Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם לטפל לפני הזמן? רנו קליאו 0.9 ידנית


cfir71
מעבר לפיתרון נפתר ע"י avi 23,

פוסטים מומלצים

רנו קליאו דור 4. שנת 2013

מנוע 0.9 ידני

 

עד כה הייתי מטפל פעם בשנה (נסועה של 12 אלף ק״מ בערך) 

 

השנה הנסיעות התגברו, נסעתי איתה ב 8 חודשים כבר 15K. כלומר צפי ל 22K שנתי.  

לפי הספר רכב זה מרווח טיפולים כל 30,000. 

 

האם לטפל לפני הזמן? מה דעתכם? 

עריכה אחרונה על ידי cfir71

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

היי כפיר,הרגע ראיתי סרטון ביוטיוב ופתאום נתקלתי בפוסט הזה,אם אתה מבין אנגלית מציעה לך לראות. 

"למה? יש סיבה הרי שהיצרן החליט ככה" בלי קשר לטויוטה אני חושב שהיום זה נכון לגבי כול הרכבים 

נ.ב - גם לי יש קליאו 2015 אם קילומטראז של סוס מת. עושה לה טיפולים כול עשר אלף על השעון. 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, cfir71 כתב:

יש סיבה הרי שהיצרן החליט ככה 

הסיבה שהיצרן החליט ככה היא לא כדי לשמור על המנוע, אלא כדי להפחית זיהום אוויר (הפחתה באמת מינורית, אבל מה היצרנים לא עושים בשביל זה היום...).

שמן, כל שמן (גם אם הוא long life) מאבד מתכונותיו עם הזמן והנסיעה. אחרי 10-15k השמן כבר ממש לא אותו דבר כמו שהוא היה כשהוא היה חדש. אם תחליף בתדירות גבוהה יותר אתה תשמור על המנוע בצורה טובה יותר.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייצרן גם אומר שאין צורך להחליף שמן גיר כי הוא "life time", ואז מלא מומחים ביוטיוב שואלים, אוקי ומה ההגדרה לlife time על פי הייצרן? מסתבר שאין הגדרה כזאת, אז זה יכול להיות 30 שנה, וזה יכול להיות גם 10 או 8 שנים... 

בקיצור - כולם מסכימים שהדרך הבטוחה לשמור על גיר אוטומאטי היא להחליף לו שמן כל 50,000 ק"מ.

לעניינך - אם אתה עושה מעל 20,000 ק"מ לשנה אז תעשה 2 החלפות שמן ופילטר שמן כל שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב, שרשרת תזמון בדגם הזה לפעמים מתפרקת סביב 150 אלף קילומטרים או אפילו לפני כן, מה שגורם להחלפתי מנוע קומפלט.

בכל טיפול תבקש מהמוסך ( שמכיר את הדגם ) להקשיב לרעש פעולת המנוע  מכיוון טיימינג . במידה ויש רעשים חשודים, צריך להחליף את השרשרת.  ותחליף שמן מנוע כל 10 אלפים קילומטרים. זה ישמור טוב יותר על המנוע ועל הטורבו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דיון שעולה מדי פעם, ותמיד בא לי להיות הסנגור של השטן (לי אין התלבטות, אני נוסע 10-12 אלף קילומטר בשנה וזה מרווח הטיפולים שלי; נוח). כל הטיעונים נגד טיפולים במרווחים של 20-30 אלף קילומטר ברורים וטובים. ועם זאת... פעם הטיפולים היו כל 5 אלף קילומטר. פעם, פלאגים היו מחזיקים 10-20 אלף קילומטר בקושי. הרי שאז, כשעברו לטיפולים פחות תכופים, גם בטוח היו אנשים שאמרו ששמן מתפרק ומאבד מתכונותיו, ובשום פנים ואופן אסור לחכות כל כך הרבה זמן בין טיפול לטיפול אם רוצים לשמור על המנוע. וכיום מנוע מודרני שמטפלים בו כל 10,000 ק"מ עם שמן בתקן הנכון יכול לנסוע מאות אלפי קילומטרים בכיף. ואם תוציא פלאג אירידיום אחרי 5 אלף ק"מ ואחרי 55 אלף ק"מ, תתקשה למצוא את ההבדלים. אז איך אפשר לדעת שכל הטענות נגד מרווחי טיפולים גדולים יותר יתבדו עם השנים? הבעיה היא שאמירה "נחיה ונראה" לא תעבוד במקרה הזה, כי כולם עוברים לרכבים חשמליים, ולא נגיע למספיק סטטיסטיקה או פיתוחים נוספים בשמנים/מנועים שייגרמו לאנשים להתייחס ל-20,000 ק"מ כמרווח טיפולים "קצר מספיק".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה זה הפקקים. רכב שעומד בפקק כל יום שלוש שעות עם מנוע מונע ומזגן פועל צובר שעות מנוע ולא צובר ק"מ, מרווח הטיפולים לא מתייחס לשעות מנוע, אז ממליצים לטפל כל 10 או כל 15 בשביל לפצות.

 

 

אם השימוש ברכב הוא בכבישים פתוחים ללא עומסי תנועה אפשר לדעתי להישאר עם טיפול כל שנה שזה במקרה של פותח השירשור 22 אלף ק"מ. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב בן 11, שעד עכשיו טופל כל 12 אלף קילומטרים.

אתה ממליץ עכשיו לקראת 150 אלף קילומטרים  להגדיל פי 2 את תדירות  החלפת שמן? מה תחסוך, 350-550₪ בשנה?

ברכב ישן לא הייתי חושב על דבר כזה. ועוד טורבו בנזין תוצאת רנו.

  • אהבתי 2

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השימוש בינעירוני בכבישים פתוחים אני לא רואה בזה בעיה.

 

 

אם עומד בפקקים חצי מהזמן אז בהחלט כדאי לטפל כל 10 או לפחות כל 15.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן הוא זול, מנועים זה לא זול 

תחליף שמן עד 15k בכל החלפה , במיוחד שהמנוע טורבו עובד בטמפרטורות גבוהות ומגדש הטורבו זקוק לשימון איכותי וקבוע כדי להאריך חיים, במיוחד כשהשמן מאבד מהתכונות וסופח פיח וחום שמפחית מרמת השימון של הטורבינה בטורבו .

ההמלצות נועדו כדי למכור יותר ולחסוך ללקוחות כסף , בשביל המנוע זה יותר מדי זמן על אותו שמן סינטטי או לא. אפ אתה רוצה לחסוך אפשר להחליף רק שמן ופילטרים בעצמך בזול או לקנות את החלקים וללכת למוסך וככה גם לצמצם עלויות.

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

אם השימוש בינעירוני בכבישים פתוחים אני לא רואה בזה בעיה.

 

 

אם עומד בפקקים חצי מהזמן אז בהחלט כדאי לטפל כל 10 או לפחות כל 15.

רק כביש מהיר. 

כביש 6 נגד הפקקים. מהירות ממוצעת של 100 קמ״ש ומעלה. 

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא תעשה ניסוי מחשבתי: 

קח נגיד 3 שנים קדימה. 

טיפול כול 22 אלף קילומטר- היית עושה עושה 3 טיפולים. 

בנסועה הנוכחית זה 66 אלף קילומטר - זה אומר בהינתן טיפול כול 15-16 אלף - 4 טיפולים. 

 

כול מה שאתה חוסך זה 500-600 שקל ב-3 שנים , שזה 200 שקל בשנה. 

 

על זה שווה לך לתהות אם אתה מעמיד בסכנה את המנוע שלך? שאם אני זוכר נכון כבר החלפת פעם מנוע ברכב 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...