Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[דעה אישית]בשביל מה צריך מחירון? מאת:איתי שמושקוביץ


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 7048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

TheMarker/22.12.04

 

מחירוני כלי הרכב השונים אמורים להיות כלי אובייקטיווי לקביעת המחיר. כל הנתונים משוקללים לנוסחה שקובעת מחיר שלכאורה אין טעם להתווכח עליו - אם האוטו בילה בחברת השכרה מורידים מהמחירון כמה אחוזים, וכך גם אם באופנוע השתמשו לשליחויות. אם הקילומטרז' נמוך - מעלים את המחיר קצת. גם מספר הבעלים הוא פונקציה למחיר. בקיצור, מישהו ישב ועשה את כל העבודה השחורה בשביל הקונים והמוכרים. או שלא.

 

בפועל, כשמגיעים לעסקת המכירה, מתברר שכל קשר בין המחירון למציאות הוא מקרי בהחלט.

 

 

"תוריד אותו חזק!"

 

 

במציאות, לדגם אחד "אין שוק", לשני יצא שם רע ושלישי סתם לא נחשב, בלי שום סיבה נראית לעין. לכן כל הנתונים שהוזכרו קודם לא רלוונטיים, כי כולם יודעים ש"אף אחד לא קונה היום במחיר מחירון. ככה זה - השוק מת" ולכן צריך "להוריד אותו חזק במחיר". המוכר, מהצד השני, ינסה להיאחז במחיר המחירון - "אבל תראה את המחירון שלו!".

 

וכך הופך מחיר המחירון לנקודת הפתיחה של מלחמת התשה בין הצדדים.

 

דיווח מהשטח: החלטתי למכור את הקטנוע שלי. קימקו הירואיזם 150 סמ"ק (דגם די פופולרי), משנת 2001, יד ראשונה, קילומטרז' נמוך, שמור, מטופל, עם תוספות (ארגז ואזעקה), בלי בעיות. אין סיבה לרדת מהמחירון. 9,500 שקל לפי מחירון אחד, 9,600 שקל לפי אחר.

 

"אתה יודע שאף אחד לא קונה היום במחירון?", דאג לעדכן אותי כל מי שהתקשר בעקבות המודעות שפירסמתי. גם כשהסכמתי להתגמש, אף אחד לא טרח להגיע ולבדוק את חתן השמחה.

 

אחת השיחות היתה מחנות אופנועים שהציעה לי את שירותי התיווך שלה - אני אשאיר את הקטנוע אצלם, הם ימכרו וייקחו עמלה רק מהקונה. כמובן שהם גם יכולים להציע תשלום בכרטיסי אשראי ופריסת תשלומים, אז כדאי לי לנסות. ההצעה נשמעה מעניינת, אבל שוב - המציאות טפחה על פניי.

 

"תשמע, אני מציע לך 6,000 שקל ואנחנו נמכור אותו ב-6,500", הפתיע אותי המוכר. לאחר כמה שניות של הלם שאלתי איך הוא בדיוק הגיע ממחיר מחירון של 9,500 שקל ל-6,500 מהם אני אראה רק 6,000. "תשמע", הוא הסביר, "המחירון לא אומר כלום. זה ממוצע של רצונות - כמה אתה רוצה לקבל וכמה ההוא רוצה וכו'. אנשים רוצים לראות דם, אנשים קונים את ההנחה. אני מראה להם מחירון של תשע וחצי ואומר להם זה עולה 6 וחצי - זהו, הם קונים, בלי שאלות".

 

אבל למה את הדם שלי?! ניסיתי להתעקש. אתה חותך שליש מהמחירון! תוריד אלף שקל, 1,500. גם אני יכול להציע את המחיר הכי נמוך ולמכור מייד. "תשמע, חבל לך להתעקש", הסביר המוכר. "יש פה קטנוע יותר חדש משלך עם מנוע יותר גדול באותו מחיר או קצת יותר יקר. וגם הוא לא נמכר במחירון שלו. למה שייקחו דווקא את שלך?" באותו שלב כבר הרמתי ידיים והשתכנעתי. סיבוב שעשיתי בחנויות אחרות הניב הצעות דומות - 6,000 שקל. ואם אני אנסה למכור לבד? "אולי תשיג 7,500 שקל. אולי".

 

את הקטנוע הצלחתי למכור בסוף לבד, בלי תיווך, ב-7,000 שקל.

 

בשורה התחתונה, נשארתי ללא תשובה לסוגיית המחירון. בשביל מה בדיוק הוא טוב? אם שני מחירונים שונים קובעים מחיר דומה, אם הרכב נמצא במצב תקין שעל פי המחירונים מאפשר אפילו לבקש מחיר גבוה יותר, אם בסופו של דבר "אף אחד לא משלם מחירון" ואין כל קשר בין המחירון למחיר השוק בפועל - מה מקומו של המחירון בחיינו?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עובר עכשיו בדיוק אותו דבר עם dr .

זה מין מעגל שיוצר את המצב הזה...

אנשים לא מוכנים לשלם בשביל משהו טוב מסיבות מטופשות וזה מה ששובר את כל השוק.

כל מיני ערסונים שומעים בכל מקום מהערסונים הבוגרים יותר ש"אין מחירון" והשוק "מת" והם כבר חושבים שזהו.! מחלקים אופנועים בחינם! אף אחד לא משלם מחירון.

אני מתחיל את המכירה על ואפנוע במצב תקין לחלוטין ב1500 שקל מהמחירון ומתוך 20 שיחות אף אחד לא בא לראות!

בסופו של דבר הם כן קונים ממישהו בחצי מחיר , לא שמים לב שהם קנו חרא, מוכרים אם אופנועים טובים צריכים להתבשל ולחכות בסבלנות לפעמים חודשים עד שמישהו בביצה הזאת ישלם כבר מחיר הוגן, חלקם נשבר וככה, לפחות ככה מתחילים להרוג שוק!

ברור שיש עוד המון גורמים אבל אפילו אם המחירון ירד בחצי עדיין אף אחד לא ישלם מחירון וזה גישה מאוד ישראלית !

מי שיודע ויכול - עושה . מי שיודע ולא יכול- מלמד.

מי שלא יודע ולא יכול -מנהל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו הנבואה שמגשימה את עצמה: כולם אומרים "השוק מת!" ובסוף הוא יתפורר כל האופנועים ימכרו במחירי זנות ואלה שקונים חדשים יפסידו הרבה. זה יגרור מצב שאף אחד לא יקנה חדש והופל'ה גמרת על שוק האופנועים.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להגיד. כל מילה נכונה

אי אפשר למצוא שום היגיון, שום דפוס קבוע, שום רעיון במה שקורה היום עם המחירונים. בפחיות דווקא המחירונים תופסים יפה... ורוב האנשים משלמים מחירונים...

אין לי מושג למה באופנועים זה שונה. וממש בלי שום סיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי להבדיל מפחיות באופנועים אין גוף נטול אינטרסים שמתעסק בתימחור של כלים משומשים.לכן יש לפעמים הבדלים של 4000 ו5000 ש"ח בין מחירונים שונים וזה גורם לפגיעה באמינות של המחירונים.

 

ובנוסף לכך במחירון פחיות יש הורדה דראסטית במחיר עקב תאונה שבמחירון אופנועים מתיחסים אלהי בדרך שונה ,ובחלק המצבים לא מתיחסים. תאונות הרבות שעברו על חלק מהכלים מה שמוריד את המחיר שלהם .כך שרוב האופנוענים הצעירים חושבים שהמחיר הזה הוא המחיר האוביקטיבי ולא מחיר המחירון מה שמקרין לרע אל מחירי הכלי שטופלו כראוי ולא עברו פגישות כואבות עם הפלא שאנו קוראים לו כבישים.

Dead but dreaming

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי להבדיל מפחיות באופנועים אין גוף נטול אינטרסים שמתעסק בתימחור של כלים משומשים.לכן יש לפעמים הבדלים של 4000 ו5000 ש"ח בין מחירונים שונים וזה גורם לפגיעה באמינות של המחירונים.

 

ובנוסף לכך במחירון פחיות יש הורדה דראסטית במחיר עקב תאונה שבמחירון אופנועים מתיחסים אלהי בדרך שונה ,ובחלק המצבים לא מתיחסים. תאונות הרבות שעברו על חלק מהכלים מה שמוריד את המחיר שלהם .כך שרוב האופנוענים הצעירים חושבים שהמחיר הזה הוא המחיר האוביקטיבי ולא מחיר המחירון מה שמקרין לרע אל מחירי הכלי שטופלו כראוי ולא עברו פגישות כואבות עם הפלא שאנו קוראים לו כבישים.

אני חולק על דעתך.

לדעתי אין שום גוף נטול אינטרסים במדינה הזאת...

פשוט זאת מדינה של פחיות ולא מדינה של אופנועים... כואב אבל נכון.

מצב שוק האופנועים היום בקנטים. מסתובבים (יחסית כמובן) על הכבישים הרבה פחות כלים חדשים. הכלים הישנים רבים ומרובים, ולצערנו המצב של חלק לא מבוטל מהם, פשוט בלתי נסבל.

אני נוטה לכיוון של - תשלם על מה שאתה קונה.

אין סיבה שאני אשלם על פגיעות שאסי. אין סיבה שאני אשלם על כלי בלי טסט, צמיגים חלקים כמו ב-MOTOGP, נזילות שמן וכד'.

כשאתה קונה כלי אתה צריך לדעת תוך כמה זמן יתעוררו בעיות מחוררות כיסים.

ככל שהתחזית קרובה מרגע הרכישה המחיר יורד.

אם אני קונה מחר כלי מתוחזק בונבון נוסע בונבון הכל במצב חדש אני לא מוצא שום סיבה לרדת ממחירון, ואין שום סיבה לרדת במחירון על בעיות קוסמטיקה(ולצערי ככה עושה רוב האנשים היום - מחפש עם פנס בפינות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב בו כל הכלים נסחרים מתחת למחירון הוא בלתי אפשרי בהגדרה. מחירון אמור לשקף את המחיר הממוצע בשוק.

 

כנראה שלמישהו יש עניין לשמר רמת מחירים גבוהה, או יותר סביר לדעתי, למישהו אין את האומץ לשנות את המחירים. מישהו יצר מפלצת שהיא קצת גדולה על מידותיו.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצב בו כל הכלים נסחרים מתחת למחירון הוא בלתי אפשרי בהגדרה. מחירון אמור לשקף את המחיר הממוצע בשוק.

 

כנראה שלמישהו יש עניין לשמר רמת מחירים גבוהה, או יותר סביר לדעתי, למישהו אין את האומץ לשנות את המחירים. מישהו יצר מפלצת שהיא קצת גדולה על מידותיו.

נאלץ לחלוק עליך הפעם סקוט. גם אם יורידו את המחירון, יבואו הקונים ויגידו שהשוק חלש ואף אחד לא קונה במחיר מחירון. המחיר עצמו הוא לא הנקודה, אלא התנהגות הקונים.

 

רבים מרוכבי האופנוע, ובעיקר המתחילים שבהם, נכנסים לשוק ללא ידע ממשי ומסתמכים על כך שכמה שפחות אפשר לשלם, יותר טוב. לא משנה אם מקבלים גרוטאה או אופנוע מצוחצח, המחיר הוא הכל.

 

בא רוכב וקונה גרוטאת 500 (GPZ או בנדיט 400 תחליט אתה) בכמה אלפים טובים מתחת למחיר המחירון. עדיין שילם יותר מדי, אבל ניחא. מיד אחרי הקניה הול הבחור ומספר לכל החברים שלו על המחיר ששילם על האופנוע. שומעים את זה החברים ומיד דורשים ובצדק גם לקנות אופנוע באותו מחיר נמוך. לא משנה מה מצבו (השוק חלש זוכר).

 

מי מרויח אלו בעלי הנבלות והגרוטאות. שוק האופנועים הוא היחיד שבו נזק מנפילה הוא לגיטימי, פלסטיקה מנותצת ואגזוזים מתפרקים לא משפיעים כמעט על המחיר (כי ממילא הוא מתחת למחירון) וכו'.

 

למעשה, מי שמנסה למכור אופנוע במצב טוב ולקבל את התמורה המתאימה - משלם על כך. הוא מתבקש ע"י קהל הקונים להוריד מחיר ומיד, שכן השוק "קשה",

אין שום סיבה לרדת במחירון על בעיות קוסמטיקה
(כפי שנכתב פה בשרשור), ו"אף אחד לא משלם מחירון"

חלק גדול מהעסק הוא השוק הקטן, עקרון העדר הישראלי, ושמועות מפה ועד מחר. זה לא משנה.

 

לא שאני מנסה להגן על המחירונים השונים - בכולם תמצא תמחורים מסמרי שיער. אופנועים שהפחת עליהם עולה עם השנים, אחרים שמחירם לא השתנה במשך שנים, וכן הלאה. השגיאות רבות. אבל לדעתי, שינוי תמחור האופנועים רק יוביל לנפילת מחיר, לא יותר מזה.

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני קונה מחר כלי מתוחזק בונבון נוסע בונבון הכל במצב חדש אני לא מוצא שום סיבה לרדת ממחירון, ואין שום סיבה לרדת במחירון על בעיות קוסמטיקה(ולצערי ככה עושה רוב האנשים היום - מחפש עם פנס בפינות).
נכון. כלי מתוחזק ימחר במחיר יותר גבוה וזה ברור בלי קשר למחירון.אידיוט יקנה כלי ב7 שקל וישלם עוד 20 אלף על תיקונים.

מצד שני למה לא להוריד מחיר בגלל בעיות קוסמטיקה ?

על תיקון פנסים שבורים לא צריך לשלם ? פירינג סדוק לא משפיעה על איכות הרכיבה ?

מחירון עם הוא אוביקטיבי צריך לתמחר כלי במצב תקין וכל תקלה מורידה מהמחיר לכן על מאט מאוד כלים אפשר לבקש מחיר מחירון .רק שצריך לבחור קודם על פי איזה מחירון לבקש.

 

ועוד משהו אולי כמות הכלים החדשים כל כך נמוכה כי המיסוי מטורף ,ולא בגלל מחירם של המשומשים.

Dead but dreaming

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. כלי מתוחזק ימחר במחיר יותר גבוה וזה ברור בלי קשר למחירון.אידיוט יקנה כלי ב7 שקל וישלם עוד 20 אלף על תיקונים.

מצד שני למה לא להוריד מחיר בגלל בעיות קוסמטיקה ?

על תיקון פנסים שבורים לא צריך לשלם ? פירינג סדוק לא משפיעה על איכות הרכיבה ?

מחירון עם הוא אוביקטיבי צריך לתמחר כלי במצב תקין וכל תקלה מורידה מהמחיר לכן על מאט מאוד כלים אפשר לבקש מחיר מחירון .רק שצריך לבחור קודם על פי איזה מחירון לבקש.

 

ועוד משהו אולי כמות הכלים החדשים כל כך נמוכה כי המיסוי מטורף ,ולא בגלל מחירם של המשומשים.

ברור שמספר הכלים החדשים נמוך בגלל המיסוי והמחירים החולניים.

וברור שמורידים על קוסמטיקה. אבל ש הבדל בין פנס סדוק לצילינדר סדוק.

לעניות דעתי,

האימרה שמצב השוק "חלש" ושצריך לרדת מהמחירון - רק משקף את האופי המגעיל של הישראלים. שיתמקחו איפה שלא יתמקחו בשומקום בעולם. אין כזה דבר שוק חלש, רק אם אתה גר במדינה של בנאדם אחד.

אין כזה דבר! כל עוד יש בני אנוש שחיים במדינה ויש כלים על הכבישים(אם תקראו לזה כבישים) - יש שוק!

אין ספק שתמיד יש מקום להתמקחות. וכן הפנס השבור הזה? נוריד 200 שקל מהמחירון.

מה גם שלדעתי בעל אופנוע שמציע למכירה ביודעין שלאופנוע יש בעיות ויש על מה להוריד - לא צריך להתפלא כאשר מורידים אותו במחיר. לא רק זה - חובה להוריד אותו במחיר.

אתה מעמיד אופנוע למכירה? תעמיד אותו כמו שצריך. תקן כל תקלה, כל בעיה קוסמטית שנראית לעין, ואין לי שום ספק שתקבל את המחירון המדובר. ניסית לחסוך? עכשיו תשלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עניין פסיכולוגי בלבד. אין כל רע במחירי המשומשים הנוכחיים, הם סבירים מאוד לדעתי.

העניין הוא הישראלי שאינו רוצה להרגיש פראייר. הוא יוריד מהמחירון, לא משנה מה הוא.

אתם באמת חושבים שהערס שבא לקנות ממכם GS500 יודע כמה באמת שווה הכלי במונחים ריאליים? הוא יודע רק ש"לא משלמים מחירון".

 

אין מה לעשות. מה שכן, בעוד שתופעות כאלו בוודאי נפוצות בקרב אופנועים זולים וחבוטים, מעניין איך זה בקרב אופנועים יותר יקרים, שגם פונים לאוכלוסיות יותר אמידות. מעניין אם גם אלו מתווכחים.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נאלץ לחלוק עליך הפעם סקוט. גם אם יורידו את המחירון, יבואו הקונים ויגידו שהשוק חלש ואף אחד לא קונה במחיר מחירון. המחיר עצמו הוא לא הנקודה, אלא התנהגות הקונים.

 

ידידי, מחירון הוא משהו טכני, הוא משקף את הערך הממוצע כפי שמשתקף בעסקאות. אם המחירון ישקף את המחיר האמתי יהיה יותר קשה לקנות מתחת למחירון, אבל הרבה גורמים יפסידו כסף.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערסים קונים GS500? ואני חשבתי שהם קונים DT50 או RMX נו טוב .

 

רוב האנשים שקונים כלים עד500 לא יודעים מה ערך הכלי שהם קונים ולפעמים קונים כלים ללא בדיקה וללא שום ידע עליו.עם בן אדם רציני קונה כלי הוא יעדיף לקנות כלי במחיר מחרון בתנאי שהוא במצב תקין ללא שום תקלה מאשר כלי בפחות 4000 ש"ח שיש לו גלג"ש עקום צמיגים גמורים ועוד מיליון בעיות .וכל המוחרים שמראש מבקשים מחיר נמוך יותר כנראה או יודעים שיש להם בעיות בכלי או חסרי סבלנות.

 

לסיכום כלי במצב מושלם ימחר במחיר מחירון למרות השוק.

 

$4,299.00 GS500F new

כמה אחד כזה בארץ?

Dead but dreaming

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי, מחירון הוא משהו טכני, הוא משקף את הערך הממוצע כפי שמשתקף בעסקאות. אם המחירון ישקף את המחיר האמתי יהיה יותר קשה לקנות מתחת למחירון, אבל הרבה גורמים יפסידו כסף.

'צטערת, השוק אצלנו הוא שוק במלוא מובן המילה. לכל מחיר - הנחה. אין הנחה - אין עסקה. ולא משנה מה היה מחיר הפתיחה. נכון לכמעט כל דבר בארצנו. יותר קשה לבצע עסקאות לעסקים או אנשים המנסים לפעול בצורה אחרת.

 

זה המצב. :roll:

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שנאמר פה... אמת לאמיתה..

 

אך... במפתיע..

בתחום המוטוקרוס, דווקא תחום לא חוקי בישראל, האופנועים נמכרים ברוב המקרים מעל מחיר מחירון..

למה? לא ברור..

 

ויש עוד כלים שנמכרים רוב הפעמים מעל מחיר מחירון.. הרי הם, אחינו הטרקטורונים...

בעליו החדש של HONDA CR 125!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7048 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...