Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימודי הנדסה שאלות ותהיות


פול_טריילר
שימו לב! השרשור הזה בן 1752 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אני מעוניין להרשם ללימודי הנדסה ככל הנראה מכונות.

בתיכון לא השקעתי כל כך ויצאתי עם 3 יחידות על ציון 100( :-P:-P:-P).

הפסיכומטרי שלי לא בשמיים בערך 600.

 

בדקתי קשת רחבה של מוסדים אקדמאים ונכון לעכשיו עם הנתונים האלו אני יכול להתקבל בעזרת מכינה או למכללת אפקה או לאוניברסיטת אריאל.

האם לדעתכם כדאי להתחיל ללמוד באחד מהמסודות האלו? ואם כן באיזה מהם כדאי?

האם יש לבוגרי המקומות האלו שם טוב בראיונות למקומות עבודה?

האם שווה לשבת על התחת שנה שלמה ולשפר בגרויות ופסיכומטרי(בתקווה שאכן אצליח לשפר) וללכת למוסד נחשב יותר?

 

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יכול לומר לך מניסיון של אחד הבנים שלי - כדי להתקבללמסלול המבוקש בטכניון (תעו"נ) דגר משך שנה וחצי במכינה ובשני מועדים של הפסיכומטרי, כדי להשיג את הציונים הדרושים במתמטיקה, פיזיקה ואנגלית (היה לו רקע של 5 יח"ל מתמטיקה, אבל ציון בינוני, וכלל לא למד בתיכון פיזיקה, שהיא תנאי קבלה לטכניון ומי שחסר את הבגרות צריך להשלים במסגרת טכניונית), וגם העלה את הפסיכומטרי מהניסיון הראשון לשלישי בכ-150 נקודות.

 

אבל, שים לב: הבחור דגר 12 שעות ביום משך שנה וחצי, וכל זה לפני שבכלל התחיל את הלימודים האקדמיים, למזלו אנחנו חיפאים, כך שלא היתה בעית מגורים, וכמובן שגם שאר הצרכים שולמו על ידי.

 

אז אם יש לך היכולת הנפשית והכלכלית ללמוד באופן אינטנסיבי 6 שנים (מכינות למיניהן, פסיכומטרי ו-4 שנים אקדמיות) שקל את זה בחיוב. ברור לי שיהיה כאן דיון ארוך על המשמעות של תואר מהטכניון\את"א\אב"ג מול מכללות או אריאל. לכל מסלול יש יתרונות וחסרונות, קשה ליעץ לך כיון שהתנאים האישיים שלך לא ידועים לנו.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה זה מיצג...

בוגר מכללה בהנדסת מכונות (בראודה בכרמיאל) עובד החל מהשנה השלישית (וכמובן שכל החברים שלי מהלימודים עובדים, כולם מצאו עבודה במהלך הלימודים).

לדעתי אם אתה מתקבל כיום לאפקה או אריאל לך על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכנות - הציונים האלו בעייתיים.

600 בפסיכומטרי זה לא משהו , 3 יחידות במתמטיקה זה אומר שחסר לך ה מ ו ן חומר שיהיה הנקודת פתתיחה של כל קורס מתמטיקה בתואר.

איך נראית שאר הבגרות שלך?

אם היא טובה (ו5 יחידות אנגלית ולפחות עוד מקצוע ריאלי - אידאלית - פיסיקה)

הייתי משפר את שני אלו ופותח את כל שאר הדלתות.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רואה בוגרים של סמי שמעון ואריאל. מהנדסים הם ממש לא (חוץ מהתעודה).

 

נבורי מהנדס זה לא מי ששולט בסוליד/סימטרון ויודע להוציא מהן חישובי עומס אלא אחד שמבין איפה יהיו העומסים ומה עושים כדי לשפר אותם, שמבין תמה לא עושים לגלגל שיניים פרופיל שן משולש וכשהוא קורא מפרט הוא מבין מה הוא קורא.

 

מכינה בטכניון/ב"ש נמשכת 9 חודשים (לא למד י פיזיקה בתיכון אז החלטתי שאם אנמ צריך להשלים אז נשר על הדרך מתימטיקה ואנגלית) והיא לא קלה אבל אחריה תוכל להתקבל לאוניברסיטה אמיתית או לפחות תמכללה רצינית (כמו בראודה למשל).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאחד שבדיוק התחיל לימודי מכונות באפקה.

הפסיכומטרי שלך מספיק, אבל ידרשו ממך מכינה במתמטיקה ופיזיקה, שאם תהיה מוכן להשקיע את מה שצריך, אתה תעבור גם עם שילוב עבודה תוך כדי הלימודים.

אני בדיוק בתקופת מבחנים הראשונה שלי, ואני רק יגיד לך דבר אחד, תהיה מוכן לחוסר חיים מוחלט, אין זמן לחברים, עבודה רק מי שעובד בעבודה כזו שיש לו את האפשרות ללמוד תוך כדי מצליח, כל השאר פשוט נופלים.

אני אישית עבדתי במהלך הסמסטר, אבל בתקפת מבחנים זה פשוט לא אפשרי.

 

אישית לא חושב שהמצב שונה בכל מוסד לימודים אחר. אם אתה מוכן לזה - לך על זה, המתמטיקה של סמסטר א לא כזו במשמיים, אבל כן דורשת ממך יחס שלם של כל הזמן שלך.

בהצלחה.

 

לסיום, אני גם התלבטתי בין אריאל לאפקה, אני מבוגר, באריאל דרשו ממני מתמטיקה + פיזיקה מכינה של חצי שנה ובאפקה ביקשו רק מתמטיקה(4 חודשים) (יש לי 75 5 יח פיזיקה), בגלל שבאפקה יש מסלול של סמסטר קיץ ובהתחשב בכך שהם לקחו את הפיזיקה שיש לי מהתיכון החלטתי ללכת עליהם.

עריכה אחרונה על ידי Niro Levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם גם ככה אתה צריך מכינה, למה לא להירשם למכינה של אחת האוניברסיטאות המובילות? (טכניון, ת״א, בן גוריון)

כי עם ציון 600 וכנראה בגרות שהממוצע שלה אחרי בונוסים לא גבוהה (במיוחד אם אין מתמטיקה , פיסיקה ואנגלית 5 יחידות) - גם קבלה כזו לא אפשרית.

 

לעומת זאת - שיפור פסיכו לסביב ה650-700 + מתמטיקה 5 יחידות + פיסיקה 5 יחידות יפתחו לו את כל הדלתות.

אז אם משקיעים שנה - במכינה - למה לא להקיעה שנה בלשפר את שלושת אלו ולפתוח את כל הדלתות?

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים. לוקח בחשבון כל מה שרשמתם.

הפסיכומטרי היתה חוויה מאוד קשה עבורי. עבדתי בשבילו לא מעט והתאכזבתי מאוד מהציון.

אני בן 21 עדין צעיר אחרי צבא.

המתמטיקה 3 יחידות בעייתית מאוד אפילו למכינה בבאר שבע.

טכניון ותל אביב אני מודע לעצמי ומראש אני לא אגיע לסכם והציונים שצריך כדי להתקבל לשם.

נשאלת השאלה האם באמת שווה לעשות מאמץ ולשפר את הבגרות מתמטיקה (כל שאר התעודה שלי מצויינת 5 אנגלית ו5 כימיה ועוד הרחבה של 5 במדעי חברה. כל השאר מעל 85) ולהמר עוד פעם על פסיכומטרי? או שעדיף כבר ללכת על מכינה באריאל או באפקה?

 

אני מאוד חושש שאני עכשיו הולך על שיפור מתמטיקה ופסיכומטרי , אשקיע זמן וכסף רב ובסוף לא אקבל ציונים מספיקים והכל ילך לחינם

עריכה אחרונה על ידי פול_טריילר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מנסה לבאס אבל כן חושב שיש מקום לציין זאת: קח בחשבון שאם אתה לא מסוגל לקבל ציון טוב ב5 יח״ל מתמטיקה, לא בטוח שהנדסה זה המקצוע המתאים עבורך.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בן 21, לא יקרה כלום אם תתחיל ללמוד בגיל 22-23 (אני התחלתי כמעט בגיל 24, אמור לסיים ממש בקרוב, יש איתי בתואר גם אנשים שהתחילו את הלימודים בגיל 26-27, פחות אידיאלי אבל אפשרי בהחלט),

לדעתי עדיף לנסות להתקבל למוסד טוב ונחשב.

פסיכומטרי 600 זה אמנם לא מדהים אבל זה גם לא גרוע, בסך הכול אתה מעל הממוצע בפסיכומטרי ואני מאמין שעם קורס טוב והשקעה מצידך אתה תוכל להגיע ל-650-700.

לגביי הבגרויות - ממליץ לא לקפוץ למים העמוקים של 5 יחידות ישר. תעשה 4 יחידות ואז 5 יחידות. אני עשיתי קורס כדי לשפר ציון (סיימתי תיכון עם 5 יחידות במתמטיקה, אבל בציון לא מספק), מהרושם שלי, מי שבא מ-4 יחידות הסתדר יחסית, מי שהגיע מרקע של 3 יחידות לא ממש הסתדר והיו לו פערים גדולים מאוד.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בוגר הנדסת מכונות באפקה. אם אתה מתכנן לעבוד תוך כדי הלימודים או/וגם מעוניין בהתמחות ברכב, לך על זה. אם לא, אני ממליץ לשפר פסיכומטרי ולנסות להגיע לטכניון/תל אביב. זה לא כי הרמה נמוכה( חלק גדול מהקורסים מקבילים לאלו מת"א וגם עם אותם המרצים-לפחות בתקופה שלי) אלא כי יסתכלו עליך אחרת לפחות בעבודה הראשונה וזה כנראה יפתח לך יותר דלתות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה קודם כל צריך להחליט מה אתה רוצה.

סגור על הנדסת מכונות? יופי.

מוסד? סגור?

כן, אין שום בעיה לעשות מכינה של המוסד (שתחליף את ציוני הבגרות שלך), אך לפני כן עליך ליצור קשר עם מדור רישום של אותו מוסד ולברר כמה פסיכומטרי תצטרך לצד המכינה (והאם ציון רב תחומי או בדגש כמותי).

לא סגור על מוסד? ממליץ בחום לשפר בגרויות. אפשר קורס באחד המכונים, אפשר לבד, תלוי בך וביכולות שלך. היתרונות של שיפור בגרויות:

1. תקף לכל מוסדות הלימוד.

2. פחות אינטנסיבי ממכינה.

3. מקפצה יפה יפה לפסיכומטרי (בייחוד מתמטיקה 5).

 

בנימה אישית,

אני הייתי פעם הבנאדם הכי לא ריאלי שאפשר לדמיין. שנאתי מתמטיקה ופיזיקה. אחרי השחרור שיפרתי בגרות מתמטיקה ל-5 יחידות והאמת שנורא אהבתי. איך שהוא ההבדל בין גיל 17 לגיל 21 פתח אצלי דברים אחרים ודי חיבבתי את המתמטיקה. אחר כך עשיתי קורס פיזיקה שהיה דרישה לאונ' וגם ממנו נהניתי. היה נחמד ללמוד ולהבין מקצוע ש-4 שנים לפני לא האמנתי שאוכל לשלוט בו (לרמת הבגרות). אותו דבר עם פסיכומטרי והיום אני מלמד לבחינה הזו כבר יותר מ-6 שנים. ובתיכון קיבלתי 73 במתמטיקה עם הרבה מאמץ ב-4 יחידות, ובפיזיקה לא עשיתי כלל בגרות.

לדעתי, אתה מכיר את עצמך היטב (אבל באמת, לא שיט ניו אייג'י). אם אתה יודע שאתה עפרון מחודד ואתה יודע שאתה יכול לשבת 7-8 שעות ביום וללמוד - לך על זה. לא ממליץ לשבת 12 שעות ביום כמו שכתב ספריאל, כי זה בהכרח פוגע באפקטיביות של הלמידה, אצל רוב האנשים. הפסקות ומנוחה קריטיים בין לבין.

 

אחרי שתבחר כיוון, לך עליו בכל בכוח. לגבי עבודה וזה, גם זה מאוד אינדיבידואלי. יש אנשים שעובדים, גם תוך כדי תקופת מבחנים ויש כאלו שזה בהכרח פוגע בהם ומעדיפים להשקיע בלימודים. הכל שאלה של כסף ורצון. שניהם לגיטימיים באותה מידה לדעתי.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...