Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רבעון שיא לשוק הרכב בישראל כמעט 110000 כלירכב מתוכם יותר מ-17000 חשמליות


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  

לפני 36 דקות, levy כתב:

שטויות,לי יש את הרכב,עובד באיזור ת'א, לא יורד מ 415 קמ

ג'ילי פיקטיבית יש יותר טווח אבל אין להם סוללה כמו byd מסוג lfm שניתן לטעון ל 100% ולכן את הג'ילי יש לטעון רק ל 90% כדי שהסוללה לא תהרס והנה הגעת לאותו טווח כמו ה byd

בנוסף סוללות lfm יש להם אורך חיים גדול יותר.

 

 

לגבי הטווח שלך - מזל טוב, זכית, הרכב שלך מחזיק כ20%-30% יותר מכל מבחן רכב שבוצע בארץ.

 

בעניין 90% ו LFM וכל שאר ההבלים - לא מכיר בנאדם אחד שלא מטעין את הרכב שלו עד 100%, בלי קשר למותג

כלומר, אני בטוח שמבין עשרות אלפי בעלי רכב חשמלי, לפחות אחד היה כזה שברכב בנזין שלו דאג לדלק כל פעם שהגיע לחצי מיכל "כדי לשמור על משאבת הדלק שלא ייכנס לכלוך", ועכשיו הוא מפעיל את אותו ההיגיון על החשמלי.

בפועל, עם 8~10 שנות אחריות על הסוללה, למה להתעסק בזה?

אנשים מחליפים רכבים כל 3-5 שנים היום וחשמליים יש למכירה כמו זבל בני חצי שנה עד שנה, יש 2022 שכבר הגיעו ל02 בעלים קודמים, הזוי

ואתה מדבר על קלקול הסוללה מחוץ לאחריות שתיגמר אי שם ב2030-ומשהו....

עריכה אחרונה על ידי NINJMNKY
  • אהבתי 1
  • מעניין 1

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, NINJMNKY כתב:

  

 

 

לגבי הטווח שלך - מזל טוב, זכית, הרכב שלך מחזיק כ20%-30% יותר מכל מבחן רכב שבוצע בארץ.

 

בעניין 90% ו LFM וכל שאר ההבלים - לא מכיר בנאדם אחד שלא מטעין את הרכב שלו עד 100%, בלי קשר למותג

כלומר, אני בטוח שמבין עשרות אלפי בעלי רכב חשמלי, לפחות אחד היה כזה שברכב בנזין שלו דאג לדלק כל פעם שהגיע לחצי מיכל "כדי לשמור על משאבת הדלק שלא ייכנס לכלוך", ועכשיו הוא מפעיל את אותו ההיגיון על החשמלי.

בפועל, עם 8~10 שנות אחריות על הסוללה, למה להתעסק בזה?

אז ייתכן שאתה לא מכיר הרבה בעלים. אני לא מכיר אחד שכן מטעין עד 100% באופן קבוע.
האחריות בארץ של רוב המותגים היא אכן 8 שנים (או הנסועה שהוגדרה), אבל רובם לא מגדירים ירידה בקיבולת שגם תצדיק מימוש אחריות -- מדובר באחריות רק למקרה של כשל גמור בסוללה. ואלה שכן מגדירים ירידה בקיבולת -- מדובר בד״כ בירידה ב-30% או 35%, וזו כבר ירידה משמעותית ביכולת לעשות נסיעות ארוכות.

 

ברוב הכימיות של סוללות ליתיום, טעינה יומיומית ל-100% בהחלט שוחקת את הסוללה, למרות ה-buffer המובנה.

נכון, טסלה בסוללות ה-LFP שלה ממליצה לטעון ל-100% קבוע, אבל הם מיעוט קטן מסוללות ה-LFP בשוק, ומאד חדשים לשימוש בסוללות האלה, אז לא הייתי לוקח דווקא המלצה שלהם בתור נכונה. רוב היצרנים האחרים ורוב מומחי הסוללות ממליצים לטעון סוללת LFP ל-100% -- אבל רק פעם בשבוע-שבועיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי השחיקה בקיבול הסוללה

סוללות LFM כמו ב byd יש להם אורך חיים ארוך יותר מהליתיום של ג'ילי ואחרים.

 

יש סירטון של בחור בתאילנד שעשה 150000 קמ עם האטו 3 והטעין רק בעמדות מהירות ששוחקות את הסוללה והקיבול ירד רק ב 3% שזה כלום.

שרכשתי רכב חשמלי הבנתי שהרבה אגדות אורבניות סביב הרכב החשמלי מוגזמות, אני חוסך 1000 שקל בחודש של דלק וטסט של כ 500 שקל בשנה וחיסכון של טיפולים בעתיד.

לגבי השחיקה בקיבול הסוללה

סוללות LFM כמו ב byd יש להם אורך חיים ארוך יותר מהליתיום של ג'ילי ואחרים.

 

יש סירטון של בחור בתאילנד שעשה 150000 קמ עם האטו 3 והטעין רק בעמדות מהירות ששוחקות את הסוללה והקיבול ירד רק ב 3% שזה כלום.

שרכשתי רכב חשמלי הבנתי שהרבה אגדות אורבניות סביב הרכב החשמלי מוגזמות, אני חוסך 1000 שקל בחודש של דלק וטסט של כ 500 שקל בשנה וחיסכון של טיפולים בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.4.2023 בשעה 14:07, PinkDolphin כתב:

המכירות בעולם של הפריוס פלאג-אין צנחו בעולם, מסיבה פשוטה: לטויוטה אין מספיק סוללות, אפילו לא לכמות הקטנה יחסית שהפלאג-אין צריך. ההשקעות שלהם בתחום קטנות מאד יחסית להיקף הייצור הכולל שלהם (כרבע מההשקעות שסטלנטיס, GM, פורד או VAG עושים, ונדמה לי גם כרבע מקבוצת יונדאי); כיון שיש עודף ביקוש על היצע עולמי בתחום הסוללות שלא מראה שום סימן שייפתר ב-3-4 שנים הקרובות, טויוטה בצרות צרורות.
גם אם המנכ״ל החדש ישנה את המדיניות לחלוטין, כל היצרני הסוללות כבר סגרו את כל ההזמנות לשנים הקרובות.

לא ברור לי מהיכן הנתון הזה. הדגם עוד לא הושק באירופה וגרסת הפלאג-אין רק עכשיו, ממש עכשיו, הושקה בארה"ב. גם לא ברור לי מהיכן הנתון שלטויוטה אין סוללות לצי הדגמים הנוכחי. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch28566 כתב:

לא ברור לי מהיכן הנתון הזה. הדגם עוד לא הושק באירופה וגרסת הפלאג-אין רק עכשיו, ממש עכשיו, הושקה בארה"ב. גם לא ברור לי מהיכן הנתון שלטויוטה אין סוללות לצי הדגמים הנוכחי. 

זה מתייחס לדגם הקודם (ניקרא Prius Prime בצפון אמריקה, קוריאה וניו-זילנד, ו-Prius PHV בשאר העולם) שהושק ב-2016 (הדור השני), לא לחדש שמושק בימים אלה.  היו לו מכירות טובות כמה שנים, אבל נפילה בשנתיים האחרונות (בתקופה שהיתה צמיחה יפה מאד במכירות פלאג-אין בכלל באירופה, פשוט מחוסר מלאי; אמנם הטווח שלו די נמוך, אבל גם לא יקר).
לגבי הסוללות, טויוטה פירסמו את תוכניות ההשקעה שלהם, גם לצפון אמריקה ספציפית, וגם בעולם בכלל, לפני כחצי שנה:
https://global.toyota/en/newsroom/corporate/37964997.html
יחסית למכירות שלהם (היצרן הגדול בעולם, עם כ-10 מליון יחידות בשנה), אלה מספרי השקעה מגוחכים. שוב, ההשוואה לא אבסולוטית אלא לסה״כ המכירות השנתי.
במצגת מאותה תקופה הם ציפו שרק 30% מהמכירות שלהם ב-2035 יהיו חשמליות+מימניות ביחד, כאשר ברוב המדינות המפותחות מדברים על איסור מכירת דלקיות חדשות כבר ב-2035 (חוק שכבר עבר בקליפורניה, יעבור בקרוב בניו-יורק ועוד מדינות בארה״ב, וכבר עבר באיחוד האירופי ובבריטניה). גם אם בסוף המועד יידחה ל-2040, 30% ב-2035 זה אחוז נמוך מאד -- רכבים דלקיים, כולל היברידים, לא יעברו את דרישות פליטת המזהמים עוד לפני כן.
מידע נוסף תואם הוא ההקצאות המגוחכות של רכבי הפלאג-אין והחשמלים. ב-2021 נמכרו בארה״ב 100000 יחידות של RAV4 היברידי. לגירסת הפלג-אין היו ביצועים טובים בהרבה, צריכת דלק עדיפה כשהסוללה ריקה (סוללה גדולה יותר מאפשרת יותר ניצול של בלימה רגנרטיווית), ועלות תיפעול הרבה יותר נמוכה למי שהנסועה היומית הרגילה שלו פחות מ-70 ק״מ (הטווח החשמלי הוא 73 ק״מ) -- ובתנאי התמריצים שהיו ב-2022, גירסת הפלאג-אין היתה עולה $2000 פחות מההיברידי הרגיל. הם היו בקלות יכולים למכור 75000 וכנראה 100000 מהפלאג-אין במקום מההיברידי.
ובהתאם להתעלמות שלהם ממכוניות עם תקע, מה היתה הקצאה המכירות שלהם לכל צפון אמריקה ל-2022? 7000 יחידות (ואותה הקצאה ליפן, ולשוק האירופי היותר גדול). ולמה? כי הם לא דאגו למספיק סוללות, בגלל אידיאולוגיה אנטי-חשמלית. אני מכיר אמריקאי אחד שיש לו כזו, ומאד מרוצה, ויש עשרות שלא הצליחו למצוא אחת לקנות אחרי חודשים של חיפושים.
אותה בעיית הקצאה קיימת גם ל-bz4X.
אז, כן, טויוטה לאחרונה פירסמו תוכנית חדשה עם השקעות נוספות (כנראה שינוי מדיניות בגלל המנכ״ל החדש) -- אבל זו לא תישא פרי לפני סוף 2025 או תחילת 2026.

בינתיים, בהינתן באחוזים הגבוהים של רכב חשמלי ופלאג-אין בכל השווקים העיקריים, הם מפסידים מכירות.
גם אצלנו יש סימנים ראשונים:
נתח השוק של טויוטה ב-2021 מסה״כ מסירות כלי הרכב החדשים היה 14.3% .
ב-2022  כ-13.8% .
ברבעון הראשון השנה, 8.7% .
https://www.cartube.co.il/חדשות-רכב/מסירות-רכב-חדש-בישראל-סיכום-2022
(ומשבר השבבים ושרשראות האספקה לא מסביר את זה. טויוטה היא הבעלים של 25% מ-Denso, יצרנית החלקים הגדולה ביפן, ושלטת ברשת עצומה של עסקים קטנים שמספקים לה את החלקים, ונחשבת למודל האידיאלי של ייצור יעיל ובזמן). הם בצרות רציניות.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מה שנקרא לקחת נתונים יבשים ולהסיק מסקנות לא נכונות.

 

המוצר הנ מכר ביותר של טויוטה (הקורוליה) כמעט לא נמכר ברבעון הזה בגלל מתיחת הפנים. סביר להניח שהפער יסגר ברבעון הקרוב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הירידה במכירות של טויוטה בגלל החשמליות ותלך ותמשיך.

לטויוטה אין יכולת להתחרות כרגע ברכב החשמלי.

עריכה אחרונה על ידי levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, PriceDevil כתב:

זה מה שנקרא לקחת נתונים יבשים ולהסיק מסקנות לא נכונות.

 

המוצר הנ מכר ביותר של טויוטה (הקורוליה) כמעט לא נמכר ברבעון הזה בגלל מתיחת הפנים. סביר להניח שהפער יסגר ברבעון הקרוב.

נחכה ונראה. 15% אחוז לחשמלי, ו-6% לפלאג-אין זה הרבה -- 21% מכלל המכירות ברבעון הראשון היו רכבים עם תקע.

אם היחס הזה יישמר, אז בהחלט, טויוטה בבעיה כי אין להם מספיק סוללות.
גם אם הפריוס פלאג-אין החדש (סופסוף עם סוללה בגודל סביר) יסתבר בתור רכב מצויין, לא יהיה להם מספיק ממנו למכור. כנ״ל ל-RAV4 ול-bz4X .
זה בהתעלם מהמחירים הגבוהים שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, PriceDevil כתב:

זה מה שנקרא לקחת נתונים יבשים ולהסיק מסקנות לא נכונות.

 

המוצר הנ מכר ביותר של טויוטה (הקורוליה) כמעט לא נמכר ברבעון הזה בגלל מתיחת הפנים. סביר להניח שהפער יסגר ברבעון הקרוב.

זה לא קשור למתיחת פנים

זה קשור לתחרות שיש בשוק מול הקוריאניות והחשמליות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפריוס נמכרת פחות מבעבר מכיוון שטויוטה עברה להציע גרסה היברידית ברוב הדגמים שלה (יאריס, קורולה, קאמרי, ראב 4) אז כיום גרסה היברידית ייעודית היא כבר די נעשית מיותרת - כרגע הפריוס החדשה צפויה להגיע רק בגרסת פלאג אין בין היתר גם מהסיבה הזאת.

וגם יונדאי מהסיבה הזאת חיסלה את האיוניק.

 

החשמליות יעברו את אותו התהליך שעברו עם ההיברידיות הייעודיות (פריוס, איוניק, איינסייט).

  • מעניין 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, itsik170 כתב:

הפריוס נמכרת פחות מבעבר מכיוון שטויוטה עברה להציע גרסה היברידית ברוב הדגמים שלה (יאריס, קורולה, קאמרי, ראב 4) אז כיום גרסה היברידית ייעודית היא כבר די נעשית מיותרת - כרגע הפריוס החדשה צפויה להגיע רק בגרסת פלאג אין בין היתר גם מהסיבה הזאת.

וגם יונדאי מהסיבה הזאת חיסלה את האיוניק.

 

החשמליות יעברו את אותו התהליך שעברו עם ההיברידיות הייעודיות (פריוס, איוניק, איינסייט).

אני חוזר בשלישית: אין לטויוטה מספיק סוללות למכור שום PHEV בכמויות סבירות.
המכירות של הפריוס PHEV הצטמקו באירופה וארה״ב גם אחרי שכבר היו גירסאות היברידיות רגילות לכמעט כל הדגמים.
לא כי אנשים לא רצו לקנות, אלא כי טויוטה לא יכולה לייצר, כי אין לה סוללות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת נתונים רשמיים של טויוטה:

בשנת 2022 נמכרו באה"ב 399,941 יחידות מהראב4

149,938 מהדגם ההיברידי, 18,567 מדגם הפלאג-אין. המחיר של דגם הפלאג-אין יקר משמעותית מכל שאר הגרסאות בסכומים ששום אמריקאי לא יכול להתעלם מהם, אלו הפרשים שכבר מעלים את הצרכן להיילנדר ההיברידי הגדול יותר עם 7 מושבים - הדגם כבר לא זכאי לשום הטבה ממשלתית. 

 

רד מהעץ, אתה באמת כתוב שטויות לא מבוססות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.4.2023 בשעה 17:31, itsik170 כתב:

הפריוס נמכרת פחות מבעבר מכיוון שטויוטה עברה להציע גרסה היברידית ברוב הדגמים שלה (יאריס, קורולה, קאמרי, ראב 4) אז כיום גרסה היברידית ייעודית היא כבר די נעשית מיותרת - כרגע הפריוס החדשה צפויה להגיע רק בגרסת פלאג אין בין היתר גם מהסיבה הזאת.

וגם יונדאי מהסיבה הזאת חיסלה את האיוניק.

 

לאיוניק היתה גם גרסת פלאג-אין שלא הגיעה לארץ, והאלנט רה יושבת בדיוק על אותו פלח שוק אליו כוונה האיוניק. האיוניק הצליחה מאד בישראל ומסתבר שכל איוניק חמישית שיוצרה הגיעה לכאן. לא כך בעולם - שם הדגם הצליח םחות, וזאת הסיבה העקרית להפסקת ייצורו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, ch28566 כתב:

קצת נתונים רשמיים של טויוטה:

בשנת 2022 נמכרו באה"ב 399,941 יחידות מהראב4

149,938 מהדגם ההיברידי, 18,567 מדגם הפלאג-אין. המחיר של דגם הפלאג-אין יקר משמעותית מכל שאר הגרסאות בסכומים ששום אמריקאי לא יכול להתעלם מהם, אלו הפרשים שכבר מעלים את הצרכן להיילנדר ההיברידי הגדול יותר עם 7 מושבים - הדגם כבר לא זכאי לשום הטבה ממשלתית. 

 

רד מהעץ, אתה באמת כתוב שטויות לא מבוססות. 

הנתון שנתתי של 100000 מכירות מהדגם ההיברידי התייחס ל-2021, מה שהיה אמור להיות אינדיקציה לטויוטה שיש רגליים לדגם פלאג-אין יותר זול ללקוח הסופי.

מי שלא בדק את הנתונים שלו זה אתה 🙂. אתה כנראה לא לוקח בחשבון את התמריץ הפדרלי של $7500 למכוניות חשמליות שהיה בתוקף אז.
ה-Prime (שמו של הפלאג-אין) היה ב-2022 זמין רק ברמת גימור SE ומעלה. מחיר בסיס: $39800 .

באותה שנה, באותה רמת גימור, מחיר ההיברידי היה $33445. לא זכאי לשום תמריץ, לא פדרלי ולא מדינתי.

 

אחרי שמנכים $7500 מ-$39800, יוצא $32300 . יותר זול בכ-$1100 -- טעיתי וזכרתי כ-$2000, נכון.
וכאמור, זה לפני סובסידיה נוספת של אלפי דולרים במדינות רבות . וזה עבור רכב שעדיף בצריכת הדלק שלו (אם נוסעים על דלק, וחוסך עוד יותר כשנוסעים על חשמל), ועדיף בביצועים משמעותית.

(ונכון, לקראת סוף השנה טויוטה הגדלה את ההקצאה של ה-Prime בארה״ב בקצת, ע״ח דחיה בייצור של ה-bZ4X בגלל הריקול והפסקת הייצור שהיו בתוקף. ואכן, בעקבות חוק התמריצים הפדרלי החדש שנכנס לתוקף, ה-IRA, ה-Prime בכיום כבר איננו זוכה בתמריץ הפדרלי, כי לא הוא ולא הסוללה שלו מורכבים בארה״ב. לא משפיע על מה שכתבתי לגבי 2022.)

 




 

לפני 8 שעות, PriceDevil כתב:

 

לאיוניק היתה גם גרסת פלאג-אין שלא הגיעה לארץ, והאלנט רה יושבת בדיוק על אותו פלח שוק אליו כוונה האיוניק. האיוניק הצליחה מאד בישראל ומסתבר שכל איוניק חמישית שיוצרה הגיעה לכאן. לא כך בעולם - שם הדגם הצליח םחות, וזאת הסיבה העקרית להפסקת ייצורו.

קראתי ראיון עם מנהל ביונדאי אירופה. הם תיכננו במקור להישאר עם הדגם (בעיקר החשמלי וגם הפלאג-אין -- לא ההיברידי הרגיל) עוד כשנתיים, עד שיהיה להם רכב על פלטפורמה חשמלית ייעודית בגודל הזה -- הם השקיעו הרבה בפיתוח של האיוניק, הרכב הכי אוירודינמי מהחשמליות שהיה עד אז, ולכן הספיקה לו סוללה קטנה יחסית. אבל השוק באופן בולט העדיף קרוסאוברים.
זו הסיבה שהקונה מיוצרת גם באירופה עצמה (בצ׳כיה), ולמי שרוצה רכב קצת יותר גדול (סגמנט C ולא B), יש לקבוצת יונדאי את הנירו (וכמובן היום גם את הנירו פלוס).
הדגם העתידי החשמלי-ייעודי ייקרא כנראה איוניק 3.
אין עליו פרטים כרגע, צפוי להיות מושק ב-2025.
https://electricvehicleweb.com/hyundai-ev-plant-ioniq-3/

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב ושוב עושה סלט מהנתונים. יש עבודות ונתוני מכירות ואתה חושב שאם אתה רוצה X כולם חייבים לרצות X ומכאן אתה מניח שלטויוטה אין סוללות לפריים. מכרו כמה שמכרו, עם הטבה או בלי הטבה (שנגמרה באוגוסט 2022) וזהו, אלו הנתונים, מכאן אתה לא יכול לקחת שום נתון נוסף שאומר שלטויוטה יש מחסור בסוללות לדגמי הפלאג-אין, הרי זו ההנחה הלא מבוססת שלך שעדיין לא הוכחת אותה בשום צורה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 431 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...