Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטויות לגבי החלפת רכב לאחד קצת ספורטיבי


ik3
 שיתוף

פוסטים מומלצים

דווקא בינתיים הפיגו נמכרות במחירים גבוההים מאוד כך שירידת הערך לדעתי היא עוד עתידה להגיע.

בעקרון ה208 היא העדיפות הראשונה שלי, העניין הוא שמחיפוש של תקופה לא מצליח למצא רכב ששמור לפחות ברמה סבירה

*ביותר מחצי מהאקזמפלרים שבדקתי עד כה יש כבר סימנים של חלודה😑- רק בשביל להדגיש את רמת התחזוקה הממוצעת של בעלי הרכבים שלי לפחות יצא לראות

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ik3 כתב:

דווקא בינתיים הפיגו נמכרות במחירים גבוההים מאוד כך שירידת הערך לדעתי היא עוד עתידה להגיע.

בעקרון ה208 היא העדיפות הראשונה שלי, העניין הוא שמחיפוש של תקופה לא מצליח למצא רכב ששמור לפחות ברמה סבירה

*ביותר מחצי מהאקזמפלרים שבדקתי עד כה יש כבר סימנים של חלודה😑- רק בשביל להדגיש את רמת התחזוקה הממוצעת של בעלי הרכבים שלי לפחות יצא לראות

ברוב ה 208 gti שראיתי (הרבה), לא היתה חלודה. אתה מדבר על הצבע או במקום בעייתי אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, nadavd4 כתב:

ברוב ה 208 gti שראיתי (הרבה), לא היתה חלודה. אתה מדבר על הצבע או במקום בעייתי אחר?

בשלושה רכבים שראיתי זה היה על הגג- מזניחים את הרכבים לרמה שיש כתמים על הבצע שבהם הלכה כבר הלקה, ובחלקם הגם התחלה של חלודה

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ik3 כתב:

בשלושה רכבים שראיתי זה היה על הגג- מזניחים את הרכבים לרמה שיש כתמים על הבצע שבהם הלכה כבר הלקה, ובחלקם הגם התחלה של חלודה

 

ממש מוזר לי מה שאתה אומר, אם זה המצב אז זה פאק של היצרן ולא קשור למשתמשים.

 

קודם כל, גם אם הרכב היה סובל מהזנחה מה בין זה לחלודה או כתמי צבע? 

מילא כתמים על המושבים והרבה דפיקות פח שלא תוקנו אז אני מבין אבל חלודה/כתמי צבע לא אמורים לקרות גם לרכב ליסינג צהלי.

 

דבר שני לא נשמע לי הגיוני שדווקא קהל שקונה רכב ספורטיבי (ועוד צרפתי) בסגנון זה דווקא הקהל המזניח שלא אכפת לו מהרכב, בדיוק להפך, דווקא אלה אנשים עם מודעות שסטטיסטית יותר אכפת להם מהרכבים שלהם והם פחות נוטים להזנחה מאשר רכב יונדאי שקנית מישראלי ממוצע.

 

בקיצור תמשיך לבדוק, לא הגיוני שבאמת רוב הרכבים במצב רע כמו שאתה מתאר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Doron_Z כתב:

 

ממש מוזר לי מה שאתה אומר, אם זה המצב אז זה פאק של היצרן ולא קשור למשתמשים.

 

קודם כל, גם אם הרכב היה סובל מהזנחה מה בין זה לחלודה או כתמי צבע? 

מילא כתמים על המושבים והרבה דפיקות פח שלא תוקנו אז אני מבין אבל חלודה/כתמי צבע לא אמורים לקרות גם לרכב ליסינג צהלי.

היה מקרה אחד שבו נפל משהו על הגג- נזק קטן ממש, אבל כנראה גם הרכב לא באמת נשטף כמעט אף פעם, ובמספר נקודות על הגג הופיעו כבר סימני חלודה.

 

מקרה אחר- לא נראה כמו נזק חיצוני, אולי שטיפה לקוייה, פוטנציאלית בשילוב לשלשת ציפורים, והתוצאה היא שיש נקודות על הגג שממש רואים שהלכה ירדה(תופעה שרואים ברכבים בני 10+, ככה שזה מעלה חשד להזנחה חיצונית קשה), בחלק מאותם הנקודות- שהן בקוטר של כ2סמ, יש נקודה קטנה של תחילת חלודה.

 

לפני 6 שעות, Doron_Z כתב:

דבר שני לא נשמע לי הגיוני שדווקא קהל שקונה רכב ספורטיבי (ועוד צרפתי) בסגנון זה דווקא הקהל המזניח שלא אכפת לו מהרכב, בדיוק להפך, דווקא אלה אנשים עם מודעות שסטטיסטית יותר אכפת להם מהרכבים שלהם והם פחות נוטים להזנחה מאשר רכב יונדאי שקנית מישראלי ממוצע.

 

בקיצור תמשיך לבדוק, לא הגיוני שבאמת רוב הרכבים במצב רע כמו שאתה מתאר.

 

 

זו הייתה גם הנחת היסוד שלי בתחילת התהליך.

כרגע הרושם שלי שהבעלים הממוצע של 208GTI מזניח את רכבו ומתייחס אליו כמו לרכב ליסינג.

אגב ביותר מחצי מהרכבים גם לא היה נקיון מינימלי של הרכב פנימית- כלומר ממש נראה כמו רכב עבודה שזורקים בו מלא זבל- בין אם זה בגאז מפוצץ בשיט וכל מני דפים\עיתונים וזבל אחר, ובין אם זה בפנים הרכב שיש מצב דומה בשילוב גם של שאריות אוכל🤢.

 

ממשיך לחפש.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שאתה פדנט בצורה יחסית קיצונית שסופר כל שריטה או איבוד של צבע? (כתוצאה ממכה או אפילו אבן שעפה מהכביש ועשתה צ'יפ לצבע, עניין מאוד נפוץ) 

 

אם כן אז כדאי לשנות גישה, לא כל דבר זה בהכרח הזנחה, יש רכבים שחיים בתנאי חנייה לא הכי אידיאליים או מקרים כשמטיילים או עושים מסלול או אפילו סתם בנסיעות שגרתיות שיט הפאנס ואבן קטנה עפה ועושה צ'יפ לצבע, וכן יכולים להיות כמה מקרים כאלה, מניסיון. 

 

יש כאלה שימהרו לצבוע ולתקן מה שאפשר, אחרים חוששים מהסטיגמה של תיקון צבע ומשאירים את זה כמו שזה. 

 

באמת מפליא אותי אם יש פה הרבה מקרים של הזנחה ברכב כזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציפ פה ושם על מכסה המנוע- סביר אבל מצפה שאיזה אחת ל2-3 שנים לעשות ישור קוו ולטפל במפגעים האלו.

 

אם כי לא על זה אני מדבר, אלא על שריטות ופגיעות מרובות, חצאיות ופגושים(החלק המורחב הכוונה) חצי רופפים, גאנטים שרוטים-בלי יוצא מן הכלל בכל הרכבים(אנשים לא יודעים לחנות בחיי)

והמצב החיצוני של הרכב מראה כי הרכב בוודאות לא נשטף לפחות שלושה חודשים.

מבפנים רכבים שנראים כמו משרד\מחסן ומבחינת נקיון כנראה נוקו במקרה הטוב פעם בחיים.

זה מבחינתי נחשב הזנחה.

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ik3 כתב:

ציפ פה ושם על מכסה המנוע- סביר אבל מצפה שאיזה אחת ל2-3 שנים לעשות ישור קוו ולטפל במפגעים האלו.

 

אם כי לא על זה אני מדבר, אלא על שריטות ופגיעות מרובות, חצאיות ופגושים(החלק המורחב הכוונה) חצי רופפים, גאנטים שרוטים-בלי יוצא מן הכלל בכל הרכבים(אנשים לא יודעים לחנות בחיי)

והמצב החיצוני של הרכב מראה כי הרכב בוודאות לא נשטף לפחות שלושה חודשים.

מבפנים רכבים שנראים כמו משרד\מחסן ומבחינת נקיון כנראה נוקו במקרה הטוב פעם בחיים.

זה מבחינתי נחשב הזנחה.

 

אם ננהג וטופל בצורה נכונה, זה לא כזה נורא. משאירים סכום חביב אצל דיטיילר ואחרי יום היא יוצאת "כמו חדשה".

לגבי הג'אנטים של ה 208/DS3 - הם עשויים מחומר פריך במיוחד, יש שיאמרו שאריות קרואסון - כמעט ולא ראיתי כאלה שלא חטפו ברמה כזאת או אחרת. אפשר להגיד את זה גם על איכות הצבע, העור בהגה ועוד - אבל זה לא דיל ברייקר.

 

תתמקד ברכבים שהמצב הקוסמטי בהם "הפיך" והמכאני "מבריק".

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nadavd4 כתב:

אם ננהג וטופל בצורה נכונה, זה לא כזה נורא. משאירים סכום חביב אצל דיטיילר ואחרי יום היא יוצאת "כמו חדשה".

אם זה היה המצב הייתי חוטף את האקזמפלר, בפועל המצב יותר קרוב ל- סכום חביב אצל דיטיילר אחרי שהשכבתי עשרייה או קרוב לזה אצל פחח(טוב).

 

לפני כשעה, nadavd4 כתב:

לגבי הג'אנטים של ה 208/DS3 - הם עשויים מחומר פריך במיוחד, יש שיאמרו שאריות קרואסון - כמעט ולא ראיתי כאלה שלא חטפו ברמה כזאת או אחרת. אפשר להגיד את זה גם על איכות הצבע, העור בהגה ועוד - אבל זה לא דיל ברייקר.

מעניין לא ידעתי שגאנטים פריכים זו גם מחלה שלהן, לגבי ההגה- עניין ידוע ומבאס, אם כי יש לי תחושה שאם קצת היו שומרים על פנים הרכב ההגה ישמר בסדר גמור ואפילו הפס האדום הארור הזה לא היה דוהה, איכות החומרים המאכזבת זו לגמרי אחת הסיבות שאני פוזל לכיון הפולו GTI(עם כל המינוסים שלה ביחס לפיגו)

 

לפני כשעה, nadavd4 כתב:

תתמקד ברכבים שהמצב הקוסמטי בהם "הפיך" והמכאני "מבריק".

זה היה הכיוון שלי מהיום הראשון של החיפוש, אבל יוצא שברוב הרכבים שראיתי- הרכב דורש עשרייה+- ליישור קו מינימלי.

בין אם זה אחד עם מצב רע של הצבע שדורש איזה כמה ימים אצל פחח, ומשם סידור גאנטים ודיטייל,

ובין אם זה באחד אחר שהצמגים אשכרה מתפוררים(רכב בן 5 כמעט עם זוג צמיגים אחורי מקורי יבש ומתפורר כבר, וקדמי במצב שרצוי מאוד גם כן להחליף 😑), וישור קו קל-בינוני אצל פחח.

את עניין הדיטייל אני לא מכניס לתמחור שלי, אבל עניין של צבע במצב רע, גאנטים שרוטים וצמיגים גמורים\זבל סיני(כן גם בזה נתקלתי והיא עדין בלוח) אני בהחלט כן לוקח בחשבון במחיר.

 

אני הרבה יותר מעדיף שהרכב יהיה בסדר ומה שאני יצטרך זה רק לשים אותו יום-יומים בדיטיילינג ולהמשיך בחיים, ולא להתחיל לשבור את הראש על ישור קו, הבעיה שפשוט כבר זמן רב אין משהו סביר.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיך את ההמלצה ל208gti. רכב יותר מהנה מהפולו  1.8 gti שהיא מעפנה לגמרי(בלי לפגוע בה,רכב פרווה) 

זה לא ש ה208 רכב גרזן אבל יותר מהנה בפער. 

 

פותח רעיון לרנו טרופי אם אתה לא מפונק מבחינת נוחות של מתלים. 

בשישי בלילה הייתי בטיול עם קליאן טרופי והיא ישבה חזק על m2 וקופרה. 

רכב עם אחיזה מטורפת שלא מובן איך יש עליה צמיגים כל כך צרים. 

הדביקה אותי לחלון בתקיפת פנייה ראשונה ולא הייתי מוכן לזה בעליל,הייתי בה כבר אבל שחכתי עד כמה היא טובה. 

יש אחת ביד 2 שמבקשים עליה 100 אלף שנת 2017,לא מכיר את הבעלים אבל ראיתי אותה ושווה בדיקה. 

רכב אמין אבל שהולך קלאצים זה כואב,באזור ה10 אלף שח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שביררתי את מחיר התיקון של ג'אנטים, אני מניח שחלק נכבד מהעשירייה שדיברת עליה מיועד לשם. אם כן - ותר על זה.


אני מבטיח לך שגם אצל פדנט כמוך, הפיג'ו תראה בלאי קוסמטי כזה או אחר.

איכות החומרים בפולו כנראה תהיה עדיפה, אם זה ממש ממש חשוב לך. קח זאת בחשבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון גאנטים עד כמה שראיתי שזה סידור שריטות וצביעה(לא מדבר על ישור של גאנט עקום) אמור להיות סדר גודל של כ2000 לרבעיה.

ברוב המקרים זה אכן היה כולל, היה מקרה אחד שהמצב היה כלכך רע חיצונית שזה אכן היה עשריה לא כולל גאנטים.

אני כן פדנט אבל, אבל מבין שלא כולם כמוני, ואני לא מצפה לרכב ששמור ברמה של הרכב שלי, לפחות שיהיה 70% מזה, גם זה אין.

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ik3 כתב:

תיקון גאנטים עד כמה שראיתי שזה סידור שריטות וצביעה(לא מדבר על ישור של גאנט עקום) אמור להיות סדר גודל של כ2000 לרבעיה.

ברוב המקרים זה אכן היה כולל, היה מקרה אחד שהמצב היה כלכך רע חיצונית שזה אכן היה עשריה לא כולל גאנטים.

אני כן פדנט אבל, אבל מבין שלא כולם כמוני, ואני לא מצפה לרכב ששמור ברמה של הרכב שלי, לפחות שיהיה 70% מזה, גם זה אין.

 

מומלץ להתאזר בסבלנות, מאמין שבסוף תעלה אחת ללוח שתתאים לך. נכון לכל דגם של רכב, למעשה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון נוסף:

שוקל להתקדם עם אחד משני רכבים, לעומת הרכבים הקודמים שראיתי- הפיגוGTI, שניהם נראים שמורים טוב, מאנשים שאכפת להם ממצבו של הרכב.

1.JCW- סהכ נראת שמורה טוב גם חיצונית וגם פנימית במיוחד ביחס לרכב בן כמעט 10, עם כמה תוספות שזה נחמד מאוד.

לטובה: מרגישה מאוד טוב על הכביש, נוקשה אבל לא הרגיש לי רע הנוקשות, מרגישה חזקה למדי, נשמעות טוב, ונראת נהדר, קלאצ הוחלף לפני שנתיים, איכות חומרים נהדרת בכל מקום שנוגעים.

לרעה: מנוע N14 שנחשב בעייתי, אם כי זו האיטרציה האחרונה בערך שלו, ולהבנתי יש הרבה מהשיפורים של N18, וטופלו דברים בעייתיים,

ירד הרזונטור, ויש ריח מסריח קצת בנסיעה עם חלון פתוח- אני אמנם לא סגור על זה ב100% אבל להבנתי הורדת רזונטור לא אמורה להשפיע על ריח, לכן יתכן כי הריתוך לא מושלם, וזה דורש בדיקה.

בנוסף- הוחלף המנוע, לכן אם אני מבין נכון אם עכשיו אני לוקח את הרכב ומטפל בו בצורה יתרה- כלומר החלפת שמן כל 7-8 וsea foam לפני כל החלפת שמן, ואחת לכ60K ניקוי פיח רציני יותר, כחלק מישור הקו לוודא את מותחני הטיימינג, אמור לקבל אמינות בסדר.

 

 

2.פולוGTI, חיצונית מצב הצבע אפשר לומר כמעט מושלם, פנימית שמור טוב גם כן, קצת תוספות של פנסים רצים שזה נחמד(לא בטוח אם זה חוקי- טסט אבל נראה תקין סהכ), 5 דלתות שזה + לפרקטיקליות, מושבי בד שזה גם נשמר טוב יותר לאורך זמן(בטח ביחס לאלו של הפיגו, שאולי זה מהזנחה, אבל כולם בלי יוצא מן הכלל נראו לא טוב בכלל, הכי טוב היה סביר מינוס, למרות היותם נוחים יותר)

לטובה: שמורה באופן מעולה, כמעט גם בלי נזקים בגאנטים(בJCW יש קצת יותר אבל לא המון כמו בפיגוs שראיתי), איכות חומרים יותר מהפיגו פחות מהמיני, בכללי נראה שפנים הרכב עשוי כך שהוא ישרוד את מבחן הזמן משמועתית טוב יותר מהפיגו.

ויש גם קלאצ יחסית חדש ומחוזק.

לרעה: היא משופרת מאוד- סטייג2, ויש דאון פייפ ככה שהרכב לא עובר טסט, באופן עקרוני אפשר להחזיר את הדאון פייפ המקורי עם הקאט ואז גם לא יהיה ריח ורעש פסיכי(שזה מה שאני מתכוון לעשות במידה ואתקדם עם העסקה הזאת),

מנוע EA888 שאמנם הוא דור שלישי אך אני לא בטוח עדין עד כמה האמינות שלו גבוהה ועד כמה היא גבוה עם שיפורים(גם אם אני מתכוון להוריד לסטוק- בתור התחלה לפחות)

 

הפולו הרגישה חזקה באופן קיצוני- אבל אני כן מתכוון להחזיר לסטוק.

מבחינת התנהגות לא הצלחתי להבין באופן מלא אף אחת מהמכוניות- בכל זאת זו נסיעת מבחן קצרה, ואין גם יותר מדי פניות+ אני לא כזה מכיר את הרכבים אז זה לא מאוד טבעי לי עדין, הJCW יצא לי בקטנה להרגיש את ההתנהגות בכמה כיכרות, והיא פשוט מרגישה דבוקה לכביש בצורה שקשה להאמין, זה הרגיש נהדר.

 

קשה להחליט, שני הרכבים מאוד מוצאים חן בעיניי, הJCW הרבה יותר מיוחדת(אחת מ8), אבל הפולו יותר חדישה ויש לי תחושה שתהיה פחות כאב ראש בנוסף לזה.

הפולו עולה כעשרייה יותר מהJCW, ובנוסף בפולו אני אצטרף להוסיף מערכת, לעומת הJCW ששם רק HU כדי שיהיה קאר פלי- יש תוספת מקורית של מערכת הרמן קרדון.

ובמידה רבה זה התלבטות בין איזה מנוע אני מעדיף הN14 או הEA888, שניהם לא ספץ באמינות אבל התחושה שהמנוע של ואג יהיה יתר אמין כי הוא עבר יותר איטרציות ושיפורים.

עריכה אחרונה על ידי ik3
  • מעניין 1

2015-2018: mazda 3 1.6

2018-2021: peugeot 208 1.2 manual

2021: VW polo GTI manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...