Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חברים.

יש לי סוזוקי 2006, עם מצבר בן שנה בערך. בקרוב אני אטוס לתקופה של כ4 חודשים. מנסה להבין אם יש דרך לשמור על המצבר בזמן הזה.

ב4 חודשים האלו, בחודשיים הראשונים יהיה מי שיתניע לי ובחודשיים השניים כנראה שלא. להבנתי מקריאה בפורום האופציה הטובה ביותר במקרה הזה זה חודשיים ראשונים להתניע פעם בשבוע, ואחרי זה לנתק את המינוס.

האם אני צודק/טועה? והאם סביר במקרה הזה שהרכב יתניע כשאחזור?

 

תודה מראש.

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

התנעת הרכב והשארתו במצב עמידה לא מבטיחה את הערכת חיי המצבר. עובדה, בזמן הקורונה הרבה מאוד אנשים החליפו מצברים למרות שהם התניעו את הרכב. הפיתרון הכי טוב הוא מטען מצברים חכם ששומר על המצבר טעון כל הזמן ובכך שומר על חייו. מדבר מניסיון. דאגתי לאחותי לכזה מטען והיא הייתה בין הבודדים שאני מכיר שלא קרה למצבר שלה כלום.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex
  • רעיון טוב! 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לא רלוונטי במקרה שלי. 

 

בינתיים ממשיך בהתנעות ל-15 דקות פעמיים בשבוע עם שמירה על 2.000 סל״ד. מקווה לא להתקע עם מצבר ריק.

 

אגב, המצבר הקודם שלי היה שנפ, החזיק קרוב ל-6 שנים והוחלף כי השתעל (אבל התניע) אחרי שהרכב לא הותנע 6 ימים. זה היה בתקופה שבה נהגתי כ-150-200 ק״מ בשבוע. מצד שני, לבן שלי מת השבוע מצבר שנפ בן 3 בקורולה היברידית שנסעה באופן סדיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חבל על הדלק ועל הפעולה של המנוע כשהוא קר.

כמו שאמרתי לך בשירשור שפתחת, אין שום בעיה בסוזוקי שלך לנתק מינוס. אחרי זה תצטרך רק לכוון את השעון.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

באופן כללי הדבר הכי טוב זה להשאיר את המצבר מחובר למטען מצברים חכם כמו CTEK. אני ממליץ לכולם לרכוש מכשיר כזה.

אבל אין לך את המכשיר אז כן לנתק את המינוס.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, נומד כתב:

באופן כללי הדבר הכי טוב זה להשאיר את המצבר מחובר למטען מצברים חכם כמו CTEK.

צודק.

רק שכחת להוסיף שצריך חניה פרטית, עם נקודת חשמל צמודה.

 

מה לעשות, ל 90-70 אחוז מהאנשים אין את זה.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לחלופין, להוציא את המצבר מהרכב ולחבר אותו למטען בבית. בחדר מאוורר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

דעה:

 

המצבר עולה נגיד 500 ש"ח. הוא כבר עובד שנה אז נגיד ניצל 30% מחיי השרות שלו, אם נעשה המרה לשקלים זה נגיד 300 ש"ח.

 

בשביל 300 ש"ח אני הייתי מתבייש לבקש מבן אדם קרוב לבזבז את הזמן שלו ופעם בשבוע או שבועיים להניע  את האוטו, לשבת בו 20 דקות כי פחות מזה לא שווה בכלל והמצבר לא יטען. כל פעם זה בערך חצי שעה ברוטו מהזמן שלו ולדעתי הזמן שלו שווה יותר.

 

 

מנתק את המצבר וזהו. בחזרה יש סיכוי מסויים שהוא יניע. אם לא יניע, מניע עם בוסטר או כבלים, נוסע עם האוטו, סיכוי טוב שהמצבר יטען  אחרי נסיעה של שעה וימשיך לתפקד. אם לא, מחליף מצבר. 

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 28.3.2026 בשעה 15:47, sperial כתב:

לא רלוונטי במקרה שלי. 

 

בינתיים ממשיך בהתנעות ל-15 דקות פעמיים בשבוע עם שמירה על 2.000 סל״ד. מקווה לא להתקע עם מצבר ריק.

 

אגב, המצבר הקודם שלי היה שנפ, החזיק קרוב ל-6 שנים והוחלף כי השתעל (אבל התניע) אחרי שהרכב לא הותנע 6 ימים. זה היה בתקופה שבה נהגתי כ-150-200 ק״מ בשבוע. מצד שני, לבן שלי מת השבוע מצבר שנפ בן 3 בקורולה היברידית שנסעה באופן סדיר.

טעות גדולה ביותר. אתה גורם יותר נזק מתעולת ואני אסביר. דבר ראשון הסטארטר גזל עוצמה מהמצבר בכדי להניע. דבר שני, עמידה במקום על סל"ד גבוה רק יוצרת פיח. דבר שלישי והכי חשוב, בלילה במיוחד בחורף נוצרת לחות באגן השמן, ובתוך הצילנדרים. כל עוד עומדים במקום ולא משנה באיזה סל"ד הלחות מתערבבת בשמן. הדרך הנכונה היא לנסוע עם הרכב או האופנוע והלגיע לטמפרטורת עבודה ואז הלחוץ מתאדה 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

למה בעמידה הלחות מתערבבת בשמן ובנסיעה לא? 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

כי בנסיעה אחרי שהמנוע מתחמם ומתחילים לנסוע במהירות ובעומסים שונים השמן מגיע לטפרטורות גבוהות והלחות מתאדה. מעל 80 אחוזים מחום המנוע מועבר דרך שמן המנוע. אגכ, זאת הסיבה שבחלק מהאופנועים יש חור קטן בתחתית האגזוז. לאפשר ללחות לצאת החוצה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

לפחות מבחינת חיווי טמפרטורת נוזל הקירור נוא מגיע לטווח של נסיעה ממושכת תוך דקות אחדות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 20 שעות, sperial כתב:

לפחות מבחינת חיווי טמפרטורת נוזל הקירור נוא מגיע לטווח של נסיעה ממושכת תוך דקות אחדות.

כבודו בטח יודע שטמפרטורת נוזל הקירור היא לא אינדיקציה לטמפרטורת המנוע אלא פשוט אינידקציה לטמפרטורת נוזל הקירור. מה שכן נותן אינדיקציה נכונה יותר היא טמפרטורת שמן המנוע שסופג ישירות את החום עקב המגע הישיר בין חלקי המנוע השונים. זאת הסיבה שבמשאיות יש גם איניקציה לטמפרטורת שמן מנוע. 

 

לפני 20 שעות, chrono כתב:

קשה לי להאמין שב-2,000 סל"ד במשך 15 דקות המנוע לא מגיע לטמפרטורת עבודה, אז מהלחות לא הייתי דואג. אבל אתה צודק לגבי שאר הנקודות.

ב 2000 סל"ד בהילוך אחרון אצלי ברכב הוא מגיע למהירות 100 קמ"ש. זה נשמע לך הגיוני לעמוד במקום עם מנוע מונע ב 2000 סל"ד במשך 15 דקות? לי לא. 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...