Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דואר ישראל - השרשור המאוחד והשלם לשבחים לחברת הדואר הישראלית


elians

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

2 ארגזים שנשלחו במשלוח ימי ב27.5 מישראל לארה"ב, הגיעו היום עד הבית.

6 ארגזים שנשלחו במשלוח ימי ב22.4 מישראל לארה"ב, אין שום עדכון ואין תזוזה מאז.. מאוד מקווה שלא הלכו לאיבוד :-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, שמעו סיפור :

הבן שלי (16) הזמין דבר מה ברשת.

הוזמן ב-SMS לדואר (לא לסניף ה"רגיל" שלנו אלא לסניף אחר בעיר. איני יודע מדוע).

הגיע (עם אמא שלו שתחייה) לדואר. אמרו לו - איפה ת.ז. - אמר - כרגע לא אצלי, אבל אני מופיע בספח ת.ז. אצל אמא.

טענו שלא יכולים לתת לו החבילה (ומה עם בני 16 שלא הוציאו עדיין ת.ז. ?).

אשתי התעקשה ודרשה לראות את מנהל הסניף. ואז... פתאום הכל בסדר, אבל... לא מוצאים את החבילה (לדעתי - עשו בכוונה).

אחרי שעזבו את הסניף - פתאום מקבל הבן טלפון שהנ"ל נמצאה, ושישלחו לו אותה ישירות הביתה (אשרי המאמין. אני לא !).

לדעתי אם הוא רוצה לקבל אותה - עדיף לו לגשת שוב לסניף ולא לסמוך על ניסים.

עריכה אחרונה על ידי חולגי

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הבנים שלי קיבל הודעה על חבילה שהגיעה ל"שופרסל אקספרס" הסמוך לדירה הקודמת (עברנו לפני כ-5 שנים).

 

ניגש לשם כעבור יומיים, התברר ששק דואר שלם שיועד ל"שופרסל אקספרס" בשכונה בה אנ גרים כעת הגיע לסניף האחר, והועבר חזרה ליעדו המקורי. מדובר במרחק של כ-10 דקות ברכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרים אישרו את הפרטת דואר ישראל

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את המתווה להפרטת הדואר, לפיו 40% מאחזקות המדינה יימכרו בשני שלבים. בשלב ראשון 20% מהמניות יימכרו למשקיע פרטי ובשלב השני 20% מניות נוספות יונפקו בבורסה לציבור.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5301986,00.html

 

מה לדעתכם המשמעות עבורנו?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרים אישרו את הפרטת דואר ישראל

ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה את המתווה להפרטת הדואר, לפיו 40% מאחזקות המדינה יימכרו בשני שלבים. בשלב ראשון 20% מהמניות יימכרו למשקיע פרטי ובשלב השני 20% מניות נוספות יונפקו בבורסה לציבור.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5301986,00.html

 

מה לדעתכם המשמעות עבורנו?

הדואר יעבור לבעלות סינית כמו תנובה ואז תתחילו לבכות למה דופקים אותנו.

רוב חברות הדואר מפסידות כסף.

הדואר האמריקאי בהפסדים של מיליארדים.

שאתם קונים מוצר מסין בדולר מחיר המשלוח מסובסד ע"י המדינה.

דואר פרטי זה לא דבר פרקטי.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דואר זה דבר מאוד פרקטי.

יש סניפים שיושבים על נדלן יקר, אפשר להעביר

תראה מה עשו בבזק ובתנובה שמכרו את הנדלן ומשכו מיליארדי שקלים דיבידנדים

יש פריסה רחבה עם רישיון של בנק.

 

אז נכון שחבילות היא פעילות הפסדית. אבל יש גם פעילויות אחרות.

 

Sent from ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם תחבורה ציבורית היא לא דבר כלכלי, ומסובסדת בכבדות ע"י המדינה.

כך גם השירות הרפואי, למרות מיסי הבריאות שאנו משלמים.

 

לא כל דבר צריך להיות רווחי וכלכלי, כאשר מדובר בשירות (די בסיסי, האמת) שמגיע לאזרח.

הדואר צריך להתייעל, מה זה להתייעל? אולי לסגור סניפים היושבים על נדל"ן יקר, אולי לבדוק את מצבת כוח האדם ומה הבכירים מרוויחים, אולי לבדוק את עלויות רכבי החברה, אולי להמשיך את מגמת החלוקה ללוקרים או לחנויות מכולת וכו'. אני לא יודע, אני לא כלכלן. אבל הדואר צריך בראש ובראשונה להתייעל. משם אפשר להמשיך הלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז סניפי הדואר יושבים על נדל"נ יקר. נמכור אותם ונפסיק לתת שירות לתושבי מרכזי הערים. רעיונות הזויים של בעלי אינטרסים.

 

כפי שכתב ירחמיאל - יש שירותים שהמדינה צריכה לממן מהמיסים שאנו משלמים, כיון שכלכלית הם לא יכולים להשיא רווחים למפעיליהם בלי לעשוק את הציבור. דואר הוא אחד מהם. אז אפשר בדרך של ניהול ממשלתי ואפשר בדרך של הפרטה וסבסוד. אני מעריך שהדרך השניה תהיה יותר מושחתת. אבל מישהו מאנ"ש ירוויח, ובגדול. וזו סיבה טובה לביצוע הפרטה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו הזוי, הזמנתי אוזניות BT של EDIFIER מהחנות הרישמית שלהם באליאקספרס במישלוח רגיל בחינם, ותיראו את המעקב :

 

2018-07-03 00:00



Rishon Letzion, Rishon Letzion, Due to its size or weight a notice was left and the item will be forwarded to the postal unit for delivery

 

2018-07-02 00:00

eCommerce Sorting Center, Modiin, Forwarded for processing

 

Origin : Singapore - Tracking consuming: 707 ms

2018-07-02 00:00

Arrival at Processing Center (Country code: IL)

 

2018-06-30 00:00

Despatched to overseas (Country code: IL)

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסירת דואר זה דבר מאוד לא רווחי.

 

א-ב-ל מסירת דואר זה נכס! לנכס הזה קוראים תנועת אנשים. לקוחות שבויים! אנשים שחייבים להגיע לסניף כדי לקבל את החבילה שלהם. ולאנשים האלו, בשיווק נכון, אפשר למכור מוצרים ושרותים נוספים, ומהם להרוויח היטב.

 

דוגמה דומה היא חנויות הנוחות שליד תחנות הדלק. כולנו חייבים לעצור לתדלק. למי שנכנס לתחנה אפשר למכור עוד כמה מוצרים (ושירותים) אולי במחיר קצת יותר גבוה ממחירם הרגיל (אבל בגלל הנוחות והזמינות, יקנו אותם) ולהרוויח יפה.

 

מה עושה דואר ישראל? מוסר את הנכס הזה, ועוד משלם על כך.

 

האם שופרסל יותר יעילה כלכלית במסירת חבילות מאשר דואר ישראל? ברור שלא, אבל שופרסל עושה חשבון נכון שחלק מהלקוחות שיכנסו לאסוף חבילה גם יקנו מספר פריטים (או קנייה שבועית) דוקא אצלם, ולא בסופר אחר.

 

אז בהתנהלות נכונה, הדואר היה צריך לנצל את הנכס הזה, או לפחות למכור אותו.

 

ברור שהפיכת הדואר לפרטי, מונע רווח ולא מונע טיב שירות (שהרי אם פרטי או לא, עדיין מונופול), יביא להתייעלות. "התייעלות" נשמע חיובי אבל זה שלילי עבור הלקוחות. סגירת סניפים בנדל"ן יקר (במרכז העיר) והעברה לסניפים רחוקים ונידחים, סגירת סניפים באיזורים נידחים ואיחודם לסניף "איזורי" רחוק, צמצום שעות פתיחה, צמצום כח אדם והורדת איכותו, וכו'.

 

בקיצור - אין סיבה להיות אופטימיים.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב , חלוקה של חבילות היא כנראה לא ריווחית , אבל אם במקום סניף שיושב במרכז העיר בבניין עצמאי, (ואני מכיר לפחות שניים כאלו ) יבנו בנין משרדים / מגורים שבכניסה יהיה סניף דואר. עדיין הדואר ירוויח או ממכירה של הנדל"ן וישאר עם סניף או מההשכרה של הנדלןאם במקום סניף גדול עם הרבה עמדות ימכרו , ויפתחו הרבה סניפים קטנים או יחלקו ליותר חנויות מכולת לחלק חבילות וישאירו פעילויות אחרות בסניפים אפשר להקטין אותם ועדיין לתת את אותו שירות. או אפילו שירות משופר.אולי המבוגרים כאן זוכרים , אבל פעם גם טלפוניה הייתה חלק מהדואר , ופיצלו לחברת תקשורת בזק , ואותה הפריטו ובהצלחה מרובה השירות כאשר הטלפוניה היתה בדואר היה זוועת עולם. היו צריכים להמתין שנים לקו טלפון לבית. (ההורים שלי קנו דירה רק בגלל שהיה בה קו טלפון , תוך החתמה של המוכר שהוא לא מודיע לדואר על המעבר )

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין "חלוקת חבילות" לבלדרות ישירה, שזו מ-א-ו-ד רווחית אם היא נעשית נכון.

מצד שני, לשלוח חבילה ארה"ב-ישראל בדואר אוויר עולה משהו כמו 20-40 דולר בממוצע, 80 אם שלחת חבילה ממש ממש גדולה.

בבלדרות ישירה זה 150 לחבילה הקטנה שעולה 20 בשירות דואר רשום רגיל, החבילה שעולה 80 בדואר הרשום תעלה מעל 300 בחברת שליחויות.

 

זה גם המחירים הגבוהים יותר שאפשר לגבות, וגם שאתה לא כזה כפוף להסכמי רשויות דואר בינלאומיות שמגבילות אותך.

זה כ"כ רווחי שציי המטוסים של חברות השליחויות הם מבין הגדולים בעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חלוקה חבילות היא לא רווחית, מדוע יש חברות פרטיות שעושות את השירות הזה?

כי את התשלום גובים בד"כ מהשולח.

במשלוח דואר פנים ארצי (כמותי) יש רווח, ולכן דואר ישראל הפסיד את השוק לחברות הפרטיות. כנ"ל במשלוח חבילות פנים ארצי, בו הדואר (שליחים) מתחרה בחברות השילוח הפרטיות, שנותנות בד"כ שירות אמין ומהיר יותר, אך יקר יותר.

 

במיליוני חבילות בדולר מסין אין רווח. הדואר כנראה מקבל פיצוי זעום כלשהו, אבל אחרי עלויות המיון, הובלה והפצה, אין רווח.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...