Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן c4 פיקאסו 1.6 thp, האם ומתי צריך לעשות טיימניג?


netanel1014

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

רכב שקניתי ממש לא מזמן, האם צריך לעשות לו טיימינג?. הרכב טופל כל חייו במורשה ולא עבר החלפת טיימינג .

האם הדבר נצרך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו שרשרת טיימניג, אין צורך להחליף כל כמה שנים או ק"מ יזום.

 

בגרסאות המוקדמות  של המנוע  לשרשרת הזו הייתה נטיה להתארך והיא דרשה החלפה לפעמים עוד לפני 100 אלף ק"מ, עם השנים היצרן הוציא חלקים משופרים והשרשראות מחזיקות טוב יותר. איזה שנה האוטו?

 

תהיה קשוב לרעשים בהתנעה ואם נדלקת נורת תקלה או שיש ירידה בסחיבה אל תזניח את זה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Buki כתב:

זו שרשרת טיימניג, אין צורך להחליף כל כמה שנים או ק"מ יזום.

 

בגרסאות המוקדמות  של המנוע  לשרשרת הזו הייתה נטיה להתארך והיא דרשה החלפה לפעמים עוד לפני 100 אלף ק"מ, עם השנים היצרן הוציא חלקים משופרים והשרשראות מחזיקות טוב יותר. איזה שנה האוטו?

 

תהיה קשוב לרעשים בהתנעה ואם נדלקת נורת תקלה או שיש ירידה בסחיבה אל תזניח את זה. 

יש רעש בהנעה הראשונה של הבוקר של השרשרת למשך 4-5 שניות. ואז התחלתי לחפש קצת באינטרנט והבנתי שאם קורה דבר כזה חייב להחליף מיידית אחרת השרשרת קופצת והלך המנוע .

הרכב בציר 2018 . 165 כ"ס. 

האם הדבר דחוף עד כדי כך?

הרכב עבר 150k קילומטר 

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא דחוף לך להציל את המנוע, אז תמשוך את זה.

 

וברצינות,

אל תשהה את הטיפול. שרשרת מתוחה יכולה בהחלט לקפוץ ולהזיק למנוע. בנוסף, טיימינג לא מכוון ב-100% לאורך זמן יכול להוביל אותך להצטברות פיח 

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, מלטבשי כתב:

אם לא דחוף לך להציל את המנוע, אז תמשוך את זה.

 

וברצינות,

אל תשהה את הטיפול. שרשרת מתוחה יכולה בהחלט לקפוץ ולהזיק למנוע. בנוסף, טיימינג לא מכוון ב-100% לאורך זמן יכול להוביל אותך להצטברות פיח 

השאלה אם היא באמת מתוחה ואני לא סתם מוציא עכשיו מעל אלפיים שקל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התייעץ עם מוסך שמבין במנוע..

אני ממליץ מניסיון חם על @מוסך גבע בתל אביב, תושיה 24

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, netanel1014 כתב:

השאלה אם היא באמת מתוחה ואני לא סתם מוציא עכשיו מעל אלפיים שקל...

לפי מה שהבנתי יש בדיקה שאפשר לבצע, אבל היא דורשת פירוק מכסה שסתומים וכמה כלים מיוחדים של היצרן, להחזיק את הקאמשאפט במקום וכלי שנכנס במקום המותחן ומודד בכמה התארכה השרשרת.
ממליץ להתייעץ עם גבע או המרכזי בשורק כדי לבצע את הבדיקה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביררתי יש בדיקה שהיא מורכבת ועולה מעל 500 שקל. 

בדקתי עם מישהו מחו"ל שאמר שאכן הרכבים האלה סובלים מהמחלה הזאת אבל במנועים בדור הזה הרבה פחות .

הוא אמר שעיקר האבחון אפשרי לעשות ע"י הנעה בבוקר ולשמוע אם יש רעש במשך 2 של מנוע דיזל. אם כן חייב להחליף שרשרת. וגם לבדוק את ltft בobd אם זה עובר את ה10 אחוז אז הצריכת דלק גבוהה כי הטיימינג משוחרר. אצלי נראה תקין. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המצב חמור כנראה שתשמע את זה בבוקר.
אכן הבדיקה עולה לא מעט כי היא כוללת פירוק של מכסה שסתומים ומותחן - מצד שני, אם באמת צריך להחליף שרשרת כבר עשו חצי עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, מלטבשי כתב:

אם לא דחוף לך להציל את המנוע, אז תמשוך את זה.

 

וברצינות,

אל תשהה את הטיפול. שרשרת מתוחה יכולה בהחלט לקפוץ ולהזיק למנוע. בנוסף, טיימינג לא מכוון ב-100% לאורך זמן יכול להוביל אותך להצטברות פיח 

איפה מצטבר פיח?

אם על הפלגים אז אפשר לראות בקלות לראות 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי הזרקה ישירה צוברים פיח על שסתומי היניקה. 

הדלק מוזרק ישירות לצילינדר ולכן החלק העליון של שסתום היניקה ״יבש״ ופיח משאריות בעירה מצטבל עליו ונדבק.

במנוע הזרקה רב נקודתית וגם בחד נקודתית הדלק מוזרק לחלל סעפת היניקה ולכן ״מנקה״ את שסתומי היניקה ( הממיסים שיש בדלק ממיסים את הפיח) ואז פיח לא מצטבר עליהם. 

 

 

 

הסבר על הפיח החל מדקה 15:22

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, מלטבשי כתב:

התייעץ עם מוסך שמבין במנוע..

אני ממליץ מניסיון חם על @מוסך גבע בתל אביב, תושיה 24

מעניין

לי אמרו בגבע על מנוע זהה שאין צורך להחליף טיימינג ברכב הזה כי זה שרשרת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלוננת על שרשרת מרעישה בבוקר ואמרו לך שלא צריך? קשה לי להאמין, באמת.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, מלטבשי כתב:

התלוננת על שרשרת מרעישה בבוקר ואמרו לך שלא צריך? קשה לי להאמין, באמת.

לא יודע איך זה נשמע שהשרשרת מרעישה

עשיתי אצלם יישור קו אחרי רכישה, ציינתי בין היתר רעידות בהתנעה קרה, בדקו ולטענתם הכל תקין.

שאלתי באופן כללי על טיפולים נדרשים לאוטו הזה, בין היתר האם יש צורך לעשות טיימינג, וענו לי שאין צורך כי זה שרשרת,

רצועת אביזרים כן החליפו לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...