Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אסטרה 1.4 טורבו 2014 אוטו' - ביצועים חלשים מהרגיל


salalha
שימו לב! השרשור הזה בן 2100 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לרוב באסטרה כשנדלק החיווי הנ"ל זה עקב טורבו שכושל .

 

אגב dexos2 הוא תקן שמתאים יותר למנועי דיזל מאשר לבנזין.

 

Dexos 1 עובד הרבה יותר יפה במנועים הנ"ל , וגם הצטברות הבוצה משמעותית פחות .

לצערי אתה טועה ומטעה,

קישור:

https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=2855

 

שימוש בDexos 1 דור 1 היה הגורם הישיר לבעיות מנוע הקשורות ל-SPI. הם פתרו את הבעיה בדור 2 של Dexos1. שמן Dexos2 הוא חלופה בטוחה לשמן הDexos1 במידה ואין דור 2 במלאי.

 

להלן תקציר מההודעה שהוציא אופל(Vauxhall):

Bulletin just been released by Vauxhall advising that for Turbocharged Direct Injection Engines there is a certain risk for Stochastic Pre Ignition (SPI). This SPI causes strong pressure peaks in the combustion chamber which may harm the piston ring lands.

 

Fault:

 

Sporadic metallic noise from combustion chamber, sometimes with short loss of power. Occasionally fault code 'P0300 Engine Misfire' is stored but not all the time. Engine Light might not even come on when power loss suffered. This may be the source of the engine splutter / short loss of power people are experiencing in 1.4 Turbo.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לצערי אתה טועה ומטעה , ברור שמדובר בדור 2 כאשר מדובר בתקן מעל עשור מאז שהוכרז!

 

כל דגמי אופל בארץ טופלו ב dexos 2 .

 

ועכשיו חוזרים לתקן dexos1 בדור 2 .

 

חס וחלילה לא בנימה מזלזלת, כמה מנועי אופל אסטרה "פתוחים" ראית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אתה טועה ומטעה , ברור שמדובר בדור 2 כאשר מדובר בתקן מעל עשור מאז שהוכרז!

 

כל דגמי אופל בארץ טופלו ב dexos 2 .

 

ועכשיו חוזרים לתקן dexos1 בדור 2 .

 

חס וחלילה לא בנימה מזלזלת, כמה מנועי אופל אסטרה "פתוחים" ראית?

 

היי,

לא ראיתי מנועי אופל פתוחים או מנועים אחרים, אבל אני נוטע להאמין שבוצה נגרמת עקב שימוש בשמנים זולים ו/או לא מתאימים.

 

לגבי תקן ה-Dexos, בספר הרכב המגיע עם האופל אסטרה דגם 2016 ומעלה כתוב במפורש רק Dexos2.

מה שמעניין... שבדגמי 2014-2016 גם כתוב להשתמש רק ב-Dexos2... שימו לב למעט בישראל. [ מעניין :) ].

קישור : https://www.vauxhall.co.uk/owners/owners-manuals/astra.html

 

אני עדיין נוטע להאמין, שרוב בעיות המנוע לרכבים בני ה-3 ומעלה בארץ נגרמות עקב שימוש בשמן זול [ גם במוסך מורשה ].

 

לא אשכח את היום שבו הרוכש של האופל אסטרה מודל 2002 ידני שלי שאל אותי למה אני משתמש בשמן שעולה 260 שקל ל-5 ליטר לרכב שהמחירון שלו היה 12000 שקל... התשובה שלי הייתה בכדי שהוא יוכל לקנות רכב שעבר 300 אלף קילומטר עם מנוע מקורי.

עריכה אחרונה על ידי shkaf
הוספת "ליטר" השמטת "מנוע שעבר"
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

למיטב זכרוני ציינת שבמוסך המורשה משתמשים בשמן מחברת

Raxol.



לא מזלזל במותג הבלגי, אבל אני מאמין ש-Valvoline SynPower יספק הגנה טובה יותר למנוע [ בהפרש של 100 שקל לטיפול ].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע איך זה מרגיש אם הטורבו נכנס/לא נכנס לפעולה.. יש דרך טכנית לבדוק את זה?

 

לגופה של השאלה - עם סורק OBD + אפליקציה מתאימה אפשר בעקרון לראות את נתון לחץ הגדישה (*כמובן בתנאי שהוא זמין וחשוף לקריאה ע"י הסורק).

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

הגעתי היום למוסך מורשה,

הסברתי להם מה הבעיה, וציינתי שליד הבית שלי יש עבודות עפר ויש המון אבק על הרכבים אז המלצתי להחליף פילטר אווי בתור התחלה.

לאחר מכן המוסכניק הסתכל על הטורבו וביקש ממני לתת פול גז והוא הבחין שהטורבו נפתח.

חיבר את הרכב למחשב, עשה בדיקה קיבל התראת "under boost", ישר אמר לי שהטורבו חלש מאוד ושצריך להחליף.

הציע לי שתי חלופות טורבו משומש 2500 כולל החלפה ומע"מ וטורבו חדש 3500..

קיצור אמרתי לו שאני צריך לבדוק את הנושא לעומק מול מרכז שירות אופל אולי ישתתפו בעלויות וכו'.. ואתן לו תשובה בימים הקרובים..

בדרכי הביתה - אני עובר את אותן העליות, ולהפתעתי הרכב מגיע בקלות ל120 קמ"ש.

כנראה שהבעיה הייתה רק בפילטר האוויר.

 

מסקנה - המוסכניקים הוותיקים והטובים יודעים לטפל בצורה אופטימלים רק ברכבים הישנים.

כל הרכבים החדשים והממוחשבים צריכים לטפל בהם רק אלו שעברו השתלמויות קבועות ע"י יצרני הרכבים..

לא כל מי שקנה מחשב אבחון תקלות רכב יודע להשתמש בו.

ולא כל מי שיש לו ניסיון זה אומר שהניסיון שלו רלוונטי.

 

תודה לכל מי שהגיב וניסה לעזור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז הבחור שמעליי צדק, הייתי צריך לתת לזה כמה ימים, ביומיים הראשונים הרכב נסע רגיל.

ביום השלישי הבעיה חזרה, נורת ״service vehicle soon״ בדיוק בתחילת העליה הקשה, חולשה כללית, בלי גמגומים בלי החלקות גיר..

יש עוד אופציות לפני שאני ניגש להחליף טורבו?

ההגיון אומר לי שמדובר בחלק (חשמלי או מיכני) שמנטרל את הטורבו ומחבר אותו ברגע שהוא מזהה איזשהו משהו..

יכול להיות שהחלק הזה בתוך הטורבו עצמו או מחוצה לו..

אשמח לקבל חוות דעת לפני שאני ניגש להחליף טורבו..

תודה מראש לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האבחנה של המוסך לגבי הטורבו ככל הנראה נכונה, אם אתה רוצה להסיר חשש אתה יכול לגשת למוסך אחר לקבל חוות דעת נוספת.

לפני חודשיים-שלוש בסוניק עם אותו המנוע וגם בערך אותו קילוטמטרז נתקלתי באותו מקרה (אצלי הודעת השגיאה הייתה חד משמעית יותר קוד 89 שעל פי ספר רכב אומר "כוח מופחת") ותחושת כוח שווה למכסחת דשא, יום למחורת הרכב נכנס למוסך לבדיקה והוחלט על החלפת טורבו במסגרת אחריות יצרן למזלי.

אני ממליץ ללכת על טורבו חדש ולא להיכנס להרפתקה נוספת עם אחד משומש בעיקר לאור מה שנאמר לי במוסך - הטורבו החדש שהורכב אצלי הוא למעשה מק"ט משופר שאמור למנוע מהתופעה לחזור, קראתי על כך גם בפורומים שונים בחו"ל כך שזה כנראה יתן לך ראש שקט לעתיד.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

מצטרף לבחור מעלי, 1000 ש"ח לא שווים את הסיכון, תלך על מקורי.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה משגע אותי האוטו חזרהיום כאילו שכלום לא היה והכל בסדר, איש מקצוע אמר לי שיכול להיות שמדובר בחיישן הטורבו או המצערת..

אשמח להכוונה

מחר אני איגש לבדיקת מחשב במוסך אחר

בינתיים אני במו״מ מול היבואן כיוון שהרכב לא נסע הרבה יחסית יכול להיות שישתתפו בעלויות התיקון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב נוסע טוב לפרקים, אני לא רואה איך הטורבינה אשמה פה, הרי היא חלק מכאני פשוט ולא מחלימה בין לילה.

חפש את האשם באחד החיישנים\מפעילים חשמליים סביב הטורבינה או ניהול מנוע.

אין מניעה מלהעזר בבעל מקצוע שמכיר את הרכב היטב, ויודע לעשות דיאגנוסטיקה אמיתית. רק לקרוא תקלות במחשב זה עשירית עבודה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2100 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...