Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לתמחר פאג'רו שאני רוצה למכור?


MeTaLhAmMeR
שימו לב! השרשור הזה בן 5864 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי ג'יפ של מיצובישי פאג'רו קצר שנת 1996 ואפרט עליו קצת: הג'יפ עצמו מוגבה, כולל מגני אספיר, תפוח אחורי, וו גרירה קדמי, כולל מערכת סטריאו של Sony.



 

עכשיו, לג'יפ יש כמה בעיות שאני דיי בהתלבטות מה לעשות איתן. כלומר, לתקן את כל הג'יפ טיפ טופ ואז למכור במחיר מחירון? או שפשוט ללכת עם הקונה לטסט ולפי כל התקלות שימצאו להוריד ממחיר המחירון?

 

מבחינת הבעיות שאני יודע שיש לג'יפ הן:

 

1) הרכב מתכבה מידי פעם כשהאוטו עוד לא מחומם.

2) יכול להיות ושצריך להחליף את כל הגלגלים.

3) צריך לנקות את כל ה"סרעפת" (או איך שלא קוראים לזה) מאבק/שמן או מה שזה לא יהיה.

4) גלגל הרזרבה בשימוש כעת ועכב זה צריך לעשות כיוון גלגלים.

 

הג'יפ עצמו הוא יד רביעית (אצלי), עבר 236,000 קילומטר, ורק דבר אחד שאני לא בטוח לגביו זה עניין התאונות.

בתעודת הביטוח רשום שאין תאונות בכלל, אבל קיים שקע קטן בצד הדלת השמאלית וכמה שפשופים שוליים ליד אז מה זה אומר?

 

ועוד שאלה לא קשורה, אני רואה המון פעמים שאנשים שמספרים פה על רכב שהם רצו לרכוש ולבסוף התברר להם שמצב השאסי לא משהו בגלל תאונה. אז מה זה אומר? שהרכב עלול להתפרק בכל רגע?

 

תודה רבה מראש.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, קודם כל כדאי לך להעיף מבט באתרי המכירות הגדולים כדי לקבל מושג מה סדר הגודל של המחירים בהם נסחרים הכלים האלו. סביר מאוד להניח שהמחירים שתראה שם יהיו גבוהים מהמחירון, גם לרכבים עם נתונים בסיסיים לא טובים במיוחד.

 

לגבי התקלות - בדרך כלל מבחינה כלכלית לא כדאי לתקן את הרכב למצב טיפ-טופ ואז למכור, מהסיבה הפשוטה שלרוב עלות התיקונים תעלה על התוספת שתקבל למחיר. לדעתי תתחיל במכירה כשהרכב במצבו הנוכחי, שטוף ונקי ככל האפשר, ותראה לאן נושבות הרוחות בשוק.

 

שקע בדלת ושפשופים פה ושם זה לא תאונה ולא מכה בשאסי.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, כדאי לתקן את האוטו.

זה עושה רושם טוב.

אגב, כדאי להזהר מסוחרים. אני מאמין שאם הם יכולים לרמות קונים תמימים דרך מכון בדיקה מכור מראש, הם גם יכולים לעשות ההפך.

אבל זה ה"אני מאמין" שלי.

סוזוקי ג'ימיני ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ג'יפ של מיצובישי פאג'רו קצר שנת 1996 ואפרט עליו קצת: הג'יפ עצמו מוגבה, כולל מגני אספיר, תפוח אחורי, וו גרירה קדמי, כולל מערכת סטריאו של Sony.

 

 

 

עכשיו, לג'יפ יש כמה בעיות שאני דיי בהתלבטות מה לעשות איתן. כלומר, לתקן את כל הג'יפ טיפ טופ ואז למכור במחיר מחירון? או שפשוט ללכת עם הקונה לטסט ולפי כל התקלות שימצאו להוריד ממחיר המחירון?

 

מבחינת הבעיות שאני יודע שיש לג'יפ הן:

 

1) הרכב מתכבה מידי פעם כשהאוטו עוד לא מחומם.



2) יכול להיות ושצריך להחליף את כל הגלגלים.

3) צריך לנקות את כל ה"סרעפת" (או איך שלא קוראים לזה) מאבק/שמן או מה שזה לא יהיה.

4) גלגל הרזרבה בשימוש כעת ועכב זה צריך לעשות כיוון גלגלים.

 

הג'יפ עצמו הוא יד רביעית (אצלי), עבר 236,000 קילומטר, ורק דבר אחד שאני לא בטוח לגביו זה עניין התאונות.



בתעודת הביטוח רשום שאין תאונות בכלל, אבל קיים שקע קטן בצד הדלת השמאלית וכמה שפשופים שוליים ליד אז מה זה אומר?

 

ועוד שאלה לא קשורה, אני רואה המון פעמים שאנשים שמספרים פה על רכב שהם רצו לרכוש ולבסוף התברר להם שמצב השאסי לא משהו בגלל תאונה. אז מה זה אומר? שהרכב עלול להתפרק בכל רגע?

 

תודה רבה מראש.

 

ידידי,

או שאתה תמים להחריד, או שאתה מתוחכם מאוד. ממה שאתה כותב, בתמימות או ב"תמימות", עולה תמונה לא טובה.

מה זה "יכול להיות שצריך להחליף את כל הגלגלים"? אתה יודע שצריך או לא יודע שצריך? ממה שאתה כותב אין לאוטו ספייר, ולא מהיום...לא שמעתי על רכב שטח שבגלל שימוש בספייר צריך לעשות כיוון גלגלים. גם לא ברור מה זה "כיוון גלגלים". כיוון פרונט? איזון גלגלים? תסביר בבקשה? איפה הג'אנט שירד מהאוטו? למה אין גלגל חמישי?

אתה לא בטוח לגבי תאונות? מה שרשום בתעודת הביטוח שווה לערך הנייר ללא ההדפסה בלבד. זה לא אומר דבר. אתה לא יודע אם האוטו שלך עשה תאונות או לא? אתה שואל באמת אם "שקע קטן בדלת וכמה שפשופים" אם זה תאונה?

וו גרירה קדמי? מה זה? כננת? אוזן שעליה אפשר להתחבר עם שאקל?

ג'יפ מוגבה - איך הוא הוגבה? קפיצים ובולמים משופרים? ספייסרים בקפיצים? אולי רק צמיגים? הותאמו מוטות רדיוס? הגה? דרייבשאפטים?

הרכב מדי פעם מדומם...נו טוב, לא צריך להוסיף.

ואם אלו השאלות שלך, איזו תמונה מצטיירת לגבי רמת התחזוקה של האוטו?

מהתיאור שלך, התמים או ה"תמים" - מצטיירת תמונה של לקרדה.

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד פה לא צדיק גדול, וכשמוכרים את הרכב המטרה להיא לצאת עם בכמה שפחות נזק לכיס.

אין אפילו מה לחשוב על להרוויח או להחזיר את ההשקעה על הרכב לאורך תקופת הבעלות.

לעניננו כדאי לך לקחת את הרכב לבדיקה להוריד על התקלות (מחירון משוכלל כולל תוספות כמובן).

יחסוך לך הרבה כאב ראש,על תשכח גם שאם תחליט לתקן את הרכב 99% שיצוצו עוד בעיות שאתה

לא יודע אליהם בינתיים.

מעבר לכך על כל שקל שתשקיע על אישור קו לא תקבל אגורה מהקונה.

זה המצב בשוק היום ,הישראלי הממוצע מחפש את הזול ולא את הטוב !

What's the first rule when into a man's car ?

RESPECT a man's car the man RESPECT you !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי,

או שאתה תמים להחריד, או שאתה מתוחכם מאוד. ממה שאתה כותב, בתמימות או ב"תמימות", עולה תמונה לא טובה.

מה זה "יכול להיות שצריך להחליף את כל הגלגלים"? אתה יודע שצריך או לא יודע שצריך? ממה שאתה כותב אין לאוטו ספייר, ולא מהיום...לא שמעתי על רכב שטח שבגלל שימוש בספייר צריך לעשות כיוון גלגלים. גם לא ברור מה זה "כיוון גלגלים". כיוון פרונט? איזון גלגלים? תסביר בבקשה? איפה הג'אנט שירד מהאוטו? למה אין גלגל חמישי?

אתה לא בטוח לגבי תאונות? מה שרשום בתעודת הביטוח שווה לערך הנייר ללא ההדפסה בלבד. זה לא אומר דבר. אתה לא יודע אם האוטו שלך עשה תאונות או לא? אתה שואל באמת אם "שקע קטן בדלת וכמה שפשופים" אם זה תאונה?

וו גרירה קדמי? מה זה? כננת? אוזן שעליה אפשר להתחבר עם שאקל?

ג'יפ מוגבה - איך הוא הוגבה? קפיצים ובולמים משופרים? ספייסרים בקפיצים? אולי רק צמיגים? הותאמו מוטות רדיוס? הגה? דרייבשאפטים?

הרכב מדי פעם מדומם...נו טוב, לא צריך להוסיף.

ואם אלו השאלות שלך, איזו תמונה מצטיירת לגבי רמת התחזוקה של האוטו?

מהתיאור שלך, התמים או ה"תמים" - מצטיירת תמונה של לקרדה.

יואב

 

למען האמת הג'יפ הוא לא שלי שלי, כלומר הלוותי לאחי הגדול סכום כסף מסוים ובתמורה הוא נתן לי את הג'יפ שלו.

הוא אמר לי שבכמה שאני אמכור אני אמכור במקום שהוא יצטרך למכור את הג'יפ ולהחזיר לי את ההלוואה עד לאחר המכירה (מה שהיה לוקח זמן אבל בואו לא ניכנס לזה בבקשה).

 

בכל אופן, חבר שהעיף מבט על הג'יפ (שלא לצורך רכישה) אמר שלדעתו את הגלגלים צריך להחליף כי הם לא נראים הכי טוב אבל הם נוסעים, אני לא משתמש בו לשטח אלא לכבישים רגילים (וככה גם אחי).

 

מידי פעם בנסיעה בכביש מהיר יש מן רעידות קטנות כאלה, שאלתי מוסכניק שאמר לי שצריך לעשות כיוון גלגלים כי הגלגל הרזרבה שכעת בשימוש טיפה יותר גדול משלושת הגלגלים האחרים (גלגל אחורי שמאלי).

אז באותו הקשר אני לא יודע אם פשוט לרכוש גלגל נוסף (שישמש כרזרבה) או שלהישאר עם מה שיש כרגע ופשוט להוריד לקונה את מחיר העלות של הגלגל.

 

לגבי עניין התאונות, הג'יפ הוא יד רביעית כבר, אני יודע שמעולם לא עשיתי איתו תאונה וכך גם אחי והבעלים הקודם.

וכן, אני שואל בשיא הרצינות כי זו פעם ראשונה בחיים שלי שאני מוכר רכב ועוד ג'יפ שאני ממש מבין בו.

 

אתה שואל אותי שאלות שקצת קשה לי לענות לך עליהן, איך אוכל לדעת איזה סוג הגבהה עבר הג'יפ? אולי לצלם אותו מלמטה ולהעלות לכאן?

 

תיראה ברמה של שמן, מים וניקיון כללי של הרכב אני יודע, מה יש מעבר לזה?

 

ופה גם באה השאלה של מה עדיף? לתקן את כל הרכב או שפשוט להשאיר אותו as is ולהוריד לקונה ממחיר המחירון בהתאם לבעיות שיימצאו?

 

אגב תודה רבה לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אחד הצמיגים שלך הוא במידה שונה משלושת האחרים (ולכן טיפה יותר גדול מהם) אתה חייב להחליף אותו. נסיעה עם צמיג אחד בגודל שונה אינה חוקית ואינה בטוחה בכלל!

זה המינימום שבמינימום שאתה צריך לעשות.

 

לגבי ההגבהה - צילום של המתלים בהחלט יוכל לעזור, אבל הכי אפקטיבי יהיה לגשת למוסך שאתה סומך עליו ולבקש ממנו לבדוק. באותה הזדמנות גם יוכלו להעיף מבט לגבי התקלה שגורמת לרכב להתכבות ולתת לך חוות דעת כללית על מצבו של הרכב ועלות התיקונים הדרושים.

כדאי לך לדעת מה מצבו האמיתי של הרכב לפני המכירה כדי שתוכל לקבוע מהו המחיר הריאלי של הרכב.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שחיישן עצלן עושה את בעיית כיבוי המנוע .

 

אני הייתי שם צמיגים חדשים ,ואת הצמיג הטוב ביותר שיש כרגע הופך לצמיג ספייר.(או שהקונה יוריד לך במחיר )

יכול להיות שלאחר שהצמיגים יוחלפו אז יעלמו הרעידות.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל מראש ומבקש סליחה, אם התגובה שלי מעליבה או פוגעת, אבל על פי רמת השאלה המלצתי היא כזאת :

 

תחזיר את הרכב לאחיך, ושהוא יטפל במכירה שלו, ויחזיר לך כסף מזומן אחר כך.

 

 

אם תמכור את הרכב בעצמך, ינצלו את חוסר הידע שלך בתחום, וישחטו אותך חזק במחיר.

 

תקבל על הרכב הרבה פחות ממה שהוא שווה באמת, שלו לדבר עת תוספת מחיר על השיפורים הקיימים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידי פעם בנסיעה בכביש מהיר יש מן רעידות קטנות כאלה, שאלתי מוסכניק שאמר לי שצריך לעשות כיוון גלגלים כי הגלגל הרזרבה שכעת בשימוש טיפה יותר גדול משלושת הגלגלים האחרים (גלגל אחורי שמאלי).

אז באותו הקשר אני לא יודע אם פשוט לרכוש גלגל נוסף (שישמש כרזרבה) או שלהישאר עם מה שיש כרגע ופשוט להוריד לקונה את מחיר העלות של הגלגל.

 

לגבי עניין התאונות, הג'יפ הוא יד רביעית כבר, אני יודע שמעולם לא עשיתי איתו תאונה וכך גם אחי והבעלים הקודם.

וכן, אני שואל בשיא הרצינות כי זו פעם ראשונה בחיים שלי שאני מוכר רכב ועוד ג'יפ שאני ממש מבין בו.

 

אתה שואל אותי שאלות שקצת קשה לי לענות לך עליהן, איך אוכל לדעת איזה סוג הגבהה עבר הג'יפ? אולי לצלם אותו מלמטה ולהעלות לכאן?

 

תיראה ברמה של שמן, מים וניקיון כללי של הרכב אני יודע, מה יש מעבר לזה?

 

ופה גם באה השאלה של מה עדיף? לתקן את כל הרכב או שפשוט להשאיר אותו as is ולהוריד לקונה ממחיר המחירון בהתאם לבעיות שיימצאו?

 

אגב תודה רבה לכם!

OK,

שים לב, הג'יפ שלך בכביש נוסע בהנעה אחורית, כלומר הגלגלים האחוריים דוחפים אותו.

כרגע, במצב בו יש לך שני צמיגים שונים בגודל את הורס, ממש כך, הורס, את הדיפרנציאל האחורי. (דיפרנציאל = "בקקאקס" = ביצה אחורית). דיפרנציאל אחורי לפאג'רו יעלה לך הרבה יותר מסט של צמיגים. מחר בבוקר אתה נכנס לפנצ'ריה ומבקש או צמיג יחיד במידה המתאימה, או וזה עדיף בהרבה 2 צמיגים אחוריים חדשים, גם אם הם זולים מאוד. את הצמיג שהוא במידה המתאימה -אתה מרכיב כצמיג ספייר ובא לציון גואל. אם לא מתאים לך להחליף צמיגים בגלל שאתה לא רוצה לשים עוד כסף על האוטו, ממליץ לך לא לנסוע עם האוטו. נזק של דיפ' אחורי כואב בכיס מאוד. אלפי שקלים.

 

אתה יודע מה בא לי רעיון, איפה האוטו נמצא?

 

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להסתפק בצמיגים סיניים רק לתקופת המכירה ,כי לרוב זה לוקח כמעט חצי שנה ולפעמים אפילו יותר.

אם אתה מחליף אז רק זוג ! אסור אחד חדש אחד ישן על אותו ציר!

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון של הרבה שנים עם רכב זהה:

1 ו-3 אצלך זו כנראה בעייה אחת. צריך לנקות את מנוע הצעדים ואת הצנור המוביל אליו.

 

שים לב לנקות. לא להחליף. מרבית המוסכים יודיעו לך שיש להחליף למרות ברוב המקרים ניקוי נכון וכיוון של התערובת דלק/אוויר יפתור את הבעייה.

 

לגבי הצמיגים - סביר להניח שהחליפו את 4 הצמיגים למידה גדולה יותר אבל מטעמי חסכון לא החליפו את הרזרבי.

כעת שהרזרבי בשימוש - יש לך רעידות וכמובן שאתה גורם נזר לדיפרנציאל.

 

לגבי תאונות שלדה - לא כך כך קל לגרום נזק לשילדה בפאגרו. זה לא רכב פרטי והשלדה חזקה בהרבה. בכל מקרה זה משהוא שתגלה מן הסתם בבדיקת הקניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצה לי אלייך ישר ולעיניין, אם אתה רוצה לצאת בכמה שפחות עלות נזיקין, תדאג שהאוטו יתניע ויסע, אם מישו יראה שהאוטו נוסע ולמראית העין הכל טוב איתו ולא ישכיל לקחת אוטו לבדיקות במוסך לפני הקנייה, הרי שהרווחת מהעסקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tzvika-Pick - למען האמת אני לא סומך על אף מוסכניק, אבל אני יעשה בירור באיזור שלי (פ"ת, אלא אם כן מישהו מכיר מוסכניק שאפשר לסמוך עליו?), ובאותה ההזדמנות אלך לפנצ'ר מאכר לבדוק עלות של גלגל שתואם לשלושה.



 

~shay~ - אני מעדיף את האופציה השניה, אני אבדוק אופציה לגלגל נוסף ולכל היותר אוריד לקונה מחיר של צמיגים חדשים.

 

Buki - הבעיה שאחי עצלן והוא בן אדם עסוק מעל הראש מעבר לזה, לכן זו אחת הסיבות שהעדפתי לקחת לידיים שלי את מכירת הג'יפ.

 

discoTD5 - כן הג'יפ נוסע בהנעה אחורית באמת, אני לא יודע אם זה באמת משנה כי אני כרגע היחיד שנוהג בו במשך השלושה חודשים האחרונים והנסיעה היחידה שיש לי היא לכל היותר 4.5 ק"מ בערך (מהמכון כושר וחזרה הביתה) וזה פעמיים בערך בשבוע.

לגבי המיקום שלי שלחתי לך בפרטי.

 

~shay~ - כן זה מה שחשבתי, פשוט לרכוש צמיג מתאים כלשהו וזהו.

 

dudys - אני כבר מעדיף להשאיר את זה לקונה, פשוט אוריד לו במחיר וזהו, אני במילא לא נוסע עם הג'יפ הרבה.

 

v-tech - כן זו גם אפשרות אבל אני לא אוהב "לצאת מניאק", כי אם תתגלה תקלה אחרי כמה שעות אני מעדיף לסדר את זה במהלך הקניה וזהו.

 

שוב תודה רבה לכולכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5864 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...