Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 8 חודשים ו-30,000 ק"מ עם אלפא 147


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4522 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פקק המים שהתייבש ונקרע, החזיר את נשמתו לפני שנגעתי בכל הצנרת של המים, כחודשיים ו6000 ק"מ לפני החלפת הצנרת כולה.

 

רב החלקים שהחלפתי (אם לא כולם) הם החלקים המקוריים מהרגע שהרכב עזב את שערי המפעל (חוץ מטיימינג/בלמים/צמיגים), ואכן רכשתי את הרכב כנראה על ההקו שבו חלקם מתחיל לקרטע.

 

ואם תגיד לי שפקק מים יבש בטויטה שעברה 160,000 ק"מ לא יכול להתפוצץ - אז פה אני אסכים איתך, אגב, יומיים לפני המקרה עם הפקק מים, הרכב נסע מטבריה לנתבג"ב - חזור לטבריה - לים המלח דרך הבקעה - משם לירושלים לערב אצל חברים - חזור לים המלח - ומשם לטבריה דרך הבקעה.

 

ואם אתה תחליף את כל צינורת המים בגלל אחד שהזיע טיפה, אני אחליף את כולם אם לטעמי הבאנד שתופס אותו מהודק חזק מדיי וזה לא נעשה לפני חודש.

 

ולגבי זה שאני קונה רכבים משפץ ומוכר, עם הפיז'ו זה היה כי לקחתי ליסינג (והצטערתי על זה המון), עם האלפא אני מתכנן להשאר תקופה ארוכה. גם לא הייתי אומר משפץ, אבל מתחזק לא בתחזוקת שבר.

עריכה אחרונה על ידי yuraskor
  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

פקק מים זה לא פקק מתכת בתוך הבלוק?

 

משום מה בטויוטה לא שמעתי על מקרים כאלה ולא ראיתי הרבה רכבים מיצרן הזה עומדים עם מכסה פתוח בשוליים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם (נערך)

צביפר, אתה כמו בבדיחה עם הרוסי החדש שמזמין מרצדס בורדו ומתפלא שבורדו זה לא ירוק.

 

לגבי יפניות, פעם אחרונה שהחלפתי פקק מים היה ביפנית, דייהטסו, היינו טויוטה. תתפלא.

עריכה אחרונה על ידי RK

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

RK, רוסי חדש זה אחד שלא אכפת לו להוציא כל סכום כסף על משהו שהוא שמע שזה טוב ("נחשב"). דווקא בשרשור הזה לא אני אמור להזכיר לך בן אדם מסוג כזה.

 

ולגבי השקעה כזאת בדגם פשוט יחסית, נכון שאני לא מבין את זה כי הייתי מעדיף להשקיע בדגם חזק יותר (וגם לאלפא יש דגמים כאלה למרות שהייתי בוחר מותג אחר).

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני מניח שהבנת את כוונתי, לגבי הידע על פקק המים, זה בוודאי לא הזה שבבלוק. לגבי להוציא כסף, תאמין לי שאף אחד לא מוציא כסף על אלפא מהמניעים שציינת, זה בוודאי לא מספק את הסחורה - אף אחד לא חושב שזה עושה אותו יותר טוב, וזה גם לא שואו-אוף מי יודע מה. אז גם כאן ההשוואה שלך אינה במקומה.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

הפקק מים שאני מדבר עליו הוא גומיה שסותמת פתח שאין בו שימוש בדגם שלי.

אתה חושב שפקק המים - אם היה מדובר בפקק מים בבלוק היה עולה 177 שקלים? ולא גורם לנזק נוסף?

 

והאמת שראיתי לא מעט טויוטות, דווקא על כביש 6 שמחכות לגרר עם מכסה מנוע מורם (וזה קצת תמוהה לי, כי לדוד שלי הייתה אחת שהוא עבר איתה כמעט 250K והוא הוציא אותה חדשה מהסוכנות).

עריכה אחרונה על ידי yuraskor
פורסם (נערך)

אגב טויוטות, לדברי חבר, מתנדב במתנ"א, אוונסיסים הוצאו מאילת לחודשי הקיץ (הוחזרו לחורף), בדיוק מפאת התחממות מנועים.

עריכה אחרונה על ידי RK

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

יורקסור, תאמין לי שאני מבין ללבך ולא מנסה לעקוץ אותך. בגלל זה רשמתי שאחזקה/אמינות בודקים למשך כמה שנים כדי לעשות ממוצע.

גם אני שמתי פעם על רכב "ספורטיבי" מעל ל-20K ש"ח בשנה במסגרת יישור קו + שדרוג. מאז לא חזרתי על המנהג הזה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

יקר, נכון.

 

ישבתי ברכב הזה (ספציפית) בכמה הזדמניות, וכנראה שאני רגיל לרכב הרבה יותר ספרטני ממנו אבל לא נוח? הגזמה פראית, שמוכיחה שהתרגלת לטוב.

 

התנוחת ישיבה מעולה, הכסאות מחבקים אך לא מציקים, אני אהבתי, ממש.

 

הגאנטים? יקרים, ללא ספק, נותנים לרבב מראה קרבי, ככפה ליד אמר-וצדק.

 

כמות התיקונים, לדעתי זה הרבה מעבר לצורך, כיוון ששמעתי את הרעשים שבגינם הוכנס הרכב לטיפול יקר, בקלות אני אומר רוב בעלי הרכבים היו משלימים/מתעלמים/מתרגלים/חושבים שזה סטנדרטי, הבחור פה החליט שזה מציק לו והוא רוצה רכב פיקס בלי לעגל פינות, הוא נהנה מהתוצאה, זה מה שחשוב.

 

שמח שאתה מבסוט!

SCANSPEAK

פורסם

לא בא לי לחפש, אבל הדיון הזה מזכיר לי דיון כמעט זהה שהתנהל כאן לא מזמן עם אלפא מדגם אחר, אולי 156. וזה כמובן מציף את ההנחה המסתברת שמי שקונה אלפא משומשת ומתעקש לספר כאן על ההוצאות שהוציא בכדי להביא את האוטו למה שהוא רוצה לראות מהחלון ולהרגיש על הכביש, טוב יעשה אם ישקול שוב את הענין. אחרת מרבית הסיכויים שימצא עצמו עסוק בהסברים סיזיפיים, שענינם ההשקעות המסיביות האלו והאם הן תוצאה מתבקשת של אוטו חסר אמינות גנטית או סוג של אובססיה כזו שכמעט מכריחה להחליף כל מה שנתפס כלא יפה מספיק, או לא חדש מספיק.

פורסם (נערך)

אם אני לא טועה דובר שם על GT 3.2.

אני לא מתעקש לספר על ההוצאות, באתי להראות שקיפות מלאה על מה שעשיתי לרכב שלי (אני רוצה להגיד בוא נעזוב לרגע ונפריד בין מה שהיה חייב לעשות לבין מה שרציתי לעשות - אבל אנשים לא שמים לב להבדלים, וחבל).

 

להגיד לך את האמת? זו אובססיה אישית שלי, וגם אם הייתי קונה טויוטה לדוגמה, הייתי עושנה את אותו הדבר, אגב, אני זוכר שרשור על בחור עם מאזדה נדירה שעשה משהו דומה, ואני לא זוכר לרגע מישהו אומר לו משהו על זה שהרכב לא אמין או מוזנח (כנראה שהיחס לאלפא, והדעה הקדומה מנצחים).

 

ואתה צודק לגבי הסבר סזיפי, אכן קשה להפנות את תשומת לב האנשים להבדל הדק בין תיקונים שבוצעו מתוך הכרח, לבין תיקונים שבוצעו בגלל הפדנטיות שלי.

 

תסתכל על זה מנקודת מבט אובייקטיבית לרגע (אם כי אני בטוח שזה מאוד קשה לאור הסכום שהוצאתי), מצמד שסיים את חייב ב150,000 ק"מ - סביר או לא?

משולשים שהחלפתי ועולים בדיוק כמו כל המשלושלים שיש לרכבים אחרים (עם הבדלים מינוריים במחיר) סביר או לא?.

 

סט טיימינג כולל מותחנים ומשאבת מים ,עולה 1300 שקלים לדעתך יקר או לא?

 

בגדול, עד שלא אצרף את צילום החשבוניות, כך שניתן יהיה לראות שעלות החלפים לא שונה מהותית ממחיר החלפים לרכבים אחרים, יהיה ניתן לטעון שהרכב יקר לאחזקה - צילום אני אוסיף במהלך השבוע היות ואין לי גישה לסורק.

עריכה אחרונה על ידי yuraskor
פורסם

העימות שבין ה"הגיוניים" לאוהבים ימשך תמיד.

 

העיקר שאתה נהנה. נשמת אפו של הפורום הוא השיתוף. כל הכבוד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

רוב הכסף הלך על דברים לא נחוצים ולכן העלויות בפועל הן יקרות, אבל בערך חצי ממה שכתב פות"ש.

 

נכון שבכסף שהוא הוציא על תחזוקה + רכישה אפשר לקנות רכב משפחתי קטן בן 3, אבל אני מניח שהוא לא היה מקבל את אותה הנאה מנהיגה (בלשון המעטה).

 

תחביב זה תחביב ואי אפשר באמת למדוד אותו בכסף.

פורסם
העימות שבין ה"הגיוניים" לאוהבים ימשך תמיד.

תחביב זה תחביב ואי אפשר באמת למדוד אותו בכסף

:mm_yeah:

נכון שאפשר לשלב הגיון עם אהבה ותחביבים, אבל לדיון שמתנהל פה כבר אין משמעות.

הבחור שם כספו על הרכב מתוך רצון ואהבה, טוב לו עם זה וזה מה שחשוב.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

פותח השרשור יש לי שאלה, ולא בקטע שיפוטי או משהו חס וחלילה:

 

לא עברה לך המחשבה, במקום לקנות אלפא ותיקה יחסית, להשקיע בה הרבה מאוד כסף בתחזוקה(נכון, זאת תחזוקה מונעת,אבל זה לא משנה כי זאת עדיין תחזוקה בלבד), לקחת את כול הכסף הנ"ל ולקנות אלפא בסביבות ה-70-80 אלף שקל שתהיה חדשה יותר וככול הניראה לא תטרך את התחזוקה הנ"ל?

 

לי אין שמץ של מושג באלפות

 

האם זה בגלל שהאלפות הותיקות יותר, יותר מהנות מהאלפות החדשות?

האם זה פשוט תחביב לקחת רכב ישן ולהפוך אותו לרכב כמו חדש?


×
×
  • תוכן חדש...