Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב פרמיום חדיש או רכב יוקרה מזדקן- מה עדיף כלכלית? התשובה בפנים


edan82
שימו לב! השרשור הזה בן 2372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קצת רקע...

 

לפני קצת יותר מ-4 שנים ליוויתי חבר קרוב ברכישת AUDI Q5 2L מודל 2013 (לאחר מתיחת פנים) שעלתה לכביש חצי שנה קודם (חבר שלי יד שניה של הרכב).

מחיר הרכישה- 465,000HKD שהם כ-233K שקלים.

 

ה-Q5 החליפה BMW X5 שנת 2003 שביקוריה היקרים במוסך עיצבנו את אישתו של החבר עד שנמאס לה והחליטה שצריך לקנות רכב חדש כי זה יעלה פחות מהטיפולים של הבווארית.

 

ניסיתי לגרום לה להבין שלא בטוח בכלל שרכב חדש יעלה פחות לאורך זמן אבל האישה נאטמה- רוצה רכב חדש!

 

3 חודשים לפני שאישתו של חברי קיבלה את החלסטרה אנוכי רכב את רכבי הנוכחי, מרצדס E55 AMG W211 מזדקנת משנת 2003 (לפני הספירה?....).

אני היד השניה על הרכב שעלה 155,000HKD שהם כ-77K שקלים (אציין שלקחתי בחשבון שהרכב יהיה חייב לעבור יישור קו מקיף מיד לאחר הרכישה).

 

לענייננו...

 

עקב הרחבת המשפחה החבר העמיד את רכבו למכירה, בתחילה כמו כל ישראלי טוב דרש מחיר מופרך למדי מתוך חשיבה\אמונה שהוא מוכר רכב במצב טוב במיוחד.

הסברתי לו בעדינות שלמרות שהרכב שלו באמת במצב מעולה מדובר בדגם מאוד נפוץ ואפשר למצוא אקזמפלרים דומים במצב טוב ומחיר נמוך משמעותית (חלקם אפילו לא עברו פחחות וצביעה של 3 חלקי מרכב כמו שעבר רכבו של החבר...... נמענתי מלציין זאת בפני החבר).

לקצר את הדברים, החבר ירד אל הקרקע, הוריד את המחיר המבוקש ל-220,000HKD (טיפל'ה מעל המחיר הממוצע המבוקש) ו..........הוא עדיין הבעלים של אותה Q5 שנכון לעכשיו מפורסמת למכירה כבר יותר מ-3 חודשים ושבמהלכם רק אדם אחד הטריח עצמו להגיע ולראות את הרכב.

 

כלומר, גם אם נתעלם בשלב זה מעלויות האחזקה (ביקורים במוסך), נכון לעכשיו הרכב כבר עלה לחבר 245,000HKD באיבוד ערך.

 

בחזרה לרכב שלי,

רצה הגורל ובמהלך תקופת הבעלות על רכבי הקשיש "זכיתי" לחוות את כל התקלות המורכבות\גדולות\יקרות שנפוצות יותר או לא נפוצות בכלל בדגם הזה....

פירוט חלקי-

הלך גיר (לא האמת הלך, אבל בגלל מכונאי דפקט בניתי את הגיר מחדש באופן מלא).

הלכו מתלי האויר

הלכה משאבת הבלמים

משאבת דלק

חיישנים כאלה ואחרים

תושבות מנוע+גיר

מושבים דינמיים שעברו חידוש מקיף

ועוד....ועוד.....ועוד.....ועוד......

 

המון תיקונים יקרים, או אם לחדד, כל המחלות והתקלות היקרות חיכו לרגע שארכוש את הרכב ואז התחילו להופיע בהדרגה.

אממא.......

כלל הוצאות האחזקה (שוב, רק מוסכים), מסתכמות בכ-125,000HKD.

 

ומה עם ירידת ערך?

בצירוף מקרים, כמה ימים לפני שהחבר החליט למכור את רכבו יצא לי לבקר אצל הדילר ממנו רכשתי את הרכב שלי, תו"כ שיחה התעניינתי לגבי שוויו של רכבי.

סיפרתי בקצרה לבעל הסוכנות מה בוצע ברכב מבחינת אחזקה וטיפולים, הוא עשה את החשבון שלו ולבסוף אמר לי שבהתאם למצב הרכב כפי שפרטתי הוא יהיה מוכן לרכוש אותו ממני ב......155,000HKD (יש מצב שאם הייתי אומר לו שזה המחיר בו אני רכשתי את הרכב לפני מעל 4.5 שנים הוא היה מתעצבן על זה שיצא דביל....).

בכל מקרה, גם אם לא אקבל את המחיר הזה כשיגיע הזמן להתחדש, איבוד הערך בכל מקרה יהיה נמוך מאוד עקב רכישת הרכב לאחר שספג את רוב איבוד הערך.

 

בסיכומו של דבר,

 

חבר שלי נהנה מרכב חדש שאומנם חסך כסף מבחינת עלויות טיפולים אבל הפסיד יותר מחצי משוויו באיבוד ערך.

אני לעומת זאת רכשתי רכב שלמרות גילו המתקדם מפנק הרבה יותר מהרכב החדיש של חברי, הוצאתי עליו הרבה כסף על אחזקה, אבל זה "התקזז" עם איבוד ערך אפסי\שולי ובשורה התחתונה למרות כל התיקונים היקרים הוא עדיין עלה הרבה פחות לאחזקה בהשוואה לאותה Q5.

 

מקווה שזה נותן עוד נקודת מבט על סוגייה שעלתה לא מעט פעמים בפורום.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה הנכונה היא "אל תקנה רכב יוקרה/פרמיום אם אכפת לך מהכסף". גם זה ידוע.

ירידת ערך, עלויות אחזקה ואמינות שמובטחת להיות נמוכה יותר ממכוניות נפוצות.

 

איך היית משקלל את הזמן שהשקעת בתיקונים? התרוצצויות הלוך ושוב למוסכים, הזמנת חלקים, נבירה ברשת...?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נכון חלקית, כי הרכב שלך רכב נישה/גרסת קצה, ההשוואה הנכונה יותר במקרה הזה כנראה תהיה לSQ5/RSQ5..

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע לכולנו. אבל כשאתה קונה רכב חדש אתה קונו אותו בשביל השקט הנפשי שלך ולא בשביל לספור ירידת ערך.

 

הרכב שלי עולה לי מידי שנה לפחות 60 אלף שקל במונחים של ירידת ערך וביטוח, לפני דלק ותיקונים שלא מתומחרים כיוון שהרכב באחריות.

 

אפילו החלפת מנוע או גיר לא יעלו כל כך הרבה, כך שברור שכלכלית עדיף לשים בצד כל שנה סכום כסף בקרן טיפולים ולקוות שלא תזדקק לה, מאשר לאבד בוודאות סכומים משמעותיים באבדן ערך וביטוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מי שקונה רכב יוקרה חזק בשביל הביצועים והפאר, ואלה יכולים להסתפק ברכב יוקרה ישן, אבל רוב מי שקונה רכב יוקרה עושה את זה בשביל שהמעמד החברתי, כלכלי ודרישות המקצוע מחייבים אותו (או סתם שופוני), לאנשים אלה לקנות ישן זה לא אופציה כי הוא פשוט לא רלבנטי כי אין לו את האפקט של רכב יוקרה חדש.

לאנשים אלה עדיף C180 דור נוכחי מאשר C300 מאובזרת דור קודם למרות שלפי כל תחשיב חוץ מנראות, ה C300 עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

סיפרתי בקצרה לבעל הסוכנות מה בוצע ברכב מבחינת אחזקה וטיפולים, הוא עשה את החשבון שלו ולבסוף אמר לי שבהתאם למצב הרכב כפי שפרטתי הוא יהיה מוכן לרכוש אותו ממני ב......155,000HKD (יש מצב שאם הייתי אומר לו שזה המחיר בו אני רכשתי את הרכב לפני מעל 4.5 שנים הוא היה מתעצבן על זה שיצא דביל....).

בכל מקרה, גם אם לא אקבל את המחיר הזה כשיגיע הזמן להתחדש, איבוד הערך בכל מקרה יהיה נמוך מאוד עקב רכישת הרכב לאחר שספג את רוב איבוד הערך.

 

אם לפני 4.5 שנים רכשת את הרכב ב-155,000HKD וזה מחיר נמוך בהרבה מהמחירון של הרכב באותו שנה (אחרת איך זה הגיוני שהדילר מוכן לקנות במחיר זהה היום) אז המסקנה פשוט לא רלוונטית כי אז צריך להוסיף לרכב שלך ירידת ערך וזה לא יצא זהה לרכב היותר חדש של חבר שלך.

(סקירה לאחר קניה) Alfa Romeo Giulietta 170 2014 Manual

Honda Civic 2006 Manual - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...סיפרתי בקצרה לבעל הסוכנות מה בוצע ברכב מבחינת אחזקה וטיפולים, הוא עשה את החשבון שלו ולבסוף אמר לי שבהתאם למצב הרכב כפי שפרטתי הוא יהיה מוכן לרכוש אותו ממני ב......155,000HKD (יש מצב שאם הייתי אומר לו שזה המחיר בו אני רכשתי את הרכב לפני מעל 4.5 שנים הוא היה מתעצבן על זה שיצא דביל....).

לא דביל ולא יער -

מי שמתעסק במספרים ולא ברגשות, אמור לדעת שהשאלה היחידה שמעניינת היא "כמה כסף הדילר יכול לקבל על הרכב שלך כיום כאשר יציב אותו למכירה בסוכנות?", ואם התשובה גדולה מהמספר שהוא מציע לך (בניכוי עלויות התפעול) - אז זה שרכשת את הרכב אי שם בעבר במחיר כזה או אחר פשוט לא רלוונטי..(!)

 

אבל אנשים מסוימים יעדיפו להתמקד ב"אוי אוי אוי הוא שילם פחות בעבר", ישכחו מהשאלה המרכזית ("כמה זה שווה עבורי"), והמוטו הכה-ישראלי אל תצא פראייר יגרום להם... לצאת פראיירים. איזו חשיבה עקומה.

 

בכ"א ניכר כי עשית אחלה עסקה, וכי אתה מבסוט - וזה מה שהכי חשוב.

מה גם שהרכב שלך באמת מושקע במיוחד ומגיע לו לקבל הערכת-יתר.

 

אני גם הגעתי למסקנות דומות בעבר. אין מה לעשות, הפקטור הזה של התנרמלות ירידת הערך משפיע מאוד על עלויות האחזקה, ומוזנח לחלוטין ע"י רובם המוחלט של הרוכשים - כנראה בגלל שהוא לא "מורגש מיד בכיס"...

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מי שקונה רכב יוקרה חזק בשביל הביצועים והפאר, ואלה יכולים להסתפק ברכב יוקרה ישן, אבל רוב מי שקונה רכב יוקרה עושה את זה בשביל שהמעמד החברתי, כלכלי ודרישות המקצוע מחייבים אותו (או סתם שופוני), לאנשים אלה לקנות ישן זה לא אופציה כי הוא פשוט לא רלבנטי כי אין לו את האפקט של רכב יוקרה חדש.

לאנשים אלה עדיף C180 דור נוכחי מאשר C300 מאובזרת דור קודם למרות שלפי כל תחשיב חוץ מנראות, ה C300 עדיפה.

 

שכחת אופציה נוספת שהייתה אמורה לצוץ ראשונה באתר של חובבי רכב - שהרוכש הוא חובב רכב מושבע ולכן הוא מוציא סכומים כאלה על התחביב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על Q5? לרוב זה אך ורק נראות. מעטים דגמי הספורט באמת שנמכרים, מי שקונה C180 או 318\320 (וזה הרוב של רוכשי ה C וסדרה 3) לא עושה את זה מסיבות של הנאה מנהיגה.

ד"א הכוונה במשפט הראשון של הפוסט המקורי היא גם חובבי הגה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבת נחמד מנגד הייתי רוצה לראות זוית ראיה שניה לנושא שתגיע מחברך. אני בטוח שהוא עדיין כביכול שמח מבחירתו ולא היה מסתפק ברכב יוקרה מזדקן.

 

Sent from my PRO 6 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה גם שוכח שהרכב שלך הוא לא רכב פרימיום רגיל, אלא גרסת ביצועים ולכן הוא ושמר על מחירו טוב יותר כי הוא הופך נדיר יותר ויותר ויש לו ערך מוסף. e קלאס "רגילה" בשנתון שלך - הייתה נופלת הרבה יותר....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק חבל שהדיון הזה לא אקטואלי לישראל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2372 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...