Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט לגבי Leapmotor T03


TheTaxAvenger

פוסטים מומלצים

תנסה למכור אייפון משומש ותנסה למכור שיאומי משומש.

 

את השיאומי לא ניתן למכור וערך הגרט שלו אפס את האייפון כן ניתן למכור ובירידת ערך נמוכה (או לעשות עליו טרייד אין) ובסופו של דבר תפסיד עליו פחות (אני באופן אישי לא הייתי משלם שקל על אייפון כי אני לא סובל את המכשירים שלהם אבל יש מספיק שישלמו).

 

אותו דבר ברכבים.

 

כמובן שמעבר לירידת הערך יש עלויות מימון או אובדן תשואה שצריך לקחת בחשבון.

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ניקח את הרכב הנוכחי שלי כדוגמה:

  • נרכש ב-83 אלף על הכביש
  • נמכר ב-15 אלף (נניח) 
  • סה"כ ירידת ערך: 68 אלף

 

68/8 = 8.5 אלף לשנה

 

אבל אני הוצאתי עוד 15 אלף כדי לשפץ את המנוע פח אשפה הזה.

 

סה"כ יוצא שהרכב עלה לי 12.25 אלף לשנה.

 

טויוטה יאריס לא היברידית שנת 2017 נמכרה ב-105 אלף, וכיום אחת כזאת נמכרת ביד 2 באזור ה-45 אלף.

 

105-45 = 60 אלף ירידת ערך
60/8 = 7.5 אלף לשנה

 

מסקנה: הייתי צריך לקנות את הטויוטה.

 

אבל גם זה לא כזה פשוט, כי באותה תקופה לקחתי 60 אלף הלוואה כדי לקנות את הפיג'ו. בשביל לקנות את הטויוטה הייתי צריך לקחת 85 אלף הלוואה, מה שאומר תוספת עלויות מימון.
וחוץ מזה, כל החישוב הזה נעשה תחת ההנחה שהטויוטה הייתה מפגינה אמינות אבסולוטית במשך 8 שנים. אני לא מכיר מספיק את היאריס כדי לדעת שזה נכון ב-100%. 

 

כנראה שהטויוטה הייתה משתלמת יותר בכל מקרה. מצד שני, מי ידע שהמנוע ב-208 הוא כזה פח? אף אחד חוץ ממהנדסי החברה. לי בתור צרכן לא הייתה אפשרות לדעת שיש במנוע של ה-1.2 כשל תכנוני כל כך חמור. אם הייתי יודע מן הסתם הייתי רוכש רכב אחר. 

 

אז איך שלא מסובבים את זה יש כאן לא מעט חוכמה בדיעבד.

 

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב פיגו, בתקציב שלך אפשר לבדוק 208 חשמלית משומשת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התעמקתי בכל התגובות בשרשור, אבל כאחד שהחזיק בליפו כחצי שנה אני אניח את השנקל שלי

 

הרעש שציינת - אומנם קיים רעש חזק יותר מרכבים אחרים, אבל הרעש בעיקר בחוץ, בעוד שבפנים הרעש כמעט ולא מורגש

אמינות לק"מ - אומנם הסוללה שלו נותנת 280 ק"מ שזה לא הרבה לעומת אחרות, אבל הק"מ שלו אמין ואפי' נותן כשלושים ק"מ יותר גם עם רכב מלא, ומזגן פועל.

מבחינת כוח - הרכב חשמלי מה שנותן יותר מומנט, אם יש לך 208 גירסת בסיס אני מאמין שתרגיש הבדל ורק לטובה.

טעינה איטית - כרכב עם סוללה קטנה, צורת הטעינה שלו איטית יותר מרכבים אחרים (BYD OOTO 3 כדוגמה)

הרכב רק עם שני מושבים מאחור - ולא שלושה

 

תכל'ס מי שמחפש רכב חשמלי קטן, לטעמי זה אחלה בחירה - לעניין מראה ושאר חמוצים זה כנראה עניין של טעם...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, bigzoltar כתב:

תנסה למכור אייפון משומש ותנסה למכור שיאומי משומש.

 

את השיאומי לא ניתן למכור וערך הגרט שלו אפס את האייפון כן ניתן למכור ובירידת ערך נמוכה (או לעשות עליו טרייד אין) ובסופו של דבר תפסיד עליו פחות (אני באופן אישי לא הייתי משלם שקל על אייפון כי אני לא סובל את המכשירים שלהם אבל יש מספיק שישלמו).

 

אותו דבר ברכבים.

 

כמובן שמעבר לירידת הערך יש עלויות מימון או אובדן תשואה שצריך לקחת בחשבון.

 

 

העובדה שאין ערך לשיאומי משומש לא אומרת שזה המסלול היותר יקר.

 

בתכלס מי שמוכר את האייפון המשומש ורוכש חדש בד"כ מוציא על השדרוג יותר מעלות של שיאומי פשוט. כך שערך המכירה האפסי של השיאומי לא משמעותי.

 

מה לגבי עלות הרכישה? תיקונים? אביזרים? עלות אובדן.

 

אין שום דרך רצינית לטעון שהיתרון של האייפון הוא בעלות נמוכה יותר משל שיאומי.

 

 

לפני 7 שעות, davemustaine87 כתב:

הטיעון שלי היה בעיקר לרכבים, פחות לפלאפונים. 

 

 

אז אם הטיעון שלך פחות נוגע לטלפונים אז מדוע נימקת אותו באמצעות טלפונים?

לפני 7 שעות, davemustaine87 כתב:

 

כן, בפלאפונים, נדיר שאתה תפסיד פחות בקניית אייפון מאשר שיאומי, אבל הכוונה הייתה שהפער הוא לא כזה גדול כמו שהמחיר ההתחלתי מראה. 

 

כתבת משהו שונה.

 

ייתכן בהחלט שהטיעון שלך נכון לפיו העלות האמיתית לא ברורה מבלי להתעמק בכל ההיבטים. אבל עדיין אייפון זה המסלול היקר יותר, גם אם פחות מהנחזה מלכתחילה.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, razi_pazi כתב:

אז אם הטיעון שלך פחות נוגע לטלפונים אז מדוע נימקת אותו באמצעות טלפונים?

 

כי זה בכלל לא העיקר.... 

זה מתסכל לעלות טיעון כלשהו, ובמקום לדבר על הטיעון עצמו, מדברים איתי אם כתבתי משהו עם סגול או חיריק. 

 

הטיעון שלי יוצא נגד התפיסה של התסכלות על מחיר ראשוני בלבד כמדד להאם לקנות מוצר X או Y, במקום לעשות שקלול( במקרה הזה, מדובר על דלתא בין קניה למכירה, אבל יכול להיות שיקולים נוספים). 

יש מקרים שהיקר יותר יצא כזול יותר. יש מקרים שלמרות השקלול היקר עדיין יהיה יקר יותר. 

במקרה של שיאומי, רוב מי שקונה אותם, קונה אותם בגלל המחיר. "למה לי לשלם 1000 שקל יותר על מותג של תפוח?" ואם הם היו עושים שקלול היו מגלים שהבדל הוא לא 1000 שקל אלא יותר כמו 300 שקל יותר. האם הם עדיין היו קונים שיאומי? כניראה הרוב המוחלט לא. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, davemustaine87 כתב:

הטיעון שלי יוצא נגד התפיסה של התסכלות על מחיר ראשוני בלבד כמדד להאם לקנות מוצר X או Y, במקום לעשות שקלול( במקרה הזה, מדובר על דלתא בין קניה למכירה, אבל יכול להיות שיקולים נוספים). 

יש מקרים שהיקר יותר יצא כזול יותר. יש מקרים שלמרות השקלול היקר עדיין יהיה יקר יותר. 

 

בעיקרון אתה צודק, אבל לאף אחד מאיתנו אין כדור בדולח. אנחנו כל החיים מקבלים החלטות בתנאי אי־ודאות, ורק בדיעבד אפשר לדעת אם צדקנו או טעינו. לכן הגישה של "לך תוסיף עוד 60 אלף שקל על BYD כי זה יותר אוטו" היא בעייתית, בלשון המעטה. מה הצרכים שלך? מה השימושים בפועל? מה היכולת הכספית? מה האלטרנטיבה שלך לשימוש בכסף הזה? כל אלו לא משחקים תפקיד בהחלטה שלך? 

 

לפני שעה, davemustaine87 כתב:

במקרה של שיאומי, רוב מי שקונה אותם, קונה אותם בגלל המחיר. "למה לי לשלם 1000 שקל יותר על מותג של תפוח?" ואם הם היו עושים שקלול היו מגלים שהבדל הוא לא 1000 שקל אלא יותר כמו 300 שקל יותר. האם הם עדיין היו קונים שיאומי? כניראה הרוב המוחלט לא. 

 

יש אנשים שמודעים לצרכים שלהם ומבינים שאין להם סיבה לשלם עוד 1,000 שקל רק בשביל מותג של תפוח. הם מעדיפים למצוא ל-1,000 שקל האלה שימוש אחר. זה בכלל לא קשור ליכולת הפיננסית שלהם. אותו הדבר נכון גם לגבי מכוניות יש המון אנשים שהפרוטה מצויה בכיסם, ובכל זאת לא יוציאו 150 אלף שקל על רכב רק בשביל לעמוד בפקקים של גוש דן. מנגד, יש אנשים שכל החיים שלהם שקועים בבור של חובות, אבל ייסעו ברכב של 200 אלף שקל, כי חלילה שהשכנים יראו אותם ב־T03.  

עריכה אחרונה על ידי TheTaxAvenger
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אייפון זה לא רק מותג של תפוח ... עם כל הכבוד לשיאומי וגם לסמסונג או LG המערכת הפעלה של אייפון הרבה הרבה יותר טובה יציבה ואמינה מהם וגם הרבה יותר נוחה מהם 

 

לדעתי לאנשים מבוגרים הכי טוב זה אייפון ולאוו דווקא מערכת הפעלה גוגל ולכן כדאי לשלם יותר 

מה גם שאייפון אפשר למכור  אחרי  זה בירידת ערך יחסית קטנה לעומת כל השאר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם ירידת הערך תהיה קטנה יחסית בשורה התחתונה המסלול של אייפון יקר מאנדרואיד. גם אם באנדרואיד ירידת הערך היא 100 אחוז

להתנחם בירידת ערך יחסית קטנה באייפון מזכיר את השיקול של מי שמחפש רכב משומש ששומר על ערכו מתוך תחושה שזה יתרון כשזה בעצם חסרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...