Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האגף הסגור , חלק מהמאמץ לשמור על הנפשות הרכות בפורום


ishpuz
שימו לב! השרשור הזה בן 3867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא להגזים.עוד יש כאלה בארץ.האוטו לא כזה שוס.נסעתי על בטות (וגם להורי היתה טרווי) והאוטו לא מדהים במיוחד.גם לא חזק בהיסטריה.זה כולה פיאט משנות ה70 עם שילדה ומנוע של......פיאט משנות ה70 -שמסתכלים עליו בצורה נוסטלגית,מה שמונע לזכור איך האוטו היה באמת.

מר תומר הדר (אם זהו אכן שמך האמיתי), הרשה לי קצת להעמיד לך בפרופורציות.

אני שמח שלהוריך הייתה טרווי, הם זכו לנהוג על מכונית משובחת לזמנה. לא חוכמה לקחת מכונית שהייתה מתקדמת לזמנה ולבחון אותה בסטנדרטים של היום. תשווה אותה למה שהיה אז בשוק.

וכאן אני מגיע למתקדמת לזמנה. פיאט משנות השבעים??? בוא נשב קצת על נתונים.

שלדה של פיאט משנות השבעים? הבטא יצאה לשוק בשנת 72. מה היה לפיאט להציע אז? הנעות אחוריות עם סרן חי או הנעה קדמית עם קפיץ עלים רוחבי מאחור. וללנצ'יה? 4 מתלי מקפירסון.

הלאה - לנצ'יה עם 4 בלמי דיסק, פיאט עם תופים מאחור.

הלאה - מנוע הדאבל קאמשפט הופיע בפיאט רק בדגמים הגדולים והמפוארים או הספורטיביים, בלנצ'יה בכולן (ועם יותר הספק לנפח).

הבטא היא הלנצ'יה הראשונה שתוכננה תחת כנפי פיאט, ועדיין ניכרות בה השפעות של לנצ'יה העצמאית - ובנוסף, פיאט כיצרן מיצבו את לנצ'יה לסגמנטים גבוהים יותר משל המכוניות הרגילות שלהם והדבר ניכר.

 

הבטא הייתה מכונית מאוד מתקדמת לזמנה וכך יש להתייחס אליה. אני מצר מאוד על כך שהיא לא עומדת בסטנדרטים המודרניים שלך 32 שנה אחרי שיצאה לשוק. אך יש לבחון אותה בקונטקסט של תקופה.

 

ולעניין מרתק הרבה יותר - 106 ראלי לוקחת 106GTI או לא?

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא להגזים.עוד יש כאלה בארץ.האוטו לא כזה שוס.נסעתי על בטות (וגם להורי היתה טרווי) והאוטו לא מדהים במיוחד.גם לא חזק בהיסטריה.זה כולה פיאט משנות ה70 עם שילדה ומנוע של......פיאט משנות ה70 -שמסתכלים עליו בצורה נוסטלגית,מה שמונע לזכור איך האוטו היה באמת.

מר תומר הדר (אם זהו אכן שמך האמיתי), הרשה לי קצת להעמיד לך בפרופורציות.

אני שמח שלהוריך הייתה טרווי, הם זכו לנהוג על מכונית משובחת לזמנה. לא חוכמה לקחת מכונית שהייתה מתקדמת לזמנה ולבחון אותה בסטנדרטים של היום. תשווה אותה למה שהיה אז בשוק.

וכאן אני מגיע למתקדמת לזמנה. פיאט משנות השבעים??? בוא נשב קצת על נתונים.

שלדה של פיאט משנות השבעים? הבטא יצאה לשוק בשנת 72. מה היה לפיאט להציע אז? הנעות אחוריות עם סרן חי או הנעה קדמית עם קפיץ עלים רוחבי מאחור. וללנצ'יה? 4 מתלי מקפירסון.

הלאה - לנצ'יה עם 4 בלמי דיסק, פיאט עם תופים מאחור.

הלאה - מנוע הדאבל קאמשפט הופיע בפיאט רק בדגמים הגדולים והמפוארים או הספורטיביים, בלנצ'יה בכולן (ועם יותר הספק לנפח).

הבטא היא הלנצ'יה הראשונה שתוכננה תחת כנפי פיאט, ועדיין ניכרות בה השפעות של לנצ'יה העצמאית - ובנוסף, פיאט כיצרן מיצבו את לנצ'יה לסגמנטים גבוהים יותר משל המכוניות הרגילות שלהם והדבר ניכר.

 

הבטא הייתה מכונית מאוד מתקדמת לזמנה וכך יש להתייחס אליה. אני מצר מאוד על כך שהיא לא עומדת בסטנדרטים המודרניים שלך 32 שנה אחרי שיצאה לשוק. אך יש לבחון אותה בקונטקסט של תקופה.

 

ולעניין מרתק הרבה יותר - 106 ראלי לוקחת 106GTI או לא?

:wink:

 

אישפוז הנכבד.

 

איזה מין שם זה אישפוז?!? האם זה שמך האמיתי? ? ? ?

 

הרשה לי לספר לך שהפעם האחרונה שנסעתי על בטה היתה לפני כחודשיים.הבעלים ,בחור (נאה ) בשם עידן הגיע אלי בבטה בצבע לבן חלודה.

 

ברגע שפתח את הדלת (חורקת) כבר אירעה ברכב שריפה (קטנה).רצתי אל הרכב עם מטף אך מקור השריפה הסתבר כחצי קופסה "נלסון" שהבעלים עישן בדרך (ואני חשבתי שרק תימנים בני 70 מעשנים נלסון).

לאחר שהבאתי לו את הספרות הטכנית שדרש (ועשיתי לו קפה) הנ"ל עשה לי סיבוב על הבטה שלו (נסענו מהמשרד שלי אל החניה שלי-מרחק 30 מטרים)-הסיבוב,יש לציין,היה מרתק.

בהיירפין בסגנון סילברסטון (אשר מופיע גם בביצות קאמברשייר ווסטון גלוסטרשייר אשר בחבל הייסטינגס שבבריטניה) שיוצא מהמשרד שלי, 4 צמיגי ה"פג תוקף" אחזו את הכביש בנחישות ראויה לציון ואני חשבתי לי על מתלי המקפארסון המתוחכמים (שלושה עובדים,אחד בפנסיה).בנקודת הבלימה (late left foot braking foot) הבעלים עמד על הדוושה בצורה מעוררת השתאות-מה שגרם לי להבין (ישר) שהרכב מצוייד בארבעה בלמי דיסק (קליפר קידמי ימין תפוס).

 

כל זאת עד לשלט הגדול של "לנצ'יה" שיש לנו בכניסה.

 

במזל לא נכנסנו בשלט.(כנף ימין התנתקה)

 

הבעלים (עידן. נאה. שחום.אך נשוי) שאל אם הוא יכול לקחת את השלט הביתה ולתלות אותו על גג הבית או לפחות לקנות את אחת מהחולצות המצ'וקמקות תוצרת הארץ שאנחנו מוכרים לאלפיסטים שרופים במאות שקלים כי יש על זה לוגו של אלפא -אבל לא היה,אז הוא החליט לעשות קעקוע . ...

הסברתי לו שמפסיקים את היבוא של לנצ'יה (ואולי גם הייצור) בקרוב והוא ייתקע עם קעקוע שברמת העיקרון שווה ערך לקעקוע של פול יאנג-כלומר,פאסה. עידן (נאה, שחום) אמר שזה בסדר-כל עוד הY10 שועטת ברחובות תל אביב וכל עוד אין לו נושאים רציניים כמו פרנסה או לימודים להתעסק איתם,הוא יהיה גאה בהיותו בעל רכב איטלקי- וזה מה שחשוב.לפחות כשאישתו תשאל אותו מה זה,הוא יסביר לה שפעם לא היו לו חיים.

 

הבטתי בעידן (נאה, שחום) במבט של חמלה שאני שומר ללקוחות שלי שנוסעים על תמה אוטומטית והינהנתי בהבנה.

 

אם כבר,אז כבר.

 

מלא הערכה והתפעלות מהבטה (שהזכירה לי את הטרוי של הורי-שלצערי לא נסעתי בה הרבה כי הורי החזיקו אותה פרק זמן קצר במהלכו חשבון הבנק שלהם הוענש וביתו של בעל מוסך "הכוכב" בחיפה הצמיח ג'אקוזי),המשכתי עם עידן (שחום,נאה,נשוי) לכיוון הלנצ'יה שלי.

 

(אני עושה הפסקה-שם מוזיקה של "שנות הקסם".בוהה כמו דביל בקיר ונותן למחשבות שלי לדבר)

 

"באותם רגעים,עידן נראה לי קרוב כמו שמעולם לא היה.הידיעה שלשנינו יש לנצ'יה קירבה ביננו .אין דבר יותר מהנה מלעצור ברמזור ליד בעל לנצ'יה אחר (לרוב קאפה)-לצפצף לו ציפצוף ידידותי ולא להבין למה הוא לא מגיב-כי הוא משום מה לא ממש מעוניין לדעת שלמי שעומד לידו ברמזור יש לנצ'יה -כי זה מעניין לו את התחת....עידן חייך אלי חיוך קורן,הדליק "נלסון" ופלט -"שיט.הולך לי אלטרנטור".חייכתי אליו בחזרה.מעולם לא הרגשתי כזאת משיכה לגבר.דימיינתי את עידן נוהג ערום בלנצ'יה.....

 

(סוף "רגעי שנות הקסם").

 

לאחר מכן,עברנו את שורות הפיאטים ועידן פלט - "זבל".הינהנתי לאות הסכמה.אכן זבל.אל לנו לשכוח שלנצ'יה יצאו כבר בשנות השלושים עם שילדת המונו COCK הראשונה-מה שלחלוטין נותן להם תירוצים לייצר אחרי 50 שנה חרא של מכוניות ןמעניק לחובבי רכב שעות של נושאים לשיחה.חייכתי אל עידן בהבנה (עדיין דימיינתי אותו ערום) ושקעתי אל תוך כיסא הפאק-איט הנוח של הבטה.

 

במזל הגענו אל המכונית שלי (40 מטר נסיעה).עידן נראה מותש.גם אני.ציינתי באוזנין שלפיאטים היה קפיץ עלים רוחבי ואילו ללנצ'יה מיתלי מקפארסון.עידן הביט בי במבט מלא חמלה ואמר שאין לי חיים.

 

לאחר מכן,הנעתי את הלנצ'יה שלי (מנוע סינגל קאם של פיאט,מרכב של פיאט,נהג עובד פיאט) ,האזנתי לרעש (לא היה) וחשבתי לי על פילים ....

 

ואתה-אישפוז הנכבד- בן כמה אתה בכלל??? 20??22?? עוד ילד שזקוק לשיזוף וניתוק לשעה מהמחשב?????? זה שאבא שלך קנה לך אוטו לא אומר שאתה צריך לבנות סביב זה חיים!!!!!!!! יא.....בתול!!!!!!!!!

 

 

 

 

נ"ב: ראלי לוקחת.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שקיבלתי את תוצאת הפסיכומטרי שלי וחלום חיי של להכנס לרפואה נופץ לנגד עיני ובכיתי שעתיים , היה מצחיק ביותר לקרוא את דבריו של תומר הדר .

תודה לך על רגע צחוק קטן תומר !

ועכשיו בחזרה לבכי .

8)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שקיבלתי את תוצאת הפסיכומטרי שלי וחלום חיי של להכנס לרפואה נופץ לנגד עיני ובכיתי שעתיים , היה מצחיק ביותר לקרוא את דבריו של תומר הדר .

תודה לך על רגע צחוק קטן תומר !

ועכשיו בחזרה לבכי .

 

אז תנסע ללמוד רפואה בחו"ל ותגשים את חלום חייך :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצתי אל הרכב עם מטף אך מקור השריפה הסתבר כחצי קופסה "נלסון" שהבעלים עישן בדרך (ואני חשבתי שרק תימנים בני 70 מעשנים נלסון).

אתה קורא לגרייס ג'ונס "תימני בן 70" ?

אני אספר להאלי ברי...

P1010001.jpg

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכאן אני מגיע למתקדמת לזמנה. פיאט משנות השבעים??? בוא נשב קצת על נתונים.

שלדה של פיאט משנות השבעים? הבטא יצאה לשוק בשנת 72. מה היה לפיאט להציע אז?

הנעות אחוריות עם סרן חי או הנעה קדמית עם קפיץ עלים רוחבי מאחור. וללנצ'יה? 4 מתלי מקפירסון.

נא לדייק בפרטים. פיאט עברה להנעה קדמית רק משיקולי עלות. לפיאטים ולאלפות

עם הנעה אחורית אחיזה ויכולת עדיפים. לאלפא לקח עוד הרבה זמן (ופשיטת רגל)

להכנע ולעבור להנעה קדמית. BMW למשל, נשארים נאמנים להנע(א)ה אחורית, ולא

בגלל "העדר חדשנות".

קפיץ עלים רוחבי היה בדגמים זולים כמו ה- 128, שלא היו בקטגוריה של הלנצ'יה.

ל-124, בכל דגמיה היה סרן אחורי חי ומתלה קדמי "עצמות עצה כפולות" שהוא טוב

יותר מהמקפרסון (שיתרונו העיקרי הוא המחיר). ואגב, מתלי מקפרסון היו באותה ה- 128

לפני שנולדה הבטא (אמרנו שיקולי עלות?).

 

הלאה - לנצ'יה עם 4 בלמי דיסק, פיאט עם תופים מאחור.

שוב, 124 בעלת דיסקים בכל הגלגלים, ובכל הדגמים מאז הצגתה ב- 66. כך גם

ב- 132 בדגמים הראשונים.

 

הלאה - מנוע הדאבל קאמשפט הופיע בפיאט רק בדגמים הגדולים והמפוארים או הספורטיביים, בלנצ'יה בכולן (ועם יותר הספק לנפח).

מנוע ה- TC נולד ב-124 ובגרסתו ב- 1438 סמ"ק נמכר בכמליון 124

סדאן, שלא היו גדולות, מפוארות או ספורטיביות. רק שווקים מפגרים (כשלנו) זכו לדגם

ה- 1197 המיושן.

הבטא היא הלנצ'יה הראשונה שתוכננה תחת כנפי פיאט, ועדיין ניכרות בה השפעות של לנצ'יה העצמאית - ובנוסף, פיאט כיצרן מיצבו את לנצ'יה לסגמנטים גבוהים יותר משל המכוניות הרגילות שלהם והדבר ניכר.

אתה מתחיל להתקרב... הלנצ'יה היא מותג של חברת פיאט הממוצב עד היום לשוק היוקרתי

יותר. אבל היא עדיין "רק" פיאט. כמו שהיום גם אלפא רומיאו ... וזו לא השמצה -

זה כבוד להיות שייך למשפחת הפיאט. :p

אגב, הדלתא, פריזמה והאוטובינקי (ששווק גם בשם לנצ'יה) לא היו "סגמנטים גבוהים".

 

אגב, "רגע של איטלקית" - Lancia מבטא האיטלקי לנצ'ה.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצתי אל הרכב עם מטף אך מקור השריפה הסתבר כחצי קופסה "נלסון" שהבעלים עישן בדרך (ואני חשבתי שרק תימנים בני 70 מעשנים נלסון).

אתה קורא לגרייס ג'ונס "תימני בן 70" ?

אני אספר להאלי ברי...

 

אגב , מישהו זוכר גרסת הפרסומת שרצה ב"מה יש" ? - ראיתי גבר מדליק , שרגא... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שקיבלתי את תוצאת הפסיכומטרי שלי וחלום חיי של להכנס לרפואה נופץ לנגד עיני ובכיתי שעתיים , היה מצחיק ביותר לקרוא את דבריו של תומר הדר .

תודה לך על רגע צחוק קטן תומר !

ועכשיו בחזרה לבכי .

 

אז תנסע ללמוד רפואה בחו"ל ותגשים את חלום חייך :)

 

לא מדוייק.היום יש אבחנה מאוד ברורה בכל מקומות העבודה בין לימודים בישראל (אונ' ת"א) לבין לימודים בחו"ל.היום בוגר ארכיטקטורה או רפואה שלמד בחו"ל נחשב נחות בהשוואה לעמיתו הישראלי בגלל סטנדרט הקבלה הנמוך בחו"ל.

 

לגבי התרופות- עידן מקבל "נלסון" 5 פעמים בשעה. אני על פרוטאינים.

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר שקיבלתי את תוצאת הפסיכומטרי שלי וחלום חיי של להכנס לרפואה נופץ לנגד עיני ובכיתי שעתיים , היה מצחיק ביותר לקרוא את דבריו של תומר הדר .

תודה לך על רגע צחוק קטן תומר !

ועכשיו בחזרה לבכי .

 

אז תנסע ללמוד רפואה בחו"ל ותגשים את חלום חייך :)

 

לא מדוייק.היום יש אבחנה מאוד ברורה בכל מקומות העבודה בין לימודים בישראל (אונ' ת"א) לבין לימודים בחו"ל.היום בוגר ארכיטקטורה או רפואה שלמד בחו"ל נחשב נחות בהשוואה לעמיתו הישראלי בגלל סטנדרט הקבלה הנמוך בחו"ל.

ג'ונסון, יש לך טעות.

 

רופאים שעברו את בחינת ההסמכה של הר"י, לא מעניין אף אחד איפה הם למדו רפואה.

 

הם אפילו עושים את הסטאז' שלהם פה בארץ בבתי החולים.

 

סטנדרט הקבלה הנמוך לא משקף את רמת הבוגרים של בתי הספר בחו"ל בגלל שמעיפים על השנה הראשונה חצי מהתלמידים, ובשנה השנייה עוד חצי, ובשלישית וכך הלאה.....

 

זאת הדרך שלהם לעשות כסף תוך כדי שמירה על רמה גבוהה של בוגרים בניגוד לארץ שמי שהתקבל לבי"ס לרפואה ועבר שנה ראשונה ושניה משתדלים לתת לו לסי את הלימודים שלו (בהנחה שהוא לא נפל טוטאלי).

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנעארף? זה לא נושא שאני מבין בו.אח של חברה שלי רופא ולטענתו זה המצב....

 

 

הרשה לי לסיים את הויכוח במשפט הסגירה האופייני ,שורת המחץ השוסית (לגילאי 16) שאימצנו בחום אשר סוגרת כל ויכוח לפני שיתחיל לגדול-

 

אה....

 

אז מה?!? אתה בתול!!!!!

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להבהיר את עניין הפרוטאינים

 

 

אני שותה זרע.

 

 

 

 

 

 

 

 

סתם סתם....

 

כשהתחלתי להתאמן היתי 68 קילו.היום אני 76-5.אני רוצה 78.אז אני אוכל דברים שעשירים בחלבון-חזה עוף,טונה וכיוב...

 

היתי שם תמונה בלי חולצה כמו כולם,אבל יש גבול...

 

 

וחוץ מזה - אדון שמר הנכבד:

 

 

אה...

 

 

אז מה????

 

אתה בתול!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

זהו....סתמתי לך את הפה ....

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...