Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן לא מחמם לאחר החלפת רדיאטור בפורד פיאסטה 2000


shlomi_e11
שימו לב! השרשור הזה בן 3938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

מדובר על פורד פיאסטה שנת 2000 מנוע 1.3 ידני

 

לפני כחודש הוחלף במוסך רדיאטור ותרמוסטט לרדיאטור ותרמו׳ חדשים כי הייתה בעיית חום מנוע בגלל רדיאטור סתום.

הבעיה היא שעכשיו שמתי לב שהמזגן לא מחמם- הוא עובד מצויין על קור ואוורור אבל הוא לא מחמם בכלל!

 

האם זה יכול להיות קשור להחלפת הרדיאטור או שזה בגלל בעיה אחרת? מה יכולה להיות הבעיה?

 

כי אני זוכר שלפני התיקון הוא עבד בסדר, ורק עכשיו ניסיתי אותו שוב על חום והוא ממש לא מחמם- יוצא סתם אוויר, גם כשהמנוע חם.

 

תודה

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיקרון זה לא אמור להיות קשור, אבל אולי ניתקו לך את החיבור לרדיאטור הפנימי מאיזה שהיא סיבה.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היות שראיתי שקנית את הרכב בסביביות יולי אוגוסט השנה ,אני מניח שלא יצא לך לנהוג ברכב בחורף.

 

ההקדמה משום שמערכת החימום בפיאסטה הנ"ל מתבצעת ע"י פתיחת של ברז כמו כל ברז שאתה מכיר רק בצורה אלקטרונית .

 

הברז הנ"ל סובל מבעיה של "התפסות" ולכן או שהוא במצב סגור אצלך או שטיפלו בזה ושמו ברז מכני כפי שיצא לי לראות בפיסטאה כזאת.

 

אם הברז קיים עליך לאתר את כניסת צינורות המים מתחת למכסה מתחת לגריל ברזל באזור של המגבים ולפתוח אותו חלקית או מלא בהתאם לרמת החום שאתה רוצה. אם לא אל תחפש את הברז בארץ יקר מאוד(כ 1 אלף ש"ח) לכן או שתנסה להזמיין מאיביי או תתקין ברז כזה בעלות

של כמה שקלים.

 

רשמת שהמזגן עבד לפני הטיפול ברדיאטור. אין קשר בין הקירור לחימום מערכות נפרדות .לכן המזגן יכול לעבוד והחימום לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Shahar0015- כשרשמתי כשהמזגן עבד התכוונתי שהחימום עבד.. אני זוכר שניסיתי את החימום והוא עבד לפני חודשיים בערך..

 

 

יכול להיות שזה פשוט התקלקל פתאום או שיש מצב ששכחו לחבר משהו במוסך? ואם כן אז למה הם צריכים בכלל לנתק אותו אם אין קשר בין החלפת הרדיאטור לחימום הרכב..?

 

תודה רבה

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

תקרא מה שרשמתי פה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3182133#post3182133

 

 

תבדוק ותחזור לעדכן

 

יניב

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את השרשור הקודם.. אצלי חום המנוע עולה בזמן כך שלא נראה לי שזו הבעיה.

 

מצ"ב תמונה של החלק העליון מתחת למכסה המנוע, מתחת לשמשה הקדמית...

איפה אני אמור לראות את הברז הזה ואיך אני בודק שהוא מחובר בכלל?

 

תודה

תמונה.jpg

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באדום סימנתי לך את איזור הברז

שני צינורות מכיוון תא המנוע, ושני צינורות כניסה ויציאה לכיוון הרדיאטור הפנימי בתוך תא הנוסעים.

בעיגול הסגול סימנתי את מכסה הגומי על חיבור החשמל לברז.

 

תוריד את הכיסוי ותוודא שהמחבר מחובר טוב.

ואז בצע את הבדיקה שאמרתי.

 

יניב

תמונה.jpg

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

פתחתי את המכסה כדי לבדוק את המנוע הקטן

 

1. ראיתי שהחוטים מחוברים טוב למנוע הקטן וגם הצינורות מים.

 

2. ניסיתי לבדוק כמו שרשמת.. הפעלתי אותו על חימום והוא לא השמיע נקישות או משהו בסגנון, פשוט כלום..

 

3. סימנתי בתמונה המצורפת את המנוע הקטן עם הצינורות המחוברים אליו, וכשנגעתי בצינורות שמחוברים אליו שמתי לב שהצינור הימני שיוצא מהברז לכיוון פנים הרכב קר (חץ כחול), ושאר הצינורות חמים (חיצים אדומים)

 

4. מה זה אומר? שהוא פשוט נתקע ולא מאפשר העברת מים חמים לתוך הרכב?

 

5. זה קצת לא מסתדר לי.. כי אם הוא תקוע אז גם הצינור השמאלי שיוצא ממנו אמור להיות קר (כי הוא יוצא מכיוון הרכב אל המנוע- ואיך הוא חימם את המים האלה בתוך הרכב?)

 

6. האם יכולה להיות אפשרות שהוא לא מקבל זרם בכלל? מסיבה כמו שריפת פיוז או משהו בסגנון? איך אני יודע מה הפיוז שלו?

והאם עדיף לפרק אותו ולבדוק אותו אם הוא נשרף- עם מכשיר מתאים?

 

7. האם זו יכולה להיות בעיה של רדיאטור החימום ברכב? אולי הוא סתום/לא מחובר מסיבה כלשהי? איפה נמצא רדיאטור החימום ברכב?

בחזית הרכב שלי יש רדיאטור של מערכת קירור המנוע חדש (הוחלף לפני שחודש), ולפניו (בקדמת הרכב) יש חלק גדול שנראה די דומה לרדיאטור הפנימי (זה נראה כאילו יש 2 רדיאטורים, אחד אחרי השני)

 

8. ראיתי באיביי ברז כזה בסביבות ה12-15 דולר לא כולל משלוח, ורשום שהם בכלל לא עושים משלוח לישראל אבל ניסיתי בכל זאת לשאול אותו אם הוא מוכן לשלוח את זה (אני קונה מלא דברים מאיביי שמגיעים בחבילות קטנות - אז אין סיבה שזה לא ייכנס באותה החבילה ושהמשלוח פתאום יעלה הרבה..)

http://www.ebay.com/itm/Heater-Control-Valve-Part-Car-FORD-FIESTA-PUMA-KA-/190594657825?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2c6053ae21#ht_4280wt_1270

 

http://www.ebay.com/itm/Heater-Control-Valve-FORD-FIESTA-PUMA-KA-TRANSIT-/250928689520?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3a6c83f170#ht_4065wt_1270

מנוע חימום.jpg

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שהברז שלך תקוע על סגור

 

בבדיקה אמרתי שתשים אותו באמצע, אז הוא יפתח ויסגר לסירוגין.

אם אתה שם אותו במצב מוחלט ( חום או קור ) תהיה נקישה אחת. ואז אתה צריך עוד מישהו לבדיקה.

זה פשוט אלקטרומגנט, תנסה לדפוק עליו, לפעמים הוא משתחרר.

 

חפש ברז כזה באנגליה, לא צריכה להיות בעייה.

הצינור שסימנת בחץ כחול הוא הכניסה מהברז לרדיאטור הפנימי - קר אומר שהברז סגור.

 

לגבי הרדיאטורים בחלק הקידמי, השני הוא של המזגן.

 

מאיפה אתה בארץ?

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי, אנסה לדפוק עליו קצת ולנסות את האפשרות של לשים אותו באמצע..

 

אני גר ליד אשדוד, שאלתי חנות חלפים על הברז הזה ואמרו לי שיש ספרדי ב220₪ או סיני יותר זול אבל לא מומלץ (מתקלקל מהר..)

שלומי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תוציא את התקע החשמלי של הברז .ותחבר במקומו מנורה ותסובב את כפתור .המנורה תדלק ותכבה לפי הסיבוב של הכפתור.מצב זה מצביע על ברז חיממום לא תקין...ניניו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום לכם, וסליחה על ההתפרצות לשרשור שלכם, אבל גם לי יש בעיה דומה בפיאסטה 98 1.25 שלי. לא משנה באיזה מצב מתג כיוון הטמפרטורה נמצא-אם על חום ואם על קור- תמיד יוצא אוויר חם. רק אם אני מדליק את המזגן- מתחיל לצאת קור, אבל רק משני הפתחים השמאלים שמול הנהג, בשניים הימניים של הנוסע עדיין ממשיל לצאת אוויר חם. כמו כן- המזגן עובד במיטבו שהרכב בניוטרל . בזמן נסיעה -אני מרגיש את המדחס פועל ולט פועל בתדירות גבוהה מאוד, וזה כמובן לא יעיל, ומחרפן אותי כל הניתוקים והחיבורים האלה.

חוצמיזה- האוטו פיקס.

הלכתי למוסך ולא מצאו כלום.

אשמח לשמוע רעיונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נשמע שהברז אצלך לא תקין.

תבדוק לפי ההוראות.

 

שנית, תבדוק אם המצמד של המדחס לא משוחרר.

 

יניב

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...