Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לאופני הרים למתחילים


alex321
שימו לב! השרשור הזה בן 563 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, AUDIO KING כתב:

הדיאמונד-באק באותה רמה ישנם גם דגמים של ראלי או של GT או מרידה במחירים דומים באותה רמה 

הספשלייזד זה רמה אחרת ,אלו חלקים יותר איכותיים ,גאומטריית שילדה,עמידות תחת עומס. 

אופניים יותר טובות חד משמעית.

 

 

אין בשלדה זנב קשיח, ברמת כניסה, של ספשלייזד שומדבר מיוחד או יוצא דופן,לא בחומרים ולא בגיאומטריה. מי שמייצר אותם זה מרידה... 

 

לגבי המכלולים, הם קונים את אותם מכלולים שכולם קונים, מאותם קונצרנים מוכרים, סראם ושימאנו, שהם עסקים הרבה יותר גדולים מחברות מותגי האופניים. 

 

בספשלייזד, כמו בטרק, ברמת הכניסה, אתה משלם תוספת לא מוצדקת על המותג

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FALUO אתה מוציא דברים מהקשרם.

פותח השרשור שאל מה ההבדל בין אופני ההרו או הדיאמונד-באק {היותר פשוטות } לעומת הספשלייזד.

והאם הם שוות את הדלתא במחיר.

 

ברור שברמת כניסה לאופני XC גם ליצרנים אחרים ישנו

היצע שנע ברמת מחיר של 2200-2400 לדגמים חדשים.

עם מיכלולים שימנו או SRAM ובולם SR סנטור דומים פחות או יותר לספשלייזד.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, ואתה ענית שיש פער באיכות והספשלייזד שווים את הדלתא, כי השלדה יותר טובה, וזה לא נכון. השלדה היא בדיוק מאותם חומרים ואיכות כמו כל יצרן אחר, אין לספשלייזד שום יתרון "בגיאומטריה" או בחומר או במשקל או בכל דבר אחר. ושוב, מי שמייצר להם את השלדות הללו זו מרידה (Merida), אז כבר עדיף, באותו מחיר, לקנות מרידה, עם אבזור עדיף.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים איתך בנושא. 

מניסיון רב עם הדגמים האלו יש הבדל מהותי בין הדגמים האלו של הארו או דיאמונד-באק לבין הספשלייזד. 

ואם אתה חושב שלא אז למה מלכתחילה להמליץ לו על אופניים יקרים יותר.

 

מעבר לכך ספשלייזד מבצעים בעצמם את המחקר פיתוח ועיצוב הם לא עושים copy paste למוצרים של מרידה 

למרות שהם אכן מיוצרים בטייוואן ע"י מרידה. הם גם משתמשים באותה גאומטריה של שילדה בסידרת הציזלד והאפיק קרבון 

אופניים של 13K זה אומר משהוא ,האלטרנטיבה מבית מרידה ה BIG9 נמכרות ב 2200 שח והם באותה 

רמה פחות או יותר עניין של טעם אישי ,אני אישית מעדיף את הספשלייזד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תסטה מהדיון, אנחנו מדברים על אופני כניסה, זנב קשיח. אין קשר לאופניים ב-13K. אין באופני כניסה שום מחקר ופיתוח ואין עניין של עיצוב, בו לחברה אחת יש יתרון על רעותה. מה שיש זה חירטוטים, אבל אני אשמח לשמוע מה זה 'ציזלד' ומה זה משנה בכלל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסכים לא להסכים כשמדברים על דעות, לא על עובדות.

אני מנסה לחסוך לפותח השרשור בזבוז כסף מיותר על שימוש במותג שאין מאחוריו כלום (שוב, ברמת הכניסה. ברמות הגבוהות יש מחקר ופיתוח, יש הבדלים בחומרים וכו').

מה שאתה עושה יגרום לו להוציא כסף בלי לקבל תמורה.

 

לכן אני אומר, לרמת כניסה, מה שקובע זה התאמת האופניים למידות הרוכב, ואבזור. דברים ששווה להשקיע עליהם כולל, צמיגים מתאימים לפרופיל השימוש המיועד, בלמים הדיראולים (רצוי של מותג גדול), חישוקים עם דופן כפולה.

לגבי התאמה, אפשר לשחק עם גובה/מרחק הסטם.

 

אופני יד שנייה יכולים להיות קנייה נהדרת, ויכולים להיות נפילה. מעבר לזה שיש רמאים, שעושים כל מיני שעטנזים ומוכרים שלדות עקומות, מספיק שבאופני יד2 צריך להחליף צמיגים וקסטה, וכבר כל החיסכון הלך. לכן, למי שלא מבין, אני ממליץ לקנות יד2 מחנות או להעזר במישהו שמבין.

 

אם כן לקנות חדש, אז לקנות מותג שהוא זול יותר, כמו GT, מרידה, דיאומנדבק, אולי גם נורקו, בטח יש עוד. אין הבדלים אינהרנטיים בין המותגים.

היום יותר אופנתי לעשות אופניים עם תנוחת ישיבה זקופה יותר, כידון רחב, ומשולש אחורי קטן. כמו בכל דבר שקשור לגיאומטריה, יש לזה יתרונות ויש לזה חסרונות. אני חושב שלמתחילים זה דווקא מוסיף ביטחון ושליטה, על חשבון מהירות ויעילות דיווש.

 

מעבר לזה, פות"ש מוזמן לקשר לאופניים שמצא בתקציב, חדשים או ישנים, ויידעו להכווין אותו מכאן לגבי הדגם הספיציפי.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

גילוי נאות: אני מכנאופן ויש לי חנות (עם הטבות לחברי הפורום).

אני חושב שתקציב של 1300 שח הוא מספיק, אתה מקבל במחיר הזה אופני מדבקה עם מערכת הילוכים שימאנו, זנב קשיח, שלדת אלומיניום, 21 הילוכים וגלגל 27.5 29 בהרבה מקומות.

בהרמה של התקציב לכיוון ה2000 שקל אתה מקבל אותו דבר אבל כאופני מותג עם צמיגים וחלקים רציניים יותר כמו סטם, כידון צמיגים וחישוקים של בונטרייגר, קראנק שימאנו וכו'.

אופני מדבקה יעשו לחובבן עבודה טובה כמו אופני מותג פשוטים בדוגמת מרלין 4. לדעתי זה יספיק לך להתחלה.

אני כן ממליץ על גלגל גדול ולא על גלגל 26, כי יותר קל לרכב איתם, מה גם שזה הסטנדרט היום.

צריך להבין דבר חשוב: כשיש לך אופניים קלים ונוחים לרכיבה, אתה תצא לרכב בכיף, ותאהב את התחביב. אם תתחיל מאופניים זולים, פשוטים או אפילו כאלו שלא מכוונים בבסיסים, יהיה לך קשה ואתה תסבול נורא.

אז כרגע השאלה הניצבת בפניך, לדעתי, היא האם אתה רוצה לרכוש אופני מדבקה או להרים קצת את התקציב לאופני מותג איכותיים יותר?

אגב, יש מחסור חריף כרגע באופניים לצערי הרב, הרבה יבואנים תקועים בלי מלאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי בחינה של אופני הכניסה של ספשלייזד, למתחיל ולשימוש יותר מגוון, הייתי הולך על דגמים שהם פחות מכווני XC, ועם גיאומטריה יותר מודרנית, כמו הנורקו, ההארו והדגמים החדשים של GT.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על כל ההמלצות,
אני עדיין מעדיף להשאר בטווח התקציב של 1.3-1.5 מה שמשאיר לי את ההארו והדיאמונד בק.
מאחר וזאת הפעם הראשונה שלי בעולם הזה, אני לא רוצה "להתפרע" ולהוציא סכומים גבוהים על משהו שיש מצב שלא אשתמש בו כל הזמן.
אם אני אכנס לתחום אז בהחלט בבוא העת אשקיע סכום משמעותית מכובד יותר.
השאלה שלי אם ההארו\דיאומנד בק יעשו את העבודה כאופניים מתחילים, או שארגיש במהלך הרכיבה את הפער בין ספשלייז\GT.
בנוגע ליד 2, הייתי שמח לרכוש זוג אופניים משומשות אך כנראה זה יירד מהפרק כי אין משהו במידה שלי(XL) שנראה ראוי ביד 2.
ואני כן מעדיף את האופניים הראשונות שלי לרכוש בליווי של מישהו מקצועי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, הכי חשוב שהאופניים יתאימו לך, למידות שלך. יש לנו כאן חבר פורום בתחום, לך אליו, שיתאים לך. אופניים ברמות המחיר הללו יהיו לך טובים לרכיבות שבילים וסינגלים קלים. מעבר לזה, תצטרך אופניים טובים יותר, אם אי פעם תרצה בכלל לעשות שטח טכני יותר.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, alex321 כתב:

אני עדיין מעדיף להשאר בטווח התקציב של 1.3-1.5 מה שמשאיר לי את ההארו והדיאמונד בק.

אם זה התקציב השאלה השניה לא רלוונטית.

לפני 2 שעות, alex321 כתב:

השאלה שלי אם ההארו\דיאומנד בק יעשו את העבודה כאופניים מתחילים, או שארגיש במהלך הרכיבה את הפער בין ספשלייז\GT

בתקציב יש לך את ה-HARO האלו עם שילדה XL עם צמיג 29 מכלולים שימנו כניסה ובולם SR סנטור כניסה,ודיסקים מכאניים.

אלו אופנים בהחלט טובים ,וכמו שכבר אמרתי לך הרבה הולכים עליהם או על דגמים של NORCO בתקציב דומה.

https://www.matzman-merutz.co.il/haro-flightline-two-29

 

ברמת 2200-2400 שח אתה מקבל מכלולים יותר טובים.

סדרות של שימנו טובות יותר 

בולם SR סנטור איכותי יותר 

מעצורי דיסק הידראולי במקום מכאני.

 

אם זה שווה לך את הדלתא או לא 

זאת החלטה שלך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...