Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנושא שונה - ספורטיביות, דיזל והקשר בניהן


kgsax
שימו לב! השרשור הזה בן 6227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמה דגמי בנזין\דיזל ספורטיבים זהים אתה מכיר חוץ מאיביזה ?

 

תוסיף לרשימה את הפביה vRS.

 

ולדודו,

להשוות בין האיביזה 20VT מודל 02 לבין האיביזה FR TDI מודל 03

זה לא חכם במיוחד - יש שוני בין הרכבים (דור אחד אחורה מול דור אחד קדימה).

 

צריך FR 20VT Vs FR TDI.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני יודע שאני נכנס לדיון הזה די מאוחר, אבל מהניסיון שלי על איביזה TDI - המנוע+גיר מצוינים, האחיזה טובה מאוד וגם ריסון המרכב בסדר גמור. בעיית התת-היגוי נותרה בעינה (והמנוע הכבד מלפנים בטח שלא עוזר) והמשקל הרב (האוטו שוקל סביב ה-1200 למיטב זכרוני) בטח שלא עוזרים לתחושה תזזיתית כמו שצריך להיות בהוט האצ'. המשמעות - אם רוצים לנהוג מהר היא תספק את זה, אבל ה"משחקיות" כמעט ולא קיימת וזה מוריד מחווית הנהיגה. ההגה במפתיע בסדר יחסית אבל הריג'קט הגדול ביותר של האוטו הוא נוחות הנסיעה. הרכב לא נוח באופן קיצוני גם ביחס לעשרות מכוניות ספורטיביות אחרות בהן נהגתי. אני מאשים את הדרך שבה סיאט בחרו לטפל בהתנהגות הרכב - המשקל גבוה ודרישות השוק הן לצמיגים מגודלים, אז מה שעושים זה מקשיחים מאוד כדי למנוע טלטולים ולנטרל תחושת מריחה וזוויות גלגול. התוצאה במידת מה הורסת את המשחקיות של השלדה שהופכת לבלוק במקום למשהו עם גמישות מסוימת. זה גם מה שקורה כאשר מקשיחים יותר מדי עם מוצרי אפטרמרקט במכוניות אחרות. אמנם ההתנהגות כבר לא רכרוכית (ואפילו מהנה למדי) אבל נוחות הנסיעה בכל כביש איומה ונוראה (אני זוכר נהיגה ארוכה על כביש 1 שהייתה סבל רצוף - מזל שהמושבים טובים, לפחות זה..).

 

איביזה TDI מול FR בנזין? לא יודע, שתיהן ממש לא עושות לי את זה. שמעתי שהקופרה עדיפה משמעותית, אבל לא נהגתי לצערי.

 

שלא תטעו, אני חושב שעם נוחות משופרת האיביזה TDI יכולה להיות קנייה מעניינת ביותר - גם חסכון לאלו שנוסעים הרבה, גם מנוע נהדר שמושך נפלא, וגם פוטנציאל הנאה מנהיגה. העניין הוא שעם המתלים האלו, לא רק עבור חובבי ההגה אני לא יכול להמליץ עליה (בגלל שיש חלופות מהנות יותר), אלא גם לכל השאר - כי הם סתם יסבלו ביום-יום (ואני יודע שיש כאן בעלים של TDI - ואין לי בעיה שהם נהנים מהסבל, זו תופעה ידועה :wink: )

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיית התת-היגוי נותרה בעינה (והמנוע הכבד מלפנים בטח שלא עוזר) והמשקל הרב (האוטו שוקל סביב ה-1200 למיטב זכרוני) בטח שלא עוזרים לתחושה תזזיתית כמו שצריך להיות בהוט האצ'. המשמעות - אם רוצים לנהוג מהר היא תספק את זה, אבל ה"משחקיות" כמעט ולא קיימת וזה מוריד מחווית הנהיגה.

 

רוני, למרות שחווית, התחושות שלי קצת הפוכות. בלי כל קשר למשקל הרכב ולזה שבקידמתו, הרכב מ א ו ד תזזיתי! יש את כל ה"משחקיות" שרק תחפוץ , בעזרת היגוי סופר מהיר ומדוייק ויכולת ממש טובה במשחקי העברות משקל. יש לזה אף סימוכין מבחינה טכנולוגית - סיאט יצרה פלטפורמה שהם קוראים לה "שילדה זריזה" ('Agile Chassis'), מגזין EVO יטיב להסביר מה שאני בחיים לא אוכל לתרגם במדוייק...:wink:

 

So, what of this 'Agile Chassis'? Well, SEAT has clearly invested lots of engineering effort in it, mostly centred on the front end. There's a three-piece subframe, the engine and gearbox mounted on one part, isolating them from the steering and lower wishbones, which are mounted to the other two parts. The anti-roll bar now picks up on the struts, giving more direct response, and the steering itself has variable assistance that takes account of road speed and the rate at which the wheel is being turned. The tyres are also tuned for more response with reduced slip angles

 

נכון, זה שונה ממה שרגילים במכוניות בנזין דור שנות התישעים, אבל זה לא ממש מפחית ממה שכולנו מחפשים - הנאה מנהיגה. רק שבזו מסוג מעט שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני,אני מופתע.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=128644&highlight=%D7%90%D7%99%D7%91%D7%99%D7%96%D7%94+TDI

 

מתגובותייך הקודמות שללת את הרכב.

כמעריץ בעבר ובהווה של ה172(שלא רוצה לשמוע יותר על קרסו:? )אני רואה בTDI כהפתעה מוחלטת למשפחת סיאט ולאיביזה בעיקר.

 

הדור הקודם זוועתי מבחינתי והדגם הנ"ל מפתיע לטובה.

 

באחד השירשורים הקודמים ראיתי שGUY המליץ יותר על הTS של יאריס ושלל לגמריי את הTDI...נו באמת.

אני לא רואה עצמי נכנס ליאריס המכווצת הזאת (שלא לדבר על מנוע רועש ועסוק ב100קמש) ומתחנן שהמנוע ידחוף אותי ואת הבקושי 70 ק"ג שלי קדימה.

בשביל זה יש קארטינג 4 פעימות מוגבל מצערת.

 

דגם הTDI לדעתי "נפל בין הכיסאות" ולכן הוא לא מוכר כ"כ.

מביני דבר במוטוריקה שנסעו על הרכב הופתעו לטובה.בינהם אני.

 

דודו

31.5 ק"גמ ו מ נ ט!!!

156 סוסים אלכוהוליסתים

172 סיבות לחייך:wink:

206XS 110 (רכב ראשון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, למרות שחווית, התחושות שלי קצת הפוכות. בלי כל קשר למשקל הרכב ולזה שבקידמתו, הרכב מ א ו ד תזזיתי! יש את כל ה"משחקיות" שרק תחפוץ , בעזרת היגוי סופר מהיר ומדוייק ויכולת ממש טובה במשחקי העברות משקל. יש לזה אף סימוכין מבחינה טכנולוגית - סיאט יצרה פלטפורמה שהם קוראים לה "שילדה זריזה" ('Agile Chassis'), מגזין EVO יטיב להסביר מה שאני בחיים לא אוכל לתרגם במדוייק...:wink:

 

So, what of this 'Agile Chassis'? Well, SEAT has clearly invested lots of engineering effort in it, mostly centred on the front end. There's a three-piece subframe, the engine and gearbox mounted on one part, isolating them from the steering and lower wishbones, which are mounted to the other two parts. The anti-roll bar now picks up on the struts, giving more direct response, and the steering itself has variable assistance that takes account of road speed and the rate at which the wheel is being turned. The tyres are also tuned for more response with reduced slip angles

 

נכון, זה שונה ממה שרגילים במכוניות בנזין דור שנות התישעים, אבל זה לא ממש מפחית ממה שכולנו מחפשים - הנאה מנהיגה. רק שבזו מסוג מעט שונה.

 

נהגתי על האוטו בכבישים הנכונים ולא קיבלתי את התחושות הנכונות. אני לא יודע מה זה תזזיתי בשבילך, אבל הרכב בפירוש הרגיש כבד (לא מבחינת תאוצות) ולא מספיק זריז. בקשר ל"שלדה זריזה" - תחסוך ממני את הבבל"ת של אנשי השיווק. כל יצרן שמייצר מכונית סמי-ספורטיבית עם בולמים אובר-קשיחים נותן לתצורת המתלים שלו שם מטופש אחר רק בגלל שהוא החליף את המוט המייצב והזיז את עצמות העצה שני סנטים למטה. חוצמזה שלכולם יש היום תת-שלדה והגה שלוקח בחשבון את המהירות שבה הוא מופנה חוויתי כבר ב-VAG-ים אחרים, ולא לטובה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על האוטו בכבישים הנכונים ולא קיבלתי את התחושות הנכונות. אני לא יודע מה זה תזזיתי בשבילך, אבל הרכב בפירוש הרגיש כבד (לא מבחינת תאוצות) ולא מספיק זריז. בקשר ל"שלדה זריזה" - תחסוך ממני את הבבל"ת של אנשי השיווק. כל יצרן שמייצר מכונית סמי-ספורטיבית עם בולמים אובר-קשיחים נותן לתצורת המתלים שלו שם מטופש אחר רק בגלל שהוא החליף את המוט המייצב והזיז את עצמות העצה שני סנטים למטה. חוצמזה שלכולם יש היום תת-שלדה והגה שלוקח בחשבון את המהירות שבה הוא מופנה חוויתי כבר ב-VAG-ים אחרים, ולא לטובה.

 

רוני

 

זריז מבחינתי זה כשאני מפנה את ההגה הפרונט ושאר האוטו מוסט במהירות ללא הססנות ותחושות מתות ושאני עושה רצף של פניות הוא לא מתבלבל, שתיקון תת-היגוי הופך להיגוי יתר מוחשי וחד, שיש לי תמיד כוח בכל מצב לשנות מצב. יש אנשים שהם מאד כבדים אבל נורא זריזים (למשל, מוחמד עלי...לפחות היה). אם נעשה מבחן, אולי היא לא תהיה הכי זריזה (בתחושות), אבל להגיד שהיא לא זריזה זו הגזמה.

 

לקחתי בחשבון את עיניין הבבל"ת.

 

אף אחד לא טען שסיאט המציאו את התיגבור המשתנה ו VAGים אחרים לא מעניינים כי הם לא הנושא. רק שגם אני חושב, כמו הרבה אחרים, שהם עשו עבודה לא רעה...

 

רוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

לי אישית יש את האיביזה Fr ואני מאוד מבסוט גם בגלל שמאוד קל לשפר אותן לרמה גבוהה יחסית בעלויות שפויות

בקשר לדיזל - לא בא לי על הרעש והקשר למונית.

ואיך אומרת הפרסומת לאלפא:" אם אתה עדיין מתרגש ממרצדס אז תזמין מונית...."

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שאני נכנס לדיון הזה די מאוחר, אבל מהניסיון שלי על איביזה TDI - המנוע+גיר מצוינים, האחיזה טובה מאוד וגם ריסון המרכב בסדר גמור. בעיית התת-היגוי נותרה בעינה (והמנוע הכבד מלפנים בטח שלא עוזר) והמשקל הרב (האוטו שוקל סביב ה-1200 למיטב זכרוני) בטח שלא עוזרים לתחושה תזזיתית כמו שצריך להיות בהוט האצ'. המשמעות - אם רוצים לנהוג מהר היא תספק את זה, אבל ה"משחקיות" כמעט ולא קיימת וזה מוריד מחווית הנהיגה. ההגה במפתיע בסדר יחסית אבל הריג'קט הגדול ביותר של האוטו הוא נוחות הנסיעה. הרכב לא נוח באופן קיצוני גם ביחס לעשרות מכוניות ספורטיביות אחרות בהן נהגתי. אני מאשים את הדרך שבה סיאט בחרו לטפל בהתנהגות הרכב - המשקל גבוה ודרישות השוק הן לצמיגים מגודלים, אז מה שעושים זה מקשיחים מאוד כדי למנוע טלטולים ולנטרל תחושת מריחה וזוויות גלגול. התוצאה במידת מה הורסת את המשחקיות של השלדה שהופכת לבלוק במקום למשהו עם גמישות מסוימת. זה גם מה שקורה כאשר מקשיחים יותר מדי עם מוצרי אפטרמרקט במכוניות אחרות. אמנם ההתנהגות כבר לא רכרוכית (ואפילו מהנה למדי) אבל נוחות הנסיעה בכל כביש איומה ונוראה (אני זוכר נהיגה ארוכה על כביש 1 שהייתה סבל רצוף - מזל שהמושבים טובים, לפחות זה..).

 

איביזה TDI מול FR בנזין? לא יודע, שתיהן ממש לא עושות לי את זה. שמעתי שהקופרה עדיפה משמעותית, אבל לא נהגתי לצערי.

 

שלא תטעו, אני חושב שעם נוחות משופרת האיביזה TDI יכולה להיות קנייה מעניינת ביותר - גם חסכון לאלו שנוסעים הרבה, גם מנוע נהדר שמושך נפלא, וגם פוטנציאל הנאה מנהיגה. העניין הוא שעם המתלים האלו, לא רק עבור חובבי ההגה אני לא יכול להמליץ עליה (בגלל שיש חלופות מהנות יותר), אלא גם לכל השאר - כי הם סתם יסבלו ביום-יום (ואני יודע שיש כאן בעלים של TDI - ואין לי בעיה שהם נהנים מהסבל, זו תופעה ידועה :wink: )

 

רוני

נהגת על הדגם של ה 130כ"ס...הבנתי שהאיביזה קופרה דיזל 160 כ"ס לפי פרומים בחו'ל יותר מוצלחת מה130 שנמכר בארץ.

מישהו יצא לו לנהוג על האיביזה TDI 160 כ"ס?יש כמה חתיכות ממנה בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגת על הדגם של ה 130כ"ס...הבנתי שהאיביזה קופרה דיזל 160 כ"ס לפי פרומים בחו'ל יותר מוצלחת מה130 שנמכר בארץ.

מישהו יצא לו לנהוג על האיביזה TDI 160 כ"ס?יש כמה חתיכות ממנה בארץ.

 

 

לדעתי אין את גרסת ה160 בארץ

31.5 ק"גמ ו מ נ ט!!!

156 סוסים אלכוהוליסתים

172 סיבות לחייך:wink:

206XS 110 (רכב ראשון)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...