Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכות קדימה במעבר חציה לרוכבי אופניים/קורקינט שרוכבים בשביל מיועד


שימו לב! השרשור הזה בן 681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבעיה העיקרית היא ששביל אופניים בארץ יכול להיות בכמה מופעים שונים ביניהם כחלק הממיסעה (האספלט) בנתיב מופרד בקו מקווקוו, בכחלק המיסעה מופרד ע"י הגבהה של אבני שפה, כחלק המדרכה, או מופרד לגמרי מהמיסעה והמדרכה.
העובדה שאין אחידות בתקנות מובילה לכך שהמתכננים השונים בגדול עושים מה שנראה להם נכון באותו פרוייקט (מנסיון), לכן יהיו שבילים שיסתיימו סתם כך האמצע המדכה או הכביש, יהיו כאלה שיתמזגו לנתיב של המכוניות ועוד כל מיני צורות שונות ומשונות.

בקיצור כל מקרה לגופו.

ואני ממליץ לתת להם תמיד ז"ק ותמיד לחפש אותם - כי גם הייתה לך זכות קדימה ופגעת ברוכב אופניים זה לא נעים במקרה הטוב וסיוט לכל החיים המקרה הרע.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, Be roo כתב:

אם הבנתי נכון, מה שאתה מתאר הוא מעבר חציה לאופניים, הוא עובר במקביל לזה של הולכי הרגל.

 

image.thumb.png.7117c7c241616697a91be7daf5be36c5.png

image.thumb.png.111e5fb918f0275ed68defaf68399de8.png

 

נכון.

 

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני רוכב בחו"ל - צריך לזכור לשים לב לתמרורי מתן זכות קדימה שיש בכל שבילי האופניים. אם תתעלם תחטוף מבטי זעם מעל עבר.

בארץ אין תמרורים, וגם אם היו לא הייתי מסתמך עליהם בהכירי את ציבור הרוכבים והנהגים.

בכל מפגש של שביל האופניים עם כביש אני מסתכל היטב לכל הכיוונים על מנת לא להסתכן, אבל לא יורד מהאופניים. 

רק כשאני מלווה ילדים רוכבים אני יורד מהאופניים אבל זה מרגיש לי הרבה יותר מפחיד.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדרישה לרדת מהאופניים יש שני חלקים:
1. למנוע רכיבה רציפה והתפרצות לכביש

2. למנוע הפרעה להולכי הרגל

 

הסעיף הראשון יורד לטמיון ברגע שמסמנים מעבר לרוכבים שמתיר חציה ברכיבה, אז החוק בעצם אומר לרוכב שזה בסדר לחצות ברכיבה, ובמקביל לזה לא מחנכים רוכבים להאט ולבדוק ולא מזכירים להם שאין להם ז״ק.

הסעיף השני הופך מיותר כי לאור ריבוי הרוכבים, באיזורים מסויימים בת״א מה שתקבל זה עשרות רוכבים שעוצרים על שפת מדרכה קטנה, יורדים מהכלים, חוצים במעבר עם האופניים המסורבלים ועוצרים שוב אחריו כדי לעלות חזרה על הכלי. בלאגן, חוסר מקום והפרעה מתמשכת להולכי רגל נטולי אופניים תוך ביטול יתרון הרכיבה (יש רחובות מסויימים שתצטרך לעצור כל 50-100 מטר).

 

כן,יש בעיה של רוכבים שלא מכבדים הולכי רגל, הם גם לא מכבדים אף אחד אחר (נהגים, רוכבים אחרים....)

הפתרון הוא תשתיות והפרדה, לצד חינוך והסברה. כלומר, עבור ישראל, אין פתרון.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינתי שאני רוכב על אופניים שמופעלות בכוח הרגליים בלבד כי בעיני זה מובן מאליו. כמובן שעוצר בעת הצורך אבל פעולת התחלת הנסיעה מעכבת מאוד לכן לא עוצר ללא צורך.

אופניים חשמליים הן רכב מנועי ומקומם על הכביש בלבד. הן הרבה יותר דומות לטוסטוס מלאופניים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם וגם. בדיווש כבר למעלה מ-20 שנה, עם חשמליים כחצי שנה.
אופניים חשמליים חוקיים לא שונים מהותית מאופניים רגילים, מהירות מקסימלית דומה, ההבדל העיקרי הוא בהתחלת הנסיעה (אצלי אין מצערת והילוכים אז תחילת הנסיעה שלי איטית מרגילים) ולכן אין טעם להפריד. אלה שלא חוקיים צריכים להיות מוחרמים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
בתאריך 23.6.2020 בשעה 12:08, Be roo כתב:

יש פה שתי סוגיות נפרדות, מעבר חציה וז״ק בצומת.

 

1. רוכב שנוסע על הכביש ומגיע לצומת חייב לציית לכל התמרורים וחוקי התנועה החלים על כל נהג אחר, גם מבחינת ז״ק.

 

2. רוכב שנוסע על שביל יעודי מגיע בסופו למעבר חציה (ברוב המקרים). 


 א. אם אין מעבר חציה יעודי לרוכבים עליו לרדת מהכלי ולחצות כהולך רגל על כל המשתמע מכך.

 

 ב. אם יש מעבר חציה יעודי הוא רשאי לחצות ברכיכה אבל ברוב המקרים הוא לא זכאי לז״ק, פרט למקרה הבודד של תמרור 706 (רמזור צהוב מהבהב):     ״הוצב הרמזור ליד מעבר חציה להולכי רגל או לרוכבי אופנים -תן להולך הרגל או לרוכב האופניים לחצות בבטחה את הכביש.״

(בכל שאר התקנות והתמרורים ההתייחסות היא לז״ק להולכי רגל בלבד. אולי זו השמטה של המחוקק אבל זה המצב. )

במקרים שבהם הוא לא זכאי לז״ק עליו להמתין ולחצות כשהתנועה מאפשרת. תמרורים שמוצבים על הכביש לדעתי לא תקפים לגביו כי הוא נוסע בשביל ולא ״עובר דרכם״, יכול להיות שהוא בכלל בכיוון ההפוך.

 

 

יש לך איזשהוא רפרנס לחוק הזה? אני נמצא כרגע בדיוק בבעיה הזו עם רוכב קורקינט שהתפרץ לכביש תוך כדי רכיבה על שביל אופניים שאין בו את תמרור 706, החליק תוך כדי בלימת חירום ועכשיו רוצה לתבוע אותי

עריכה אחרונה על ידי jonysh
טעות בניסוח
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, jonysh כתב:

יש לך איזשהוא רפרנס לחוק הזה?

 

לאיזה חוק? שלרוכב אין ז"ק במעבר חציה?

זה פשוט לא מופיע בתקנות ובהגדרות התמרורים בשום מקום, פרט לתמרור 706 (או 707):

 

"אור צהוב מהבהב: התקדם בזהירות תוך שמירת הוראות כל דין, בחירת הנתיבים תהיה על פי המסומן על ידי סימון 813 או 926 .הוצב הרמזור ליד מעבר חציה להולכי רגל או לרוכבי אופנים -תן להולך הרגל או לרוכב האופניים לחצות בבטחה את הכביש. לעניין זה, "אופניים" – כהגדרתם בסעיף 1 להודעה זו;"

 

אין שום מקום אחר בחוק שמזכיר ז"ק לרוכב אופניים באופן פרטני (הוא כמובן זכאי לז"ק כשהוא רוכב בכביש ע"פ התקנות הכלליות).

אתה מוזמן לעבור על כל לוח התמרורים והתקנות.

https://www.gov.il/BlobFolder/policy/tamrurim_7924_01_18/he/TRAFFIC_PLANNING_traffic-sign020920.pdf

 

הנה כמה רלוונטים, שכאמור לא מזכירים ז"ק לרוכב במעבר חציה:

תמרור 306: "תן זכות קדימה להולכי הרגל החוצים."

תקנה  "67.  (א)  נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך."

(גם סעיפי המשנה שלה לא מזכירים רוכב אופניים)

 

 

האיסור על רוכב לחצות במעבר של הולכי רגל:

"129(ז)   לא יעבור רוכב אופניים במעבר חציה ברכיבה אלא במעבר חציה לרוכבי אופניים המסומן בתמרור 812; ואולם מותר להולך רגל להוביל אופניים במעבר חציה לצורך חציית כביש."

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.6.2020 בשעה 12:15, Be roo כתב:

אם הבנתי נכון, מה שאתה מתאר הוא מעבר חציה לאופניים, הוא עובר במקביל לזה של הולכי הרגל.

 

image.thumb.png.7117c7c241616697a91be7daf5be36c5.png

image.thumb.png.111e5fb918f0275ed68defaf68399de8.png

בול!

אני גר ליד אחד כזה, הרבה פעמים אני מגיע לפנות ימינה ואילו רוכבי קורקינטים חשמליים בעיקר מגיעים מאחוריי, הרבה פעמים במהירות גבוהה. 

(אני בחץ שחור, דו"ג בחץ אדום).

image.png.8649b7294b159fd96e1bd2e2f0a34f1e.png

אני בכל אופן מאט מאוד, לרוב עד כדי עצירה לא נחוצה, היות ובניגוד להולכי רגל, את רוכבי הדו"ג אני צריך לחפש במראה גם. לעתים גן מבט יסודי במראה לא מספיק כאשר מגיע רוכב שלא השכיל להאט. משום מה רוכבי הדו"ג סבורים שמעבר חציה הוא קיר בטון וחלקם אף לא מאטים במעט. כבר ראיתי אבא וילדה נדרסים עליו. 

יש למצב כזה התייחסות בחוק? האם נהג הרכב שאין לו מצלמה תמיד יהיה אשם? 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי החוק מאוד מפגר בטיפול בתעבורת אופניים, וגם חוקים שקיימים לא נאכפים.

שלא לדבר על חינוך ותרבות (גם בקרב הרוכבים וגם אצל אוכלוסית הנהגים שצריכה לעבור שינוי תפיסתי לגבי קיומם של רוכבים).

 

במקרה שאתה מתאר, אתה והרוכב מגיעים מאותו כיוון, סביר להניח שחלפת על פניו לפני כמה שניות. קצת יותר תשומת לב ואתה תבחין בו מראש. וזה עוד במקום שאתה מכיר, אבל אפשר ליישם זאת תמיד.

זה לא מצדיק את הרוכב, אבל יכול לחסוך לך ארוע מאוד לא נעים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז האמת שאצלי לא חולף על פני הרוכבים כי אני מגיע לפניה ימינה ישר אחרי פניה קודמת שביצעתי. 

image.thumb.png.c034d39eecba7e62395d82d17cb8a579.png

אבל כן, למדתי לחפש אותם תוך כדי הפניה ולהאט. ועדיין לפעמים הם צצים מעוד רחובות צדדיים שלא ציירתי ובמהירות גבוהה אז לא תמיד רואים. מבחינת זהירות זה מה יש, אני פשוט מאט ומסתכל טוב במראה שאין דביל שטס 40 קמ"ש לתוך מעבר החציה. 

מבחינת החוק, באסה שאין מענה או איזו הסדרה כמו תמרור וכו'. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש שביל אופניים יעודי שחוצה כביש (להבדיל מהתמזגות עם מעבר חציה של הולכי רגל), הרי צריך להיות תמרור יעודי לרוכבי אופניים.

לפני 18 שעות, jonysh כתב:

יש לך איזשהוא רפרנס לחוק הזה? אני נמצא כרגע בדיוק בבעיה הזו עם רוכב קורקינט שהתפרץ לכביש תוך כדי רכיבה על שביל אופניים שאין בו את תמרור 706, החליק תוך כדי בלימת חירום ועכשיו רוצה לתבוע אותי

תביעת נזקי גוף או נזק רכוש?

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2022 בשעה 09:47, Be roo כתב:

 

לאיזה חוק? שלרוכב אין ז"ק במעבר חציה?

זה פשוט לא מופיע בתקנות ובהגדרות התמרורים בשום מקום, פרט לתמרור 706 (או 707):

 

"אור צהוב מהבהב: התקדם בזהירות תוך שמירת הוראות כל דין, בחירת הנתיבים תהיה על פי המסומן על ידי סימון 813 או 926 .הוצב הרמזור ליד מעבר חציה להולכי רגל או לרוכבי אופנים -תן להולך הרגל או לרוכב האופניים לחצות בבטחה את הכביש. לעניין זה, "אופניים" – כהגדרתם בסעיף 1 להודעה זו;"

 

אין שום מקום אחר בחוק שמזכיר ז"ק לרוכב אופניים באופן פרטני (הוא כמובן זכאי לז"ק כשהוא רוכב בכביש ע"פ התקנות הכלליות).

אתה מוזמן לעבור על כל לוח התמרורים והתקנות.

https://www.gov.il/BlobFolder/policy/tamrurim_7924_01_18/he/TRAFFIC_PLANNING_traffic-sign020920.pdf

 

הנה כמה רלוונטים, שכאמור לא מזכירים ז"ק לרוכב במעבר חציה:

תמרור 306: "תן זכות קדימה להולכי הרגל החוצים."

תקנה  "67.  (א)  נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך."

(גם סעיפי המשנה שלה לא מזכירים רוכב אופניים)

 

 

האיסור על רוכב לחצות במעבר של הולכי רגל:

"129(ז)   לא יעבור רוכב אופניים במעבר חציה ברכיבה אלא במעבר חציה לרוכבי אופניים המסומן בתמרור 812; ואולם מותר להולך רגל להוביל אופניים במעבר חציה לצורך חציית כביש."

 

 

 

 

 

 

 

אז במקרה שלי שמופיע בתמונה - אני הגעתי ברכב בנתיב עם החץ ימינה ורוכב הקורקינט הגיע על שביל האופניים עם כיוון הנסיעה שלי (שנינו נסענו באותו כיוון) אז אתה טוען שאין לרוכב הקורקינט ז״ק?

אפשר לשאול מאיפה הידע בעניין? אתה עו״ד במקרה?

Screen Shot 2022-06-11 at 19.59.58.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כמו עוד לקונה בחוק הישראלי יחד עם תימרור לא תקין. במקום הזה היו אמורים להיות רמזור צהוב מהבהב (706/707) ותמרור תן זכות קדימה (301). במדינות מתוקנות יש לרוכב האופניים (או הקורקינט) וכות קדימה. במדינות מתוקנות הכלים החשמליים לא קיימים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 681 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...