Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בשביל לחסוך בדלק עדיף לנסוע קרוב לרצועת המומנט או בסלד הכי נמוך שאפשר נגיד 1500


xdmanxd99

פוסטים מומלצים

לפני 13 שעות, MadCat_LE כתב:

לגבי העיצה האחרונה שלך - זה משהו שאני מנסה לעשות תמיד ומי שמנסה לנסוע חסכוני - צריך לשים לב לזה.

 

אין פה קסמים, העניין הוא שרוב הזמן בהאצה למהירות כלשהי אנחנו ממשיכים ללחוץ על דוושת הגז יותר ממה שצריך לאחר שהרכב הגיע למהירות הרצויה. התאוצה די מינימלית יחסית לתאוצה לפני כן ורובנו לא שמים לב כלל שהאוטו עולה בעוד קמ"ש או שניים, אך צריכת הדלק הרגעית כן משקפת זאת.

גם בהאצה לא ללחוץ יותר מידי על דוושת הדלק, וגם שמאיצים לא בלחיצה אחת ארוכה אלא בכמה לחיצות לכמה שניות עד שמגיעים למהירות הרצויה ושם שוב עוזבים לחצי שניה ומחזירים את הרגל על הדוושה - חסכון מקסימלי.

שוב בכל אופן לפי הניסיון שלי עם המחשב דרך צריכה רגעית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 5.2.2025 בשעה 19:11, amosbmw כתב:

זה לא חוסך בדלק.

בלימת מנוע לא משתמשת בדלק.

נכון שאין הזרקת דלק וזה חוסך- אם אני לא טועה, שהוא התכוון שאם אתה בולם את המנוע עם הילוכים בנוסף לברקסים, צריך שזה יהיה מדוד, למשל להוריד להילוך 2 מהילוך 3 במהירות 90 קמ"ש(קיצוני) גם יכול להרוס את התיבת הילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, yosilogen כתב:

בשביל לחסוך בדלק תסע על הילוך הכי גבוה ומהירות הכי איטית, לא פרקטי כמובן.

הילוך 5 ב- 40 קמ"ש...

חוסך דלק?

המנוע מתאמץ מאוד להניע את המכונה כי הוא ביחסי ההעברה הגרועים ביותר אל מול תיבת ההילוכים שנמצאת ביחס ההעברה הכי ארוך שלה בהילוך החמישי.

אני חושב בעיקר על בעירה לא שלמה ומלאה של תערובת הדלק/אוויר וה- Force שמופעל על הצילינדר/בוכנה עצום ויכול להרוס ולהזיק לטווח ארוך אם נוהגים ככה.

המון משקעי פיח גם על המסתמים, גם לממיר הקטליטי.

אולי דלק חוסכים לטווח קצר, אבל עושים נזק לטווח הארוך.

יכול להיות שאני טועה. זה מה שאני מכיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

אתן הדוגמא בהונדהfk8 המחשב רכב מורה לך להעביר מחמישי לשישי ב55 קמ"ש. כך שניתן לנהוג בהילוך שישי ב60 קמ"ש (1500 סל"ד שיא המומנט 2500 סל"ד) במידה ואלחץ בעליה במהירות הזאת עד הסוף על הדוושה המחשב יורה להוריד הילוך (אני לא נוהג כך, כשאני רוצה האצה אגרסיבית אוריד משישי לשלישי).

בקיצור, לנהוג בהילוך הכי גבוה שהרכב מסוגל לסחוב מבלי להעמיס על המנוע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.2.2025 בשעה 13:51, DAHUJI כתב:

הילוך 5 ב- 40 קמ"ש...

חוסך דלק?

המנוע מתאמץ מאוד להניע את המכונה כי הוא ביחסי ההעברה הגרועים ביותר אל מול תיבת ההילוכים שנמצאת ביחס ההעברה הכי ארוך שלה בהילוך החמישי.

אני חושב בעיקר על בעירה לא שלמה ומלאה של תערובת הדלק/אוויר וה- Force שמופעל על הצילינדר/בוכנה עצום ויכול להרוס ולהזיק לטווח ארוך אם נוהגים ככה.

המון משקעי פיח גם על המסתמים, גם לממיר הקטליטי.

אולי דלק חוסכים לטווח קצר, אבל עושים נזק לטווח הארוך.

יכול להיות שאני טועה. זה מה שאני מכיר.

תוכל להסביר לי רק, לא הבנתי איך אפשר לחסוך בדלק שאתה בהילוך 5 על 40 קמ"ש שמין ההכרח אני מחוייב במצב כזה להדביק את דוושת המצערת עד הסוף מחוסר זמינות כוח בשביל לזוז? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Oren_Barazani כתב:

תוכל להסביר לי רק, לא הבנתי איך אפשר לחסוך בדלק שאתה בהילוך 5 על 40 קמ"ש שמין ההכרח אני מחוייב במצב כזה להדביק את דוושת המצערת עד הסוף מחוסר זמינות כוח בשביל לזוז? 

רשם ההוא שמעליי... שזה לא ממש פרקטי. לדעתי הוא צודק.

מניח שהפיזיקה פשוטה - ככל שההילוך גבוה יותר (נניח הילוך 5 ולא הילוך 3), והמהירות נמוכה יותר (נניח 40-50 קמ"ש ולא 100 קמ"ש), הסל"ד של המנוע נמוך יותר, המנוע עובד לאט יותר ומכאן שמתאמץ פחות - וככה חוסכים יותר דלק.

אבל, ככל שההילוך גבוה יותר (נניח הילוך 5), והמהירות נמוכה יותר (נניח 40-50 קמ"ש), הסל"ד של המנוע נמוך יותר, והמנוע עובד לא יעיל, שריפת הדלק לדעתי לא תהיה מלאה, יהיו יותר עומסים על מכלולי המנוע (בעיקר על הבוכנות), יהיו יותר שיירי פחמימנים שילכו ויסתמו את הממיר הקטליטי וכו' וכו'.

אני לא מכונאי ולא פיזיקאי.

השאלה שלך נכונה, אבל אתה מתעלם מהנחת המוצא - המטרה של פות"ש היא אך ורק לחסוך בדלק.

זה מה שהוא הצהיר בתחילת השרשור וזה מה שהוא רשם שמעניין אותו.

אז אני מנסה להגיב רק על זה ומשתדל פחות להתפזר...

אני לא חושב שלנסוע בהילוך 5 במהירות של 40 קמ"ש חוסך בדלק (הרכב שלי מסוגל לזה, יחס ההעברה של ההילוך ה- 5 הוא די מוזר, יורד נמוך מאוד והרכב סוחב משום מה).

וגם אם כן חוסך דלק, אז מגביר את הבלאי על המנוע וככה חסכת בדלק אבל אכלת אותה בטיפולים.

ואם המחשבה היא רק בפריזמה הצרה של חסכון בדלק וזהו ולא משנה הרכב - אז כן, לנסוע בהילוך 5 על 40 קמ"ש יחסוך בדלק (אם אפשר גם לנסוע בהילוך 7 על 10 קמ"ש זה הכי יחסוך בדלק).

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, DAHUJI כתב:

רשם ההוא שמעליי... שזה לא ממש פרקטי. לדעתי הוא צודק.

מניח שהפיזיקה פשוטה

מאוד פשוטה במקרה הזה...

כל מי שרכב על אופניים עם הילוכים יודע שמינימום מאמץ במהירות X דורש הילוך מתאים.

נסה לדווש בעלייה קלה בהילוך גבוה מדי ותיווכח שאתה משקיע הרבה יותר מאמץ מאשר בהילוך נמוך יותר,

למרות שבהילוך הנמוך אתה מסובב את הפדלים יותר פעמים במרחק נתון.

יותר קל בפדלים (קראנק) = פחות מאמץ = משקיע פחות אנרגיה = פעולה חסכונית. מ.ש.ל

 

דווקא במכוניות ישנות היה מד וואקום, שהראה מה היעילות של הלחיצה על הדוושה.

מזה למדתי שאחרי שמגיעים למהירות הרצויה, אפשר לאט לאט להוריד גז, ועדיין לשמור על אותה מהירות.

כאשר ההילוך היה גבוה מדי, המד יצא מהתחום הירוק, וחזר אליו רק בהילוך נמוך יותר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, BoazB11 כתב:

מאוד פשוטה במקרה הזה...

כל מי שרכב על אופניים עם הילוכים יודע שמינימום מאמץ במהירות X דורש הילוך מתאים.

נסה לדווש בעלייה קלה בהילוך גבוה מדי ותיווכח שאתה משקיע הרבה יותר מאמץ מאשר בהילוך נמוך יותר,

למרות שבהילוך הנמוך אתה מסובב את הפדלים יותר פעמים במרחק נתון.

יותר קל בפדלים (קראנק) = פחות מאמץ = משקיע פחות אנרגיה = פעולה חסכונית. מ.ש.ל

תודה על ההתייחסות.

אז אני טועה לגמרי במילים אחרות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנסוע בהילוך הכי גבוה בסל"ד הכי נמוך שנמצא ברצועת סל"ד "הבריאה" לרכב.

פעם היה משחק טוב שממחיש נסיעה חסכונית, קרו לו EcoDriver, אם הבנת איך מוציאים במחשק הזה תוצאה טובה הבנת איך לנסוע חסכוני. היום אי אפשר להורד את המשחק באופן מסודר
מי שרוצה בכל זאת להוריד ולשחק יכול מפה:
https://apkpure.com/ecodriver/ch.qualityAlliance.EcoDriver

・shift early

・keep the RPMs low

・let the car roll

Being a clever driver doesn’t mean driving slowly, it means driving smoothly. 

עריכה אחרונה על ידי FoxLight
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, DAHUJI כתב:

רשם ההוא שמעליי... שזה לא ממש פרקטי. לדעתי הוא צודק.

מניח שהפיזיקה פשוטה - ככל שההילוך גבוה יותר (נניח הילוך 5 ולא הילוך 3), והמהירות נמוכה יותר (נניח 40-50 קמ"ש ולא 100 קמ"ש), הסל"ד של המנוע נמוך יותר, המנוע עובד לאט יותר ומכאן שמתאמץ פחות - וככה חוסכים יותר דלק.

אבל, ככל שההילוך גבוה יותר (נניח הילוך 5), והמהירות נמוכה יותר (נניח 40-50 קמ"ש), הסל"ד של המנוע נמוך יותר, והמנוע עובד לא יעיל, שריפת הדלק לדעתי לא תהיה מלאה, יהיו יותר עומסים על מכלולי המנוע (בעיקר על הבוכנות), יהיו יותר שיירי פחמימנים שילכו ויסתמו את הממיר הקטליטי וכו' וכו'.

אני לא מכונאי ולא פיזיקאי.

השאלה שלך נכונה, אבל אתה מתעלם מהנחת המוצא - המטרה של פות"ש היא אך ורק לחסוך בדלק.

זה מה שהוא הצהיר בתחילת השרשור וזה מה שהוא רשם שמעניין אותו.

אז אני מנסה להגיב רק על זה ומשתדל פחות להתפזר...

אני לא חושב שלנסוע בהילוך 5 במהירות של 40 קמ"ש חוסך בדלק (הרכב שלי מסוגל לזה, יחס ההעברה של ההילוך ה- 5 הוא די מוזר, יורד נמוך מאוד והרכב סוחב משום מה).

וגם אם כן חוסך דלק, אז מגביר את הבלאי על המנוע וככה חסכת בדלק אבל אכלת אותה בטיפולים.

ואם המחשבה היא רק בפריזמה הצרה של חסכון בדלק וזהו ולא משנה הרכב - אז כן, לנסוע בהילוך 5 על 40 קמ"ש יחסוך בדלק (אם אפשר גם לנסוע בהילוך 7 על 10 קמ"ש זה הכי יחסוך בדלק).

למשל אצלי האיביזה '14 ידנית עם 1.4 המיושן, מומנט מרבי בסלד 3800 והספק מרבי 5000, אני מרגיש שהחלפה ב 3800 בידיוק ובעליות נניח ב 4200 מספיקה כשאני עובר להילוך הבא נניח 3 לקבל כמו דחיפה קדימה ולהשאר על מצערת במינימום ויש לי כוח זמין. האם אני נוהג נכון ויעיל למנוע?

בנוסף אני לא בטוח מה הילוך השיוט המתאים במהירות 90 עד 100, אם אני שם על חמישי למשל עם בקרת שיוט אדפטיבית הסלד צונח ל 2500 בערך ופה בנקודה הזאת נראה לי, שהמנוע מתאמץ כבר, צריך לפחות בהילוך 5 110 קמש ויותר בשביל להיות מעל סלד 3000 וזאת מהירות מופרזת(חוץ מכביש 6).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, DAHUJI כתב:

תודה על ההתייחסות.

אז אני טועה לגמרי במילים אחרות?

ההיפך. אתה צודק לגמרי.

פשוט כתבת שהתפזרת, אז ניסיתי להתמקד ולפשט, אבל כנראה שגם אני התפזרתי...

(הייתי בטוח שעניתי את זה אמש, אבל אולי הייתי באמת מפוזר ולא שלחתי🙃)

לפני 21 שעות, DAHUJI כתב:

(אם אפשר גם לנסוע בהילוך 7 על 10 קמ"ש זה הכי יחסוך בדלק).

זה מזכיר לי שבעבר הרחוק הייתה לי חיפושית ישנה (בערך בגילי), ואחד השעשועים איתה

היה לשלב לראשון, להרים קלאץ' ולעזוב את הגז, ואז לצאת מהרכב וללכת לידו כמו שמוליכים כלב...

רכב אוטונומי מודל 1963, והייתי מתקן היגוי דרך החלון מדי פעם.

 

המנוע היה עם מספיק מומנט בסרק בשביל לסחוב גם בהילוך שני,

אבל אז כבר היה צריך לעבור לריצה קלה...

בתיאוריה, אם למנוע יש מספיק מומנט הוא יסחב גם הילוך 7 בסרק,

 ויהיה הכי חסכוני שאפשר, אבל זה כבר לא נראה לי פרקטי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Oren_Barazani כתב:

למשל אצלי האיביזה '14 ידנית עם 1.4 המיושן, מומנט מרבי בסלד 3800 והספק מרבי 5000, אני מרגיש שהחלפה ב 3800 בידיוק ובעליות נניח ב 4200 מספיקה כשאני עובר להילוך הבא נניח 3 לקבל כמו דחיפה קדימה ולהשאר על מצערת במינימום ויש לי כוח זמין. האם אני נוהג נכון ויעיל למנוע?

בנוסף אני לא בטוח מה הילוך השיוט המתאים במהירות 90 עד 100, אם אני שם על חמישי למשל עם בקרת שיוט אדפטיבית הסלד צונח ל 2500 בערך ופה בנקודה הזאת נראה לי, שהמנוע מתאמץ כבר, צריך לפחות בהילוך 5 110 קמש ויותר בשביל להיות מעל סלד 3000 וזאת מהירות מופרזת(חוץ מכביש 6).

כמו שהסברתי בתחילת השירשור, כל הדיון על סל"ד רצוי לא יכול להיות מנותק מתוואי הדרך.

נדרשת מהמנוע הרבה עבודה בזמן האצה או בזמן עלייה.

בזמן שיוט - שמירה על מהירות קבועה במישור, או בירידה בכלל, המנוע לא צריך לתת הרבה עבודה.

אתה לא רוצה סל"ד נמוך בזמן שהמנוע עובד קשה כי זה לא טוב בשבילו. לכן, בתנאים שנדרש כוח - שוב, עלייה או האצה - טוב שאתה מחזיק את המנוע באיזור שיא המומנט שלו. אין סיבה לחשוש מלפתוח את המצערת עד הסוף.

כשאתה בשיוט - מהירות קבועה במישור - המנוע לא מתאמץ ולכן אתה יכול לנסוע בסל"ד נמוך, ואין שום בעיה להיות בהילוך אחרון במהירות דו- ספרתית.

במהירות גבוהה ממש (130+) המנוע נדרש לתת עבודה גם עם המהירות קבועה, אבל אז כבר תגיע אוטומטית לתחום הסל"ד הגבוה יותר. לכן נסיעה במהירות גבוהה עולה בהרבה דלק.

 

דבר אחר, אתה בטוח שבאביזה ידנית מ2014 יש בקרת שיוט אדפטיבית? נראה לי שזאת בקרת שיוט פשוטה ולא אדפטיבית.

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...