Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב יפני/קוריאני משומש בתקציב של עד 80,000 ש"ח


Meaptem2025

פוסטים מומלצים

אוקיי, פרסמתי לפני מספר ימים הודעה בפורום בה תיארתי את הצרכים שלי -

 

"מחפש לקנות רכב משפחתי בתקציב של כ-70,000 +/-, שישמש משפחה עם שני ילדים קטנים מתחת לגיל 4.

 

באמצע השבוע, הרכב אמור לשמש בעיקר לנסיעות לעבודה וחזרה, במרחק של כ-10 ק"מ לכיוון, בקצב זחילה ממוצע של כ-25-30 קמ"ש ולנסיעות ארוכות יותר בסופ"שים.

 

כמו רוב המשפחות, מחפש רכב בטיחותי, אמין, מרווח, עם עלויות אחזקה ודלק שוטפות לא גבוהות."

 

בעקבות התגובות ומחקר נוסף שעשיתי, הבנתי שסקודה אוקטביה בפרט (בגלל המצמד הכפול) ומכוניות אירופאיות בכלל (בעיות אמינות ותחזוקה לא זולה) הן אופציה פחות טובה, ועדיף להתמקד במכוניות אסייאתיות, בדגש על יפניות אבל גם קוריאניות באות בחשבון.

 

תכלסתי באופן די קצר את התובנות שלי לגבי מספר דגמים, וממש אשמח לקבל התייחסות לרכבים, וגם להבין איזה דגם ספציפי ובאיזה קילומטראז' מקסימאלי כדאי לי לחפש בתקציב, שעודכן כלפי מעלה ל-80,000 ש"ח עבור דגמים משנת ייצור 2019 וצפונה -

 

טויוטה קורולה היברידית: הקורולה היברידית מציעה רמת בטיחות גבוהה (5 כוכבים ב-Euro NCAP), צריכת דלק מצוינת ותחזוקה זולה. המרווח בתא המטען ובספסל האחורי יכול להיות מעט מצומצם, במיוחד עם שני כיסאות בטיחות. השוק היד שנייה חזק, אבל ייתכנו בעיות קטנות עם מערכות חשמל אחרי קילומטראז' גבוה (מנוע היברידי). תקלות נפוצות: בעיות בטעינת הסוללה היברידית (אבל נדירות).

 

מאזדה CX-5: ה-CX-5 מציעה מרווח טוב ותחושת יוקרה עם שפע של מקום לאחסון ולילדים, בנוסף לביצועים טובים ומערכות בטיחות מתקדמות (5 כוכבים ב-Euro NCAP). הצריכה דלק גבוהה יחסית לרכב היברידי או סדאן. השוק היד שנייה חזק עם ערך טוב, אך ייתכן שתהיה עלות תחזוקה גבוהה יותר. תקלות נפוצות: בעיות עם הגיר (בעיקר ברכבים ישנים יותר), אך מדובר ברכב אמין ברוב המקרים.

 

קיה ספורטאז': הספורטאז' מציעה מרווח מצוין, מערכות בטיחות טובות ותחזוקה שוטפת זולה. היברידית חסכונית בדלק, אך הצריכה לא תחרותית אל מול רכבים היברידיים אחרים. שוק יד שנייה חזק עם ביקוש גבוה. תקלות נפוצות: בעיות עם המערכת החשמלית והגיר, במיוחד בדגמים ישנים יותר, אך בדרך כלל אמינות גבוהה.

 

הונדה סיוויק: הסיוויק מציעה צריכת דלק טובה מאוד והאמינות של הונדה ידועה מאוד. מערכות בטיחות טובות (5 כוכבים ב-Euro NCAP) עם מרווח סביר אך פחות מרווח מאחור מאחרים. השוק יד שנייה יחסית חזק, אך לא באותה רמה של טויוטה או קיה. תקלות נפוצות: בעיות עם מערכת המיזוג ובמנוע הטורבו עלולות להופיע אחרי קילומטראז' גבוה, אך אלו תקלות נדירות.

 

סוזוקי אס קרוס: האס קרוס מציע מרווח טוב, במיוחד בקטגוריית ה-SUV הקומפקטיים, עם מערכות בטיחות סבירות (4 כוכבים ב-Euro NCAP). הצריכה דלק היא יחסית גבוהה, במיוחד בגרסאות עם מנועים גדולים יותר. השוק יד שנייה קטן יותר, אך עדיין יש ביקוש. תקלות נפוצות: בעיות עם המערכת החשמלית, במיוחד בגרסאות ישנות יותר, אך לא מדובר בתקלות נפוצות מאוד.

 

מאזדה 3: המאזדה 3 מציעה מרווח מצוין מקדימה, אך מעט צפוף מאחור, ולכן פחות מתאימה למי שצריך לשים שני כיסאות בטיחות. מערכת הבטיחות שלה מצוינת (5 כוכבים ב-Euro NCAP) עם רמת אמינות גבוהה. צריכת דלק טובה, אך לא חסכונית כמו דגמים היברידיים. שוק יד שנייה טוב, אם כי ערך המכירה נמוך יותר לעומת טויוטה או קיה. תקלות נפוצות: בעיות עם מערכות חשמליות וניהול מנוע, אך לא נפוצות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איפה ראית ספורטאז' היברידית ב 80 אלף₪?

אולי התכוונת לנירו? 

 

אין התייחסות בהודעה שלך למחירי ביטוח היקרים של קורולה ומאזדה 3.

גם ספורטאז' לא זולה לביטוח.

 

רכב משפחתי שיכול להתאים לצרכים שלכם - יונדאי אלנטרה ( I35 ) או קיה פורטה .

גם ספורטאז' או טוסון מנוע 2.0 מומלץ,  אבל צריכת דלת יחסית גבוהה.

לט ברור כמה הרכב צפוי לנסוע בשנה. אם זה סביב 10 אלפים קילומטרים, הייתי שם פחות דגש על צריכת דלק.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, vladclar כתב:

איפה ראית ספורטאז' היברידית ב 80 אלף₪?

אולי התכוונת לנירו? 

 

אין התייחסות בהודעה שלך למחירי ביטוח היקרים של קורולה ומאזדה 3.

גם ספורטאז' לא זולה לביטוח.

 

רכב משפחתי שיכול להתאים לצרכים שלכם - יונדאי אלנטרה ( I35 ) או קיה פורטה .

גם ספורטאז' או טוסון מנוע 2.0 מומלץ,  אבל צריכת דלת יחסית גבוהה.

לט ברור כמה הרכב צפוי לנסוע בשנה. אם זה סביב 10 אלפים קילומטרים, הייתי שם פחות דגש על צריכת דלק.

גילוי נאות - התבססתי במחקר שלי בין היתר על Chat GPT והגדרתי לו את הפרמטרים ודייקתי אותם, כדי לסנן את הרכבים שרלוונטיים ומכיוון שאני לא באמת מאמין לו ב-100% אני בודק ביד2 ובמקביל גם נעזר בחוכמת ההמונים והמנוסים של הפורום הזה 🙂

 

לגבי הביטוח - עד כמה הביטוח של הקורולה והמאזדה 3 יקר ביחס לרכבים אחרים.ץ

 

הרכב ככל הנראה ייסע כ-15,000 ק"מ בשנה - באמצע השבוע כ-20 ק"מ ביום, בפקקים הבלתי נגמרים של השרון. בסופי השבוע, נסיעות ארוכות יותר לטיולים וכו'. ככה שצריכת הדלק כן חשובה, ולכן נרתע קצת מהקרוס אוברים שעלולים להיות שתיינים די רציניים, בעיקר באמצע השבוע. עם זאת, כן חשוב שיהיה מרווח לכן טויוטה אוריס למשל, תהיה אופציה פחות טובה עבורנו.

 

מבחינת אמינות ובטיחות - האם הדגמים של יונדאי וקיה פחות מומלצים בהשוואה לקורולה ולמאזדה 3?

 

קורולה ומאזדה 3 - יש דגמים ספציפיים שמומלצים ו/או כאלה שמומלץ להתרחק מהם כמו מאש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן רכבים לא מומלצים,  כל עוד אתה לא רוכש יונדאי / קיה טורבו בנזין 1.6 עם גיר רובוטי.

כן הייתי בודק קיה נירו, אם צריכת דלק חשובה, וגם יונדאי איוניק.

קורולה ומאזדה 3 בראש הרכבים הגניבים בשנים האחרונות.

אי אפשר לנקוב במחירי הביטוח, כי הם משתנים בהתאם לפרופיל המבוטח.

 

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, vladclar כתב:

אין כאן רכבים לא מומלצים,  כל עוד אתה לא רוכש יונדאי / קיה טורבו בנזין 1.6 עם גיר רובוטי.

כן הייתי בודק קיה נירו, אם צריכת דלק חשובה, וגם יונדאי איוניק.

קורולה ומאזדה 3 בראש הרכבים הגניבים בשנים האחרונות.

אי אפשר לנקוב במחירי הביטוח, כי הם משתנים בהתאם לפרופיל המבוטח.

 

תוכל להיות קצת יותר ספציפי בדגמים שאתה ממליץ להתרחק מהם? 

יונדאי איוניק - ראיתי שהיא מגיעה עם מצמדים כפולים, ולפי מה שהבנתי זה גיר שנוטה להתקלקל בעיקר בנסיעות בפקקים.

קורולה ומאזדה 3 - בהנחה ומחירי הביטוח גבוהים בעד 2,000 ש"ח בשנה, יש דגמים מומלצים? איך הקורולה Sun ההיברידית, 1.8 ליטר, שנת 2019? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי לגבי גיר רובוטי ברכב בנזין.

ברכבים היברידיים המצב שונה - הרכבים מתחילים נסיעה לרוב על חשמל, מה שגורם לשחיקה איטית מאוד של המצמדים. זה תקף גם לאיוניק,  קונה היברידית ונירו. 

מאזדה 3 מנוע 2.0 או קורולה היברידית רכבים אמינים ביותר.

 

אבל גם אלנטרה / פורטה אמינים,  מרווחים ונוחים יותר,  גם נמכרים במחיר יותר נמוך מאשר מאזדה 3 / קורולה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, vladclar כתב:

כתבתי לגבי גיר רובוטי ברכב בנזין.

ברכבים היברידיים המצב שונה - הרכבים מתחילים נסיעה לרוב על חשמל, מה שגורם לשחיקה איטית מאוד של המצמדים. זה תקף גם לאיוניק,  קונה היברידית ונירו. 

מאזדה 3 מנוע 2.0 או קורולה היברידית רכבים אמינים ביותר.

 

אבל גם אלנטרה / פורטה אמינים,  מרווחים ונוחים יותר,  גם נמכרים במחיר יותר נמוך מאשר מאזדה 3 / קורולה.

גיר רובוטי = אתה מתכוון לגיר אוטומטי עם מצדמים כפולים?

 

מבחינת אמינות ושוק - איך היית מדרג את האיוניק, נירו, אלנטרה, מאזדה 3 וקורולה היברידית? האם יש בעייתיות עם שוק ההיברידיות בשוק המשומשות?

 

קיה פורטה ירד מהפרק כי ראיתי שהדגם החדש ביותר הוא 2018.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Meaptem2025 כתב:

גיר רובוטי = אתה מתכוון לגיר אוטומטי עם מצדמים כפולים?

 

כן.

מה זה כל כך חשוב מצב השוק?

אתה קונה רכב משומש - אם הוא יותר מבוקש,  תצטרך לשלם עכשיו יותר ובסוף תמכור במחיר יותר גבוה.

אילו היית רוכש רכב חדש מהסוכנות, היה לזה משקל רציני.

צריך למצוא רכב שמתאים לצרכים, ישרת אתכם נאמנה כמה שנים טובות.

כן כדאי לקחת בחשבון צריכת דלק, כאשר משווים ספורטאז' בנזין 2.0 מול קורולה היברידית או אפילו מאזדה 3 מול קורולה היברידית.

אבל קורולה לא כזאת מרווחת מאחורה,  והישיבה בה  מאוד נמוכה .

למשפחה, למשל,  אלנטרה 1.6 בנזין הדגם הקודם יותר נוחה.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • מעניין 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, vladclar כתב:

כן.

מה זה כל כך חשוב מצב השוק?

אתה קונה רכב משומש - אם הוא יותר מבוקש,  תצטרך לשלם עכשיו יותר ובסוף תמכור במחיר יותר גבוה.

אילו היית רוכש רכב חדש מהסוכנות, היה לזה משקל רציני.

צריך למצוא רכב שמתאים לצרכים, ישרת אתכם נאמנה כמה שנים טובות.

כן כדאי לקחת בחשבון צריכת דלק, כאשר משווים ספורטאז' בנזין 2.0 מול קורולה היברידית או אפילו מאזדה 3 מול קורולה היברידית.

אבל קורולה לא כזאת מרווחת מאחורה,  והישיבה בה  מאוד נמוכה .

למשפחה, למשל,  אלנטרה 1.6 בנזין הדגם הקודם יותר נוחה.

מצב השוק הטריד אותי בעיקר בנוגע להיברידיות, בגלל אורך חיי הסוללה. האם החשש מוצדק?

מבחינת התאמה לצרכים - המרווח מאחורה לא כל כך קריטי מכיוון שאין תכנון לילד שלישי, אך צריכת הדלק כן חשובה ומהשוואה שביצעתי ראיתי שהספורטאז' צורכת פי 2 דלק בהשוואה להיברידיות למיניהן. 

באלנטרה 1.6 אין ציון ריסוק, ומאחר והבטיחות גם חשובה, היא די יורדת מהפרק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Meaptem2025 כתב:

מצב השוק הטריד אותי בעיקר בנוגע להיברידיות, בגלל אורך חיי הסוללה. האם החשש מוצדק?

בטויוטה יש אפשרות להאריך אחריות לסוללה היברידית מעבר לאחריות שהיבואן נותן, בתשלום שנתי / כל 15 אלף קילומטרים,  להרבה שנים. 

https://www.toyota.co.il/owners/maintenance/service-extension

 

כמו שהמלצתי בשרשור אחר - ברכב גניב כמו קורולה,  שנמכר מעל מחירון יצחק לוי, כדאי להוסיף מיגון פיסי, כמו מנעול הגה, כי לא תקבל שקל מעל המחירון המשוקלל מהביטוח אם הרכב ייגנב, וגונבים אותם בכזאת מהירות שקשה להאמין.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, vladclar כתב:

בטויוטה יש אפשרות להאריך אחריות לסוללה היברידית מעבר לאחריות שהיבואן נותן, בתשלום שנתי / כל 15 אלף קילומטרים,  להרבה שנים. 

https://www.toyota.co.il/owners/maintenance/service-extension

 

כמו שהמלצתי בשרשור אחר - ברכב גניב כמו קורולה,  שנמכר מעל מחירון יצחק לוי, כדאי להוסיף מיגון פיסי, כמו מנעול הגה, כי לא תקבל שקל מעל המחירון המשוקלל מהביטוח אם הרכב ייגנב, וגונבים אותם בכזאת מהירות שקשה להאמין.

כמה אמור לעלות הביטוח השנתי לסוללה +/-?

 

יכול להפנות בבקשה לשרשור על הגניבות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שרשור על גניבות- יש רכבים שנסחרים הרבה מעל המחירון וקיים סיכון להפסיד לא מעט במידה והרכב ייגנב.

בטויוטה הארכת אחריות לסוללה היברידית עולה  470₪ לשנה/ 15 אלף קילומטרים עד גיל 10, או 700₪ בגילאים 10-12.

יש לפעמים הנחות למי שרכש רכב בסוכנות מסויימת כמו כאן:

https://toyota-rr.co.il/אחריות/

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Meaptem2025 כתב:

באלנטרה 1.6 אין ציון ריסוק, ומאחר והבטיחות גם חשובה, היא די יורדת מהפרק.

נבחנה במבחן ריסוק אמריקאי, וקיבלה ציונים טובים.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתייחס להודעה הראשונה של פות"ש.
בעלים של מזדה לדורותיהן המון שנים, התקלות ברשימה שיוחסו לרכבי מזדה אינן מוכרות לי.
כפי שצוין בשרשור, מסתמן שהבעיה המרכזית כיום בהחזקת רוב רכבי מזדה היא עלותו הגבוהה של הביטוח השנתי.

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, vladclar כתב:

אין שרשור על גניבות- יש רכבים שנסחרים הרבה מעל המחירון וקיים סיכון להפסיד לא מעט במידה והרכב ייגנב.

בטויוטה הארכת אחריות לסוללה היברידית עולה  470₪ לשנה/ 15 אלף קילומטרים עד גיל 10, או 700₪ בגילאים 10-12.

יש לפעמים הנחות למי שרכש רכב בסוכנות מסויימת כמו כאן:

https://toyota-rr.co.il/אחריות/

 

והביטוח מכסה נזקים ונוצן מכונית חלּופית במקרה של השבתת האוטו בגלל תקלה בסוללה?

לפני 19 שעות, שחר 1 כתב:

נבחנה במבחן ריסוק אמריקאי, וקיבלה ציונים טובים.

למה לא נבחנהּ באירופאי? יש הבדלים כלשהם לעומת האמריקאי?

לפני שעתיים, BassDriver כתב:

אתייחס להודעה הראשונה של פות"ש.
בעלים של מזדה לדורותיהן המון שנים, התקלות ברשימה שיוחסו לרכבי מזדה אינן מוכרות לי.
כפי שצוין בשרשור, מסתמן שהבעיה המרכזית כיום בהחזקת רוב רכבי מזדה היא עלותו הגבוהה של הביטוח השנתי.

בגדול, עד כמה הביטוח למאזדה יקר יותר בהשוואה לרכב משפחתי אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...