Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה באמת הביא לירידה הדרמטית בהרוגים בתאונות הדרכים?


איגוד המוסכים
שימו לב! השרשור הזה בן 4190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במילה אחת:

 

ESP

 

הרבה יותר מכך.

צעבר לשיפור בתשתיות ובמערך הפינוי והטיפול הרפואי, ולמרות ההדרדרות בהתנהגות הכביש של ישרלי המצוי, הייתי מציין את ה-EuroNCAP שהחל לפעול ב-1997 ודחף את היצרנים לשפר את מנגנוני הבטיחות ברכב, ואת הרשויות בעולם (בארץ) שאימצו תקני בטיחות הולכים ומחמירים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במילה אחת:

 

ESP

כבר התפרסמו נתונים לגבי התפלגות הסיבות לתאונות הדרכים? אם ESP הוא גורם מרכזי לירידה בהרוגים, הייתי מצפה שתהיה ירידה משמעותית במספר התאונות שנגרמו עקב איבוד שליטה, סטייה מנתיב וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהנתונים נכונים?, במספרים אפשר לשחק כדי שיראו מה שרוצים שיראו.

 

לדוגמה, פצועים קשה/אנוש שנפטרים בבית החולים ימים ואף שבועות אחרי התאונה עצמה אינם נכללים בסטטיסטיקה.

עובדים זרים ללא מעמד חוקי (לא חוקיים) נספרים רק בחלקם.

ומה דינו של האדם שקיבל התקף לה תו"כ נהיגה, איבד שליטה ונהרג?, מה דינם של הרוגים נוספים שקיפחו את חייהם באותה תאונה?

ומה דינם של עשרות האנשים בשנה שנשארים "צמחים" מתאונה ומוחזקים בחיים באמצעים מלאכותיים לחלוטין?

 

ואלו רק דרכים ספורות מעשרות הדרכים שסטטיסטיקאים מקצועיים משתמשים בהן ע"מ להתאים את הנתונים למה שמזמין המחקר מצפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי אמר שהנתונים נכונים?, במספרים אפשר לשחק כדי שיראו מה שרוצים שיראו.

 

לדוגמה, פצועים קשה/אנוש שנפטרים בבית החולים ימים ואף שבועות אחרי התאונה עצמה אינם נכללים בסטטיסטיקה.

עובדים זרים ללא מעמד חוקי (לא חוקיים) נספרים רק בחלקם.

ומה דינו של האדם שקיבל התקף לה תו"כ נהיגה, איבד שליטה ונהרג?, מה דינם של הרוגים נוספים שקיפחו את חייהם באותה תאונה?

ומה דינם של עשרות האנשים בשנה שנשארים "צמחים" מתאונה ומוחזקים בחיים באמצעים מלאכותיים לחלוטין?

 

ואלו רק דרכים ספורות מעשרות הדרכים שסטטיסטיקאים מקצועיים משתמשים בהן ע"מ להתאים את הנתונים למה שמזמין המחקר מצפה.

 

נו באמת.

 

מאז 2004 יש ירידה של מעל 50%!! במספר ההרוגים וזאת למרות עליה משמעותית במספר כלי הרכב (כך שההצלחה גדולה הרבה יותר ממה שמראים המספרים היבשים). יש גבול לעד כמה ניתן לשחק במספרים. נניח שלא סופרים כמה הרוגים (איך בדיוק אפשר לעשות את זה?), זה עדיין לא יביא לירידה מדהימה של 50% או משהו דומה.

 

כמו כן, לפי הגישה הקונספרטיבית שלך, למה לא שיחקו בנתונים עד היום? הרי כל שנה יש אינטרס למישהו לשחק בנתונים וליפות אותם ולא רק בשנת 2012....

 

בקיצור, אתה כותב שטויות, וזה די מעצבן כי מדובר בנושא רציני וחיי מאות אנשים ניצלו.

 

יש ירידה משמעותית אמיתית וזה נובע מכמה סיבות לרבות:

 

1. שיפור ניכר בתשתיות. אי אפשר להשוות את רמת הכבישים כיום לזו שלפני עשור.

2. שיפור ברמת הבטיחות של כלי הרכב. רכב סופר-מיני כיום יותר בטוח מרכב גדול של לפני עשור.

3. שיפור גדול ברמת רפואת החירום והפינוי. כיום רמת ההצלחה בהצלת חיים מרגע הפינוי היא גבוהה מאוד, כך שמי שמפונה כנראה שישרוד.

 

לצערי, אני לא יכול להגיד שהשיפור נובע איכשהו משינוי בתרבות הנהיגה שנותרה מחפירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה נתונים שאי אפשר להתווכח עליהם:

 

- כמות גדולה יותר של אנשים שמשתמשים בחגורת בטיחות, גם מאחורה.

- כריות אוויר ומכוניות יותר בטוחות באופן כללי.

- מצלמות רמזור (לא מהירות!). הן עוזרות גם בלהוריד כמה עשרות מתפרעים מהכביש כל שנה.

 

זה לא קשור ישירות לשום דבר, פשוט בכלליות העולם בטוח יותר ברכב ממה שהוא היה לפני עשור. אין כאן קשר למדינה הקטנה שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אילו חלק מהנתונים ששר התחבורה מסתמך עליהן:

http://www.cbs.gov.il/www/statistical/acci_122h.pdf

 

גרפים יפים ומצגות משכנעות, חושב שהם מדוייקים?, תגלול לסוף, בסעיף האחרון פתאום תגלה עוד 23 הרוגים ו-114 פצועים קשה שלא נכללו בסטטיסטיקה, לא טעות, השמטה מכוונת.

 

 

דוגמה אחת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ההשמטות עקביות הרי שהמגמה תשמר, גם אם המספרים מעט שונים.

לגבי אנשים שאבדו הכרה תוך נהיגה וגרמו תאונה - את זה אין דרך לגלות בלי נתיחות שלאחר המוות - שבארץ, ולא רק בארץ, הפכו נדירות ביותר - ובמקרים רבים גם נתיחה לא תגלה סיבת מוות לא חבלתית, או בגלל פגיעות חבלתיות שיסתירו מחלה קודמת, או בשל מחלות שכלל אינן ניתנות לגילוי בנתיחת גופה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אם אתה משמיט בכוונה חלק מהמספרים, הסטיטסטיקה שנשארת לך היא לא מדוייקת ושגוייה.

ב. לא מדובר פה בחלוקה יחסית מתמטית ככה שהמגמות יכולות להיות הפוכות לגמרי ממה שפורסם.

 

ומי אמר שההשמטות עיקביות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת.

 

בקיצור, אתה כותב שטויות, וזה די מעצבן כי מדובר בנושא רציני וחיי מאות אנשים ניצלו.

 

מדינת ישראל בהחלט משחקת עם נתוני ההרוגים.

פצוע שנפטר בבית החולים אחרי 30 יום אינו הרוג, הרוג בשטחים אינו נספר (זה הרי לא בישראל), ושאר מניפולציות שרק מורידות את הנתונים.

 

מעבר לכך, אי אפשר לקבל את הנתון בצורה אבסולוטית, אם כתוצאה מעלית הדלק ירדה הנסועה הכללית של כל רכבי הארץ ב 50% (סתם לדוגמא) אבל הירידה היא רק של 5% במספר ההרוגים, אתה עדיין חושב שזו הצלחה מסחררת?

 

דבר אחד בטוח הוא שהירידה בכמות ההרוגים לא באה כתוצאה מפעולה של אור ירוק, פעילות המשטרה או ההתקנה של מצלמות המהירות.

למרות שהנתונים לא בפני, אני גורס שיוקר המחיה בכללו, יוקר הדלק והמצב הכלכלי בארץ גרם לצמצום משמעותי בנסועה ומכאן חלק ניכר מהירידה בכמות ההרוגים.

 

ואחרי הכל, עדיין מדובר בנתון יפה מאוד שמי יתן וגם הוא רק ילך ויקטן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הירידה ההולכת וגדלה במספר ההרוגים נובעת בראש ובראשונה מכלי רכב בטוחים יותר פסיבית ואקטיבית.

כיום כמעט כל רכב מקבל כבר 5 כוכבי בטיחות בנוסף לשלל מערכות עזר שישמור את הנהג מלאבד שליטה גם תחת פרובוקציות ומכאן הירידה בהרוגים.

 

לא האכיפה המוגברת ובטח שלא אור ירוק תורמים לזה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4190 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...