Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחבורה אלטרנטיבית - רולרבליידס או סקייטבורד


nirp
שימו לב! השרשור הזה בן 6415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קורקינט מתקפל בלי לחשוב פעמיים. אבל לא של אחת החברות הלא מוכרות, רק רייזור(!)



כיף, אלגנטי, יעיל, מאוד קל ומתקפל לגודל מזערי.

 

 

עמוס

It's time to kick ass and chew bubble gum, and I'm all outta gum..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רולרבליידס דורש מעט יותר מאמץ מאופניים והרבה הרבה פחות מסקייטבורד.

 

אבל שניהם דורשים הרבה פחות מאמץ (וזמן) מהליכה ברגל.

 

ללכת 3 ק"מ ברגל זה לא ה-כ-י- סימפטי לדעתי.

 

לגבי סוגים - כן, יש הבדל. הבדל עצום. הכי חשוב הוא למדוד להרגיש לנסוע קצת וכמובן - גם כאן - לחברה המייצרת יש תפקיד חשוב.

 

חשוב גם שיכוך הזעזועים ברפידה, יש סוגים שונים של קשיחות המגף (HARD BOOT לעומת SOFT BOOT), גלגלים מתרכובת רכה או קשיחה (ממש כמו ברכב עם Tradewear), ולבסוף - מיסבים ("לאגרים") שנמדדים ב Abec.

אוקיי, נשמע מעניין.

יתרון נוסף על אופניים - אפשר לסחוב בתיק נעליים ולהחליף, ואז אפשר להשתמש בשרותי רכבת ישראל שונאת האופניים, ואחרי זה להמשיך על הרולרבליידס.

 

לגבי ההבדלים -

מה טווחי המחירים לסוגים השונים?

האם הפשוטים ביותר יעשו את העבודה לפרק זמן סביר (3 ק"מ...)?

כמה ההבדל משפיע על המאמץ, או שאולי הוא משפיע רק על הנוחות?

 

עריכה: הא, כן, ופרט חשוב - כמה נוח או מעצבן זה לנסוע על מדרכות (לא בדיוק משטח חלק ונוח...)?

 

במקור הגלגלים של הרולרבליידס נראו לי כל כך קטנים ביחס לאופניים למשל, שזה נראה נורא לא פרקטי ככלי תחבורה. אבל אני מבין שאני טועה.

 

תודה,

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , ניכנסתם כבר למילחמת העולמות של הסקייטבורדרים ורסוס רולרבליידרים ,

מחיפוש שערכתי בפורום ויכוחים ניגמרים הכי טוב אם יורים אחד בשני.

 

אז

 

Suckerbladers roll

(ניגזרת של rollerbladers sucks)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה מלחמת עולמות?

 

התשובות דווקא היו די ענייניות.

 

מכיוון שהשאלה המקורית היתה שלי, נראה לי מהתגובות השונות ומהצרכים שלי שהפתרון הכי טוב הוא רולרבליידס (במקרה שלי, לא אבסולוטית כמובן).

 

עכשיו זה כבר fine tuning...

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאתה שואל אני מבין שלא רכבת אף פעם על רולר בליידס?

קודם כל יש הזבל עם הגלגלי פלסטיק שזה נורא ואיום ויש יקרים עם גלגלי סיליקון וכו'...

בנוסף יקח לך מספר ימים אם לא שבועות להתרגל לרכב בצורה נורמלית על הרולר.

אני אומר לך, קנה איזה נגן נחמד, תקליט מוזיקה ותצעד ברגל. 3 קילומטר זה ממש כלום

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 ק"מ:

30-40 דקות בהליכה.

12 דקות באופניים באיזי !

מה הבעיה להעלות אותם למעלה? זה לא כזה כבד ומסורבל...

אני רוכב כל יום לעבודה וחזרה 6 ק"מ כל כיוון. תענוג.

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

udical

אני לא יודע איך אתה הולך\נוסע\רץ\זז.

3 קילומטר=25-30 דקות הליכה,5-10 דקות על אופניים, ואפילו 12-15 דקות ריצה.

על רולר, במידה ואין עליות, יקח לך כ10-15 דקות.

ההתנסות היחידה שלי עם רולר נגמרה בזה שהרגליים מאוד סבלו מהמדרכות, מאין עיקצוץ כזה, אבל אלה היו רולרים דפוקים, ואני הייתי בן 12.

 

אם אתה משקיע ברולרבליידס שצריכים לשרת אותך יותר מחודש+-

תשקיע בטובים.

 

נ.ב.

אני ממליץ על אופניים, אם אין לך בעיה להרים 10 קילו, אז אין בעיה.

אני גר בקומה 3 בלי מעלית ואני מסתדר מצויין!

קנה אופניים עם שלדה קלה וזהו :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בהתלבטות דומה למרות שיש לי רכב.

 

אני גר 2 ק"מ מאוניברסיטת ת"א ומתחיל ללמוד שם עוד שבועיים.

 

כעיקרון יש 4 אופציות להגעה לשם: רגל, אוטו, אופניים, אוטובוס.

 

האופציות נבדקו ולהלךן המסקנות:

 

1. רגל - 18-19 דקות הליכה כל כיוון. לא נורא, אבל גם לא קצר במיוחד. משעמם.

 

2. אוטו - 5 דקות נסיעה, תלוי איך תופסים את 2 הרמזורים. עד שהמזגן מתחיל באמת לקרר (בהנחה שמתחילים ממצב מבושל) כבר כמעט מגיעים. יש חניה חוקית בכחול לבן באפקה, אבל משם עד בניין שרייבר יש עוד כמה דקות הליכה ברגל. על בסיס קבוע מדובר בנסיעות שלא ממש עושות טוב לאוטו.

 

3. אופניים - נבדק היום. 10 דקות נסיעה, העליה של קלצ'קין מתישה אבל שוין. אפשר להיכנס עם האופניים לקמפוס בלי שום בעיה ולקשור אותם במתקן בפתח של הבניין. מעולה.

 

4. אוטובוס - נבדק לפני כמה ימים. אין קו שמגיע מהבית שלי עד השער הרצוי (2). רק לקדימה של האוניברסיטה. ואז צריכים לחצות אותה בעליה. להחליף 2 אוטובוסים זה כבר מגוחך לחלוטין. וצריך להמתין. אז מה עשינו כבר? עדיף ללכת ברגל וזהו.

תוצאה: כשלון מוחלט.

 

 

נראה לי שלמעט ימי גשם או חמסין האופניים הולכים להיות האופציה המועדפת...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נוח לסוע על מדרכות אם כי זה אפשרי .

זמן הלמידה אכן ארוך יחסית ובזמן הזה עדיף שלא תיסע על כבישים.

מחיר לרולר טוב למתחילים הוא בין 600-800 שקל , בערך.

זה לוקח זמן ללמוד אבל אחרי שלומדים מדובר בכלי תחבורה מצויין.

 

יש בספורטק בחור בשם יניב שמלמד בכל יום ראשון , בחינם יש לציין, איך מתחילים לסוע על רולרבליידס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

udical

אני לא יודע איך אתה הולך\נוסע\רץ\זז.

3 קילומטר=25-30 דקות הליכה,5-10 דקות על אופניים, ואפילו 12-15 דקות ריצה.

על רולר, במידה ואין עליות, יקח לך כ10-15 דקות.

שים לב, הוא צריך להגיע לעבודה, ז"א לא להגיע מסריח ומזיע. בגלל זה רשמתי את הזמנים שרשמתי.

אין בעיה לעשות 3 ק"מ ב 3.45 דקות, רק שאתה מגיע מזיע מסריח ומגעיל.

Ford Taunus GXL 2300 v6 ידנית 1972 - [][ ]O=o=O[ ][]

Ford Fiesta CL 1988

CJ8s 1987 O|||||||O

Ford Focus Estate 2.0 2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה על התגובות.

 

לגבי לצעוד את המרחק - ממש לא כיף. זה לא מעט, וגם אין יותר מידי צל ביום.

אני ממש לא מעוניין להגיע נוטף זיעה לעבודה.

 

על פניו אופניים היו יכולים להיות פתרון מצויין, למעט גרם מדרגות צפוף למדי איפה שאני גר, וחוסר רצון מסויים להשאיר את האופניים זרוקים למטה (אין מקום נוח לקשור אותם).

בנוסף, לרולרבליידס יש יתרון ככלי ביניים - אפשר לנסוע ככה עד תחנת רכבת למשל, להוריד, להגיע, לנעול בחזרה, ולהמשיך להתגלגל. עם אופניים אי אפשר לעלות על הרכבת.

ובכלל אפשר לקחת את הרולרבליידס "בתיק" על הגב גם במקומות שאי אפשר לרכב.

 

מצד שני, לאופניים יש שני יתרונות בולטים, לכאורה -

הראשון, יותר קל, פחות מאמץ, ואופניים ממש זולים (אופני מדבקה) יעשו את העבודה גם בפחות כסף מרולרבליידס סבירים.

השני, על מדרכה נראה לי קצת מטריד עם הגלגלים הקטנים של רולרבליידס, ובאופניים זה זניח לחלוטין (אם נתעלם מזה שנדמה לי שאסור לאופניים לנסוע על מדרכות, פורמלית...).

 

ואגב, אמנם לא נסעתי על רולרבליידס מעולם, אבל כשהייתי ילד ממש קטן יצא לי לנסוע על סקייטים כך שאת הבסיס ממש יש לי.

 

אז מה אתם אומרים, בהנחה שאני נשאר על המדרכה כל הזמן - זה סיוט עם רולרבליידס?

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כיום אופניים מיתקפלים, דבר חמוד לאללה... בנוסף יש כיום אפשרות לעלות איתם לרכבת הודות ליושב ראש איגוד רוכבי האופניים בישראל שהגדיל ראש ופנה ישירות למישרד התחבורה והנחית על רקבת ישראל (הטעות במקור) את ההחלטה... :twisted:

 

המחירים מתחילים ה 400 ש"ח לדגמים הפשוטים וניגמרים איפה שניפסקים החלומות...

האופניים האילו קלילים וקלילים לנשיאה (אם אני לא טועה יש להם אפילו תיק כזה)...

משהו כזה, אבל ניראה יותר טוב....

 

בהצלחה!

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שבגלל שמעולם לא עלית על רולר יש לך כמה מיס-קונספציות בעייתיות.

קודם כל אתה תזיע והרבה.

זה ממש לא "כלי ביניים" אידיאלי. אתה תגלה שנעילה שלו על הרגל (והורדה) זה עסק קצת יותר מעיק מלשים כפכפים או משהו כזה. זה מסיבי ואתה חייב לסגור בצורה טובה אם אתה לא רוצה להפצע תוך כמה דקות. זה לא בדיוק קטן שאתה יכול לזרוק בתיק. זה דורש תיק גדול בפני עצמו.

מדרכות זה הדבר הכי מסריח שיכול להיות ברולר, בעיקר למתחילים ובמיוחד עם רולרים לא איכותיים מספיק. על הכביש לעומת זאת לא הייתי ממליץ לך לעלות בהתחלה (ר' פסקה הבאה).

רקע בסקטים לא ייתן לך הרבה. זה לא אופניים, לוקח די הרבה זמן ללמוד את זה ובדרך אתה מתרסק המון ומספק הרבה צחוקים לסביבה. בכלל, בהתחלה כדאי מאוד שתשקיע במגרש סגור ולא תצא ישר לכביש. הניסיון הראשון שלי ברולר היה בחוץ, בצומת הראשונה הבנתי שאני לא באמת יודע לעצור והרמזור הפך להיות אדום. הייתה ירידה, כמובן שנהניתי שניה קודם מהמהירות והפתרון היחיד שהיה לי היה להתלות בעמוד ולבצע סיבוב מלא סביבו והתרסקות אלגנטית שהביאה הרבה מבטים מרחמים מהסביבה.

מהניסיון השני שלי אין לי הרבה זכרונות וגם הסיפורים מעורפלים (אף-אחד לא ראה) כי מתברר שהתרסקתי בצורה איכותית, קיבלתי זעזוע מוח ואיבדתי את הזיכרון.

אז כבר הבנתי שכדאי כנראה להתנסות קצת במקום סגור על בלימות, צלחות, רוורס וכאלה :lol:.

אה, ושלא תעיז להתחיל בלי מגן לפרק היד, כל השאר ימנע ממך בעיקר שריטות (וכמובן אתה תראה כמו הומו) אבל על זה אל תעז לוותר. תאמין לי שאתה לא רוצה להתרסק על המפרק הזה. זה השבר הכי גרוע עם האיחוי הכי איטי שיש בגוף. הייתי שלושה חודשים עם גבס ועוד כמה חודשי שיקום :???: (זה כבר לא מרולר אבל בדיוק אותו סוג פציעה).

אה, ובוא גם נוסיף לעניין שהחורף בפתח ואז רולר זאת האופציה האחרונה (נו, לא באמת צריך להסביר לך על אחיזה).

 

בקיצור, אם לא הפחדתי אותך מספיק, תעשה לעצמך טובה ולפני שתגיע להחלטה תשיג רולר לניסיון כדי להבין במה מדובר.

 

כל מה שאמרתי מתייחס לצורך הספציפי ולמקרה שלך, אני לא שולל את הכלי באופן כללי (דווקא כיף לעשות איתו כל מיני שטויות, בעיקר כשגם זוכרים משהו מזה אח"כ 8-)).

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...