Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת נוזל תיבת הילוכים אוטומטית במיצובישי גרנדיס


gil5
שימו לב! השרשור הזה בן 2105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן יש אפשרות לאוויר כלוא במערכת.. אבל.

יש בד"כ בממסרות חיבור יציאה לצינור אוויר חיצוני, להשוואת לחצים ושיחרור אוויר כלוא.

 

[ משיחות עם מהנדסי חברות הרכבים ויצרני השמנים - אלו הסיבות

אשר גורמות ליצרניות מסוימות - להוראות של - לא לבצע החלפת נוזל בממסרה

ולהתקנת ממסרות אוטומטיות סגורות, וללא מדיד.

 

מאחר ואי מילוי נכון - או מילוי נוזל בתקן לא נכון - או סגירה לא נכונה של הצנרת ונזילות

גורמות ליותר נזקים.

ומאחר ונוזלי הממסרה כיום על בסיס סינטטי ועמידים כ 180 אלף ק"מ - הם טוענים

.. כי עדיף למשוך עם הנוזל בממסרה, לא להחליף נוזל... עד לשיפוץ הממסרה כל כ 10 שנים ]

 

הבעיה - לפעמים זה לוקח קצת זמן, עד שכלל האוויר הכלוא משתחרר.

וזה גם קצת משקר בהתחלה, ויש טעויות בבדיקת מפלס הנוזל בממסרה.. ומחסור ובעיות.

 

כאשר יש אוויר כלוא בצנרת.. הוא גם יכול להגיע לרדיאטור קירור נוזל הממסרה.

באגן יראה מפלס תקין - ובצנרת והרדיאטור.. יש אפשרות לאוויר כלוא.

 

כאשר האוויר יצא מהצנרת והרדיאוטר , נוזל מהממסרה יכנס - המפלס בממסרה ירד.. ובעיות.

לכן בהחלפה מניעים את הרכב - ומזרימים כל-הזמן נוזל, דרך הממסרה והצנרת.

 

יש אפשרות לבצע את ההחלפה הנ"ל - עם מכונת החלפה מיוחדת - והיא המבצעת את פעולת דחיפת הנוזל.

 

חבל.. :wink: להיות יותר קדוש מהאפיפיור - גם במוסכי החברה מבצעים את ההחלפות החלקיות.

 

קרא כאן דיון - המעלה את הבעיות בהחלפת נוזל ממסרה, במוסכים מורשי יבואן.

ואם אני לא טועה - זו ממסרה של אייסין בורגר, די תואמת לשלך.

רק שבמיצובישי - אמור להיות מדיד שמן.

 

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93169-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%A8-2007-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95-5-%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%9D

 

וכאן - בעניין: מזדה 3, 1600 ,2009 -צורה ישנה:טיפול

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כדי לעשות החלפה כפולה (חצי ועוד חצי כמות , 4 ל + 4 ל) כ 8 ליטר יעלה השמן כ 500 שח ללא עבודה כי עושה לבד, יישאר במערכת כ 25% נוזל ישן.

אם ארצה לחסוך את הכפולה ולנקז מקסימום שמן עלי לנתק גם את צינורות המקרן ולנקז גם משם (נראה כשפותחים את שני החיבורים הנוזל כבר יישפך לבד מהמקרן) בנוסף על ריקון מהפקק וגם במקרה זה כנראה ינוקז 6 ליטר שזה 75% מהתכולה המלאה, הנוזל רק 6 ליטר יעלה כ 370 שח. מלבד שזה יותר עבודה כי גם דורש לפרק את הפלסטיקה שבתחתית הרכב בצד הגיר.

אז מה כדאי? האם יש במצב של כליאת אוויר במערכת? או משהוא נוסף בעייתי?

תחליף נוזל כמו שמפורט בהוראות היצרן.

אין בעיה עם כליאת אויר, פשוט אחרי החלפת הנוזל לשלב כמה שניות בין כל הילוך והילוך ווכל מעגלי השימון, פיקוד, קירור וכו' יתנקזו ולאחר מכן תבדוק ותתקן מפלס.

שם לב לשיטה לבדיקת מפלס! אולי ההנחה היא לבדוק רק ב N ולא ב P כמו שבדרך כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הספר אחרי 90 אלף קמ מחליפים את השמן.

לפי ההסברים שראיתי בספר טיפולים מפורט:

1) צריך לפרק צינור שהולך מהתיבה לרדיאטור קירור שמן, אם מסתכלים מכיוון הפגוש למנוע, אז את הימני משני הצינורות.

2) להפעיל המנוע לא יותר מדקה או עד שיוצאת כמות של 3.5 ליטר, השאלה שלי: האם הנוזל יצא מהפייה של הרדיאטור או מהצינורית שפורקה, צריך לדעת איפה לשים את כלי האיסוף.

3) אחר כך לפרק את הפקק התחתון של הניקוז בתיבה ולנקז עוד את מה שנשאר, כתוב שיצא עוד כ 2 ליטר ולסגור הפקק.

4) למלא 5.5 ליטר נוזל חדש מסוג ATF SP III.

5) לחזור על סעיף 2 ולמלא עוד פעם 3.5 ליטר, ולחזור על סעיף זה מספר פעמים עד שיצא נוזל נקי.

 

השאלות השלי:

למה צריך גם לנקז מהחיבור לרדיאטור השמן? הרי השמן שיצא משם הוא רק כשמפעילים את המנוע, הוא מגיע בעצם מהקרטר של הגיר, ואם אפתח את הפקק שם למטה אז יתנקז רוב השמן מהגיר נראה לי, ובמקרה הטוב אפשר להוסיף עוד קצת שמן חדש ולנקז עוד פעם.

קפוץ למוסך שיש ברשותו מכונה הנקראת דיאליזה לשם החלפת כול נפח הנוזל הקיים במערכת ללא פירוק צינורות ובזבוז שמן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן יש אפשרות לאוויר כלוא במערכת.. אבל.

יש בד"כ בממסרות חיבור יציאה לצינור אוויר חיצוני, להשוואת לחצים ושיחרור אוויר כלוא.

הבעיה - לפעמים זה לוקח קצת זמן, עד שכלל האוויר הכלוא משתחרר.

וזה גם קצת משקר בהתחלה, ויש טעויות בבדיקת מפלס הנוזל בממסרה.. ומחסור ובעיות.

בדרך כלל קיים נשם בממסרה. בכול מקרה אכן אתה צודק שעלול להיווצר מצב של אוויר כלוא לכן השיטה הנכונה היא מילוי איטי של הנוזל בכדי לתת זמן לאוויר לצאת.

 

אני החלפתי לפני חודש נוזל ATF בגולף שלי ואכן נתקלתי בתופעה הזו של אוויר כלוא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קפוץ למוסך שיש ברשותו מכונה הנקראת דיאליזה לשם החלפת כול נפח הנוזל הקיים במערכת ללא פירוק צינורות ובזבוז שמן.

אבל גם מכונת הדיאליזה מתחברת לצינורות של הקולר.. לא כך?

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעל רכב דומה וגם התלבטתי אם לפתוח את הצינור. בסופו של דבר הלכתי על הפשוט וביצעתי כמה החלפות מהקרטר. לדעתי הפתיחה של הצינור יכולה להזמין בעיות אך לא בהכרח. אני שמתי שמן של קסרטרול שעולה בערך 45-50 שח לליטר לא זוכר בדיוק. זאת אומרת 200 שקל לריקון. אם תלך למוסך המורשה לא יקחו לך פחות מ 600 שקל ואני לא בטוח שיעשו ריקון מלא. עשה שתיים שלש החלפות מהקרטר וסע לשלום.

 

אני לא בטוח אם השמן מתערבב מיד עם הנעת הרכב לכן נסעתי קצת בין החלפה להחלפה. לדעתי לוקח לשמן להתערבב היטב קצת זמן.

 

לגבי מה שאמרו פה ששמנים סינטטיים מחזיקים 180k זאת שטות גמורה והדרך המובטחת לגמור את הגיר כמה שיותר מהר.

 

גיר שיחליפו לו שמן בזמן עם שמן איכותי יאריך ימים. בנוסף הייתי מייעץ לך להחליף את השמן כל 40k ולא 60k כמו שממליץ היצרן. במיוחד עם רוב הנסיעות הם עירוניות. אחרי שתראה את השמן שיצא לך תסכים איתי. במיוחד שהתהליך ממש פשוט. ולא יקר

 

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yanivnn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל קיים נשם בממסרה. בכול מקרה אכן אתה צודק שעלול להיווצר מצב של אוויר כלוא לכן השיטה הנכונה היא מילוי איטי של הנוזל בכדי לתת זמן לאוויר לצאת.

 

אני החלפתי לפני חודש נוזל ATF בגולף שלי ואכן נתקלתי בתופעה הזו של אוויר כלוא.

לא בדרך כלל, אלא תמיד יש נשם לתיבת הילוכים או ממסרה מכל סוג שהיא.

 

אולי אתם מתכוונים לאויר כלוא בזמן המילוי נוזל דרך צינור המדיד הצר, יכול בהחלט להיות אויר כלוא ולכן כדאי להעזר במשפך מיוחד וארוך, לתת לנוזל להכנס לאיטו גם אם יש בועת אויר, היא תשחרר והנוזל ימשיך לזרום פנימה בלי חשש לשפיכה של הנוזל.

 

אם רוצים לעשות החלפה כפולה או משולשת, מספיק להניע ולהעביר הילוכים לדקה שתיים ולחזור על התהליך שוב, ספיקת המשאבת שמן בתיבת הילוכים אוטומטית היא חזקה ומהירה מאוד.

רוצים להיות צדיקים "ולערבב היטב את המיכל לפני שימוש" אז לעשות סיבובון קצר, בטח לא לחכות חודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש טעם לשמור את השמן הישן במידה ויתפתחו החלקות?

ואז אפשר פשוט להחזיר את השמן הישן.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך מורשה של היבואן מיצובישי נאמר לי שאם הרכב בסביבות 100,000 קמ וזו החלפה ראשונה (וזה נכון), אז הוא מעדיף להחליף רק מהפקק למטה בקרטר ואז מוחלפת כחצי מהכמות והוא לא ממליץ להחליף כמות נוספת וגם לא דרך צינור המקרר. לדעתו יתכן שיתחילו בעיות כל שהם בגיר שלא היו מקודם.

מקבל את זה וגם חלק מהמגיבים כאן הציעו כך ונימקו.

אבל לא הבנתי מתחילת השירשור מה נותן ניקוז מצינור הנוזל שהולך מהגיר למקרר בעזרת הפעלת המנוע (כמו שמוסבר בספרות הטכנית לגבי הרכב הזה ותארתי בדיוק בפתיחה של השירשור) יותר מהחלפה מהפקק למטה אם בסופו תיכנס אותה כמות של נוזל חדש למערכת ויתערבב עם הנוזל הישן. בשני המקרים גם לא מחליפים מסנן. מה זה משנה מהיכן מוציאים את הנוזל של מערכת סגורה שהוא מסתובב כל הזמן בכל המערכת.

עריכה אחרונה על ידי gil5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בריקון מהצינור יוצאת כמות גדולה יותר של שמן שלט יוצאת בפתיחת בורג הריקון בלבד. ואם אני מבין נכון הוא גם לא שואב מאגן השמן אלא מהטורק או רק חלק מאגן השמן. אחרת כל השמן היה מתרקון צינור הקירור ולא היה צורך בפתיחת האגן. ולעיניינו לא תמיד אנחנו עושים הכל לפי הספר. אתה מחזק כל בורג לפי המומנט שלו? לפעמים מבינים שיש מקום לעשות בדרך קצת שונה. בהצלחה.

 

לגבי כמות ההחלפה אם זה היה רכב שלי הייתי מחליף את כל השמן וכמה שיותר מהר. לדעתי לנסוע עם שמן גמור לא ייטיב עם הגיר. במיוחד שאתה בגבול הבסדר. אבל זאת דעתי האישית.

 

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי yanivnn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי פעם ראשונה ב120אלף עם ריקון מהבורג.

ב152 החלפתי עם הורדת קרטר והחלפת פילטר.

בתכנון לעשות עוד פעם ריקון ב200 אלף.

לא היו בעיות לפני ההחלפות ולא אחרי.

הייתה רק דחיפה קלה בין הראשון לשני בלילות קרים בחורף פעם ב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החלפתי פעם ראשונה ב120אלף עם ריקון מהבורג.

ב152 החלפתי עם הורדת קרטר והחלפת פילטר.

בתכנון לעשות עוד פעם ריקון ב200 אלף.

לא היו בעיות לפני ההחלפות ולא אחרי.

הייתה רק דחיפה קלה בין הראשון לשני בלילות קרים בחורף פעם ב.

איזה רכב זה שלך?

 

 

ושאלה ליניב כתבת כאן קצת למעלה:

"

לא שואב מאגן השמן אלא מהטורק " , מה זאת אומרת ?

עריכה אחרונה על ידי gil5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2105 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...