Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכות קדימה במעבר חציה לרוכבי אופניים/קורקינט שרוכבים בשביל מיועד


שימו לב! השרשור הזה בן 656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשבתי שאני יודע בוודאות את החוק לגבי זה אבל אחר כך משיטוט ברשת לא הצלחתי לקבל תשובה חד משמעית.

על פניו לא נראה שיש תקנה מיוחדת.

כלומר, רוכב אופניים/אופניים חשמליים/קורקינט וכד' שנוסע על נתיב המיועד לרוכבי אופניים/קורקינט ומגיע לצומת צריך להתנהג כמו כל רכב רגיל.

כלומר, אם יש לו תמרור משולש או עצור אז לתת זכות קדימה לרכבים החוצים.

אם אין לו תמרור כזה ולרכבים החוצים יש אז זכות הקדימה שלו

אם אין תמרור בכלל אז זכות הקדימה היא למי שמימין (או אם הרוכב פונה שמאלה אז קם לתנועה שממול).

ואם רכב שנוסע במקביל לשביל אופניים מתקרב לצומת ורוצה לפנות ימינה הוא צריך לתת לו זכות קדימה לאופניים שנוסעים על השביל כי הוא בעצם סוטה לנתיב שלהם.

עד כאן נכון? או שיש איזו חובה לרכבים לתת זכות קדימה לאופניים/קורקינט שחוצים במעבר חציה בשביל מיועד (אם קיים) כמו שיש חובה לתת זכות קדימה להולכי רגל שחוצים במעבר חציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא ראיתי בתקנות התייחסות לסוגיה, אולם התשובה שלך הגיונית.

 

באירופה נוהגות תקנות ברוח זו ויש הקפדה עליהן. מצד שני, גם הרוכבים מקפידים על הכללים, למשל יעצרו בתמרור וברמזור אדום. תקנות אלה נאכפות בקנאות.

 

ובעיון בתקנות מצאתי סעיף מדהים (134) שמתיר לשוטר להוציא את האויר מגלגלי אופניים שרוכבם הפר את התקנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה שתי סוגיות נפרדות, מעבר חציה וז״ק בצומת.

 

1. רוכב שנוסע על הכביש ומגיע לצומת חייב לציית לכל התמרורים וחוקי התנועה החלים על כל נהג אחר, גם מבחינת ז״ק.

 

2. רוכב שנוסע על שביל יעודי מגיע בסופו למעבר חציה (ברוב המקרים). 


 א. אם אין מעבר חציה יעודי לרוכבים עליו לרדת מהכלי ולחצות כהולך רגל על כל המשתמע מכך.

 

 ב. אם יש מעבר חציה יעודי הוא רשאי לחצות ברכיכה אבל ברוב המקרים הוא לא זכאי לז״ק, פרט למקרה הבודד של תמרור 706 (רמזור צהוב מהבהב):     ״הוצב הרמזור ליד מעבר חציה להולכי רגל או לרוכבי אופנים -תן להולך הרגל או לרוכב האופניים לחצות בבטחה את הכביש.״

(בכל שאר התקנות והתמרורים ההתייחסות היא לז״ק להולכי רגל בלבד. אולי זו השמטה של המחוקק אבל זה המצב. )

במקרים שבהם הוא לא זכאי לז״ק עליו להמתין ולחצות כשהתנועה מאפשרת. תמרורים שמוצבים על הכביש לדעתי לא תקפים לגביו כי הוא נוסע בשביל ולא ״עובר דרכם״, יכול להיות שהוא בכלל בכיוון ההפוך.

 

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ידוע לך על שינוי בתקנות הרלוונטיות מאז הדיון שהפניתי אליו?

 

לפני 55 דקות, Be roo כתב:

במקרים שבהם הוא לא זכאי לז״ק עליו להמתין ולחצות כשהתנועה מאפשרת.

זה מהתקנות או שאת ממציאה?

 

יש עוד מקרים (כמו תמרור עצור) שלא נכללים ב"רוב המקרים".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, אין תקנות שאומרות מה כן, אבל השרשרת היא כזו: תקנות מגדירות ז״ק במעבר חציה רק להולכי רגל, מכאן שלאפניים אין ז״ק, מכאן שרוכב צריך להמתין שיוכל לחצות.

 

תמרור עצור מוצב בכביש, חלק גדול משבילי האופניים הם בגובה המדרכה והרוכב לא ״עובר״ דרך התמרור, וחלקם בכלל דו סטריים והתמרור נמצא עם הגב אל הרוכב. כך שאין לי ספק שאין כוונה שרוכב על שביל כזה לא אמור לציית לתמרורי ז״ק.

 

יש שבילים בגובה הכביש ורובם נפסקים מעט לפני הצומת והרוכב ממשיך על הכביש וצריך לציית לתמרורים.

 

אין ספק שיש פה חוסר בחוק להסדרת מצב הרוכבים, והתשתיות מפגרות גם הן. מי שרוצה לרכב ולהשאר בחיים שיצטייד בזהירות ושיקול דעת.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים מאוד עם המשפט האחרון, וזה נכון גם לגבי הנוהג ברכב (לא במובן של להישאר בחיים, במובן זהירות כללית ואחריות).

 

אבל מהיעדר חובה מפורשת בחוק לגבי זכות קדימה לרוכב אופניים במעבר יעודי אין להסיק חובה כזאת לגבי רוכב האופניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החוק לא מעניק לך זכות, אז אין לך אותה, זו המסקנה היחידה. ואם אין לך זכות אתה לא יכול לדרוש אותה וצריך להתמודד עם התנועה הזורמת. זו משמעותה של ז״ק והעדרה.

 

דרך אגב, תמרור עצור/תן ז״ק לא קשור למתן ז״ק במעבר חציה (ראיתי שהתייחסת לזה בדיון שקושר מלפני שנתיים).

 

לא ידוע לי על שינוי בתקנות בנושא,  אבל יש יותר מעברי חציה לרוכבים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Be roo כתב:

יש פה שתי סוגיות נפרדות, מעבר חציה וז״ק בצומת.

 

1. רוכב שנוסע על הכביש ומגיע לצומת חייב לציית לכל התמרורים וחוקי התנועה החלים על כל נהג אחר, גם מבחינת ז״ק.

 

2. רוכב שנוסע על שביל יעודי מגיע בסופו למעבר חציה (ברוב המקרים). 


 א. אם אין מעבר חציה יעודי לרוכבים עליו לרדת מהכלי ולחצות כהולך רגל על כל המשתמע מכך.

 

 ב. אם יש מעבר חציה יעודי הוא רשאי לחצות ברכיכה אבל ברוב המקרים הוא לא זכאי לז״ק, פרט למקרה הבודד של תמרור 706 (רמזור צהוב מהבהב):     ״הוצב הרמזור ליד מעבר חציה להולכי רגל או לרוכבי אופנים -תן להולך הרגל או לרוכב האופניים לחצות בבטחה את הכביש.״

(בכל שאר התקנות והתמרורים ההתייחסות היא לז״ק להולכי רגל בלבד. אולי זו השמטה של המחוקק אבל זה המצב. )

במקרים שבהם הוא לא זכאי לז״ק עליו להמתין ולחצות כשהתנועה מאפשרת. תמרורים שמוצבים על הכביש לדעתי לא תקפים לגביו כי הוא נוסע בשביל ולא ״עובר דרכם״, יכול להיות שהוא בכלל בכיוון ההפוך.

 

 

 

באמת לרגע ברח לי שרוכב האופניים יכול להגיע מהצד הנגדי בכלל.

מוזר שאין עוד תקנות ברורות לגבי רוכב אופניים שחוצה את הכביש במסלול יעודי.

אז בגדול אם יש מעבר חציה יעודי לרוכבי אופניים הוא לא אמור לפעול לפי התמרורים שעל הכביש והוא לא זכאי לזכות קדימה בשום שלב ומחוייב בנקיטת אמצעי זהירות לפני חציה? תקני אותי אם לא הבנתי נכון.

עריכה אחרונה על ידי Krishi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Be rooהאם שביל אופניים מוגדר כדרך? הרי, להבנתי, אופניים הם רכב, אז אם השביל הוא דרך כללי זכות הקדימה צריכים להיות הכלליים, כאשר אין הוראה אחרת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי את קובץ ההנחיות הנ"ל, עד כמה הדבר הזה מחייב?

 

https://www.gov.il/BlobFolder/policy/guidelines_street_planning_cities/he/BicyclePlanning.pdf

 

שימו לב לעמוד 90 עם ההנחיה הבאה (ואולי אם יש שם עוד הנחיות רלוונטיות שלא שמתי לב אליהן):

 

5.4.4

 

מפגש שביל אופניים עם רחוב בצומת של רחוב או של דרך עם שביל אופניים, תיקבע זכות הקדימה על–פי מדיניות התנועה באזור:

• בצומת של שביל עם רחוב שמהירות הייעוד בו 30 קמ“ש, זכות הקדימה תינתן לאופניים. פתרון כזה מומלץ לגבות בהסדר הנדסי תואם, למשל הגבהת רצועת התנועה למפלס שביל האופניים (תרשים 5.5 ,(ולתמרר את ההסדר.

• בצומת של שביל אופניים עם דרך או עם רחוב שמהירות הייעוד שלהם 50 קמ“ש או יותר, זכות הקדימה תינתן לרכב המנועי. יש להציב תמרורי זכות קדימה בשבילי האופניים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Krishi כתב:

תקני אותי אם לא הבנתי נכון.

אכן.

 

לפני 16 שעות, sperial כתב:

האם שביל אופניים מוגדר כדרך? הרי, להבנתי, אופניים הם רכב, אז אם השביל הוא דרך כללי זכות הקדימה צריכים להיות הכלליים, כאשר אין הוראה אחרת.

שביל אופניים הוא אכן דרך על פי פקודת התעבורה:

״  "דרך" - לרבות כל מסילה, דרך, רחוב, סמטה, ככר, מעבר, גשר או מקום פתוח שיש לציבור זכות לעבור בהם;״

אבל, כללי ז״ק לרכב תקפים לצומת:
״ "צומת" - השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר והמוגבל על ידי קווי שפות הכבישים או אבני השפה של אותם כבישים או על ידי הארכתם המדומה;״

צומת הוא מקום מפגש של שני כבישים, לפיכך רוכב שאינו נמצא על הכביש אלא על שביל שנמצא במפלס עם המדרכה וחוצה במעבר חציה יעודי, לא נוסע בכביש, הוא לא זורם עם תנועת הרכבים. הוראות ז״ק מניחות זרימת תנועה מסויימת, הרוכב עשוי בכלל לנסוע בכיוון ההפוך. איך ניתן לדרוש ממנו לתת ז״ק לרכב מימין אם הוא בכיוון מנוגד לתנועה? זו לא דרישה הגיונית ונסיון לציית לה יגרום לכאוס.

 

לפני 1 שעה, Krishi כתב:

מצאתי את קובץ ההנחיות הנ"ל, עד כמה הדבר הזה מחייב?

כשמם כן הן, הנחיות, והן מכוונות למתכנן, לא לרוכב. מימי לא ראיתי שלט שנותן או לקוח ז״ק ספציפית מרוכת אופניים. יש במקרה הטוב רמזורים יעודיים בשביל הטיילת בת״א,  מיועדים לעצור את הרוכבים לפני מעבר חציה.

 

הנחיות זה דבר נחמד, בפועל לא התשתיות ולא החוק הדביקו את המציאות של שימוש באופניים ככלי תחבורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Be roo כתב:

שמם כן הן, הנחיות, והן מכוונות למתכנן, לא לרוכב. מימי לא ראיתי שלט שנותן או לקוח ז״ק ספציפית מרוכת אופניים. יש במקרה הטוב רמזורים יעודיים בשביל הטיילת בת״א,  מיועדים לעצור את הרוכבים לפני מעבר חציה.

 

הנחיות זה דבר נחמד, בפועל לא התשתיות ולא החוק הדביקו את המציאות של שימוש באופניים ככלי תחבורה.

אוקיי תודה רבה על כל ההסברים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מפספסים - שביל אופניים אינו מסתיים במעבר חציה(!) אלא השביל ממשיך את דרכו לרוחב הכביש(ישנם פסים מקווקווים המפרידים אותו ממעבר החציה.

למי ז"ק? אין לי תשובה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...