Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בשביל לחסוך בדלק עדיף לנסוע קרוב לרצועת המומנט או בסלד הכי נמוך שאפשר נגיד 1500


xdmanxd99

פוסטים מומלצים

אני נוסע ברכב ידני, לרוב ב2000 סלד (1750 זה שיא המומנט) השאלה אם עדיף לנסוע ב2000 או לעלות הילוך ולנסוע על 1500 אם חסכון בדלק זה המטרה?

כי יוצא מצב שאני לא בשיא המונט אך הסלד נמוך.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרצוי הוא לנסוע בצורה חלקה עם התנועה. להסתכל רחוק קדימה, לזהות עיכובים כגון רמזור אדום מרחוק ואז להוריד את הרגל מהגז.

 

ככל שהתנועה שלך תזרום חלק יותר אתה גם בטוח יותר וגם חוסך דלק.

אי אפשר לדון בסל"ד הרצוי בלי לדבר על תוואי הדרך.

כשיש עומס (האצה, עליה או הרבה נוסעים ברכב) לא רצוי שהמנוע יהיה בסל"ד נמוך מידי. 

בשיוט במהירות קבועה במישור, אתה יכול בכיף להעלות להילוך האחרון ולנסוע בסל"ד נמוך.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בטיחות מעל לכל.

2. לנהוג רגוע: כמה שפחות לחיצות על הגז וכמה שפחות על הברקסים. במיוחד רצוי להימנע מעמידה שדורשת מומנט גבוה. בפקק לא צריך להיות 10 ס״מ אחרי הרכב שלפניך.

3. בק״ש.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.1.2025 בשעה 13:30, amosbmw כתב:

הרצוי הוא לנסוע בצורה חלקה עם התנועה. להסתכל רחוק קדימה, לזהות עיכובים כגון רמזור אדום מרחוק ואז להוריד את הרגל מהגז.

 

ככל שהתנועה שלך תזרום חלק יותר אתה גם בטוח יותר וגם חוסך דלק.

אי אפשר לדון בסל"ד הרצוי בלי לדבר על תוואי הדרך.

כשיש עומס (האצה, עליה או הרבה נוסעים ברכב) לא רצוי שהמנוע יהיה בסל"ד נמוך מידי. 

בשיוט במהירות קבועה במישור, אתה יכול בכיף להעלות להילוך האחרון ולנסוע בסל"ד נמוך.

אני נוסע בעיר כמעט ללא תנועה אז בקלות אני יכול לנסוע על הילוך 3שלישי ב2100-2200 או רביעי ב1500.
אני תמיד מסתכל רחוק ומאט ללא ברקס (רק  ע"י הורדה של רגל מהגז) ממש נוסע כמו סבתא בשביל חסכון בדלק, כמובן נמנע מהאצות חזקות.
פשוט עניין אותי עניין של שיא המומנט מול סלד של 1500 בשביל חסכון בדלק, כול שאר הדברים שציינתה הם ברורים מאליו

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, xdmanxd99 כתב:

אני נוסע בעיר כמעט ללא תנועה

ספר לנו באיזה עיר מדובר. נעבור כולנו לגור בה. (אה, בעצם יש כאן סתירה, כי אם נבוא כולנו לגור בה, אז כבר לא יהיה פנוי מתנועה.)

 

האם קוראים לעיר, "לה לה לנד"?

 

בתיאוריה של התיאוריה:

הנצילות התרמודינמית הכי גבוהה של המנוע,

כלומר המקסימום עבודה (בקילו וואט לשעה) שהוא מפיק מיחידות הדלק שהוא צורך, אכן מופיעה בשיא המומנט.

 

מה אתה יכול לעשות עם הנתון הזה, בעיר הריקה מרכב שאתה נוסע בה, זה על אחריותך בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.1.2025 בשעה 12:43, xdmanxd99 כתב:

......(1750 זה שיא המומנט) השאלה אם עדיף לנסוע ב2000 או לעלות הילוך ולנסוע על 1500,

 אם חסכון בדלק זה המטרה?

כי יוצא מצב שאני לא בשיא המונט אך הסלד נמוך.

אם שיא המומנט אצלך מושג ב1750,  1500  זה לא סל"ד כל כך נמוך.

הכל יחסי.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיזיקה. כמו שכל רוכב אופניים יודע יציאה מעמידה דורשת יותר "כוח" מאשר סתם הגברת מהירות.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.2.2025 בשעה 03:06, IsraCar כתב:

ספר לנו באיזה עיר מדובר

פתח תקוה, כמובן.

  • מצחיק 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 30.1.2025 בשעה 12:43, xdmanxd99 כתב:

1750 זה שיא המומנט

מה זה אומר שיא המומנט סתם ככה?

של איזה רכב ובאיזה הילוך?

שיא המומנט יכול להופיע בהילוכים שונים במיקומים אחרים לפי יחסי ההעברה של התיבה, לא?

אני לא מבין מה זה "שיא המומנט" בלי לציין באיזה הילוך.

 

בתאריך 30.1.2025 בשעה 12:43, xdmanxd99 כתב:

השאלה אם עדיף לנסוע ב2000 או לעלות הילוך ולנסוע על 1500 אם חסכון בדלק זה המטרה?

חיסכון בדלק בלבד זו המטרה הראשית?...

אם ככה, סע ב- 30 קמ"ש על הילוך חמישי אם הרכב מסוגל שלא להיכבות.

אל תשתמש לעולם בתיבת ההילוכים כדי לבלום את הרכב (הורדת הילוכים), בלימה אך ורק בברקסים.

בירידות, תשלב להילוך חמישי ואל תשלב את תיבת ההילוכים בניוטרל (הפוך ממה שלימדו אותנו! בירידה כשאתה שם את הרכב על ניוטרל, המנוע שצריך להישאר פועל צורך דלק כדי להישאר דלוק, ולעומת זאת אם אתה שם את הרכב על הילוך חמישי בירידה אז המנוע מפסיק לצרוך דלק לגמרי ומסתובב מכח הגלגלים שמניעים אותו).

במהירויות מעל 90-100! קמ"ש יותר משתלם להדליק מזגן מאשר לפתוח חלון בקיץ (התנגדות הרוח ואווירודינמיות).

כל אלו חוסכים הכי הרבה דלק.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.2.2025 בשעה 13:18, xdmanxd99 כתב:

כמובן נמנע מהאצות חזקות.

זה לא חוסך בדלק.

לפני 6 דקות, DAHUJI כתב:

אל תשתמש לעולם בתיבת ההילוכים כדי לבלום את הרכב (הורדת הילוכים), בלימה אך ורק בברקסים.

בלימת מנוע לא משתמשת בדלק.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, DAHUJI כתב:

אני לא מבין מה זה "שיא המומנט" בלי לציין באיזה הילוך.

שיא המומנט זה נתון קבוע של המנוע, וממנו גם נגזר ההספק.

הילוכים מגבירים את המומנט בהתאם ליחס ההעברה שלהם.

 

לפי מה שהבנתי פות"ש שואל אם שיא המומנט היא הנקודה בסל"ד שבה המנוע חסכוני ביותר,

ולכן רצוי להעלות הילוך בסל"ד הנתון, ולא 'למשוך' עוד בגלל שזה מרגיש נמוך מדי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר לסל"ד גבוה לצריכת דלק, הכל תלוי בעומס על המנוע.

אם אצלך שיא הממונט הוא ב 1750 סל"ד בוודאי שהמנוע שלך הוא דיזל.

יכול להיות שתיסע על 2000 סל"ד והצריכת דלק שלך תהיה נמוכה, ויכול להיות שתיסע על 1500 סל"ד והצריכת דלק שלך תהיה גבוהה.

לצורך הדוגמא אם אתה נמצא בהילוך שלישי ואתה על 55 (באופן שיחס ההעברה של ההילוך הוא בין 40-60 קמ"ש) והסל"ד שלך 1800 ואתה נותן לחיצה עדינה על דוושת הדלק הרכב שלך ישייט על המהירות הנוכחית - צריכת הדלק שלך תהיה נמוכה אפי' שהסל"ד גבוה מכיון שהעומס על המנוע הוא נמוך.

מקרה אחר בו צריכת הדלק תהיה גבוהה - אתה נמצא בהילוך שלישי ואתה על 35 קמ"ש (מהירות שלא תואמת את ההילוך) אפי' שאתה על סל"ד נמוך 1100-1300 ואתה לוחץ על דוושת הדלק בשביל להגביר את המהירות כאן העומס על המנוע הוא גבוה יותר ואפי' שאתה בסל"ד נמוך הרכב שלך יצרוך יותר דלק בשביל להגביר מהירות.

עצתי היא אחרי שהגעת למהירות המתאימה להילוך (כמעט לסוף יחס ההעברה של ההילוך) שחרר לשניה את דוושת הדלק, ושוב לחץ עליה בעדינות וכך הרכב ישייט לך באותה מהירות בפחות צריכת דלק. (הרבה אולי יחלקו עליי אבל עקיבה מתמדת במחשב דרך צריכה רגעית מוכיחה את זה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי העיצה האחרונה שלך - זה משהו שאני מנסה לעשות תמיד ומי שמנסה לנסוע חסכוני - צריך לשים לב לזה.

 

אין פה קסמים, העניין הוא שרוב הזמן בהאצה למהירות כלשהי אנחנו ממשיכים ללחוץ על דוושת הגז יותר ממה שצריך לאחר שהרכב הגיע למהירות הרצויה. התאוצה די מינימלית יחסית לתאוצה לפני כן ורובנו לא שמים לב כלל שהאוטו עולה בעוד קמ"ש או שניים, אך צריכת הדלק הרגעית כן משקפת זאת.

 

אם אנחנו עוזבים את הגז וחוזרים (תנועה מהירה של חצי שניה, כן? לא לעזוב ל-5 שניות שהרכב יאט) זה כמו לעשות reset לבקרת השיוט שבראש שלנו והדוושה נלחצת רק במידה שבאמת דרושה להחזיק את המהירות הרצויה.

 

זה נסיוני מהתקופה האחרונה של נסיעות עם ה-C5 לפחות.

הסוויפט תמיד הייתה על פולגז...

  • מעניין 1

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.2.2025 בשעה 19:11, amosbmw כתב:

בלימת מנוע לא משתמשת בדלק.

צודק לגמרי.

טעות שלי.

 

לפני 23 שעות, BoazB11 כתב:

שיא המומנט זה נתון קבוע של המנוע, וממנו גם נגזר ההספק.

הילוכים מגבירים את המומנט בהתאם ליחס ההעברה שלהם.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...