Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

erezfed

פרויקט - החלפת רדיאטור חימום לאודי 80 אוטו' שנת 95

שימו לב! השרשור הזה בן 3850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

*נא לא להגיב עד גמר סיום העלאת הפרויקט , תודה*

 

שלום חבר'ה, במסגרת התוכנית "נשבר לי לנסוע באישון ליל כשקופאות לי הביצ%$%#" , החלטתי שהגיע הזמן להחליף את רדיאטור החימום הסורר וה(כנראה) נוזל. מאז ומעולם (כשהרכב אצלי) הרדיאטור הנ"ל היה מנותק, כנראה הבעלים הקודם החליט לחסוך ופשוט לנתקו. בתור איש שמת על חום ושונא שונא שונא קור, החלפה זו היא הכרחית עבורי.

 

עלי לציין שבפירוק שאני ביצעתי, נעזרתי בפרויקט המצולם הנ"ל, אך מכיוון שהוא אינו מקיף מספיק לדעתי, ואינו בעברית, החלטתי להעלות את שלי לכאן (בכ"ז , גנבתי משם איזו תמונה שהיתה חסרה לי :wink:).

 

אציין כי בהסברי אני מניח שהקורא בעל ידע וחוש טכני, איני מתכוון לפרט גדלי מפתחות/בוקסות, אחסוך מראש הסברים מיותרים לדעתי כמו כיצד לפרק את הרדיו ברכב (למשל) ואכתוב פשוט "פרק את הרדיו", מי שאינו יודע להוציא את הרדיו מרכבו, לא כדאי שיפרק רכב ברמה כזו.

 

בתמונות סימנתי את הברגים שיש לפרק, והתמונות מסודרות כמובן בסדר הפירוק שנעשה על ידי.

 

אז... נתחיל?

 

הרכב: אאודי 80 שנת 95 אוטומטי, מנוע 2 ליטר הזרקה חד נקודתית.

הכלים: סט בוקסות וראטצ'ט במידות הקטנות(7mm to 13mm) , מברגים שונים, מפתחות פתוחים ושאר כלים בסיסיים.

ההשתלה: רדיאטור חימום פנימי , מק"ט 893819031D , מתאים גם לסיאט/גולף/פאסאט מאותם שנים (בחלק מהדגמים).

 

יש לנתק את המצבר לפני תחילת העבודה !

 

1. נתחיל בפירוק תא הכפפות. 4 ברגים בצידי התא, לאחר הסרתם נדחוף בעדינות את התא שמאלה, ונוציא קודם את חלקו הימני, שקצת יותר גמיש לדחיפות וכיפופים.

attachment.php?attachmentid=186721&stc=1&d=1264680222

 

זהירות לא לאבד את הפלסטיקים הללו.

attachment.php?attachmentid=186722&stc=1&d=1264680222

 

2. נפרק את תא האחסון השוכן מתחת להגה, למרגלות הנהג. יש לשים לב שלאחר הפירוק, כל התא יוצא בשליפה לכיוון מושב הנהג.

attachment.php?attachmentid=186723&stc=1&d=1264680431

 

3. הקפצה קטנה עם מברג שטוח דק, והפלסטיק המסתיר את הבורג של דיפון ידית בלם היד יוצא, הוצאת המאפרה האחורית תגלה את הבורג השני. דיפון זה לא הוצא במלואו, כי ידית בלם היד מפריעה, אך ניתן לדחוף את הדיפון אחורה ולמעלה, כך שלא יפריע להוציא את דיפון הפלסטיק המקיף את ידית ההילוכים.

attachment.php?attachmentid=186724&stc=1&d=1264680659

 

attachment.php?attachmentid=186725&stc=1&d=1264680659

 

4. עוברים לקונסולה המרכזית. יש לפרק את התריס מיזוג השמאלי וכן את הימני (האמצעי יכול להשאר), יש לפרק בורג קטן בתא שמימין לכפתור ה- HAZARD , וכן להוציא את הכפתורים הללו ואת הרדיו.

attachment.php?attachmentid=186734&stc=1&d=1264683833

 

5. כעת, נוריד את כפתורי השליטה במיזוג ע"י שליפה עדינה, ונוריד את הפאנל של המזגן ע"י פירוק שני הברגים שהוסתרו ע"י כפתורי המזגן

attachment.php?attachmentid=186726&stc=1&d=1264683967

 

6. נשחרר את עיגון המאפרה וכן את עיגון יחידת השליטה במיזוג

attachment.php?attachmentid=186727&stc=1&d=1264683967

1.jpg

1x.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5x.jpg

7.jpg

5.jpg


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

7. על מנת להוציא לגמרי את יחידת השליטה במזגן, יש לפרק 2 חיבורי חשמל בחלקה האחורי, וכן את הכבלים המחוברים אליה.

attachment.php?attachmentid=186738&stc=1&d=1264684314

 

8. כעת, אנו במרחק 4 ברגים מהוצאת הקונסולה המרכזית לגמרי

attachment.php?attachmentid=186739&stc=1&d=1264684314

9. עוברים להגה, 2 ברגים קטנים בתחתיתו, וכיסוי הפלסטיק העליון יורד. (הכיסוי התחתון יורד רק לאחר פירוק ההגה)

attachment.php?attachmentid=186740&stc=1&d=1264684314

 

10. פירוק במחברים החשמליים של הצופר ושל כרית האויר

attachment.php?attachmentid=186741&stc=1&d=1264684314

 

11. עם מפתח אלן נפרק את כרית האויר מההגה , 2 ברגים במיקום סימטרי בשני צידי ההגה, כמו בתמונה

attachment.php?attachmentid=186742&stc=1&d=1264684314

 

attachment.php?attachmentid=186743&stc=1&d=1264684314

 

13. נסיר בזהירות את כרית האויר, ונגיע לבורג שמשחרר את ההגה ממקומו

attachment.php?attachmentid=186744&stc=1&d=1264684314

 

attachment.php?attachmentid=186745&stc=1&d=1264684314

7xx.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

15. לאחר הורדת ההגה, ניתן להוריד את כיסוי ההגה התחתון, ולחשוף את ידיות ההפעלה. עם מפתח אלן נשחרר את העיגון של הידיות ממוט ההגה

attachment.php?attachmentid=186757&stc=1&d=1264685108

 

attachment.php?attachmentid=186758&stc=1&d=1264685108

 

16. ע"י פירוק 2 הברגים המסומנים, אפשר להוציא את לוח השעונים מתושבתו

attachment.php?attachmentid=186759&stc=1&d=1264685108

 

17. בחיבורי לוח השעונים יש טריק נחמד, מושכים החוצה את הפלסטיק המעגן (הסגול), והמחבר כולו יוצא בקלות והופ לוח השעונים בחוץ.

attachment.php?attachmentid=186760&stc=1&d=1264685108

 

18. כמה שאני חתיך כשאני עובד :oops:

attachment.php?attachmentid=186761&stc=1&d=1264685108

 

19. על מנת לשלוף את הדש-בורד עם תעלות המיזוג מחוברות אליו, נפתח את הבורג שהסתתר מאחורי הקונסולה המרכזית

attachment.php?attachmentid=186762&stc=1&d=1264685108

 

20. נפרק את 8 הברגים שמעגנים את הדש-בורד למקומו, שניים מתגלים כשפותחים את הדלת, ושניים מתחת לקונסולה המרכזית (ו-4 נוספים סימטריים במיקומם, רק בצידו השני של הרכב)

attachment.php?attachmentid=186767&stc=1&d=1264685108

 

attachment.php?attachmentid=186768&stc=1&d=1264685108

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

19x.jpg

20.jpg

21.jpg


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

21. העפנו את הדש-בורד, מה עוד נשאר? אהה כן, המאפרה עוד כאן.

attachment.php?attachmentid=186769&stc=1&d=1264685917

 

22. ניתן לפרק את המאפרה בלבד, אבל אם היא יכולה לעוף עם מסגרת המתכת שבכל מקרה מפריעה לנו, אז למה לא? 2 ברגים סימטריים (אחד בכל צד) והיא בחוץ

attachment.php?attachmentid=186770&stc=1&d=1264685917

 

23. השלב הבא הוא להוציא את תעלות האוורור של הרגליים, קודם נשלוף את התעלות המובילות אויר אל רגלי הנוסעים מאחור

attachment.php?attachmentid=186771&stc=1&d=1264685917

 

24. כעת, נוציא את הבורג היחיד שמחזיק את תעלות הרגליים למקום, אולי בגלל שהוא יחיד הוא כ"כ מוסתר

attachment.php?attachmentid=186772&stc=1&d=1264685917

 

25. נפרק את השרוול המוביל הקטן המקשר בין תעלות הרגליים לבין היחידה המרכזית, אותה אנו מעוניינים להוציא

attachment.php?attachmentid=186773&stc=1&d=1264685917

 

26. ישנם 6 קליפסים שמחברים את היחידה המרכזית אל יחידת המיזוג המכילה את המאייד, 2 מקדימה, 2 מאחורה אחד מלמעלה ואחד מלמטה (בתמונה רואים את השניים הקדמיים). ניתן לפרק (ולהחזיר) את כולם למעט ה-2 שנמצאים מאחורה, הם "יקפצו" כבר לבד כשננענע את היחידה המרכזית, והם לא יחזרו בהרכבה (אלא אם כן יש למישהו ידיים בעובי של עפרון), אל דאגה, הם לא פוגמים באטימה וביציבות היחידה באופן משמעותי.

attachment.php?attachmentid=186774&stc=1&d=1264685917

 

27. יוצאים החוצה, בתא המנוע נשחרר את 2 הברגים המעגנים את היחידה המרכזית למקומה

attachment.php?attachmentid=186775&stc=1&d=1264685917

 

28. קצת נענועים, קצת טלטולים, המון סיגריות עצבים וקללות, והופ היחידה המרכזים המכילה את רדיאטור החימום בחוץ!

attachment.php?attachmentid=186776&stc=1&d=1264685917

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, רדיאטור החימום בחוץ,

attachment.php?attachmentid=186777&stc=1&d=1264686511

 

כדאי מאוד להעביר נקיון יסודי באיזור שנגלה לנו, כמו גם קצת סדר בחוטים ותיקונים שונים...

attachment.php?attachmentid=186778&stc=1&d=1264686511

 

גם ליחידה המרכזית לא יזיק שיפוץ קטן, בדמות נקיון יסודי ושיפוץ תריסי המיזוג, שבחלוף השנים איבדו את הספוג העוטף אותם

attachment.php?attachmentid=186779&stc=1&d=1264686511

 

attachment.php?attachmentid=186780&stc=1&d=1264686511

 

 

ההרכבה: אותו הדבר, רק בסדר הפוך :lol:

 

נותר לי רק לחבר את הרדיאטור למערכת (אני ממתין לצינור דו-קטרי מיוחד שיגיע) , הפרסטון כבר מוכן.

 

זמן פירוק: כ- 3 שעות

זמן הרכבה: יומיים לפדאנט כמוני :lol: , אבל הרכבה נטו ללא תיקונים וכו' אני מעריך בכ- 4 שעות.

 

*תודה ל- aviparts על אספקת הרדיאטור החדש במהירות.

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!!

 

צריך הרבה אומץ בשביל פרוייקט כזה.


אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חושב שצריך הרבה אומץ לפרק חצי אוטו.

כול הכבוד המשך כך!

 

בברכה טל


צרפתיה היא כמו אישה, אתה מוציא כרטיס אשראי רק בשבילה:brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall: :brickwall:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שמע ארז!! יצאת תותח!:lol: נראה ממש מקצועי והפירוט לקוראים! בראבו!

 

תרשה לי רק למסור החלמה מהירה לא*כ*ם שלך! ותזהר עכשיו לא לחמם יותר מדי, קראתי פעם שגם מעל 40 מעלות זה עושה נזק:onfire:- לצומת לבך :viking:


אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פרוייקט מושקע. גם אני חושב שצריך המון ביצים בשביל לפרק רכב כמה כזו. ח"ח!

 

אגב, אני משתמש בחימום רק לעיתים כדי להפשיר אדים (כי לפעמים אני מפשיר אותם עם קירור). אף פעם לא הפעלתי את החימום כי היה לי קר (אפילו בחורף בלילה אני בד"כ עם חלון קצת פתוח).

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה פרוייקט תודה רבה:-o

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד.


HONDA CIVIC LS

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חבר'ה, התגובות שלכם מחממות את הלב, ובקרוב יחומם שאר הגוף, לרבות הבי&^%% :wink:


עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שראיתי את כל זה אני מבין למה בעל הרכב הקודם העדיף לנתק אותו וזהו.

 

לא יאומן!


כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שהייתי מפרק את הדשבורד , אני לא יודע אם היה לי קריז להרכיב , הייתי נוסע ככה ...


על החוק להיות אדפטיבי בהתאם לרוח הזמנים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד ארז על העבודה היסודית ולא פחות על התיעוד המדויק של התהליך ...

 

שמחנו לעזור ....

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...