Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לרסיבר


חולגי
שימו לב! השרשור הזה בן 1230 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהרא טבא.

מעוניין ברסיבר לבית.

הבקשה, היא יותר בקשה להמלצות ליצרנים מוצלחים בתחום (יען כי הרכישות האחרונות בנושא, היו לפני זמן רב עד מאוד), לאחריות ותמיכה טכנית של יבואן "מוצלח" / חנות שרכשתם ממנה ואתם מרוצים ופחות לפונקציות של המכשיר (עם זה אני חושב שאצליח להסתדר).

אוסיף עוד כי לרוב, תשמע מוסיקה (לכן עדיף חיבור BT וגם USB) וגם רדיו ולגבי קולנוע ביתי (כמה שרואים סרטים פה...) - אז אם תהייה אופציה לזה - אחלה.

אם תתעקשו על תקציב - עד 2000 זוזים.

תודה מראש.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 119
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין לי שום מושג אילו רסיברים יש היום, אבל תתחיל ממה ייתחבר אליו ומה אתה מתכוון לשמוע איתו.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דנון X2400H רסיבר שיענה לכל הדרישות שלך +סאונד ניטרלי ואיכותי. פיוניר VSX-933 גם רסיבר טוב. 

 

קשה לענות ממה מרוצים שלכל אחד דרישות שונות. לי יש יש מערכת קולנוע ביתית מכובדת לכל הדעות

ועדיין אני חולם על רמקולי אטמוס על כל התקרה, או סאב יותר חזק - אך אין לי מקום.

 

השאלה לאילו רמקולים אתה משדך את הרסיבר?  זה משנה את כל התמונה. כי אם אתה רוצה מערכת רמקולים לקולנוע

אתה צריך סכום כמעט כפול רק עבור רמקולים. או שאתה רוצה רק קדמיים? (גם אפשרות שהייתי חי איתה בעבר, כאשר המערכת הדו ערוצית הייתה בעדיפות ראשונה)

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מוצר שנמכר ביחידות בודדות לפני שהוא מתחלף בדור הבא,

אני לא חושב שתוכל לקבל איזו שהיא סקירה בעלת משמעות, במיוחד בתחום המחיר הזה - שבו יש כל כך הרבה אפשרויות.

אני נהנה מאוד מאיזה מרנץ שעלה כמעט כפול (קניתי ב"קרוסאובר״, תגגל ביקורות, נשמע שהשירות בסדר גמור) אבל זה לא יגיד לך כלום.

חברות? פיוניר לא משכנעים אותי (נבלעו בתוך אונקיו, קשה מאוד לאתר דפי ספציפיקציות, אבל זה רק אני!),

יהיה קשה לטעות עם דנון, מרנץ, אונקיו, ימאהה (כן כן).

 

הנקודה המרכזית =>

לדעתי האישית והבלתי מחייבת - אל תקנה שום דבר בטווח המחירים הזה שלא מגיע עם מיקרופון כיול. זה משנה עולמות. ברצינות.

אם כבר להשקיע, אז בזה.

 

לדעתי האישית והבלתי מחייבת 2 - בהינתן מערכת עם מיקרופון כיול, אפשר להוציא צליל מפתיע באיכותו גם מרמקולים זולים.

לדעתי האישית והבלתי מחייבת 3 - סדר העדיפויות במערכת הוא:

1. אקוסטיקה

2. אקוסטיקה

3. אקוסטיקה

...

 

טוב, פתרנו את האקוסטיקה? אז:

0. אקוסטיקה

1. רמקולים קדמיים טובים

2. סאב טוב במידה והקדמיים לא מספקים באס

3. רסיבר עם מערכת כיול (במקום מגבר פשוט) - עוזר מאוד לשייף את הקצוות של האקוסטיקה שסידרנו קודם לכן

4. אחוריים וכל השאר

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא התנסיתי בכיול, ואין לי מושג כמה טובה רסיבר עושה את זה, אבל אין ספק שמי שבאמת רציני לגבי סאונד טוב, צריך לתקן את הסאונד שיתאים לחדר. אישית, אף פעם לא נכנסתי לזה, אבל זה הרבה הרבה יותר זול מלהשקיעה במגברים שכביכול מספקים סאונד כזה או אחר.

 

לגבי אקוסטיקה, איך אתה בכלל מטפל בזה, בלי להכניס כל מיני עצמים גדולים ויקרים הביתה?

  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם.

לא חושב שאגיע לרסיבר עם מיקרופון כיול (לא עד כדי כך פריק), אא"כ - תאמרו לי שזה מגיע גם עם רסיברים "פשוטים"( בסדר גודל המחיר שצויין).

יש ברשותי רמקולים של "פולק אודיו" (לא זוכר הדגם המסויים, בני כמעט 30 שנה. כרגע לא מוצא סיבה להחליפם) לצורך זה,

וכן - יש עוד לפחות שני זוגות של "בוס" (אחר מהם זוג רמקולים "פינתיים") יען כי אגרן אני... ובעבודה יש עוד זוג של "ווסטרה".

@hans - אכן חיפשתי עם מה לא ניתן לפול / לטעות.

טלביזיה / ממיר - כרגע מחוץ לעסק.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל, רוב מה שרשמת לא נכון.

לדנון יש את המערכת כיול הכי טובה אבל הם נשמעים הכי גרוע...

אני עוסק בתחום, עם כל המותגים, לא בא לקדם שום מותג.

דנון אני שם ללקוחות שמחפשים את הכי זול, כי זה הכי זול ומדגיש להם לא לצפות ליותר מידי.

את ימהה שים מעל כל שאר מוצרי המדף שרשמת, אבל הם גם יקרים יותר מול מותגי מדף אחרים.
מעבר למותגים אלו יש את מותגי היוקרה שהם לא רק יוקרה אלא נשמעים גם טוב יותר בכל אספקט.
מדבר על ארקם, אינטגרה, אנטם וכו'.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

  • אהבתי 1

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בו נתערב שאתה לא מבדיל בין רסיברים.

כל מה שצריך זה מבחן עיוור עם השוואה של עוצמץ ווליום בין המכשירים. 

 

כמה כסף אתה מוכן לשים? 

 

לפני כשעה, חולגי כתב:

מתנובה. 😀

 

כרגע רק שמע.

רשמתי כבר שאם תהייה אופציה לקולנוע ביתי (או איך שזה נקרא) - זה יהייה נחמד.

 

בנתי. 

 

קודם כל יעזור אם נדע מה הדגם של הפולק אודיו. 

 

אל תיכנס לכל בלבולי הדעת של ריסבר נשמע כך או אחרת. רסיבר לא אמור לשנות את הצליל של הרמקול.

 

אף טכנאי אולפן, אתה יודע, האנשים שאשכרה מקשיבים בריכוז למוסיקה המוקלטת ויוצרים את המדיה, לא חושב שלמגברים שהם עושים בהם שימוש יש משמעות על הסאונד שהם יוצרים... (אני מחריג ציוד ישן מאוד ומגברי שפרפרות שנועדו ליצור סאונד לכלים חשמליים) 

 

אני אחפש יותר מאוחר/מחר מה יש זמין שגם יכול לעבוד עם BT. 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מעלה את הדגם של הרמקולים, מבטיח שתתאים לי רסיבר ?

זה עד כדי כך קריטי (ההתאמה) ? 

אם אתה (פאלו) , אומר שהרסיבר לא קובע כלום לגבי הצליל - אז מדוע חשוב לך מהו הדגם של הרמקול ?

( לפי דבריך - ה"גוון" של השמע נקבע עפ"י הרמקול בלבד ? אני לא כ"כ בטוח. כשרכשתי מה שרכשתי לפני זמן רב, אותם רמקולים לא נשמעו אותו הדבר על מגברים שונים).

לרסיברים יש כל מיני נתונים (מלבד הספק), על איכות ההגברה, עיוותים וכו' . אני מניח שליודעי דבר זה יכול להיות חשוב אם לא חשוב מאוד.

 

הנה צילמתי.

מה אומרים ?16014863417642800768223571900890.thumb.jpg.72663e8e0ca6b8a2aac705cfd94d8572.jpg

עריכה אחרונה על ידי חולגי

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רסיבר הוא כמו מנוע. אם הוא לא מספיק חזק לדרישות של הרמקול, זו בעיה. רמקולים ישנים מאוד לעיתים הם "קשים להנעה" וטכנית דורשים הגברה יותר חזקה.

 

אם תרצה אפשר לפרוס כמה עמודים על מה כן או לא עושה הבדל בצליל. בגדול, פעם כל מה שייצרו היה פחות מדוייק, עם יותר עיוותים וכו', ועסקו בלהתאים רכיבים עם, למעשה, דפיקויות מתאימות. היום אין שום בעיה לקבל הגברה עם נתוני עיוותים שהם הרבה מתחת לטווח השמיעה שלך. וכן, יש המון נתונים שאתה לא יכול לדעת אותם מדף הנתונים של היצרן. אבל זה מה יש...

 

עכשיו... יש לי שעות של מציאת הבדלים בין מגברים וממרים ומה שאתה לא רוצה, ואני יכול להשבע ששמעתי הבדלים. זה לא אומר שלא דמיינתי.

עם השנים למדתי והשכלתי והבנתי, אם מגבר עושה הבדל בצליל, זה בגלל שהוא מעוות משהו. אז אם אתה כבר רוצה להכניס שינוי בצליל במערכת שלך, יש כלים לעשות את זה באופן מדיד ומכוון. אין סיבה לתת למתכנן המגבר להשתיל עיוות קבוע, שאולי ייתלבש טוב על הרמקול/אקוסטיקה שלך.

אני יכול להביא לך הרצאה של שעה וחצי על פיתוח רמקולים, אם זה מעניין אותך ותצא משם עם המסקנות על מי יודע להבדיל בין מה למה ולמה. הוא מראה שאנשים לא יודעים להבדיל במבחן עיוור בין רמקולים, אז שיבחינו בין מגברים... זה לא קורה.

וכן, ברמקולים יש גישות שונות, וברמקולים אכן מהנדסים את הסאונד, וזה מאוד מאוד מאוד מסובך לייצר רמקול, בטח אחד שיישמע טוב במגוון של חדרים שונים.

 

 

אבל תחשוב הגיונית, אם הגברה עושה הבדלים בסאונד, למה טכנאי סאונד לא בוחרים מגברים לציוד שלהם לפי הסאונד שהם מפיקים? למה מוסיקאים לא בוחרים את ההגברה איתה הם מקליטים (ואל תביא דוגמאות של מגברי שפרפרות משנות ה-60/70, שבאמת הכניסו "צבע" והרמוניות לסאונד)?

 

הסיבה שטכנאי סאונד עובדים עם רמקולים מוגברים זה כי הם יודעים שהמגבר הכי טוב מפעיל רק את הדרייבר שהוא אמור לטפל בו ושהו מותאם לו טכנית. זהו. זה כל מה שמגבר צריך לעשות. לקבל אות, להגביר אותו ולהיות מסוגל לעמוד בדרישות הכוח של הרמקול. כשהוא לא עושה את זה, אז אולי אתה יכול לשמוע את זה, אבל זה אומר שהרמקול לא מתפקד כמו שהוא יכול ואמור.

וסאונד שרמקול מוציא, אפשר למדוד. מה שלא תצליח למדוד, לא תצליח לשמוע.

אז למה לא עושים מבחני שמע עם מדידות למגברים?

אם יש הבדלים שמיעים בין מגברים, אז למה לא מודדים אותם, כמו שמודדים רמקולים, ובודקים מה ההבדלים?

 

כל החברות האודיפיליות הללו, עם הטכנולוגיות הסופר מתקדמות שלהן, הן לא יותר מכמה עשרות עובדים (ואני נדיב...) עם תקציב R&D של מכולת, ויכולות פיתוח גם כן. הם לא באמת יודעים משהו על טכנולוגיה ומדע השמע שהחברות הענקיות שמייצרות ציוד מקצועי לא יודעות. הן פשוט יודעות לחרטט.

 

 

וזה על קצה המזלג.

_____________________


יש Monitor 2 מהמון שנים שונות... צלם מלפנים שאדע על מה אנחנו מדברים.

 

  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגבר אכן לא אמור לשנות צליל של רמקול...

עד שאתה נוגע בכיול.

 

כמו שכתבתי עשרות פעמים בעבר, זה game changer, בהעדר ביטוי קולע בעברית. זורק את כל עולם האודיופיליה עם כל ה"נאמנות למקור" לפח. הייתי שם, ואמרתי ביי, במיוחד אחרי ההשוואות לכל מיני מצבי pure/direct שעוקפים לגמרי את המעבדים עד לרמה מגוחכת של כיבוי תצוגה של רסיבר.

 

בנוגע לאקוסטיקה - אצלי מה שה-mission עם הפורט האחורי דורשים זה מרחק נכבד מהקיר האחורי והקירות הצדדיים - את זה אני מספק להם בשפע, הם ממוקמים בסלון גדול עם שטיח (עלק לילדים, שהאישה לא תשמע) ובצד האחורי של המאזינים יש כונניות מהרצפה עד לתקרה מלאות בשילוב של צעצועים וספרים שבולעים יפה את ההחזרים. בכלל, החזרים מעולם לא הייתה הבעיה אצלנו (צמד אגרנים כפיתיים).

 

הבעיה שאני נתקל בה ב-97 אחוז מהבתים זה עיצוב נקי וריק שאתה פשוט יכול לראות את ההחזרים עוד לפני שאתה שומע אותם. 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...