Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה גורם למנוע של הרכב להתקלקל


יצחק אבוחצירא
שימו לב! השרשור הזה בן 1892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדרך כלל מנוע מתקלקל מתחזוקה לקויה שכוללת בין היתר דחיית טיפולים שוטפים, סחיבה של תקלות שגורמות לנזקים לאורך זמן. מנוע שטופל כמו שצריך בדרך כלל הרס מבלאי בא לידי ביטוי שלקראת סוף חייו הרינגים יהיו גמורים והוא ישרוף שמן בכמויות גבוהות מאוד כך שלא יעבוד טסט, ומן הסתם לא יסחוב כמו שצריך. אנשים לעיתים סוחבים נזילות במערכת קרור וממלאים מים רגילים במקום נוזל קרור ובסוף התוצאה נגמרת לרוב בראש מנוע תקול שמצריך שיפוץ ובלי קשר לשאר נזקים לרדיאטור/משאבת מים צינורות וכו..)

רכב למשל שלא בוצע טיפול רצועת טיימינג בזמן והיא נקרעה בפתאומיות, בהרבה מקרים יקרם נזק חמור מאוד לשסתומים/בוכנות.

תכלס הקשר הכמעט תמידי של בלאי להרס מנועים/מכלולים שונים הוא היעדר תחזוקת שוטפת לאורך זמן שתגרום לנזקים. כמובן שיש דוגמאות לחוסר תכנון נכון של היצרן שגורם לכשל מוקדם (כמו למשל שרשרת טיימינג קופצת במנועי הTSI הישנים) אבל זהו בגדול.

עריכה אחרונה על ידי windows
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל, מנוע שטופל לפי הוראות היצרן לא ימות בגלל בלאי בשימוש רגיל, אלא בגלל טראומה כמו טיימינג שנקרע, מים שנזלו ממערכת הקירור, מאוור שלא עובד, תרמוסטט תפוס, חוסר לחץ שמן.

 

שנית, גם אם המנוע במצב מושלם, מתישהוא לא שווה להחזיק רכב מתישן בגלל תקלות במערכת החשמל, מחשבים, מתלים, הזרקה, ממיר קטליטי וכיוצא בזה שמוציאים את הכיף בלהחזיק רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה פעמים המנוע של הרכב מתקלקל

האמת שהחזקתי די הרבה גרוטאות, באף אחת מהן לא היתה לי אף תקלה שקשורה באופן ישיר למנוע (בלוק, בוכנות, רינגים, שסתומים וכו'). היו לא מעט תקלות בכל מה שמסביב - מערכת קירור, חשמל, מיזוג, היגוי, דלק, פליטה וכו'. אבל מנוע? רוב המנועים היום, בהינתן טיפול סביר ושימוש שפוי עמידים עד עמידים מאוד.

 

מה הסיבות לכך והאם כל מנוע בסוף נהרס בעקבות בלאי?

כן. כל דבר וכל מוצר נהרס בסוף בגלל בלאי. יהלומים כנראה יהרסו הכי לאט, אבל תחזור עוד כמה מיליארדי שנים, גם הם כנראה כבר לא יהיו פה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1892 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...