Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לרסיבר


חולגי
שימו לב! השרשור הזה בן 1255 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, flytomars כתב:

אם שולטים בצליל שלו על ידי שימת מיקרופון במרחק מסויים ולא ממש עליו, למה זה מותר אבל לצבוע את הצליל במערכת, חס וחלילה? מי קובע מה זו המציאות החמקמקה הזו?

מי זה שולטים? שוב, אתה סתם מתבלבל או מערבב דברים לא קשורים.

 

טכנאי ההקלטה יצר משהו. עזוב מה. מציאותי או לא, מוסיקה קאמרית או סימפונית, לא משנה. נקרא לו איקס.

המטרה של מערכת נורמלית, עשויה כיאות, היא שאותו איקס ישמע כמה שיותר קרוב למה שהטכנאי התכוון אליו.

איך מגיעים לזה? עם חלקי מערכת שמטרתם לעוות כמה שפחות. זה הכול. ואם לא מטרה, אז לפחות **נקודת מוצא** שממנה פונים לפה ולשם לפי הטעם האישי.

 

רוצה להיות טכנאי הקלטה שותף בכל השמעה ולהתחיל לצבוע דברים? אני האחרון שיפריע, כל אחד והתחביבים, לבריאות שיהיה.

 

ובחזרה לדוגמת הכינור - תלוי ביצירה ובקונטקסט.

 

1. א ם מדובר באיזה תבשיל אולפני, אז אין לי דרך לקבוע מה אני מצפה לשמוע - חוץ מאשר להשתמש במערכת טובה ומדויקת בסביבה אקוסטית שמחבלת כמה שפחות בצליל.

2. אם מדובר ביצירה קאמרית (נניח רביעייה) שהוקלטה באולם קטן - אני מצפה לצליל מסוים מאוד שאופייני לכינור באולם קטן - קרוב יחסית ועם גוון החזרים מסוים. איך אני בודק האם הטכנאי קלע לעניין? שוב, משתמש במערכת טובה ומדויקת בסביבה אקוסטית מוצלחת וגו...

3. אם מדובר בכינור סולו באופרה של ואגנר שהוקלטה באולם של ביירוית - אני מצפה שהוא יישמע מרוח קמעה עם הדהוד אופייני לאולם - או במילים אחרות, הכי רחוק שאפשר מאופציה 2. איך אני בודק האם הטכנאי קלע לעניין? שוב, משתמש במערכת טובה ומדויקת בסביבה אקוסטית מוצלחת וגו....

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 15 שעות, flytomars כתב:

 

tני התכוונתי לאיך הוא נשמע ממש כשאתה עליו. בסדר, לא ציפורניים על לוח, אבל משמעותית פחות טוב ופחות מהנה.

אבל אם שולטים בצליל שלו על ידי שימת מיקרופון במרחק מסויים ולא ממש עליו, למה זה מותר אבל לצבוע את הצליל במערכת, חס וחלילה? מי קובע מה זו המציאות החמקמקה הזו?

 

 

כי הטכנאי יודע לאיזו צליל הוא מכוון. בדיוק. במדידה (בהנחה שהוא לא חאפר). אתה, לשיטתך, סתם לוקח מכשיר (מגבר), מחבר אותו, ומקווה לשמוע מה הוא אולי כן או לא עושה. במקום, כמו שהאנס אמר, לנסות לקבל בדיוק מה שהטכנאי קיבל אצלו, ואז, אם אתה רוצה לשנות, פשוט לעשות EQ.

זה גם הרבה יותר הגיוני, להתאים EQ באופן מתודי לכל הקלטה ו/או ווליום בו אתה שומע ו/או סתם חשק, מאשר להיות תקוע עם העיוותים של מגבר זה או אחר באופן קבוע. כל הסיפור הזה, של ה-EQ, עולה לך רק 500 דולר.

 

והדרך הכי טובה לא להתמודד עם אי התאמה של הגברה, היא לקנות רמקול שהוא כבר מוגבר. כל דרייבר מגיע עם מגבר שתפור למה שהמתכנן של הרמקול רצה שהוא יעשה. אין הפתעות. התאמה אופטימלית.

 

ואם צפית בהרצאה אז אתה כבר יודע שבדיקה בה אתה יודע איזה רכיב מחובר, לא שווה כלום. זו צריכה להיות נקודת המוצא שלך.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, falou כתב:

אתה, לשיטתך, סתם לוקח מכשיר (מגבר), מחבר אותו, ומקווה לשמוע מה הוא אולי כן או לא עושה. במקום, כמו שהאנס אמר, לנסות לקבל בדיוק מה שהטכנאי קיבל אצלו, ואז, אם אתה רוצה לשנות, פשוט לעשות EQ.

 

מה זה לשיטתי?

כמה אנשים אתה מכיר שעובדים ככה, עם אקולייזר מותאם לכל ווליום ולכל הקלטה, חוץ מבאולפן הקלטות?

ושוב אני חוזר לסרטון שאתה שלחת- תיקון תגובת תדר לגרף שטוח זה מתכון לאסון כי אתה בעצם מגביר החזרים מגעילים על חשבון הon-axis. ואם אתה לא משטיח את הגרף אלא מכוון לפי שמיעה, חשבתי שהגענו למסקנה שהאוזן לא אמינה? אז בסופו של דבר אתה מכוון לפי טעמך האישי, שזה סבבה אבל ממש לא מחייב שתקלע למה שהטכנאי התכוון.

מה שאתה מתאר פה זה אידיליה שלא קיימת (גם הטכנאי מכוון לאידיליה הזו, והכלי שלו זו האוזן שלו בעיקר, אוי לטכנאי שיסתמך רק על מדידות).

אז לשיטתי, אני קונה מגבר / פרה-אמפ (או במקרה של פות"ש, רסיבר) בעל שם ועם ביקורות טובות ואולי אפילו התמזל מזלי ויצא לי לשמוע אותו אם אצל חבר או במעמד הקניה, במקום לנסות לתקן עם אקולייזר בדיעבד.

אגב לגבי בדיקה עיוורת, מסכים שיש bias כשרואים מה ששומעים, אבל כשאני שומע ציוד שכבר קניתי אותו, וכל הרכיבים עולים פלוס מינוס אותו דבר, ואני שומע על פני תקופה ארווווכה (20 שנה לרוב הרכיבים), אני כבר יכול לפלטר את הbias הזה ולהחליט מה נשמע לי יותר טוב ומה פחות טוב. אתה צודק שהזיכרון השמיעתי שלנו מאוד קצר ואם החלפתי רכיב יהיה לי קשה להשוות לרכיב הקודם. אבל אני כן אוכל בשלב מסויים לדעת אם משהו מפריע לי בצליל, והאם המשהו הזה הפריע לי או לא הפריע ברכיב הקודם.

אגב מבחינתי כל הדיון הזה התפזר לגמרי, הנקודה הראשונה שהציקה לי זה שאמרת שרסיבר לא משפיע על הצליל, אני טוען שכן, בהחלט משפיע. לשם הדיון רסיבר זה לא מגבר (כמו הדוגמאות המאוד אנקדוטליות שליין-מן הביא, אבל לפחות הוא התייחס בכלל לשאלה שלי) אלא מגבר + פרה-אמפ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית הרצאה שלמה, ולא הבנת כלום.

 

אבל נתחיל מאיך אתה מבצע EQ. אתה קונה את הציוד מ-miniDSP ומבצע, בהתאם למדידות. לא לפי האוזן ולא בטיח, תיקון אקטיבי. אבל אתה מתחיל מלקנות רמקול עם Spinorama טובה, כי יש לו פחות החזרים בכל חדר, ועדיף אקטיבי. אח"כ תתקן מה שצריך בחדר, אבל תתחיל מרמקול שהסטייה שלו on אנד off Axis אחידה. זה לא אידיאלי, אין אידיאלי, כי באס זו תמיד בעיה קשה (אתה יכול להתמודד איתה עם שני סאבים), אבל לפחות אתה מתקרב.

 

ואני אומר שוב, אתה לא מבדיל בין רסיברים באלפיים ש"ח ואתה לא מסוגל לעקוף את ה-bias שלך. אף אחד לא מסוגל. ואתה בטח לא מסוגל לשמוע רסיבר אצל חבר ולדעת איך הוא יישמע אצלך...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 23 דקות, falou כתב:

 

ואני אומר שוב, אתה לא מבדיל בין רסיברים באלפיים ש"ח ואתה לא מסוגל לעקוף את ה-bias שלך. אף אחד לא מסוגל.

 

ואני אומר חארטה בפיתה.

אף אחד לא מסוגל, בגלל זה יש מגברים בכל סכום אפשרי מ500 שקל ועד מיליון, רק כדי לדגדג לאנשים עשירים את הbias.

כנראה לא נצא מזה, אדיוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג... לא מבין בזה כלום.

אני עם פלסמה 720P בת 10. כמו שאתה יכול להבין, הקטע הזה קצת פחות משנה לי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני ששולחים בנאדם לקנות רמקול כזה או אחר, רסיבר כזה או אחר, להקפיד על סאב טוב סנטר טוב וכו'

מי אמר שהוא בכלל יודע לכוון אותו?

 

שמעתי בחיי מערכות ממותגי על בעלות של כמה מליונים טובים שלא ידעו לכוון אותן ונשמעו פח אשפה.

הבנאדם הממוצע לא באמת יודע לכוון מערכת ואיך כל דבר צריך להשמע.

ואני לא מדבר רק על מערכת לסלון.

זה יכול להיות סלון, אולם, או אלוהים ישמור רכבים שמכוונים כמו ה*** שלי

 

עם כיוון טוב אפשר להוציא פלאים גם ממערכת סינית

ואני אומר את זה מניסיון, לא מכתבה שקראתי באתר של מכורים לסאונד. (עוסק בזה 17 שנה בקטנה)

 

מרשה לעצמי להגיד שגם בסינמה סיטי בחלק מהאולמות הסאונד פח אשפה

 

 

בתאריך 4.10.2020 בשעה 12:56, falou כתב:

 

כי הטכנאי יודע לאיזו צליל הוא מכוון. בדיוק. במדידה (בהנחה שהוא לא חאפר). אתה, לשיטתך, סתם לוקח מכשיר (מגבר), מחבר אותו, ומקווה לשמוע מה הוא אולי כן או לא עושה. במקום, כמו שהאנס אמר, לנסות לקבל בדיוק מה שהטכנאי קיבל אצלו, ואז, אם אתה רוצה לשנות, פשוט לעשות EQ.

זה גם הרבה יותר הגיוני, להתאים EQ באופן מתודי לכל הקלטה ו/או ווליום בו אתה שומע ו/או סתם חשק, מאשר להיות תקוע עם העיוותים של מגבר זה או אחר באופן קבוע. כל הסיפור הזה, של ה-EQ, עולה לך רק 500 דולר.

 

והדרך הכי טובה לא להתמודד עם אי התאמה של הגברה, היא לקנות רמקול שהוא כבר מוגבר. כל דרייבר מגיע עם מגבר שתפור למה שהמתכנן של הרמקול רצה שהוא יעשה. אין הפתעות. התאמה אופטימלית.

 

ואם צפית בהרצאה אז אתה כבר יודע שבדיקה בה אתה יודע איזה רכיב מחובר, לא שווה כלום. זו צריכה להיות נקודת המוצא שלך.

 

 

 

כמה אנשים בארץ אתה מכיר שיודעים להתעסק עם EQ ולהוציא סאונד טוב?

אני מכיר בערך 7-10

כל השאר חושבים שהם יודעים.

 

מזכיר לי את הימים שהייתי הולך למפגנים של מכוניות ושומע אנשים עם מערכות של אלפי שקלים שנשמעו כמו תחת כי פיצצו אותם בבאס או בגבוהים שפשוט לא יכלת לשבת באוטו כי קרעו לך את האוזן

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, falou כתב:

אבל איך אתה מכוון מערכת סינית?

 

יש היום מופעי ענק של זמרים שעושים עם מערכות סיניות, חיקוי של אל אקוסטיק

אני שם כסף שלא תבדיל בכלל מה זה מה

 

מצד שני אני שומע מערכות של מותגי על, נניח אל אקוסטיק שפשוט לא יודעים לכוון אותן

 

אנשים פה זורקים הצהרות "תכוון איקיו" כאילו זה  משהו שלומדים ביוטיוב או במכללה

כמו שאמרתי יכול לספור על יד אחת את האנשים שיודעים לכוון מערכות שישמעו טוב

 

וזה בכלל לא משנה אם זאת מערת של 350,000 שהיא חיקוי של מותג על ששווה 4-6 מליון

כשיודעים לכוון המערכת תשמע טוב. כשלא יודעים לכוון  אתה יכול לקחת את המותג הכי טוב בעולם והוא ישמע רע

 

כמו שאמרתי מזכיר לי את המפגשי אודיו לפני 10 שנים

שהיו נכנסים לרכב ומתלהבים ממערכת שבורה שפיצצו אותה בנמוכים

אני לא  יודע אם בעל הרכב עדיין בקו השפיות אם נוסע עם כזאת מערכת עד היום

"וואו איזה מערכת מטורפת"

צריך להכניס לבית סוהר את מי שכיוון את המערכות האלה וקיבל עליהן כסף

אבל זה רק מראה כמה הלקוחות חושבים שהם יודעים משהו ולא יודעים שום דבר. 

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הופעה זה עניין אחר ממערכת בדירה, לא?!

הרבה יותר מסובך...

 

לגבי רכב, זו סביבה מאוד קשה. אבל כן, אנינות טעם זה עניין נרכש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הכל סביבה מאוד קשה. גם לכוון סאונד בסטודיו באולפן זה קשה ומאתגר

מדובר פה על סאונד, לא על לק ג'ל

זאת תורה בפני עצמה ואני מכיר אולמות אירועים ששילמו עשרות אלפי שקלים על כיוונים וקיבלו חרא של סאונד רק בגלל שלמי שכיוון אותו נשמע באוזן שצריך פחות באס או יותר באס או יותר גבוהים

 

אני רק אומר שזרקתם עליו מושגים ומשפטים כמו "תכוון איקיו" כאילו דברנו על ניקוי ג'נטים עם מברשת וסבון

שיקנה מערכת שמתאימה לתקציב שלו ויבקש ממישהו שיכוון לו אותה או יסתפק בברירת מחדל ויזרום עם זה עד שמשהו יפריע לו באוזן ואז יחפש איך הוא מתקן באיקיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כל דבר, כל אחד יכול לצלול לרמת מורכבות שהוא בוחר. אבל לבחור מגבר אחר זו בטח לא הדרך הנכונה. 

אתה רק מאושש את מה שאני טוען, מי שרוצה מערכת שנשמעת טוב, צריך ללכת לכיוון המקצועי, לא לפורומים של אודיופילים. 

 

ואני שואל, איך אתה מכוון מערכת ביתית?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בכנות? בבית יש לי מערכת סטנדרטית בסלון שחבר התקין לי ואפילו לא כיוונתי אותה. חוץ מחדשות ואופירה וברקו וכו' אני לא רואה טלוויזיה

אני כמעט לא בבית. אני רואה סרטים רק כשאני לא מרגיש טוב ולא יכול לצאת מהבית

כשאני מארח יש לי רמקולים של RCF ובאס שאנחנו עושים איתם חפלות או מסיבות בקטנה.

 

אתה רוצה סאונד טוב, תטפל טוב טוב בחדר. וההמלצה שלי בכלל לעשות חדר  ייעודי לסרטים ולא סלון

אם הייתי בנאדם סטנדרטי שרואה סרט ביום הייתי מכוון קצת לפי האוזן

אם הייתי רוצה לעוף על זה הייתי משלם למישהו שמכוון

הבעיה היא שמי שבאמת יודע לכוון מערכות לא יבזבז זמן על לכוון לך מערכת בבית, הוא ילך לעשות סאונד בלייב פארק או בקיסריה, או נניח אולמות אירועים אם הוא עוד לא  במקום של מופעי ענק.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...