Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4278 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשר גם עצמאית למתקשים בהגעה לשולמן.

ראשית חייבים את הקיט המתאים.

מסירים את המשאבה מהרכב.

מפרקים לחלקים. תוך כדי הפירוק לשים לב לתנועת הבוכנה ולתנועת מוט הבוכנה.

מנקים היטב את כל החלקים.

מכאן לחלק הקריטי - הצילינדר. אם הוא שחוק באופן משמעותי אין מה לשפץ. עדיף להשיג אחר אפילו משומש ולשפץ אותו.

אם רק חלודה קלה או שחיקה קלה, עושים honing עדין. יש כלי יעןדי, ויש המשתמשים בנייר ליטוש על גבי מברגה....

כשהצילינדר חלק ועגול ונקי ויפה מרכיבים חזרה. יש דגמים שבהם צריך חומר סיכה, יש חומר ייעודי לחלקי מערכות בלמים ויש המשתמשים בנוזל בלם.

לפני ההרכבה אפשר לצבוע את החלקים המתכתיים. לא חובה אבל גם אסטתיקה זה חשוב.

 

אגב.. אותה פרוצדורה בדיוק תקפה גם למשאבות גלגל.

 

וכאן אזהרה חשובה. אני לא ממליץ לאף אחד לעשות מה שכתוב כאן.

 

אסף.

פורסם (נערך)
בקיט לשיפוץ הבוסטר יש דיאפרגמה אחת, שעשויה מ... עור! קוטרה 13 ס"מ. אין בעיה להשיג אותה, היא חלק מהקיט לשיפוץ הבוסטר.

אבל.. האם זו הדיאפרגמה הנכונה? ומה שמדאיג הוא ההערה של החנות בקשר לדיאפרגמה אחרת, בזו הלשון:

The rubber diaphram for the valve, located inside the booster is not available, the old one must be re-used.

מישהו יודע אם זו מהעור שבתמונה היא מה שאני מחפש, או שדווקא זו מגומי, שאין להשיגה, תציל אותי?

 

[ATTACH=CONFIG]392389[/ATTACH]

 

היום למדתי שהדיאפרגמה מעור יושבת על הבוכנה, ומה שאני בטוח צריך זה דווקא את הדיאפרגמה מגומי שבתוך הבוסטר, על השסתום - עד עכשיו לא מצאתי דבר כזה, אין אותה בשום קיט ואי אפשר לייצר אותה בארץ (אולי רק באלפי שקלים).

ואז מכונאי אחד הציע לי להתקין משאבה מרכזית ובוסטר שאקח מפירוק, מרכב מודרני, ולבקש ממכונאי שיתאים את הצנרת, התושבת וכו'. עד כמה זה ריאלי בכלל לקחת מערכת מודרנית ולהתאימה לרכב אספנות עם תופים?

האפשרות האחרונה היא כפי שכתבתי בהודעה הראשונה, לקנות מארה"ב משאבה/בוסטר חדשה תחליפית שתתאים בול, אבל לא מקורית מ-1958 ולא נראית כמוה, ב-4,200 ש"ח אחרי מיסים ומשלוח.

סליחה על החפירות כאן, זה באמת קצת מייאש

רון

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

תופים בארבע גלגלים? אתה צריך רק את הבוסטר ומה שחשוב במקרה של תופים בארבע גלגלים זה מפצל ברקס מתאים, שלמיטב ידיעתי יכול להישאר המקורי שלך.

בג'יפים עושים את השדרוג הזה של בוסטר ביחד עם משאבה מרכזית מרכב אחר והמפצל נשאר המפצל המקורי של הג'יפ, ואין שום בעיה עם זה, עובד יותר טוב מהמקור.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

פורסם

למה אתה מחליט מה מקולקל לפני שפירקת לבדוק.

לך לבעל מקצוע, וסביר שאחרי כמה ימים תצא עם פתרון.

מה שנראה לך "סוף העולם" הוא לחם חוקו של בעל מקצוע.

שלמה דן גדרון

פורסם (נערך)
למה אתה מחליט מה מקולקל לפני שפירקת לבדוק.

לך לבעל מקצוע, וסביר שאחרי כמה ימים תצא עם פתרון.

מה שנראה לך "סוף העולם" הוא לחם חוקו של בעל מקצוע.

 

נסעתי לבעל מקצוע, רחוק אפילו - עד איציק ראובני. הוא בדק והציע לי להביא מארה"ב בוסטר ומשאבה חדשים, לא מקוריים אבל תואמים, במחיר שנקבתי. אפילו שלח לי לינק לחנות... הוא נגד הרכבה והתאמה של מערכת מודרנית זולה מפירוק (לא הידרו בוסטר ולא משהו אחר).

 

חוות דעת נוספת קיבלתי משולמן הבלם (אהרון), שבהגינותו אמר לי שאין שום טעם לקנות קיט שיפוץ שאינו כולל את הדיאפרגמה מגומי, ומה לעשות - הוא לא כולל ואין להשיגה או לייצרה בארץ. הוא גם העריך שרכב שעמד שנים (לפני שקניתי אותו) כנראה כבר הגיע למצב שאי אפשר לשפץ את הבוסטר ממילא. והאיש מתפרנס משיפוץ בוסטרים ומשאבות.

 

לכן לצערי אין לי ברירה אלא לקנות חדש, ואח"כ לפתוח את הישן ולראות מה לא בסדר בו. אז אחליט אם אפשר לשפץ אותו ולהחזיר או להשאיר כגיבוי, או פשוט למכור אותו כ-core.

 

שוב תודה לכולם, מקווה לחזור במהרה לפעילות המועדון

רון

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

פורסם

החלטה נכונה (נדמה לי אפילו שמישהו יעץ לך לעשות כך מלכתחילה). אל תשכח להצטייד במקביל באישור משרד התחבורה - מדובר בחלק בטיחות.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

DSCN2667.jpgDSCN2670.jpgDSCN2671.jpg

 

סופו של דבר: הרכב תוקן וחזר לכביש בגדול (תרתי משמע). התודות לאיציק ראובני שעשה עבודה מקצועית ומהירה והוא גם איש שהיה לי נעים מאוד לעבוד מולו. כל מה שצריך זה לתאם איתו מראש...

כאמור לא הצלחתי להשיג קיט מלא לשיפוץ הבוסטר וכל הסימנים הראו שניסיון לקצר דרך ולחסוך לא יסתיים בטוב.

מצד שני לא ששתי להתקין בוסטר חדש לא מקורי וגם להשקיע בו 4,200 שקל לפני עבודה.

האפשרות השלישית שנבחרה היא לקנות בוסטר/משאבה מרכזית מקורי משופץ. מצאתי כזה שמתאים בול, פשוט להחליף אחד באחד. כמו שאפשר לראות בתמונה, שיפוץ בארה"ב זה שיפוץ, החלק נראה חדש לגמרי אבל אני יודע בביטחון שהוא מקורי מקדילק 1958. עלה אגב 425$ (שהם בישראלית 2,700 שקל) פלוס פיקדון שיוחזר כנגד הבוסטר שלי.

ראובני לא הסתבך עם ההשתלה שלו, על אותה תושבת ועם אותם החיבורים. הוא עובד מצוין והנסיעה הביתה הייתה עם תחושת ביטחון מלאה. אז אומנם הבוסטר המודרני נותן 1,400PSI לעומת שלי המקורי עם 1,000PSI, אבל לדעתי בהתחשב בשיקול שמירה על מקוריות הפשרה היא טובה.

 

להתראות בסוכות בפארק הלאומי :lol:

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

×
×
  • תוכן חדש...