Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום החודשים הראשונים עם הונדה סיוויק 2008


neon turtle
שימו לב! השרשור הזה בן 4300 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן!

לכל המעוניין,חווית נהיגה מהאוטו החדש שקנינו מהחברה.

 

נתחיל בעניין המראה:

לאוטו יש מראה מאוד לא סטנדרטי,אגרסיבי במעט והדעות עליו מרובות,החלק הראשון סולד מהמראה החיצוני האגרסיבי והלא עדין בעליל והחלק השני מאוד נמשך אליו. אני אישית משתייך לחלק השני;)

הקימורים שבו,הספויילר צורת ההאטצ'באק,הופכים אותו לממש מיוחד.

 

מראה פנימי:

למרות שאבי קנה את גרסאה הבסיסית העיצוב ניראה יוקרתי ביותר,שלא כמו שאר המתחרות שלו(כמו גולף) התא כלל אינו ניראה אפרורי ומשעמם.

הפלסטיקה ניראת בסדר גמור בדש בורד,לוח השעונים ניראה ממש "עתידני" ונותן תחושה של חללית. תאורת לוח השעונים כחולה,המסך הדיגיטלי איכותי ביותר ונותן נתונים רבים,מד הקמ"ש נותן תצוגה דיגיטלית יפה מאוד ותגובה מהירה.

הריפוד הוא בצבע בז' מיוחד,וכן הפלסטטיקה היא חצי בז' וחצי שחורה(שלא כמו בגולף שהיא שחורה ולדעתי משעממת)

נשמעים קצת קירקושים אך לדעתי זה מהתקנות גרועות שעשו לנו,צריך לברר אם זה קורה בעוד הונדות.

קל מאוד לתפעל את כל הכפתורים שבה,המזגן,הרדיו וכו'.

המערכת סאונד סבירה לחלוטין אך החיסרון הענק הוא הקושי בלשפר אותה ולהוסיף רכיבים.הרדיו עצמו מוציא איכות מוגבלת לחלוטין.

 

צריכת דלק:

הצריכת דלק מעולה!אין מילים!מהווה תחרות יפה לעומת האחרות. בעיר תצרוכת הדלק עומדת על סביבות ה8 ליטר למאה ק"מ(+-0.2) בעיר

ובסביבות ה7-7.5 מחוצה לה.

 

התנהגות בכביש ותיבת הילוכים:

יחסית למשפחתית רגילה האוטו מאוד חזק,התחושה בהאצה מצויינת,תחושת מהירות טובה.

תיבת ההילוכים קצת מוזרה ולא נוחה בהתחלה אך בהחלט מתרגלים והיא לא נוראה כמו שקראתי בפורומים השונים.

התלונות היחידות הן העברה לא חלקה מספיק(אך לא עד כדי כך נוראה כמו שהתלוננו)צריך ללמוד שהאוטו מתדרדר בעליה לאחר עצירה ושצריך לעשות סוג של זינוק בעליה ושבירידות מחיפה האוטו משך יותר מידי הילוכים.

כשנוסעים על מצב "ידני" התיבה פועלת במיטבה!ההילוכים אמנם עדיין מועברים לא בחלקות יתר אך ביעילות ומהירות וממש אפשר להנות מהנהיגה במצב זה,החיסרון שמצאתי במצב זה שאי אפשר לשחק עם זה כמה שרוצים והמחשבת מתערב יותר מידי,למשל בהאצה מ20-30 קמ"ש המחשב לא נותן להעביר מהילוך שני להילוך ראשון ונותן משחק רק עם הילוך שניים למעלה או למטה בד"כ(למרות שבהילוך שישי אפ רוצים להאיץ מ100 קמ"ש לדוג' המחשב נותן להעביר להילוך שלישי).

ההילוכים בתיבה מאוד מאוד ארוכים,אפשר להאיץ בהילוך שני עד לסביבות ה100,ובשלישי אפשר להגיע עד ליותר מ140.

ישנו גימיק מאוד חמוד של העברת הילוכים דרך ההגה,בהתחלה זה מתגלה בתור משהו נחמד מאוד אך לאורך זמן זה מתחיל להיות בלתי נסבל.

קרה לי מספר פעמים בודדות שהאצתי בעדינות מעמידה ופתאום הVSA(ESP) התחיל להישתגע ולפעול,לצערי יצא לי לבדוק אותה במצב אמת פעם אחת והמערכת פעלה מצויין.

 

מבחינת נוחות נסיעה האוטו מאוד נוח ויושב טוב על הכביש,החיסרון היחיד באוטו הזה זה שהוא לא עומד טוב בפסי האטה וצריך לקחת אותם מאוד מאוד לאט.

 

לסיכום:

אני נהנה מהאוטו מאוד,מספק את הצרכים שלי מאוד.מרווח מאחורה יחסית[אך האוטו למתאים למשפחה עם תינוקות]המושבים נוחים.האוטו מרגיש חזק הפנים והחוץ שלו מאוד מרשימים,לטעמי ממש.

אני רק פוחד מהתיבה הרובוטית,נקווה שהיא תיהיה אמינה לאורך השנים...

 

שבע מתוך עשר,זה הציון שאני נותן לאוטו.

 

נ.ב

אני כותב את זה ממש לפני שאני הולך לישון,

אערוך ואשפר מחר.

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה הכוונה "לא עומד טוב בפסי האטה". הכוונה למרחק בלימה ארוך?

 

אם כך, כנראה זו בעייה משותפת גם לסיוויק הייבריד. אלה מה.. בהייבריד מתרגלים לסיגנון נהיגה נינוח כך שדי נדיר נתקלים במצבים בהם צריך לבלום פתאום. אבל אם כבר קורה - זו בעייה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מתכוון לכך שהמתלים קצת קשים, ונסיעה מהירה על פסי האטה יכולה קצת להכאיב:wink:.

אני גם מאוד מרוצה מהרכב, מחזיק בו כבר מעל חצי שנה ואין תלונה אחת.

אתה צודק בקשר לתיבה הרובוטית, שהיא לא נוראית ובסף הכל צריך ללמוד קצת איך לעבוד איתה.

TFSI Power

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי מה יכול להכאיב. אולי בסיוויק התיבה יותר טובה מקורולה, אף פעם לא ניסיתי. בקורולה זה ממש לא מתאים לי אישית. הייתי בדעה שזה ממש לא זה לשלם 130 K ועוד להיתרגל לרכב. אבל בסופו של דבר זה בדיוק מה שקרה: שילמתי את הסכום והתחלתי להיתרגל. אומנם בהיבריד נהיגה לא נכונה מתבטה רק בצריכה גבוה ולא במכות בטוסיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא מתכוון לכך שהמתלים קצת קשים, ונסיעה מהירה על פסי האטה יכולה קצת להכאיב:wink:.

אני גם מאוד מרוצה מהרכב, מחזיק בו כבר מעל חצי שנה ואין תלונה אחת.

אתה צודק בקשר לתיבה הרובוטית, שהיא לא נוראית ובסף הכל צריך ללמוד קצת איך לעבוד איתה.

 

כן,אתה צודק,היא באמת יכולה קצת להכאיב,הכוונה שצריך לעלות על הפסים במשהו כמו 20-30 קמ"ש,לקח לי קצת זמן להיתרגל לזה כי התרגלתי לעלות באוטו הקודם על פסים ב40 קמ"ש+-

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק עניין של פסי האטה. מתלים קשים מדי ברכב משפחתי משמעותם שבכל כביש ישראלי ממוצע, מלא מהמורות, סדקים, בורות, שברים וגלים, המכונית תעביר את הרעידות אל הנוסעים והנסיעה תהיה פחות נעימה. זו אכן אחת מהחולשות של הסיוויק האצ'בק.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל לפרט למה הידיות הילוכים על ההגה בלתי נסבלות?

 

זה לא שזה בלתי נסבל,

זה פשוט לא פרקטי בעיר,

עם כל הפניות שיש זה לא כזה טוב.

בכביש המהיר בנסיעה רגועה זה טוב,אבל מחוצה לו זה לא משהו.

 

אולי צריך להתרגל,אני בכל מקרה לא משתמש בזה כ"כ הרבה.

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לי מספר פעמים בודדות שהאצתי בעדינות מעמידה ופתאום הVSA(ESP) התחיל להישתגע ולפעול,לצערי יצא לי לבדוק אותה במצב אמת פעם אחת והמערכת פעלה מצויין.

 

מה שאמרת בקשר לVSA שהוא מתחיל להשתגע בהאצה מהמקום, גם לי זה קורה, אז אני מבין שזה אמור להיות ככה.

בהתחלה זה נראה לי מוזר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד שקלטתי שאתה מדבר על ה 5D....

 

בכל מקרה הצריכת דלק שלה ממש טובה, בכביש ישר הנתון שמראה לי הוא 6.7 L ל 100KM.

בעיר או בעליות של צפת, 8L ל100KM.

אבל אצלי מדובר על 4D ידני. גם בסיויק 4D הבולמים קשים יחסית. אבל זה נותן את הפלוס שלו באחיזה שיש לאוטו, וזווית גלגול ממש נמוכה.

 

בנוגע לVSA שמתחילה לעבוד, זה חלק של ה TRACTION CONTROL, כשהגלגלים מאבדים אחיזה המחשב מוריד קצת מהגז ובולם את הגלגלים קצת.

באיזה סלד זינוק זה מתחיל לפועל אצלכם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי הונדה סיוויק 2008 דגם ES 4 דלתות, ולא ניתקלתי בזה שמערכת ה-VSA משתוללת.

 

כניראה שיש לכם רגל מאוד מאוד חזקה על הגז,כי באמת שלא יצא לי שהיא התעוררה לחיים אצלי, גם במיאוצים אגרסיבים על המצב הידני וגם האוטומט ועדיין המערכת אינה היתעוררה לחיים במיאוץ, וכן בנסיעה בכבישים מעט מפותלים, גם אינה היתעוררה, נידמה לי שהיא בשנת חורף או משהו כזה :/ .

 

כ-8 חודשים לערך בבעלות אבי ההונדה סיוויק הנ"ל וזו לאחר 18 שנה שאבי נוסע על הונדה סיוויק מהדור הרביעי מודל 1991.

 

ראשית אכן חיסרון מאוד בולט של ההונדה הוא הבולמים המאוד קשיחים שלה, וזה מתבטא בכך שאם ועלית/ נכנסת לבור, הרכב די מתרסק ומקבלים חבטה די רצינית (במיוחד מצמד הבולמים האחורים). במהירויות גהוהות הדבר מעט מישתפר.

למרות קשיחותה ההונדה סובלת מזווית גילגול מאוד גבוה, וניתן להרגיד את מרכב הרכב מתנדנד הרבה, למרות זאת לרכב ישנה אחיזה יחסית טובה וגבוה אבל זווית הגילגול במקרים רבים משרה חוסר ביטחון באחיזת הרכב.

לשילדה הנ"ל יש פוטנציאל לתת הרבה יותר, אך במידה וכיוון המיתלים יהיה נכון ומתאים.(במתיחת פנים של הסיוויק הזו שיש לה גם שינוי בפנסים ועוד כמה חלקים, ניתן ליקנות בהזמנת הרכב גם ערכת של בולמים ספורטיבים יותר שמשפרים את האחיזה שלה, דגם זה נימכר בארה"ב כבר מספטמבר לערך או אוקטובר, אך משום מה בארץ לא הגיעו עדיין).

 

עוד חיסרון מאוד בולט ברכב הנ"ל הוא מערכת הבלמים שלה, שמתפקדים בצורה לוקה בחסר, כדי להרגיש בלימה נורמלית, צריך די ליסחוט את הדוושא וללחוץ חזק (בניגודלרכבים אחרים, בההונדה הישנה או הרבה רכבים אחרים בליטוף דוושא ישנה תגובה הולמת ומיידית) גם אבי מיתלונן על כך רבות.

אצלכם מערכת ה-VSA כניראה מישתוללת, אך אבי, וגם אני הרגשנו המון, בבלימות רגועות ועדינות, שמערכת ה-ABS נכנסת לפעולה המון, ומהר מאוד, ושוב, בבלימות עדינות ומתונות ולא בלימות חירום, דבר שהרבה פעמים לא נעים.

 

בנוסף ישנה קורה A של הרכב (הקורות הקידמיות) שלמרות החלון הקטן שהוסיפו, חוסמת הרבה משדה הראיה החשוב ברכב כאשר מבצעים פניות ישנם שטחים רבים שלא ניתן ליראות וצריך להזיז את הגוף בכדי לראות אותם, וזה בהחלט לא נוח.

 

מלבד אלו, הרכב גדול מאוד (במיוחד לנו שמהדגם של 91 עברנו לרכב הנ"ל, והוא מאוד מגודל לאומתו) יש מספיק מרווח ומקום ברכב, הריפודים נוחים מאוד ובגוון בהיר, שמשרה אווירה נעימה מאוד ברכב, וכן נותן "אור" בחלל הרכב לאומת מתחרות שבאות בגוונים שחורים בילבד שמשרים אווירה חשוכה שכזו.

 

איכות החומרים בה גבוה מאוד וכיף לשבת ברכב כי לא נותן מראה או אווירה זולה, תא הנהג נעים למחיה, הגה קטן ונוח, מתגים שקלים לתיפעול, ולי אישית דווקא הלחצנים להעברות הילוכים מההגה מאוד נוחים, שכן לפעמים בבלימה אני נעזר בבלימת מנוע ממש כמו בידני (ההונדה הישנה היא ידנית).

 

 

המנוע חזק יחסית, ולא חסר בו כוח (כמובן בהשוואה בקטגוריה), שקט ונעים, וגם במעלה בסל"ד מפיק צליל נעים לאוזן, התיבה האוטומטית שלה מעט לא נעימה ומלווה בחבטות בעת העברות הילוכים, במידה ניכרת בעט מאמץ אך גם בנסיעה רגועה יש טילטול קליל של הרכב, בנוסף התיבה לפעמים ממהרת להעלות להילוך גבוה בנהירויות נמוכות,במטרה לחסוך , ומורגשת סוג של קושי בהאצה של הרכב, מן רעד שכזה, והדבר מצריך לחיצה מעט יותר חזקה על הדוושא מה שמעלה מעט את תיצרוכת הדלק.

 

צריכת הדלק נעה בין ה-8 ק"מ לליטר ועד 12 ק"מ לליטר, תלוי בסיגנון נהיגה, אבל מעט מוזר להיתרגל, שכן יש לה דוושא אלקטרונית שמעט מוזרה מדוושא רגילה, לאבי לקח מעט זמן לילמוד אותה ובהתחלה היתלונן על צריכה של 8 ק"מ לליטר גם בנהיגה רגועה, אך לאט לאט הוא למד והיום מגיע לתיצרוכת נאה של 1:12.

 

 

בשורה התחתונה, הרכב מאוד מפנק נוח, מרווח,מחזק יחסית, חסכוני, נאה מאוד למראה.

 

מי שקונה הונדה, זה אדם שאוהב את החברה ואת היצרן, ולא האחד שבחר ליקנות את הכי טובה בחבורה.

ההונדה יש הרבה דברים שהיא מתעלה על האחרות, אך בדברים החשובים באמת כמו הנוחות, או ההתנהגות, ותא מיטען, ועוד כמה מישתנים, היא לא מספקת כמו שמישפחתית צריכה לתת, ומחירה מאוד גבוה ולא תמיד מצדיק, ובכלל, בכל דיגמיה, גם באקורד ובג'אז המחירים מאוד אסטרונומים ביחד למיתחרות ולא תמיד מצדיקות את המחיר.

 

דיעה אישית, אבי שעד היום, היה תמיד בעיניים עצומות מעדיף את ההונדה על פני הרבה רכבים אחרים, היום כן מוציא מהפה שלו מילים כמו, "אני לא מבסוט מהקנייה" , או :"הייתי צריך להביא משהו אחר" כי אכן במידה מסוימת הונדה מעט איכזבו וללא ספק היו יכולים להוציא הרבה יותר עם עוד מעט מאמץ ומחשבה.

 

בברכה, עומרי.

- BLUE HONDA CIVIC EX EF (ED4) D16Y8 1991

- BLUE HONDA CIVIC ES FD 2008

- Black HONDA CIVIC HATCH 5DR 2006 manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן,אני מסכים איתך לגבי הקורת A,ואם כבר ללכלך עוד קצת על האוטו,ועל השדה ראייה שניתן,זה מה שאמרו בטופ גיר על הספויילר,אמרו את אחד הדברים הנכונים ביותר ששמעתי,

שהספויילר יפה מאוד אבל מבחינת פרקטיות היה אסור לשים אותו כי הוא מקשה מאוד על שדה הראייה במראה האחורית.

 

גילוי נאות:

מעולם לא נהגתי על אוטו עם ספויילר.

ליום יום BMW M3-לסופ"ש מרצדס SLK

אבל בתאכלס נוסע על הונדה סיוויק חמש דלתות 2008-טוטאלוס:cry:

עכשיו בתאכלס נוסע על גולף 1.6 2009

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה, זה לא ללכלך, זה בסך הכל חוות דעת של בעל רכב.

 

אני לא נהגתי אומנם בדגם ה-5 דלתות, אך אכן במבחנים רבים טענו שבאמת הספוילר הנ"ל גורע הרבה מהראות במראה האחורית.

 

עינייין הקורה זה דבר שהוא מאוד מפריע, וליפעמים אף יכול ליהיות מסוכן, כי זה ממש במיקום שהוא משמעותי.

 

בסך הכל הרבה הוא טוב, אבל שוב, עם מעט מאמץ, מתכנני הונדה יכלו לעשות אותה טובה יותר , זוהי לדעתי הבעייה העיקרית שכן הם יושבים ומשקיעים רבוצת על הרכבים שלהם, אך ליפעמים זה ניראה מעט לא מספיק, שכאילו הם פיספסו משהו, שלפעמי די משמעותי, וממש גורע מהרכב.

 

אגב משום מה במחשב הרכב תמיד מופיע לי בין 7.9 ליטר ל-100 ק"מ ל-8.3 ליטר ל-100 ק"מ.

 

כלומר הרי יש שני מצבים TRIP A ו- TRIP B האחר מורה 8.3 והשני מורה 7.9 וזה כימעט ולא מישתנה.גם בפעמים שנהגו ברכב בצורה מאוד אגרסיבית שללא ספק הצריכה הייתה גדולה וגם שנהגו בו בצורה מאוד מאוד חסכונית והצריכה הייתה מאוד נמוכה.

 

מישהו יכול להסביר איך בדיוק זה עובד ?

- BLUE HONDA CIVIC EX EF (ED4) D16Y8 1991

- BLUE HONDA CIVIC ES FD 2008

- Black HONDA CIVIC HATCH 5DR 2006 manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4300 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...