Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 307 - הודעה על תקלה בגיר


elihershko
שימו לב! השרשור הזה בן 1238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב, פיג'ו 307 2007. אתמול העמדתי את הרכב מונע, גלגל אחד על המדרכה, כשחזרתי לאחר כעשר דקות היתה דלוקה נורת אזהרה. כיביתי והדלקתי ובצג היה רשום Gearbox fault: repair needed. יש לציין שהרכב נוסע רגיל לחלוטין, לא עבר למצב בטוח בגיר, הכל עובר רגיל וחלק. המעניין שההתראה מתקבלת כבר בסיבוב המפתח ועוד לפני הנעת הרכב. מה זה יכול להיות?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לבצע סריקת תקלות עם מחשב אבחון, אך אם אין שום סימפטום אני יכול לשער שהמונה חיי שמן הגיע לסוף וזה מציין שצריך להחליף שמן ולאפס את המונה.
זה כמובן אם באמת אין שנוי בהתנהגות הגיר ( אפילו שינוי קטן).

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום עשיתי נסיעה של כ30 ק''מ. הכל מרגיש רגיל ותקין. השאלה אם לחכות לטיפול הקרוב (יחסית בקרוב) או להגיע ללא דיחוי למוסך?!

המעניין, כפי שרשמתי, שההודעה מתקבלת עוד לפני ההנעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, asix כתב:

החליפו שמן אבל לא איפסו את המונה אז מבחינת המחשב לא בוצעה החלפה.
איפוס המונה לדעתי יפתור את הבעיה.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
 

80000 ק"מ  זה לא הרבה מידי להחלפת שמן,בטוח שאין צורך בהחלפה אחרי ק"מ כזה ? 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשרי להחליף שמן אחרי 80.000 ק"מ אבל זה לא מה שמדליק לו את ההודעה.

 

המונה הזה בפיז'ו מחשב את זמני החלפת שמן לפי פונקציה מסויימת שלוקחת בחשבון מהירות נסיעה, טמפרטורת השמן ואולי עוד כמה משתמים. בשימוש רגיל הוא מתריע פעם ראשונה באיזור 200-250 אלף ק"מ שזה כמראה הק"מ הכללי של האוטו, ז"א לא איפסו את המונה אף פעם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הזה מוגדר ללא צורך בהחלפה.
אני הייתי מרענן שמנים כל 60,000 ק"מ.
המונה חיי שמן נדלק אחרי 200,000 ק"מ בערך ( מהניסיון שלי).

נקודה חשובה- אם זה אכן מונה חיי שמן לא תופיע תקלה במחשב של הגיר.
המחשב גיר יציין שאין תקלות וכאשר נכנסים לפרמטר של מונה חיי שמן רואים שהוא במקסימום.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסה לסכם...

הרכב עומד עכשיו על קצת יותר מ229,000 ק''מ. הרכב כמעט ולא מבלה בפקקים וננהג לרוב במתינות. החלפת שמן גיר בוצעה כאמור לפני כ80,000ק''מ וארבע שנים (לא מוצא כרגע חשבונית, הערכה) וחשוב מכל - הגיר מרגיש תקין. 

האם כדאי לרוץ למוסך או אפשר להמתין לטיפול הקרוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

מעדכן- כיוון שהגיר הרגיש ללא שינוי רגע לפני שנדלקה הנורה ורגע אחריו ובהתאם להסברים שניתנו כאן על מונה השמן - חיכיתי לטיפול השוטף.

והנה הגיע הטיפול ( לראשונה בתום שנה וללא תלות בק''מ. קורונה...). בסריקת תקלות לא עלתה שום תקלה. הוחלף שמן גיר. להלן הממצאים...:

1. במוסך לא הכירו את הסיפור של מונה השמן ולכן גם לא ביצעו איפוס.

2. למרות זאת, לאחר הטיפול אין כבר את הנורה וההודעה. (דלקה קבוע בשלושה חודשים האחרונים).

3. כן התגלתה ''הזעה'' קלה ויש צורך להחליף מחזיר שמן (לא ניתן היה להשיג את החלק. נתאם להמשך).

4. לאחר החלפת השמן - וואוו! הגיר חלק בצורה מדהימה. רוב הזמן לא מרגישים ב-כ-ל-ל שעובר הילוך. (230,000 ק''מ כן?!)

 

לסיום החפירה... אולי כן יש קשר בין ההודעה שקיבלתי לזה שהתגלתה הזעה מהגיר?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

80,000 ק"מ זה הרבה מידי כנראה עבור הגיר הזה להחלפת שמן- אולי עדיף אחת ל 60,000 ק"מ או 4 שנים לרענן חצי מכמות הנוזל.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הימור שלי - היה חסר המון שמן בגיר ולכן הוא החליק. עכשיו כשהוא במפלס הנכון הוא מתנהג רגיל. השאלה איזה נזק נגרם לו מנסיעה רבה עם חוסר שמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, asix כתב:

הימור שלי - היה חסר המון שמן בגיר ולכן הוא החליק. עכשיו כשהוא במפלס הנכון הוא מתנהג רגיל. השאלה איזה נזק נגרם לו מנסיעה רבה עם חוסר שמן.

 

 

בין הזעה קלה לחוסר שמן קיצוני בגיר המרחק גדול,אלא אם נפרץ המחזיר שמן שלו אבל אז, גם יתכן והגיר היה מחזיר נשמתו לאלוהי הצרפתיות.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...