות גדולה או לא בנסיעה ארוכה עם או בלי חלונות פתוחים זה הכל :multi: )

 

תודה :mm_wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורא פשוט וברור, ובכל זאת לא שמים לב לזה. כשאני חשבתי יום אחד על העיקרון זה גרם לי ל- :shock: כי בתור בנאדם שמתכנן כל מיני מערכות, פתאום הרכב נראה כמו מערכת מטומטמת ולא יעילה.

 

כשאתה לוחץ על הגז, אתה שורף דלק. בערך חצי מהאנרגיה שיש בדלק הופכת לאנרגיה קינטית של הרכב. יש לך רכב כבד ? תוציא יותר אנרגיה כדי להביא אותו למהירות שאתה רוצה.

אם היית יכול לצאת מירושלים בדחיפה קלה, בעולם אידיאלי לא היית צריך לעשות כלום חוץ מלסובב את ההגה בזמן הנכון והיית מגיע לתל אביב עם מנוע כבוי בניוטרל. העולם לא אידיאלי ויש הפסדים, אבל עדיין, עם כמות האנרגיה הפוטנציאלית שיש לך בגלל הגובה בירושלים, היית מגיע לתל אביב בהשקעה של אולי שני ליטר דלק. הסיבה שאתה צריך לשרוף יותר דלק היא: אתה לוחץ על הברקס. כשאתה לוחץ על הברקס, אתה הופך את האנרגיה הקינטית שכל כך עבדת לייצר - לחום. ולא סתם חום, אלא כזה שדופק לך את הברקסים, וצריך להתאמץ ולדאוג שיהיה להם קירור וכו'.

 

כלומר, אתה עוסק בתחביב שמהותו: שורפים דלק, וכך מחממים את הברקס.

 

בדרך, אתה עושה עוד כמה דברים כמו רוח, ומלטש קצת את הצמיגים שלך שיהיו חלקים ויפים, ומאיר קצת את העולם באמצעות הפנסים, ושומע דיסק בסאב 500W. אבל בעיקר - אתה מחמם את העולם באמצעות הדלק ששרפת. אפשר היה לקצר את התהליך אם היית שם את כל הדלק בחבית, ושורף אותו שם. כל זה בהנחה שנסעת במישור (כמו שאני עושה ב-90% מהזמן). אם טיפסת לירושלים, אז באמת עשית משהו מועיל, כי הרמת את המשקל של האוטו שלך לגובה. וזה כמובן יעזור לך לחמם את הברקסים עוד יותר בפעם הבאה שתיסע לתל אביב :) .

 

בקיצור, כמה שפחות תיגע בברקס, תשאיר יותר מהאנרגיה אצלך באוטו בתור אנרגיה קינטית. אני למשל משתדל מאד לשמור מרחק בפקק משתי סיבות:

1. זה יותר בטוח, וזה מאפשר לנהגים אחרים להשתלב (בשאיפה שהם לא מנייקים)

2. זה מאפשר לי לא ללחוץ על הברקס ולקיים מהירות קבועה

 

די נמאס לי לכתוב, גם ככה כתבתי יותר מדי. המשך בפעם אחרת.

ואגב, כל האמור לעיל הוא לא המלצה שלא להשתמש בברקס כשצריך אותו. אתה ממש, אבל ממש, לא רוצה לפזר את האנרגיה הקינטית שלך באמצעות הגוף (שלך או של האוטו).

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7634 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...