Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע שכשעוזבים את הגז הרכב מאט את עצמו...שאלה


SUBI4
שימו לב! השרשור הזה בן 7021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עמי אפילו אם המשטח יהיה חלק לגמריי או אפילו בלי משטח האוטו יעצור מהסיבה הפשוטה שהרוח תעצור אותו (במידה והרוח נושבת לנגדו כמובן)

תפסיקו כבר להיות ראש בקיר ותקשיבו

לעצירת רכב יש כמה סיבות אחת מהם (וממש מזערית)היא הרוח ,החיכוך של הגלגלים כח המשיכה וכמובן הכי חשוב ומורגש המנוע!!!

אז דיי כבר

אם הרכב יהיה על ניוטרל שההילוכים לא משולבים והמנוע בכלל מנותק מהגלגלים בכל זאת הרכב יעצור!!!(איזה קסם!!!)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ויכוח מקסים.

רק אציין שככל שההילוך המשולב נמוך יותר (עבור מהירות מסויימת X) - הסל"ד גבוה יותר. ככל שהסל"ד גבוה יותר - הפסדי האנרגיה בתוך המנוע כאשר המצערת סגורה גדולים יותר (יותר אנרגיה מתבזבזת בחימום השמן עקב חיכוך, בהפעלת המשאבות השונות, וכו'), ולכן בלימת המנוע מורגשת יותר.

נסו לנסוע במהירות של 70 קמ"ש בהילוך שני (ללא גז וללא ברקס), ונסו אותו דבר בהילוך רביעי (כנ"ל בלי לגעת בדוושות). בהילוך שני בלימת המנוע משמעותית וברביעי הרבה פחות (אם כי קיימת בהחלט)

 

באוטומט בלימת המנוע פחות מורגשת בעיקר בגלל שבעזיבת גז הגיר האוטומט מאוד אוהב להעלות הילוכים כמה שהוא יכול, ולכן בעזיבת גז במהירות 60-70 הגיר האוטומט יעלה להילוך העליון ובלימת המנוע תהיה מינימלית.

אם משלבים הילוך נמוך באופן יזום - תהיה יופי של בלימת מנוע גם באוטומט (אלא אם כן הגיר גמור)

זה שימושי בירידות ארוכות כדי לא להרתיח את הבלמים ולשמור על מהירות קבועה בעזרת בלימת מנוע.

בנסיעה רגילה לא כדאי להשתמש בזה כי הבלאי הוא לחלקים יקרים (מנוע, גיר אוט') בהעברת ההילוכים, ועדיף לשחוק רפידות בלמים שהן זולות מאוד.

פעם-פעמיים כדי להרגיש במה מדובר לא יגרמו נזק.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמי אפילו אם המשטח יהיה חלק לגמריי או אפילו בלי משטח האוטו יעצור מהסיבה הפשוטה שהרוח תעצור אותו (במידה והרוח נושבת לנגדו כמובן)

תפסיקו כבר להיות ראש בקיר ותקשיבו

לעצירת רכב יש כמה סיבות אחת מהם (וממש מזערית)היא הרוח ,החיכוך של הגלגלים כח המשיכה וכמובן הכי חשוב ומורגש המנוע!!!

אז דיי כבר

אם הרכב יהיה על ניוטרל שההילוכים לא משולבים והמנוע בכלל מנותק מהגלגלים בכל זאת הרכב יעצור!!!(איזה קסם!!!)

תקרא שוב את ההודעה שלי ותראה שרשמתי במקרה שהתנגדות הרוח זניחה.

 

במקרה שהמנוע מאט את הסיבוב שלו ואין התנגדות לגלגלים אז האוטו לא עוצר! שום גוף לא יכול להפעיל כוח על עצמו(תנסו להרים את עצמכם ותבדקו), חייב גורם חיצוני כלשהו לעזור לו בעצירה, שבמקרה הזה זה התנגדות הגלגלים בקרקע.

הגלגלים מסתובבים לאט יותר ובגלל זה הם מאיטים את הרכב.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל ההתפלספות הזו עדיין לא עונה על השאלה המקורית , ולזה אתם לא שמים לב.

 

אפשר להיכנס ל-200,000 גורמים. אבל הגורם לעצירה הוא עדיין בלימת המנוע. כל השאר נילווים לעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא שוב את ההודעה שלי ותראה שרשמתי במקרה שהתנגדות הרוח זניחה.

 

במקרה שהמנוע מאט את הסיבוב שלו ואין התנגדות לגלגלים אז האוטו לא עוצר! שום גוף לא יכול להפעיל כוח על עצמו(תנסו להרים את עצמכם ותבדקו), חייב גורם חיצוני כלשהו לעזור לו בעצירה, שבמקרה הזה זה התנגדות הגלגלים בקרקע.

הגלגלים מסתובבים לאט יותר ובגלל זה הם מאיטים את הרכב.

אני מתחיל להנות מהויכוח הסתמי הזה

אבל לעיניניינו יש גם את כח המשיכה אשר מושך את הרכב למטה ולכן גם עוצר אותו

והינה עוד כח שעוזר לעצירה (טיפ טיפה פיזיקה)

אבל באמת ניסחפנו משאלה פשוטה ביותר

חחח...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה נורמאלי שכשעוזבים את הגז בנסיעה...הרכב מאט את עצמו,אבל ממש מאט...למה,האם ישנה איזו שהי בעייה?

 

השאלה מתייחסת לסובארו לאונה.

תודה.

כמה פלצפנים יש פה אלוהים ישמור!

 

הבן אדם שאל אם יש בעיה באוטו והתחלתם לדבר על התנגדויות רוח וכביש!

 

סובי14, תשווה את ההתנהגות של הרכב שלך לרכבים אחרים, שאנשים עם נסיון ינסעו בלאונה ויקבעו אם יש בעיה, או שסתם שאלת באופן כללי?

 

בעקרון הרכב לא אמור פתאום להאט ולבלום. הוא אמור להאט כנראה בגלל בלימת המנוע באופן מבוקר והדרגתי.

 

אם זה לא העניין, כנראה שיש בעיה. אצלי פעם נתפסו באוטו הבלמים הקדמיים (ההנדברייק נתפס) ופתאום כשהעברתי משני לשלישי והמנוע כבר לא התנגד לברקסים, אז האוטו ממש התחיל לבלום ויצא ריח ממש חזק של מתכת שרופה מאזור הגלגלים.

 

זה פן אחד לעניין. לי נראה שתצטרך להרחיב בעניין כדי לקבל תשובה מתאימה.

 

 

יוסי.

I should win a fucking AWARD for being me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלד צודק ב100% ואתם לא מקשיבים לו!

בלימת מנוע ניגרמת רק בגלל מגע הגלגלים בקרקע, אם הגלגלים לא פוגעים בקרקע או שהם על משטח חסר חיכוך שמו ששלד אמר אז המנוע יאט והגלגלים יאטו אבל מהירות המכונית לא תאט בגלל שאין לה התנגדות שתאט אותה למרות בלימת המנוע.

בלימת מנוע מתבצעת אבל מה שהיא עושה זה שהיא מאיטה את סיבוב הגלגלים וכך האוטו מאט, בלי קשר לאוויר שהחיכוך בינו לבין מכונית שבנויה להיות אוירודינמית קטן מאוד עד זניח והחיכוך עם הכביש הוא מה שעוצר את הרכב ומה שמאיץ אותו אז גם הוא זניח כי הוא גוח קבוע. הדבר היחיד שמאט את הרכב הוא סיבובי הגלגלים האיטיים יותר.

התנגדות הרוח היא בכלל לא זניחה במכונית רגילה, תעלה על הגג ב100 קמ"ש ותראה מה יקרה...

 

לגבי החיכוך ובלימת המנוע, החיכוך משפיע כגורם נפרד, לגבי המנוע... איך הגלגלים יאטו אבל מהירות המכונית תישאר קבועה?? אם הגלגלים מסתובבים לאט יותר באותו הילוך אז גם מהירות הרכב יורדת...

 

דרך אגב אם תשים את המכונית על רמפה כלשהי כשהגלגלים באוויר, תתן גז, נגיד תאיץ את הגלגלים למהירות מסויימת ואז תעזוב את הגז, גם במקרה זה סיבוב הגלגלים יפסק בסוף, אומנם זה יקח יותר זמן כי אין חיכוך עם הרצפה והאוויר, אך בכל זאת גם אם הגלגלים יהיו באוויר הם בסוף יעצרו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתחיל להנות מהויכוח הסתמי הזה

אבל לעיניניינו יש גם את כח המשיכה אשר מושך את הרכב למטה ולכן גם עוצר אותו

והינה עוד כח שעוזר לעצירה (טיפ טיפה פיזיקה)

אבל באמת ניסחפנו משאלה פשוטה ביותר

חחח...

מה עם רוח הקודש??

 

כח המשיכה משפיע באופן עקיף, כתגובה לכח המשיכה המכונית מפעילה כח על כדור הארץ (במילים פשוטות על המשטח שהיא נעה עליו), כתוצאה מכך יש בעצם חיכוך עם הכביש או המשטח שהיא נעה עליו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...