Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 995 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

יש בבעלותי פורד פוקוס 2008, אתמול בלילה נגמר המצבר וחיברתי בוסטר, היה חשוך ובטעות שמתי אותו הפוך כשנכנסתי לרכב לא היה חשמל בכלל, הבנתי שכנראה שמתי הפוך ומיד ניתקתי את הבוסטר, הבוסטר עצמו התנפח ויצא מכלל שימוש, אחר כך החשמל חזר ויש לי הודעה בלוח שעונים engine systems fault והאוטו לא מניע גם עם כבלים, ואין בכלל סטרטר.

בדקתי פיוזים במנוע יש פיוז 1 שרוף 3 וואט שלא נראה לי קשור ועוד שורה של פיוזים 10 ואט שלא מקבלים בכלל חשמל, כל השאר עובדים חלק. 

אשמח לעצות, והכוונה מה לעשות.

פורסם (נערך)

ייתכן ונשרף מחשב רכב. 

לדעתי תגרור למוסך.

עריכה: יש בוסטרים עם הגנת קטבים, מומלץ.

מועדים לשמחה.

עריכה אחרונה על ידי topop
פורסם

אמרו לי שאם יש את ההודעה בלוח שעונים כנראה שלא נשרף המחשב

השווי של ברכב לא עולה על 3,000 שקל ככה שאם זה לא משהו פשוט אני כבר לא יתקן.

אם יש למישהו כיוון למשהו פשוט יותר לבדוק לפני שנשלים עם שריפה של המחשב אני אשמח. תודה רבה.

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, מאזדה 3 כתב:

ועוד שאלה למבינים, אם הפיוז הראשי נשרף הוא אמור לעצור את החשמל לפיוזים הרגילים בתיבת הפיוזים?

 

 

בהחלט כן. קיימים גם פיוזים של 30A אשר מתפצלים ל-2 צרכנים שונים עם פיוז 20 אמפר והצרכן הנוסף 10A.

תבדוק ליד המצבר או על המצבר קופסאת פיוזים שבהם בדרך כלל מותקנים פיוזים לזרם גבוה קרי 50/60 וגם 100 אמפר. בדרך כלל לא תמצא איזכור בספר הרכב על קיומם מכיוון שהייצרן לא רוצה שהתעסקו עם הפיוזים האלה אלא רק חשמלאי רכב.

 

לפני 5 שעות, מאזדה 3 כתב:

בדקתי פיוזים במנוע יש פיוז 1 שרוף 3 וואט שלא נראה לי קשור ועוד שורה של פיוזים 10 ואט שלא מקבלים בכלל חשמל, כל השאר עובדים חלק. 

אשמח לעצות, והכוונה מה לעשות.

 

הערך הנומינלי של פיוזים הוא ביחידות אמפר או האות A ולא וואט.

אני מציע לך לגרור את הרכב לחשמלאי.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 29 דקות, מרק10 כתב:

הערך הנומינלי של פיוזים הוא ביחידות אמפר או האות A ולא וואט.

אני מציע לך לגרור את הרכב לחשמלאי.

אתה צודק זה 3A. 

ולגבי חשמלאי, הבעיה היא, שמניסיוני הרב במוסכים אי אפשר לדעת כמה כסף זה יצא והאוטו לא שווה השקעה רצינית, לכן אני מנסה לצמצם אפשרויות ולנסות לתקן לבד.

היה לי כבר כמה פעמים שהגעתי עם רכב למוסך והמוסכניק אומר לי 300 שקל להחליף איזה חלק ורק אז נראה אם התקלה נפתרה,  והיא לא נפתרה ואז צריך להחליף עוד משהו ועוד משהו ובסוף שילמתי על הרכב כמעט את השווי שלו. 

ולגבי הפיוזים של ה30A  יש בתיבת פיוזים 5 פיוזים עם המספרים 20 30 40 הכוונה אליהם? ואם כן איך בודקים אותם? כי אין להם נקודה חשופה שאפשר לשים עליה את הטסטר.

תודה רבה.

 

פורסם (נערך)
לפני 17 דקות, מאזדה 3 כתב:

ולגבי הפיוזים של ה30A  יש בתיבת פיוזים 5 פיוזים עם המספרים 20 30 40 הכוונה אליהם? ואם כן איך בודקים אותם? כי אין להם נקודה חשופה שאפשר לשים עליה את הטסטר.

תודה רבה.

 

אם הפיוזים נשלפים אתה בודק פשוט רציפות בעזרת רב מודד או בדיקה וויזאולית האם קיים נתק בחוט של הפיוז.

תעלה תמונה של הפיוזים.

 

* שים לב !
אל תוציא פיוזים כאשר המפתח נמצא בסוויץ'.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

 

Inked20231002_121318.thumb.jpg.63d1238e5c330c25c1d18775617ee149.jpg20231002_121324.thumb.jpg.e1f38c66917970f555cd7e55a96b61df.jpg
 זה התמונה של הבית פיוזים במנוע הפיוזים הגדולים שסומנו תקינים והקטנים למטה שסומנו הפיוזים עצמם תקינים ושלמים אבל הם לא מקבלים חשמל

בתמונה משמאל זה היציאה של ה+ מהמצבר יכול להיות שיש פיוז שיושב שם?

פורסם (נערך)

תבדוק את הפיוזים למעלה בקופסא, האדום (50אמפר) ושני הצהובים (60 אמפר) שתפוסים עם אומים.

 

תפרק אותם ותבדוק עם בודק מתח, אם יש לך מזל אחד או כמה מהם נשרפו והגנו על כל צרכני החשמל האחרים.

עריכה אחרונה על ידי Aviad Mandabi
פורסם (נערך)
לפני כשעה, מאזדה 3 כתב:

 זה התמונה של הבית פיוזים במנוע הפיוזים הגדולים שסומנו תקינים והקטנים למטה שסומנו הפיוזים עצמם תקינים ושלמים אבל הם לא מקבלים חשמל

בתמונה משמאל זה היציאה של ה+ מהמצבר יכול להיות שיש פיוז שיושב שם?

לא יודע. אבל מאוד פשוט לבדוק. קח רב מודד וחבר צד אחד למינוס וצד שני לכבל אחרי האיזור שבו אתה חושב שקיים פיוז. אתה צריך לקבל 12 וולט.

 

בדוק את הפיוזים המחוברים בעזרת אומים. סימנתי לך בתמונה, אלה הפיוזים שכתבתי לך קודם לכן שלא מוזכרים בספר הרכב בגלל שהחלפתם נעשית רק על-ידי בעל מקצוע.

אתה לא חייב לפרק אותם.

אתה לא יכול לבדוק וויזאולית מכיוון שאצלך הם לא שקופים.

 

Inked20231002_121318.jpg.75dec30d36875284816ba0096374f39b.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...