Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי גיל "רכב אספנות", שירשור מאוחד


SLS
שימו לב! השרשור הזה בן 3249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגב, בארה"ב זה בדרך כלל 25 שנים

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חיפושית נהייתה להיט בגלל העיצוב שהיה מאד יוצא דופן וגם בגלל הקונטקסט התרבותי של VW באותה תקופה (שנות ה-60 וכו')

סוסיתא - חוץ מה"סברא" שיוצרו 40 ממנה והיא רכב ספורט נדיר, סוסיתא נאספת בעיקר בארץ - ובצדק, כחלק חשוב בתרבות המוטורית בישראל.

.

ובקשר לשאר הרכבים - ובכן - קוצרה של הרשימה שנתת פה מדגים את הפואנטה שלי - יש מעט מאד דגמי רכב שיש בכלל טעם לשמר. כל השאר משעממים וחסרי ייחוד. לדעתי אגב, מאזדה 121 תהיה פופולארית לאספנות בעיקר בארץ בגלל הדמיון שלה ל"בינבה" (לפחות לדעת הרבה אנשים שדיברתי איתם). לא יודע כמה הקטע היה קיים בארצות אחרות.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נתפס לפרטים שוליים, לא רלוונטיים למה שניסיתי לטעון...

 

ניסיתי לדמיין לעצמי את רחוב ילדותי, ואלה המכוניות ש"ראיתי".

קוצרה של הרשימה מעיד, לכל היותר, על אורך הרחוב :-o

עודד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הרכבים בעולם נאספים מטעמים נוסטלגיים. זה מהווה הטריגר עבור רוב האספנים ועבור רוב המבקרים בתערוכות.

 

כמי שחיי את התחום מגיל 23 ומשנת 87 אני חייב להגיד שבכל פעם שהוצג רכב שהזכיר לילד שגדל או לאבא שהזדקן את הילדות/עבר שלו זה עניין פי כמה מאשר עוד רכב ספורטיבי או עוד רכב נטול גג.

 

אבל המילים "יש עדיין את אותו הריח" ששמעתי מכל מי שהתרגש מהפיאט 850 שלי כאשר נזכר באבא, בסבא בשכן שלו - הכמות שנאמרו עברה פי כמה את המילים המתלהבות מהספיטפייר שקדם לה אצלי. אפילו ההרלד שהיה בה משהו משפחתי יותר מהספיטפייר הוציאה יותר רגשנות מהקהל.

 

לכן צריך להציל את כל הרכבים ה-"פושטים" שלכאורה אף אחד לא באמת מעריך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שזה תלוי גם באיך אתה מגדיר "אוסף".

כש"אספנים" מחזיקים רכבים בודדים מטעמי נוסטלגיה - זה לא כ"כ אוסף. אספנות, כתופעה רחבה, מושפעת מערך ונדירות הפריטים באוסף (ואני מכיר את התחום כי יש לי לפחות 3 אוספים שראויים לשמם). בד"כ באוסף יש גם כמה פריטים שנמצאים שם גם/רק מטעמי נוסטלגיה, אבל זה לא אמור להיות רוב האוסף.

 

אז מצד אחד אפשר להכנס שוב ל"רכב אספנות" זה רק סמנטיקה, אבל מצד שני אנשים פה דווקא כן מתייחסים לתופעת האספנות.

בקיצור - אספנות זה בכל מקרה לא.

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אוסף זה משהו שעושה לך טוב .

ע השים כשאתה אספן אתה הופך גם למומחה ורוצה את המיוחד והנדיר. רוב האספנים נשארים נאיביים ושמחים בחלקם.

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מצד אחד אפשר להכנס שוב ל"רכב אספנות" זה רק סמנטיקה, אבל מצד שני אנשים פה דווקא כן מתייחסים לתופעת האספנות.

בקיצור - אספנות זה בכל מקרה לא.

 

אהבתי. סוף סוף מישהו שיש לו מונופול על להגדיר לי מה אני צריך לאסוף ומה לא...

מישהו רוצה פיאט 133?.......

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אולי תעזור לשכנע את ועד המועדון על חשיבות שינוי הגיל ל-25 ?

 

המציע מבצע

לי 30 שנה מספקות.

אם אתה חבר מועדון, זכותך אף חובתך לנסות לשכנע את הועד..

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מיותר.

אין טעם "לבזבז" את מכסת השתדלנות הלא מאד גדולה שלנו על שינוי התקנות, שיועילו למתי מעט.

מכוניות שהגיעו לגיל 25 הן מחזה די נדיר, גם בארצנו, ואז או שמדובר בגרוטאות מקרטעות שאין לנו עיניין לראותן נושאות לוחית אספנות, או שמדובר במכוניות שמורות שפשוט צריכות "למשוך" עוד 5 שנים.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי רכבי אספנות בארץ למעט הנפוצים שבהם שזה החיפושיות ורכבי משפחה ישנים של סוברו.. הקטע של רכבי אספנות בישראל מזעזעים ולכן הינני מסכים עם דבריך :)

עריכה אחרונה על ידי DarkHorse
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי רכבי אספנות בארץ למעט הנפוצים שבהם שזה החיפושיות ורכבי משפחה ישנים של סוברו.. הקטע של רכבי אספנות בישראל מזעזעים ולכן הינני מסכים עם דבריך :)

 

עכשיו רק תגיד עם מי אתה מסכים...

a fairmount, a fairmont. my kingdom for a 2-door sedan V8 1978 fairmount!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המציע מבצע

לי 30 שנה מספקות.

אם אתה חבר מועדון, זכותך אף חובתך לנסות לשכנע את הועד..

 

אתה יודע שניסיתי ולא רק פעם אחת - הייתי אפילו חלק מועדה שנועדה לבחון כל מיני רעיונות.

אתה גם יודע שחלק מהעובדה שאני כבר לא חבר המועדון זה בגלל שנמאס לי לנסות :(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 3249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...