Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סדר פעולות ב"צווישן-גאז" (ובעברית - גאז-ביניים) בהורדת הילוך, נניח מהילוך שלישי לשני:

  • עוזב גאז, לוחץ קלאץ', ומוציא מהילוך שלישי לניוטראל.
  • עוזב קלאץ' ונותן מכת גאז, כאשר אתה עדיין בניוטראל, ומיד ממשיך לשלב הבא:
  • עוזב גאז, לוחץ קלאץ', ומכניס ברגש להילוך שני.
  • עוזב קלאץ', נותן גאז וממשיך לנסוע.

על חובבי הרכב הקלאסי מוטלת החובה לשמור על המיומנות הזו למען שימור ההיסטוריה :wink:...

 

 

 

אני מסכים עם החובה הזאת ומקיים אותה רק להנאה ולנוסטלגיה כי טכנית אין בה צורך אבל אפילו הטכנולוגיה נגדינו :

במשאיות מודרניות שהכל ממוחשב והגזפדל הוא פוטנציומטר חשמלי מכת הגז הניתנת מפורשת במחשב כטעות נהג הטורים לא עולים .בפועל נישארים עם דאבל קלאצ.

כיום את הגז יש לתת בעדינות ולא במכה עד הרצפה כמו פעם :cry:

 

ישי

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

אני רואה בבקרים (סביבות 0700 ) בכביש 6 לכיוון צפון כמעט כל יום מרצדס 4X4, מהסוג שהיה במרכז הובלה, רק קצרה יותר ו4X4, קבינה אדומה, ארגז צהוב עם כל מיני דברים עליו. נראה לי שזו משאית שהיתה כבאית. נראית במצב ממש טוב. מישהו מכיר את הרכב הספציפי?

(אגב, בנצרת ראיתי משאית זהה משמשת ככבאית)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יש!!!!!!!:shock:8)8)8)

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם כבר מדברים על משאיות מודרניות ו"דאבל קלאצ' וגאז ביניים" (שלום לכולם), אז במשאיות המודרניות עם תיבת הילוכים רובוטית (תיבה רגילה בה כל פעולות החלפת ההילוכים נעשות באופן אוטומטי בבקרת מחשב) המחשב בהחלט מפעיל את הטכניקה הזו, כשבסקניות המצמד נשאר מחובר (המערכת בעצם מחליפה הילוכים כמו נהג שמחליף בלי קלאצ'). זאת אומרת "גאז ביניים"... ובשעת הצורך מופעל גם בלם המנוע לזירוז העלאת הילוכים (אוי כמה ויכוחים שהיו פעם, אם צריך ואם זה טוב להפעיל את בלם המנוע בעת העלאת הילוכים... היום אין בכלל ספק, אז ההוכחה היתה השילוב הקל והמהיר יותר של ההילוך הבא. עדיין היו נהגים שטענו שאסור, שזה לא בריא לרכב...)

 

דב

 

אני מסכים עם החובה הזאת ומקיים אותה רק להנאה ולנוסטלגיה כי טכנית אין בה צורך אבל אפילו הטכנולוגיה נגדינו :

במשאיות מודרניות שהכל ממוחשב והגזפדל הוא פוטנציומטר חשמלי מכת הגז הניתנת מפורשת במחשב כטעות נהג הטורים לא עולים .בפועל נישארים עם דאבל קלאצ.

 

 

כיום את הגז יש לתת בעדינות ולא במכה עד הרצפה כמו פעם :cry:

 

ישי

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב תוכל בבקשה להסביר למה זה עוזר?

(הבלם מנוע בהלעת הילוך)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, בוודאי, ברצון... אמממ רק צריך לחשוב קצת... אמממ, זה כמו "גאז ביניים" רק הפוך (לכן גם חשוב להרפות מדוושת המצמד באותו זמן, אחרת לא עשינו כלום) - ברגע שמעלים הילוך נוצר מצב בו הסל"ד של המנוע גבוה מדי למהירות הנסיעה ולהילוך הבא שרוצים לשלב. בתהליך הרגיל, מבצעים השהיה בניוטראל (כשהמצמד מוצמד), "מכת" בלם מנוע מאיטה את מהירות גלגלי השניים בתיבת ההילוכים ומקלה על השילוב.

במשאיות עם ג'קוברקס זה יותר קל, כי מספיק להרפות מדוושת הגאז לשניה והג'קובס בולם את המנוע והגיר. במשאיות של פעם, כשבלם המנוע הופעל ידנית לגמרי על ידי ידית שהיתה מחוברת ישירות לפרפר בצינור הפליטה, ואולי היו גם שתי ידיות הילוכים כמו במאקים, הנהג היה צריך יד של רקדנית באלט...

 

ודרך אגב, במאקים היה גם "בלם מצמד" ממש לאותה מטרה - בהעלאת הילוך, הנהג יכול היה ללחוץף על דוושת המצמד עוד טיפה לרצפה. דבר זה היה בולם את מכלות המצמד וגלגל התנופה ועוזר להתאים את המהירויות ומזרז את העלאת ההילוך.

 

דב

דב תוכל בבקשה להסביר למה זה עוזר?

(הבלם מנוע בהלעת הילוך)

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

אבי ז"ל היה נהג מקצועי "בסולל בונה" ונהג במשאית מאק. נפטר כשהייתי בת 3.5 שנים.מרגישה שחייבת לעצמי "סגירת מעגל"

והחלום שלי הוא לנסיעה קצרה במשאית מאותו הדגם. אבי נפטר בשנת 1965 ולכן אני מעריכה שמשאיות מאק שהיו אז חדשות

נמצאות, אם בכלל, כיום אצל אספנים. וזו הסיבה שנרשמתי לפורום הזה - מחפשת אולי מישהו מכיר/ יודע / מוכן לעזור לי בהגשמת

המשאלה.

בתודה מראש arsg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

אבי ז"ל היה נהג מקצועי "בסולל בונה" ונהג במשאית מאק. נפטר כשהייתי בת 3.5 שנים.מרגישה שחייבת לעצמי "סגירת מעגל"

והחלום שלי הוא לנסיעה קצרה במשאית מאותו הדגם. אבי נפטר בשנת 1965 ולכן אני מעריכה שמשאיות מאק שהיו אז חדשות

נמצאות, אם בכלל, כיום אצל אספנים. וזו הסיבה שנרשמתי לפורום הזה - מחפשת אולי מישהו מכיר/ יודע / מוכן לעזור לי בהגשמת

המשאלה.

בתודה מראש arsg

שלום לך.שמי רוני ואני אחד מאותם אלו שחיים ונושמים את משאיות העבר, לפי הנתון שצינת אביך כפי הנראה נהג על אחד מהדגמים האלה B61 B81 B83 או מאק לנובה שהיו ברשות סולל-בונה באותם שנים.לצערינו הרב כיום לפי הידוע לי אין בנמצא אפילו משאית אחת מהדגמים הללו במצב נסיעה אך יש סיכוי טוב לראות מס משאיות במצב דומם במספר מקומות בארץ.אם תצרי עמי קשר טל אשמח לארגן לך מפגש כזה.דרך אגב באותם ימים היו בסולל-בונה גם משאיות אוטוקאר ואז כן אפשר לארגן לך מפגש עם מישהוא ששיקם אחת כזאת .באיזה סניף עבד אביך ומה היה שמו? הפלא שלי 0577429351 רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן צודק האיש. הורי שירתו בצבא בשנות החמישים וכשראיתי לראשונה את החיה הזו הם אמרו לי כי זהו :דיממונד טי" משאית עם ציר ללא נגררהמחובר אליה ישירות אלא באמצעות יצול ושימש לגרירת טנקים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה-B-MACK ים: יש בצפון נידמה לי חברה, שמחזיקה כמה כאלה במצב נסיעה (ללא רישוי, כנראה) בתור מובילי גנרטורים ענקיים. אני מניח, שלא תהיה להם בעיה לעשות לך סיבוב קצר באחת מהמשאיות, כאשר הם מסיעים אותן. ה-B61 בכלל אחד מהחלומות שלי, והייתי שמח בעצמי למצוא אחד עם רישוי ו"לאמץ", אבל ככל הנראה, אין בארץ יותר עם הרישוי.:cry: אגב, תכנסי לעמוד הקודם, ותסתכלי בתמונה ששמתי שם- האם בכזאת משאית אביך נהג? לגבי הדיימונד-טי - אז, אני מכיר אחד עומד (כבר המון זמן) באזור. יותר אני לא מכיר, אבל בטוח, שיש עוד. ואולי יש כאלה אצל אמנון מקריית שמונה.

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה-B-MACK ים: יש בצפון נידמה לי חברה, שמחזיקה כמה כאלה במצב נסיעה (ללא רישוי, כנראה) בתור מובילי גנרטורים ענקיים. אני מניח, שלא תהיה להם בעיה לעשות לך סיבוב קצר באחת מהמשאיות, כאשר הם מסיעים אותן. ה-B61 בכלל אחד מהחלומות שלי, והייתי שמח בעצמי למצוא אחד עם רישוי ו"לאמץ", אבל ככל הנראה, אין בארץ יותר עם הרישוי.:cry: אגב, תכנסי לעמוד הקודם, ותסתכלי בתמונה ששמתי שם- האם בכזאת משאית אביך נהג? לגבי הדיימונד-טי - אז, אני מכיר אחד עומד (כבר המון זמן) באזור. יותר אני לא מכיר, אבל בטוח, שיש עוד. ואולי יש כאלה אצל אמנון מקריית שמונה.

גנדי שלום. לא נראה לי שמישהוא באותה חברה ינהג ברכב העבודה הזה ללא רישוי בכביש כדי לספק את רצונותיו של פלוני עם כל הכבוד לכן נראה לי שהגברת הנכבדה תאלץ להסתפק בהצעות שהבאתי.רוני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 204 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...