Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השכרת רכב באיטליה בחורף


Asaf-R
 שיתוף

פוסטים מומלצים

יצא לי לשכור מספר פעמים בחו״ל, אבל מעולם לא בחורף.

הטיול מתוכנן לימים שלפני חג המולד, לצפון איטליה, איזור לומברדיה.

1. האם אני חייב בשכירת שרשרת שלג? באילו תנאים אני מחויב לשים אותם על הרכב (רק בנסיעה בהרים או בכל מצב בתלות בתאריך)?

2. אני מרכיב את השרשרת בעצמי או שהרכב מגיע איתו?

3. מה לגבי צמיגי שלג? הם מגיעים Built in? הם מבטלים את הצורך בשרשרת שלג?

4. טיפים לנהיגה בטוחה בחורף האירופאי יתקבלו בברכה

 

אני מתוכנן להזמין מאוויס, כנראה קבוצה J, אילו עוד רכבים בקבוצה פרט לאאודי A1?

עריכה אחרונה על ידי Asaf-R

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תריץ חיפוש על נהיגת חורף באיטליה, כיוון שהחוקים שונים ממדינה למדינה. בדרך כלל חברות ההשכרה יספקו לך את הנדרש לפי החוק במדינה בה אתה שוכר את הרכב. אם אתה עובר את הגבול לשווייץ או צרפת יתכן שהחוקים שונים ואז יהיה עליך לידע את חברת ההשכרה על מנת לקבל את כל הציוד הנדרש, יתכן שבתשלום נוסף.

 

שים לב שיש צמיגי חורף (בעלי יתדות לשיפור האחיזה) - אם הם דרושים הרכב יגיע כאשר הם מותקנים עליו. שרשרת משמשת רק בשלג ואסור להשתמש בה על כביש מפונה משלג.

 

לי, אישית, אין ניסיון בנהיגה בשלג, אבל מקריאה ומשיחות עם אנשים שחיו במדינות עם חורף אמיתי ברור לי שמדובר בעניין שצריך ללמוד, ולנהוג בתנאי שלג או קרח בלי הדרכה זה בערך כמו ללמוד שחיה בהתכתבות. אם יש צורך - יתקנו אותי המנוסים. נתייג את מי שסיפר לנו על כך @לירון .ה. בכל מקרה, בדוק מראש מה צפי מזג האויר במסלול שלך, יתכן שהבעיה קטנה או לא קיימת, או שהתאמות במסלול יפתרו לך את הבעיה.

 

 

בכלל, מניסיון עם שכירת רכב באי אילו מדינות, אם יש שאלות אני נוהג להתקשר טלפונית (אפשר גם במייל) לתחנת ההשכרה הרלוונטית ומשלים את הבירורים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Asaf-R כתב:

יצא לי לשכור מספר פעמים בחו״ל, אבל מעולם לא בחורף.

הטיול מתוכנן לימים שלפני חג המולד, לצפון איטליה, איזור לומברדיה.

1. האם אני חייב בשכירת שרשרת שלג? באילו תנאים אני מחויב לשים אותם על הרכב (רק בנסיעה בהרים או בכל מצב בתלות בתאריך)?

2. אני מרכיב את השרשרת בעצמי או שהרכב מגיע איתו?

3. מה לגבי צמיגי שלג? הם מגיעים Built in? הם מבטלים את הצורך בשרשרת שלג?

4. טיפים לנהיגה בטוחה בחורף האירופאי יתקבלו בברכה

 

אני מתוכנן להזמין מאוויס, כנראה קבוצה J, אילו עוד רכבים בקבוצה פרט לאאודי A1?

אנסה לענות קצת מהניסיון שלי במשך 5 שנים בנורווגיה.

קודם כל ודבר ראשון, אם מעולם לא נהגת בתנאי שלג וקרח, וזו פעם ראשונה שאתה מנסה, תברר טוב קודם עם עצמך אם זה משהוא שאתה מוכן אליו? ואת המסלול שאתה מתכנן. אם זה רק כבישים ראשיים שדואגים לפנות מהשלג, ומפזרים מלח לקרח, או לעלות למעלה בהרים, בדרכים ושיפועים קשים, שלא בטוח שהם מתוחזקים או אפילו סגורים בחורף.

האם עברת קורסים במגרשי החלקה?

 

1. אני מעולם לא השתמשתי בשרשרת שלג על הרכבים שלי, רק בשימוש כלים חקלאים גדולים וכבדים. בדרך כלל משאיות כבדות משתמשות בשרשראות לשיפור האחיזה, והם מרכיבים אותן בסמוך לעליה שהם עולים. אסור לנסוע עם שרשראות על הכבישים, גורם להרס האספלט, ומגביל את מהירות הנסיעה שלך, ושובר לך את הגב. מה גם שאם לא הרכבת כאלו בעבר, לשים אותם במינוס מעלות בלי כפפות זה לא כיף.

 

3. צמיגי שלג הם חובה באזורים מושלגים, בנורווגיה יש לכל רכב 2 סטים. סט צמיגי קיץ,וסט לחורף(לפעמים גם מידה שונה אפילו). לי לדוגמא בסינכרו בקיץ היה רוחב 205, ובחורף רוחב 195. שהיה לצמיג יותר קל להתחפר בשלג ולהגיע לקרקע מוצקה יותר.

לא יודע מה החוק באיטליה, אבל מניח שגם שם זו חובה באזורים ממש מושלגים. מה כן שלא הייתי בכלל חושב! לעלות על רכב עם צמיגי קיץ באזורים מושלגים. תאונה מובטחת!.

אתה יכול לנסוע עם צמיגי חורף גם בקיץ, הם יותר מרעישים, ולוקחים יותר דלק, אבל מותר, לא להפך.

יש גם צמיגי חורף עם דוקרני מתכת, כמו מאות נעצים קטנים ממתכת. זה טוב לשיפור האחיזה על קרח. הדבר הכי בעייתי בחורף זה קרח שחור. קרח שאתה לא רואה בגלל שהוא נמצא על האספלט.

או שהוא מתחבא מתחת לשכבה של שלג טרי.

אני אישית זה היה הצמיג שהשתמשתי בו בחורף. העדפתי יותר אחיזה על קרח, כנגד פחות אחיזה בשלג, ורעש בנסיעה.

לכן חובה גם לביטחון שלך השכרת רכב עם הנעה קבועה לכל הגלגלים AWD.  סובארו מצטיינים בזה, היו לי הרבה כאלו שם.

בנורווגיה משלמים כסף בכניסה לערים עם צמיגים כאלו, על הנעצים. בגלל שהם הורסים את האספלט.

 

4. לנהוג 15 קמש יותר לאט בכל תוואי.

להתרגל לבלום בעדינות, שמירת מרחק גדולה.

שמירה על מומנטום בטיפוס בשלג, לא כדאי להיתקע באמצע עליה.

להשכיר רכב עם הנעה לכל הגלגלים.

לנסות לעשות קורס במגרש החלקה, לדמות אחיזה גרוע. נהיגה על קרח, זה כמו שמן!

והכי חשוב, עם יש תנאים גרועים, לא נוהגים!IMG_0121.thumb.jpg.45ccee4c6d2b96d2bcb08d0500e29e67.jpg

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות.

ממה שאני מבין קיימת חובה של החזקת שרשרת שלג ברכב מאמצע נובמבר ועד אפריל https://www.ofran.co.il/SIP_STORAGE/files/7/3967.pdf

אבל אין חובה חוקית לנהוג עם צמיגי חורף. בצפון איטליה יש חובה לנהוג עם צמיגי חורף או שרשרת שלג.

https://www.europcar.com/driving-abroad-in-winter-conditions

 

אני מניח (ומאוד מקווה) שיספקו לי צמיגי שלג עם הרכב.

 

אני אזמין שרשרת שלג בכל מקרה.

שאלה נוספת וקצת טיפשית - אני צריך להזמין בכמות 1 נכון? לא 4.

 

@לירון .ה. אין לי כוונה לנהוג בערים המושלגים אלה באזורים הנמוכים יותר, שלא צפויים להיות מושלגים.

בכל מקרה, תודה על הטיפים הבטיחותיים.

 

עריכה אחרונה על ידי Asaf-R

.We apologise for the inconvenience

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכרנו כמה פעמים רכב בחורף בצפון איטליה.

אף פעם לא היה צורך בשרשראות, כול הכבישים היו מסודרים, וללא שלג, גם באתרי סקי.

היו כמה פעמים שירד גשם מעורב עם שלג אבל הוא לא הצטבר וזה היה לא מורגש. רק פגע בתנאי הראות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Asaf-R כתב:

תודה על התשובות.

ממה שאני מבין קיימת חובה של החזקת שרשרת שלג ברכב מאמצע נובמבר ועד אפריל https://www.ofran.co.il/SIP_STORAGE/files/7/3967.pdf

אבל אין חובה חוקית לנהוג עם צמיגי חורף. בצפון איטליה יש חובה לנהוג עם צמיגי חורף או שרשרת שלג.

https://www.europcar.com/driving-abroad-in-winter-conditions

 

אני מניח (ומאוד מקווה) שיספקו לי צמיגי שלג עם הרכב.

 

אני אזמין שרשרת שלג בכל מקרה.

שאלה נוספת וקצת טיפשית - אני צריך להזמין בכמות 1 נכון? לא 4.

 

@לירון .ה. אין לי כוונה לנהוג בערים המושלגים אלה באזורים הנמוכים יותר, שלא צפויים להיות מושלגים.

בכל מקרה, תודה על הטיפים הבטיחותיים.

 

אם אתה מתכוון לנהוג במקומות נמוכים, כפי שציינת, לא רואה צורך בטוח בשרשר, אלא אם כן, זה תחליף לצמיגי חורף, במקרה שתגיע למקום בעל אחיזה נמוכה שצריך עזרה לזמן מה.

אם ככה הייתי כן עושה מאמץ לקחת רכב עם הנעה קבועה לכל הגלגלים, יעזור באחיזה ובבטיחות.

בנורווגיה יש אשכרה מקומות בחורף שאם נתקעים אפשר למות, עד שיחלצו אותך, לכן יש חשיבות לשרשראות ברכב.

זה דוגמא לצמיג עם הנעצים שהייתי משתמש בו בחורף.

 

Screenshot_20210921-213717_Chrome.jpg

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Asaf-R כתב:

יצא לי לשכור מספר פעמים בחו״ל, אבל מעולם לא בחורף.

הטיול מתוכנן לימים שלפני חג המולד, לצפון איטליה, איזור לומברדיה.

1. האם אני חייב בשכירת שרשרת שלג? באילו תנאים אני מחויב לשים אותם על הרכב (רק בנסיעה בהרים או בכל מצב בתלות בתאריך)?

2. אני מרכיב את השרשרת בעצמי או שהרכב מגיע איתו?

3. מה לגבי צמיגי שלג? הם מגיעים Built in? הם מבטלים את הצורך בשרשרת שלג?

4. טיפים לנהיגה בטוחה בחורף האירופאי יתקבלו בברכה

 

אני מתוכנן להזמין מאוויס, כנראה קבוצה J, אילו עוד רכבים בקבוצה פרט לאאודי A1?

 

מניסיון שלי באיזור הזה עם 440i מהשכרה.

1) לא. לא מגיעים למצב של שרשרות, כל עוד אתה מסתובב בכבישים התקינים ולא מתכוון להגיע לאיזה כפר שוכחאל.

2)אם כן מגיע עם הרכב אז השרשרות יהיו בתיק בתא מטען ולא על הרכב. ואם יהיה צורך אתה מתקין עצמאית, יכול להיות שתעבור "הדרכה זריזה"

3)באיטליה בחורף חברות ההשכרה המכובדות עוברים לצמיגי חורף ומחייבים אותך"אקסטרה", אבל כמו שנאמר, עדיפות לצמיגי חורף מאשר קיץ בחורף (עם צמיגי קיץ האחיזה שווה לת*ת) כיום צמיגי החורף הם מצויינים יש להם יכולת לנקז נוזלים יותר טוב ולאחוז בקרקע. בנוסף ברכב תופיע מדבקה שמציינית "ברכב הזה מותקנים צמיגי חורף"

4) אם אתה לא מכיר את המסלול, נסיעה איטית ולפי השילוט, לא שווה לקבל דוח על שטויות, בכבישים המהירים/אגרה המהירות מחושבת על בסיס מרחק וזמן ולפי מקטעים...

לגבי סוג הרכב. אתה יכול להזמין A1 ובסוף לקבל רכב אותו סיגמנט או גדול יותר, תלוי במלאי של החברה. אני אישית ממליץ לך רכב איכותי ונוח בנסיעה בחורף כדי לזכות ביותר אחיזה ונכוחות בכביש והכי חשוב, רמת בטיחות גבוה, הרבה תאונות קורות בחורף בגלל הרבה סיבות וגם אם לא בהשמתך, אז לפחות אם תיהיה ב"כלוב תופת", תוכל לצאת ממנו שלם או במינימום נזק.

הכי חשוב להנות ולהפעיל וויז באופן סמוי ;) 

  • אהבתי 1

2001 Renault clio b sport (RS) 172 out:roll:

2001 Audi a3 8L 1.8 out:lol:

2001 Mercedes benz w203 240 IN8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ac cobra כתב:

 לקבל רכב אותו סיגמנט או גדול יותר, תלוי במלאי של החברה.

הגדרת הסגמנט כלולה להיות "יצירתית" מאד ולכלול גם דגם יותר קטן, למשל מבחינת תא המטען. לא מתאים לך? חזור למשרד ובקש החלפה.

 

עוד דבר חשוב - קרא על הנהיגה באיטליה. במדינה הזו - ולמעשה באזוריה השונים - מנהגי נהיגה שונים. הצפון יחסית דומה לאירופה היותר "תרבותית", אבל, בכל זאת, כדאי מאד ללמוד את הכללים והמנהגים המקומיים. שים לב שבאיטליה המשטרה היא כוח הרבה יותר גדול מאשר בארץ, ויש הרבה מאד אכיפה אלקטרונית. כמוכן, מעבר לחשיבות ההקפדה היתרה על נהיגה "כמו בספר" זכור את ה-ZTL, אותם אזורים במרכזי ערים, לעתים גם עייירות קטנות, הסגורים למי שאינו תושב השכונה, ושכל מעבר על פני המצלמה מזכה בקנס בסדר גודל של 100 אירו. היו כאן אנשים שצברו ביום אחד, ברחוב אחד, קנסות בסך למעלה מ-500 אירו. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, sperial כתב:

הצפון יחסית דומה לאירופה היותר "תרבותית", אבל, בכל זאת, כדאי מאד ללמוד את הכללים והמנהגים המקומיים

נהגתי בצפון לפני כשנתיים,

הנהיגה דומה לארץ בהרבה דברים.

נהגים שנתקעים על הנתיב השמאלי בכביש מהיר, אנשים שמשתוללים בכבישים דו סטריים, אנשים שעוקפים על פס לבן וכו'.

 

רחוק מהנהיגה בגרמניה, אוסטריה או אפילו סלובקיה.

  • אהבתי 1

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי בזה באיזור רומא, בעיקר בהתנחלויות באמצעי. הנהיגה בצפון, וגם התנועה כהולך רגל, הרבה יותר רגועה. אבל זה קצת יותר רחוק ממני בזמן, אולי דברים השתנו. חוץ מזה, דברים כאלה מקומיים מאד.

 

האמת היא שגם במדינות כמו גרמניה ודנמרק נתקלתי בנהיגה דמוית ישראלית, אבל במינון נמוך.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני בדרום טירול בחורף - צמיגי חורף \ שלג מספיקים בהחלט - אל תדאג, כל הפאסים סגורים בצורה שאי אפשר לפספס (ליטרלי מחסום, בד"כ עם המון שלג מאחוריו).

בכבישים שלא סגורים לא היתה שום בעיה לנהוג (בזהירות).

 

מה שכן, שני הסנט שלי - אם אתה מוצא פאסים שכן פתוחים, ואתה רואה שמזג האוויר לא מזהיר - תוותר, אפילו אם הכביש פתוח.

ברגע שאתה מתחיל לעלות בגובה, המצב מחמיר מהר מאוד, וסה"כ למצוא את עצמך באמצע סופת שלגים כשלא רואים מטר קדימה זו חוויה לא נעימה (מניסיון).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל אני מזמין באירופה רכב מקטוריית גולף אוטומט.

עד עכשיו, חוץ מפעם אחת בה קיבלתי פיאט 500x, קיבלתי תמיד שידרוג למרצדס a/b/e class ופעם אחת גם ל-glk, גם bmw היתה פעמיים שדרוג עםסיגרה 1 וסידה 3 סטיששן, שתיהן דיזל...

כבר שנה וחצי לא הייתי בחו"ל, אבל בעבר, בקטגוריות הנמוכות היו פחות רכבים אוטומטיים ולכן קיים סיכוי גבוה לשידרוג.

 

כמו שכתבו כבר, בחורף משלמים תוספת צמיגי חורף והם אמורים להיות מותקנים על הרכב.

נהגתי פעמיים באירופה בחורף. באוסטריה בסובארו פורסטר עם הנעה כפולה שבהחלט תרמה לביטצון בנהיגה לאתרי הסקי כשירד שלג.

רגע לפני הקורונה היינו בחופשת סקי עם רנו אספאס שצויידה בצמיגי שלג.

נהגתי בה בכבישים מישוריים עם שלג טרי ורך לחא בעיות.

פעם אחת כשנסענו לאתר סקי באוסטריה, כבר עצרתי בצד להתקין שרשראות שלג ואז ראיתי את המפלסת במראה והצורך בשרשראות התייתר.

צריך לנסוע לאט, בזהירות ולהימנע מפעולות פתאומיות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להמנע כמה שניתן משרשראות, למי שלא מתורגל, ההרכבה והפירוק יכולים לעלות בעיקוב של דקות ארוכות של תסכול, שכיבה על האספלט ושפשוף ידיים.

כך שאם צמיגי שלג מספיקים לאן שאתה נוסע (ורוב הסיכויים שיספיקו, אלא אם אתה מחפש בכח נהיגת שלג), תוודא שיהיו לך, גם אם זה כרוך בתשלום נוסף.

 

אם החוק דורש שיהיו שלך גם שרשראות, סבבה, שישארו בתא המטען כדי שלא תקבל דו״ח אבל וותר על כל מקום שתזדקק להן, אלא אם אין ברירה. (והם באות בזוגות לרוב, מרכיבים על הגלגלים המניעים בלבד).

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, dorsht כתב:

נהגתי בצפון לפני כשנתיים,

הנהיגה דומה לארץ בהרבה דברים.

נהגים שנתקעים על הנתיב השמאלי בכביש מהיר, אנשים שמשתוללים בכבישים דו סטריים, אנשים שעוקפים על פס לבן וכו'.

 

רחוק מהנהיגה בגרמניה, אוסטריה או אפילו סלובקיה.

נהגתי די הרבה בצפון איטליה. אי אפשר בכלל להשוות איך נוהגים באיטליה ובארץ...

חוץ מזה שכולם באיטליה נוהגים כמעט תמיד יותר מהר ממה שמותר, הם נוהגים הרבה יותר טוב מאשר בארץ. 

תמיד יתנו להשתלב, מאותתים, לא נדחפים בצמתים...

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, דניאל1983 כתב:

נהגתי די הרבה בצפון איטליה. אי אפשר בכלל להשוות איך נוהגים באיטליה ובארץ...

חוץ מזה שכולם באיטליה נוהגים כמעט תמיד יותר מהר ממה שמותר, הם נוהגים הרבה יותר טוב מאשר בארץ. 

תמיד יתנו להשתלב, מאותתים, לא נדחפים בצמתים...

לא מתייחסים לאדום או לקו הפרדה רצוף... ועוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...