Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, אני מעוניין לקנות קטנוע ולהצטרף לוולט בשביל השלמת הכנסה (יש לי עבודה עיקרית). אנשים אומרים לי שעליי להצהיר בביטוח חובה שאני מתכוון לעבוד במשלוחים ואז הביטוח יתייקר משמעותית. 

מצד שני, קראתי באתר של עו"ד שוולט מבטחת אוטומטית את שליחיה בביטוח שליחים ולכן אין צורך להצהיר בביטוח חובה על כוונתי לעבוד בוולט. מצורפים צילומי מסך מאותו אתר של עו"ד. מה נכוו בעצם?

Screenshot_20250420-075449_Gallery.jpg

Screenshot_20250420-075458_Gallery.jpg

פורסם (נערך)

טועה ומטעה.

הביטוח שמדובר עליו בצילום שהבאת הוא בנוסף לביטוח החובה,

ומפצה רק אחרי תביעה וקבלת אחוזי נכות (מה שלרוב לוקח כמה שנים).

כלומר ברוב הפציעות ה'רגילות' לא יתקבלו פיצויים בכלל.

אין קשר בין הביטוח הזה לביטוח החובה.

 

בצילום השני כתוב ששליחויות אינן מופיעות ברשימת המטרות העסקיות של הפול,

וזו הטעייה רצינית, כי בטופס שממלאים בבקשה לביטוח חובה כתוב במפורש

"כל מקצוע חופשי אחר ו/או למטרת שליחויות"  -  יותר ברור מזה אין.

 

זה לא רק שעיסוק בשליחויות כלשהן מחייב ביטוח חובה 'עסקי',

אלא שכל מי שמנכה הוצאות דו"ג במס הכנסה  -  חייב בביטוח עסקי.

 

אני מכיר מקרוב שני שכירים שמחזיקים גם תיק עוסק פטור לעבודות מזדמנות.

לשניהם הפול התעקש שהם מוגדרים 'עסקי', למרות שרוב ההכנסה שלהם מגיעה במשכורת.

הם הודיעו לרו"ח שיפסיק לדווח את ההוצאות של האופנוע, כדי לחסוך את הקנס העסקי,

אבל בפול התעקשו לקבל מכתב מהרו"ח שלא ניכו גם בשנה שעברה...

ושניהם לא עוסקים במשלוחים, אלא פשוט רוכבים אל העבודה ובחזרה.

 

אגב, גם אם אתה פרטי לגמרי, ובדרך לעבודה קרתה לך תאונה,

הפול ישלח אותך לתבוע פיצויים מבט"ל כתאונת עבודה, והפיצויים שיתקבלו יהיו נמוכים בהרבה.

 

עסקי = "בעלות אחרת"

Unti235tled.jpg

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 שעות, BoazB11 כתב:

כלומר ברוב הפציעות ה'רגילות' לא יתקבלו פיצויים בכלל.

אתה אומר בכל זאת שאין מנוס מלהצהיר על עסקי ושהביטוח וולטרים הזה חרטא...

 

לגבי הוצאות הכלי שאני מדווח לרואה חשבון.. יש מצב שטיפולים ודלק לא ייצאו לי מהכיס הפרטי בעקבות ההצהרה על "עסקי"?

Screenshot_20250420-133118_Samsung Internet.jpg

פורסם
לפני 30 דקות, BRAVO30 כתב:

אין מנוס מלהצהיר על עסקי

חוקית אין מנוס.

בפועל רבים מצהירים על פרטי ועובדים ככה.

מה שעוד קורה בפועל הוא שחצי מהרוכבים לא מבוטחים חובה בכלל...

(מבטחים לשבוע בשביל הטסט, או שגם טסט לא עושים)

לפני 33 דקות, BRAVO30 כתב:

ביטוח וולטרים הזה חרטא...

לא יודע אם זה חרטא, אבל זה לא קשור לביטוח החובה, אלא תוספת.

לביטוח החובה אגב יש כיסוי רחב וגדול מאוד, אחת הסיבות שהוא יקר כ"כ.

יש אפשרות להוזיל ב-30% אם מוותרים על חלק מהכיסוי בצורת השתתפות עצמית.

לפני 36 דקות, BRAVO30 כתב:

לגבי הוצאות הכלי שאני מדווח לרואה חשבון..

זה הרו"ח שלך יוכל להגיד. תלוי בהרבה משתנים, ואני לא ממש מתמצא בזה.

 

פורסם (נערך)

מצרף צילום מסך מהמחשבון של ביטוח הפול. פשוט לא מבין את הסעיף וגם באתר לא טורחים להסביר לי. 

מה הכוונה "האם הרכב משמש לצורכי עיסוקו של המבוטח או הנהג, כגון רואה חשבון, עורך דין, סוכן, קבלן שיפוצים או כל מקצוע חופשי עסקי אחר"? 

האם אני צריך לסמן כן בסעיף הזה? מה אני מבין מזה? הכלי ישמש אותי גם להגיע לעבודה שלי כשכיר במשרה העיקרית שלי. 

בסעיף שמגיע אחר כך, האם ישמש לשליחויות, אני מסמן כן. 

אם אני מסמן כן גם בסעיף שלא מובן לי, הביטוח קופץ ממחיר של 5,300 בערך למחיר של 9,600 ואין לי מושג מה זה אומר. 

Screenshot_20250420-153600_Samsung Internet.jpg

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
פורסם (נערך)

תשובה חיובית על אחת השאלות משמעותה ביטוח עסקי (=בעלות אחרת)

 

תחשב בקישור הזה, יותר ברור ויותר מדויק:

https://car.cma.gov.il/

 

תקבל שם עוד הצעות חוץ מהפול, אבל אל תתלה בזה תקוות...

כל ביטוחי החובה לדו"ג מגיעים בסופו של דבר לפול.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם (נערך)
לפני 27 דקות, BoazB11 כתב:

תשובה חיובית על אחת השאלות משמעותה ביטוח עסקי (=בעלות אחרת)

 

תחשב בקישור הזה, יותר ברור ויותר מדויק:

https://car.cma.gov.il/

 

תקבל שם עוד הצעות חוץ מהפול, אבל אל תתלה בזה תקוות...

כל ביטוחי החובה לדו"ג מגיעים בסופו של דבר לפול.

השאלה אם אתה מצליח להבין מה אומר הסעיף המדובר ויכול להסביר לי כי אין ביאור. אני יוצא מהנחה שמספיק לי לסמן את העניין של המשלוחים וזהו ואני לא אמור לסמן כן גם בסעיף שלמעלה כי זה מייקר בטירוף את הביטוח למחיר שערורייתי ולא הגיוני. אני חושב שזה מתייחס למישהו עצמאי שמשתמש בזה לעיסוקו ואם הוא יסמן כן גם בסעיף של המשלוחים אז זה אומר שהוא מתכוון לעשות גם משלוחים בנוסף, כלומר יש כפילות של שימוש עסקי ולכן יוצא יותר יקר. 

בסדר, יצא לי 5,100 וקצת ובפול 5,300 כשעושה את הביטוח המלא ללא הוויתור על הנחה תמורת השתתפות עצמית. מחיר דומה פחות או יותר.

עדיין הייתי רוצה מישהו שיסביר לי בוודאות מה הסעיף שדיברתי עליו אומר ו"שירגיע" אותי שאכן אני לא אמור לסמן שם כן. שוב אציין שאם אני מסמן בשניהם כן, המחיר קופץ ל 9,600 בערך בעוד שאם אסמן כן באחד מהם ובשני לא (לא משנה אפילו איזה סעיף), המחיר יהיה בין 5100- 5,300 כי זה הופך את זה לעסקי. 

בקישור ששלחת אין אפשרות לסמן שליחויות באופן השימוש אלא רק השכרה, אספנות ולימוד נהיגה  מצד שני בסימון הבעלות סימנתי אחר ולא פרטי (אין עוד אופציות). 

 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
פורסם

עשית סלט שלם מכמה שאלות פשוטות...

כל תשובה חיובית על אחד הסעיפים, מובילה אוטומטית לבחירה "בעלות אחרת" שמשמעה תעריף 'עסקי'.

השכרה כמובן שמייקרת עוד, כמו גם יותר מנהג אחד. אין לך מה לחפש שם.

 

נעשה את זה הכי פשוט:

כדי להימנע מתעריף 'עסקי' ולקבל תעריף פרטי, עליך לענות כן, לא, לא על 3 הסעיפים בקישור ששלחתי לך.

(בהצעת מחיר שאתה העלית יש מלכודות שיעלו לך עוד יותר את התעריף)

סימנתי בכחול.

כל קומבינציה אחרת של תשובות מעבירה אותך אוטומטית לעסקי.

 

Un35titled.jpg

פורסם
לפני כשעה, BoazB11 כתב:

(בהצעת מחיר שאתה העלית יש מלכודות שיעלו לך עוד יותר את התעריף)

נכון, זה מה שגרם לי לסלט. לאחת מהמלכודות לא היה צריך להתייחס. תודה על התשובה. 

לגבי ביטוח מקיף, זה כבר לא קשור לנזקי גוף, נכון? הביטוח חובה העסקי שעושה, זה מכסה אותי כבר.  פשוט הפול ועוד חברות לא עושות מקיף ככה שנראה שיש קושי כלשהו במציאת ביטוח מקיף אבל זה כנראה שפחות מטריד כרגע, אולי אלך לכיוון של הזעקה האחרונה ואעשה צד ג. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ביטוח חובה מכסה נזקי גוף בכיסוי מלא. לא קשור לרכוש.

כשמו כן הוא - חובה בחוק מדינה. לא משנה מי אשם, ומכסה גם לא מבוטחים כמו הולכי רגל.

 

ביטוח רכוש, צד ג' או מקיף - הוא מוצר של שוק חופשי לבחירתך.

אין בעייה למצוא מי  שיבטח אותך במקיף, רק שהתעריפים יקרים רצח.

צד ג' שמכסה פגיעה שלך ברכוש של אחרים הוא כבר הרבה יותר זול (בין 800 לאלף בגדול).

 

פורסם
לפני שעה, BoazB11 כתב:

עשית סלט שלם מכמה שאלות פשוטות...

כל תשובה חיובית על אחד הסעיפים, מובילה אוטומטית לבחירה "בעלות אחרת" שמשמעה תעריף 'עסקי'.

השכרה כמובן שמייקרת עוד, כמו גם יותר מנהג אחד. אין לך מה לחפש שם.

 

נעשה את זה הכי פשוט:

כדי להימנע מתעריף 'עסקי' ולקבל תעריף פרטי, עליך לענות כן, לא, לא על 3 הסעיפים בקישור ששלחתי לך.

(בהצעת מחיר שאתה העלית יש מלכודות שיעלו לך עוד יותר את התעריף)

סימנתי בכחול.

כל קומבינציה אחרת של תשובות מעבירה אותך אוטומטית לעסקי.

 

Un35titled.jpg

בקישור ששלחת לי אני בכלל לא רואה את התמונה הזו המצורפת שכוללת את סעיף ד- סוג הבעלות ברכב. אני רואה רק את זה (מצורף צילום מסך). 

Screenshot_20250420-195814_Samsung Internet.jpg

פורסם (נערך)

יש משפט שאומר "אם אתה לא יכול לסבול את החום, צא מהמטבח. אם אתה לא מרוויח מספיק בכדי לממן את הביטוח העסקי אל תעבוד בזה. 
לפני שאתה מודאג לגבייך תהיה מודאג מה יקרה אם חס וחלילה בזמן ותוך כדי העבודה דרסת מישהו במעבר חציה או ילד התפרץ לכביש בעקבות כדור. אם זה יקרה, אתה תקלל את היום שנולדת ותפלל לכל אל שייקח אותך אליו כי אתה תצטרף למכור כליה בכדי לממן את הפיצויים. היו ויהיו כאלה מקרים.
ביטוח החובה לדו גלגלי הוא מסובסד במלקו על ידי שאר משתמשי הדרך. ביטוח החובה לדו גלגלי הוא הפסדי מעיקרו כל שנה ושנה. כל הגאונים שלא מבטחים אבל עדיין רוכבים רק דופקים את עצמם ואת אחרים בסופו של דבר. ההיגיון של חברת הביטוח הוא שהיא לא רוצה לתת הנחה למישהו שעוסק עם הדו גלגלי, מרוויח ממנו ומזדכה עליו בתור הוצאה. למה שהיא תיתן לאחר להרוויח על גבה? ולכן מי שמזדכה על הביטוח בתור הוצאה משלם יותר. 

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex
  • אהבתי 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...